Originally posted by Jansu
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pienet autoaiheiset kysymykset II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kyseessä Mitsubishi Pajero 2.3td -84
Laturi otti ja kyykkäs. Pikkuhiljaa ilmotti eläkepäivistänsä lataamalla vaan joskus.
Mikä latureista yleensä hajoo? Kannattaako korjailla vai suosiolla uutta?Last edited by Powr; 10-11-2013, 20:40."My wheel bolts require more torque than your Honda makes..."
Comment
-
-
Originally posted by Powr View PostKyseessä Mitsubishi Pajero 2.3td -84
Laturi otti ja kyykkäs. Pikkuhiljaa ilmotti eläkepäivistänsä lataamalla vaan joskus.
Mikä latureista yleensä hajoo? Kannattaako korjailla vai suosiolla uutta?-E34 525ia Touring
-E36 323ia Touring ///M
Comment
-
-
Originally posted by Powr View PostNo se varmaan selviää kunhan avaan sen. Hiilien puolelle menisin kuitenkin?
Maksaa jotain luokkaa 20-30€ se jännitteensäädin missä on sitten uudet hiiletkin.
Ei paljon maksa vaivaa askarella pelkkiä uusia hiiliä.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostNe hiilet tuppaavat olemaan kiinni siinä jännitteensäätimessä aika monessa laturissa.
Maksaa jotain luokkaa 20-30€ se jännitteensäädin missä on sitten uudet hiiletkin.
Ei paljon maksa vaivaa askarella pelkkiä uusia hiiliä.Originally posted by zener View PostYleensä vaan tuppaa olemaan ne hiilien vastepinnat laturista niin kuluneet... Tuo oma E38 oli kyllä poikkeus, kun kauloissa oli hyvin minimaalista kuluminen ja 275tkm mittarissa. :think
Ex. M50:iin vaihdoin joskus uuden säätimen, koska rupes lataan 18v yhtäkkiä :think Siinäkin kaulat vielä hyvässä kunnossa ja kilometrejä 250tkm"My wheel bolts require more torque than your Honda makes..."
Comment
-
-
Originally posted by Powr View PostNääh ostin uuden. Ei jaksa ruveta tappeleen. Sielä on kiinni kaikki alipainepumput ym. Ja saa tosta vielä pantinkin.
Ex. M50:iin vaihdoin joskus uuden säätimen, koska rupes lataan 18v yhtäkkiä :think Siinäkin kaulat vielä hyvässä kunnossa ja kilometrejä 250tkm
Täytyy putsailla navat ja tarkastaa johdot, niin jos pätkimiset olisi ollut vaan huonoja kontakteja"My wheel bolts require more torque than your Honda makes..."
Comment
-
-
Originally posted by Matson^ View PostMitä konkreettista muutosta saan aikaan säätämällä alustan ulosjouston jäykkyyttä?
Sisäänjouston nyt ymmärtää maalikkokin, että se vaan vaikuttaa about suoraan alustan "kovuuteen"..
.. mutta miksi tai mitä varten ulosjoustoa pitäis jäykentää?
Ajattelis että sillä jotain eroa (ehkä isoakin?) saa käytökseen, kun niitä niin moneen iskariin ympätään :thinkOriginally posted by Pazi88 View PostHalvoissa esim. D2 ja BC alustoissa se ulosjouston säätö vaikuttaa myös sisäänjoustoonkin. Saa niillä oikeesti muutettua yllättävän paljon alustan ominaisuuksia.Originally posted by Matson^ View PostKyseessä street comfort, ja ilmajousitettu takapää on nyt jopa vähän turhan comfort tuolla madalluksella.. ei vaan millään jaksaisi taas purkaa koko peräkontin verhoiluja "turhaa"
Ja koko alusta muuttui ihan selkeästi kaikella tapaa paljon "kovemmaksi", eli sisäänjoustokin kyllä muuttui vaikka kaikkialla puhutaan vain ulosjouston säädöstä. Oliko kuitenkin niin että esim variante3:sessa näitä pystyy vain säätää erikseen, tässä (street comfort & variante2) muuttuvat "samasta ruuvista".
Niin tai näin, mutta apu löytyi turhan helposti pohjaavaan takapäähän. Vielä pitää pikkasen löysätä, koska nyt se on jopa niin jäykkä että "nypyttää" ärsyttävästi hiljaisissa nopeuksissa, eli ~kaikki tuntuu läpi.Last edited by Matson^; 19-11-2013, 18:49.| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
Comment