Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pienet autoaiheiset kysymykset II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • coupe320
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2010
    • 417
    • viikkoja tiellä

    Originally posted by jukkae View Post
    Ei, miks pitäis
    muistelisin joskus tuollaista lukeneeni jostain. kun uusilla iskareilla oli perä jääny alemmaks ja sit joku kysy muistitko pumpata iskateita ennen paikalleen laittoa. Psketissahan nuo on painettu pohjaan.

    Comment

    • jukkae
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3506
      • 70800

      Kymmeniä iskareita vaihtanut enkä kyllä koskaa pumpannut, satoja iskarien vaihtoja nähneenä en myöskään ole nähnyt kenenkään pumppaavan, korkeintaan kerran tai pari huvikseen.

      Comment

      • smpovers
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 2372
        • Tammela

        Joidenkin vahempien asentajien mielestä iskareita olisi hyvä pumpata ennen asennusta. Vissiin pystysuorassa pumpata muutama kerta ja sen jälkeen ei saisi kallistaa iskaria sivuttain vaan pitää suorassa koko asennuksen ajan.
        En ole kyllä itsekkää pumpannu sen kummemmin iskareita.
        BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
        BMW 330d touring e46 -05
        Ford Cortina Mk2 1600 -70
        ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

        Comment

        • eiskalt
          Bimmer Fanatic
          • May 2012
          • 836
          • Hyvinkää

          onpaha tehty iskarinvaihdostakin kunnon rakettitiedettä.

          Comment

          • |foder|
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2006
            • 7045
            • Forssa

            Täytyy varmaan jäähdytinnesteetkin pistää ämpärissä pyörimään ennen kuin kaataa syyläriin. Virtaa sitten helpommin moottorissa!
            Nyt:
            E82 135i -11

            Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

            Comment

            • rgaweer
              BTCF Member
              • May 2012
              • 1670
              • Vantaa

              E28 puolella vähän hiljaista, katotaan jos täällä tärppäisi:
              Originally posted by rgaweer View Post
              Millä/miten olette aukaisseet turvavyön rullamekanismin?

              Rakenteesta päätellen ei ole suunniteltu avattavaksi, mutta olisi kiva nähdä mitä tuo on syönyt ja vähän herkistellä ja poistella paskoja sisältä että vyö kelautuisi paremmin jne.
              E34 x2, E12 x2, E30
              E28 520i -82 & 520iA -86
              Ex: 2xE30, 1x39, E36 318i -91, E34 530iA Touring -94

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                Originally posted by jukkae View Post
                Ei, miks pitäis
                Ettekö ikinä ole kuulleet iskarien ilmaamisesta? Ainahan noin tehdään, monesti huomaa ekojen vetojen olevan tyhjää ja sitten tukevoituu. Vai onko tuo vain öljyiskareiden ominaisuus?

                Comment

                • eiskalt
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2012
                  • 836
                  • Hyvinkää

                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  Ettekö ikinä ole kuulleet iskarien ilmaamisesta? Ainahan noin tehdään, monesti huomaa ekojen vetojen olevan tyhjää ja sitten tukevoituu. Vai onko tuo vain öljyiskareiden ominaisuus?
                  en? enkä kyllä ymmärrä mitä tuo vaikuttaisi. saati mitä se kallistaminen niin kauheasti haittaisi?

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11089
                    • Oulu

                    Originally posted by Bmw Master View Post
                    Ettekö ikinä ole kuulleet iskarien ilmaamisesta? Ainahan noin tehdään, monesti huomaa ekojen vetojen olevan tyhjää ja sitten tukevoituu. Vai onko tuo vain öljyiskareiden ominaisuus?
                    Mulla on pikku kutina, että se iskari liikkuu siellä autossakin paikallaan edes takas. Mut joo on mullekkin vanhempi herra kerran ihmetelly, että etkö pumpannu iskareita ennenkö pistit paikalleen
                    Last edited by Pazi88; 23-02-2014, 00:32.

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • bmw323it
                      BTCF Member
                      • Mar 2008
                      • 1822
                      • N/A

                      Nokian vai Continental?

                      Alkaa kakaroiden kuskaimesta olla renkaat vaihtokunnossa. Ajattelin laittaa Continental ContiSportContact 5:t, mutta Nokian Hakka Z SUV kiinnostaa myös. Ovat myös viitisen kymppiä edullisemmat.

                      Onko raadilla kokemusta Nokian kesärenkaista? Lähinnä hiljaisuutta haen, molemmat varmasti kelpaavat muilta ominaisuuksiltaan.

                      Rengaskoko olisi 255/55/18, jä autona siis sigun MB.
                      Nyt:
                      BMW 530e (g30)
                      BMW 335i (e90)
                      BMW 323iC (e36)
                      BMW 850i (e31)
                      Golf GTE
                      ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        Originally posted by eiskalt View Post
                        en? enkä kyllä ymmärrä mitä tuo vaikuttaisi. saati mitä se kallistaminen niin kauheasti haittaisi?
                        Ennenmuinoin iskarien mukana asennusohjeissa käsketiin niin tehdä. Monesti uusissa iskareissa oli ilmaa, pumppaamalla niiden toiminta jämäköityi. Iskarien venttiilit päästi ilmaa ja öljyä männän väärälle puolen jos iskarin käänsi kumoon.

                        Originally posted by Pazi88 View Post
                        Mulla on pikku kutina, että se iskari liikkuu siellä autossakin paikallaan edes takas.
                        Mutta ei koko täyttä liikerataa jos ei aja off road ajoa. Ja onhan se ikävä jos uudet iskarit ei vaimentanut ollenkaan ensimmäisiin kilometreihin.

                        Pari linkkiä, huomatkaa toisessa LEHTIJOUSET. Kai te niitä olette edes nähneet?

                        There are over 60,000 miles on the odometer, and the tires are starting to develop little concave "cups," sure signs it's time for new shocks.

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          Ennenmuinoin iskarien mukana asennusohjeissa käsketiin niin tehdä. Monesti uusissa iskareissa oli ilmaa, pumppaamalla niiden toiminta jämäköityi. Iskarien venttiilit päästi ilmaa ja öljyä männän väärälle puolen jos iskarin käänsi kumoon.



                          Mutta ei koko täyttä liikerataa jos ei aja off road ajoa. Ja onhan se ikävä jos uudet iskarit ei vaimentanut ollenkaan ensimmäisiin kilometreihin.

                          Pari linkkiä, huomatkaa toisessa LEHTIJOUSET. Kai te niitä olette edes nähneet?

                          http://www.popularmechanics.com/cars...enance/1272396
                          Jep tuo oli öljyiskareilla tarpeen.

                          Ja ne sai mukavasti rikkikin jos ei ilmannut ja ajoi kunnon pompusta.
                          Mehut pihalle alta aikayksikön.

                          Se on vaan nämä uudet asentajat kun eivät ole asiasta edes kuulleet

                          Comment

                          • eiskalt
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2012
                            • 836
                            • Hyvinkää

                            eli sama juttu, kun kaasareiden kanssa. näin tällä vuosisadalla toimivan asentajan ei tarvitse edes tietää ko. vekottimesta.

                            Comment

                            • smo83
                              Banned
                              • Dec 2009
                              • 1988
                              • oulucity

                              Originally posted by eiskalt View Post
                              eli sama juttu, kun kaasareiden kanssa. näin tällä vuosisadalla toimivan asentajan ei tarvitse edes tietää ko. vekottimesta.
                              moniko teistä sais sytkän kohilleen warreen http://www.youtube.com/watch?v=CVDbsayc1MY

                              Comment

                              • eiskalt
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2012
                                • 836
                                • Hyvinkää

                                ja montako warrea sitä tämän päivän pajalle saapuu? on sitä tärkeämpääkin opiskeltavaa, kun museokalut.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎