Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pienet autoaiheiset kysymykset II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juspa
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 1223
    • Pori

    Originally posted by BMWekenäs View Post
    Joo juuri tällaista tarkoitin. Tosin kyllä pikkasen suolaisen hintainen tuolla..
    Kaipa ne tuossa paikallisessa tarraliikkeessä tuollaisen tekaisee!
    E70 M-Sport AlpinWeiß 3

    Ex.
    F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
    E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
    E90 320d -05 Schwartz 2
    E36 328i touring -97 Diamantschwartz
    E36 352i -91 Diamantschwartz

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      Originally posted by Gemmi View Post
      Tässä kun tullu paripäivää nukuttua suht tehokkaasti, nii heräs vaa kysymys koskien tota harrasteautolakia, onko mahdollista anoa poikkeuslupaa ja mahdollisesti turbottaa vähäpäästönen ilman kalliita vtt testjä, kuhan menisi normaalin päästötestin rajoihin katsastuksen yhteydessä?:think. varmaan täysin toive ajattelua
      Ei onnistu.
      Se ongelma on juuri tuo vähäpäästöinen.
      Sen pitää läpäistä se VTT testi jotta täyttää vähäpäästöisen normit.

      Ei vähäpäästöisessä se toimii juuri noin että pitää vaan mennä päästöihin katsastuksessa.

      Tuohon et tule saamaan poikkeuslupaa ettei täytä päästönormeja.

      Comment

      • eiskalt
        Bimmer Fanatic
        • May 2012
        • 836
        • Hyvinkää

        Originally posted by Muurahainen View Post
        Ei onnistu.
        Se ongelma on juuri tuo vähäpäästöinen.
        Sen pitää läpäistä se VTT testi jotta täyttää vähäpäästöisen normit.

        Ei vähäpäästöisessä se toimii juuri noin että pitää vaan mennä päästöihin katsastuksessa.

        Tuohon et tule saamaan poikkeuslupaa ettei täytä päästönormeja.
        Tuohan se just ...tuttaakin. Niin väärin. Olis edes niitä testipaikkoja paremmin saatavilla (Eli siis kohtuullisemmat hinnat), niin sitä voisikin yrittää tehdä kohtuupäästöisiä kotteroita, mutta tuollanen vaan pakottaa vanhoihin romuihin.

        Comment

        • Rocla
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 7692
          • Kajaani

          Originally posted by Rocla View Post
          Mitäs letkua jarrunestesäiliön ja kytkimen työsylinterin välille?

          Ja kysymyshän on asteltu niin etten halua vastaukseksi että osta merkkiliikkeestä alkuperäistä.

          Ostankin, jos sitä saa heti maanataina tai mitään muutakaan ei saa maanataina.

          Itse myyn välillä työkseni varaosia, enkä koskaan muista kenenkään edes kysyneen jarrunesteen kestävää tavallista letkua...
          Tilasin orkkista kun ei muita varmoja vastauksia lukittu.
          Olli.

          Comment

          • Micce///M
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2008
            • 3552
            • Hämeenlinna

            Originally posted by Haju69 View Post
            Mikä on "fiksuin" diesel konevaihtoehto T4 koppaseen transporteriin (pakettiautona)?

            Ei ole merkitystä miten kovaa pääsee tai miten ripeästi kiihtyy.

            Taloudellisuus kiinnostaa.
            Ehdottomasti 2.4D, kestää oikein käytettynä sinulta pojallesi. Ei rikkoutuvia turboja tai muutakaan ylimääräistä.
            Laiska on, mutta ei sen laiskempi kun vanha +60kw 1.9TD.
            1.9TD:n ongelmat on (ellen ihan väärin muista) rikkoutuva öljypumppu = kone entinen ja kannet on heikkoja. Moottorivaurioisia 1.9TD saa lähes jatkuvasti halvalla, mutta en ostaisi ihan heti.

            "Omakohtainen" kokemus 2.4D nyt 110tkm->360tkm, isoimmat viat on tähän mennessä ollut rikkoutunut startti, kaksi akkua on mennyt, kahdet hehkut, kerran eteen ja taakse jouset, eteen iskarit, jarrulevyt ja rummut kerran, alapalloja kerran ja yläpalloja kaksi kertaa. Siinä ne isoimmat, ja alkuperäinen kasettimankka hajosi kesken ajon. Lisäksi tuttavapiirissä on 3kpl muitakin samanlaisia imudiisseleitä, mutta vikoja ei ole ollut noin paljoa.
            Laatikon vitosvaihde on kovilla, mutta kestää hyvin kun ajaa alle 80kmh nopeuksilla vaan nelosella. Voitelun puute vaivaa ilmeisesti pienillä kierroksilla ja synkrot paukkuu.
            Kansiongelmat lienee osin tarua, tosin kannattaa sen verran autosta huolehtia että pitkän "kovan ajon" jälkeen antaa hetki käydä tyhjäkäyntiä. Eli ei heti sammuta huoltoaseman pihaan motarilta tullessa, pienellä vaivalla hoituu oli hyötyä tai ei.
            Tankki on muistaakseni 80L ja sillä ajaa täysin sekalaista ajoa _ainakin_ 900km talvella, kesällä 1000km kohdalla kannattaa tankata (Polttoainemittarissa joku kontaktihäiriö, niin kilometrejä tullut vaan tuijotettua)

            E: Ja 90-luvun loppupään T4:ssä on kestävämmät yläpallot kun alkupään, vaihto maksaa osineen merkkiliikkeessä 600-700€. Itse tehtynä 120€ pallot ja erikoistyökalu 50€, työtä hyvin tehtynä n.3h.
            Last edited by Micce///M; 10-03-2014, 19:04.

            Comment

            • Jondis
              BTCF Member
              • Feb 2014
              • 698
              • Tuusula

              Mites nuo muutoskatsastus hommat menee? Edessä olisi tässä keväällä rengaskoon ja alustasarjan muutoskatsastus e39:siin. Onko rengaskoossa jotain rajoituksia, että minkä kokosia mihinkin malliin saa muutoskatsastettua tms? Ei ole näistä hommista mitään käryä, niin vähäsen infoja tarvis
              E: ja alustasarjaanhan ei vissiin muuta tarvi, kuin kulmiensäädöstä lapun ja tüv todistuksen?
              Edit: ja tosiaan otteessa on jo kokoja 17" asti, joten tarviiko noita 18" vanteita edes muutoskatsastaa?
              Last edited by Jondis; 11-03-2014, 00:54.
              MB E55 AMG -05
              E36 318TiA -96
              E34 535i -89 imolarot
              Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                Originally posted by Bemmi523 View Post
                Mites nuo muutoskatsastus hommat menee? Edessä olisi tässä keväällä rengaskoon ja alustasarjan muutoskatsastus e39:siin. Onko rengaskoossa jotain rajoituksia, että minkä kokosia mihinkin malliin saa muutoskatsastettua tms? Ei ole näistä hommista mitään käryä, niin vähäsen infoja tarvis
                E: ja alustasarjaanhan ei vissiin muuta tarvi, kuin kulmiensäädöstä lapun ja tüv todistuksen?
                Edit: ja tosiaan otteessa on jo kokoja 17" asti, joten tarviiko noita 18" vanteita edes muutoskatsastaa?
                Ei tarvitse muutoskatsastaa jos levys ei muutu oleellisesti.

                Saa muuttaa tuuman +- ja leveydessä 3cm jos nyt oikein muistan.

                Comment

                • _--Ville--_
                  Newbiemmer
                  • Jan 2012
                  • 29
                  • Kankaanpää, Finland

                  Tuuman saa halkaisijaa kasvattaa tyyppihyväksytystä koosta.. Ei niistä mitkä on merkitty lisätietoihin/huomautuksiin. Eli jos tyyppihyväksytyksi rengaskooksi on merkitty esimerkiksi 195/65R15, mutta lisätiedoissa lukee "sallitut rengaskoot 225/50R17...." niin jos meinaa 18" laittaan niin täytyy muutoskatsastaa.

                  Comment

                  • Jondis
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 698
                    • Tuusula

                    Eli muutoskatsastus tarvii sitten tehä.. Noh, eipä kai se paljoa maksa lisää kun samalla alustasarjan kans näyttää nekin.
                    MB E55 AMG -05
                    E36 318TiA -96
                    E34 535i -89 imolarot
                    Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      Originally posted by _--Ville--_ View Post
                      Tuuman saa halkaisijaa kasvattaa tyyppihyväksytystä koosta.. Ei niistä mitkä on merkitty lisätietoihin/huomautuksiin. Eli jos tyyppihyväksytyksi rengaskooksi on merkitty esimerkiksi 195/65R15, mutta lisätiedoissa lukee "sallitut rengaskoot 225/50R17...." niin jos meinaa 18" laittaan niin täytyy muutoskatsastaa.
                      Mistäköhän johtuu tuo E39:n tyyppihyväksytty rengaspolitiikka?
                      Toisissa on kokoja vaikka miten ja toisissa ei.

                      Itselläni muistaakseni oli 17 tuumaiset jo tyyppihyväksytyissä listattuna.

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8254
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        Originally posted by Muurahainen View Post
                        Mistäköhän johtuu tuo E39:n tyyppihyväksytty rengaspolitiikka?
                        Toisissa on kokoja vaikka miten ja toisissa ei.

                        Itselläni muistaakseni oli 17 tuumaiset jo tyyppihyväksytyissä listattuna.
                        Yleistä jälkituontiautoissa, laiska inssi kirjottaa vain sen ensimmäisen (=pienimmän mahdollisen) koon suomen otteeseen. Loput koot saa sitten kätevästi käydä muutoskatsastamassa
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • Soad
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2011
                          • 204
                          • Tampere

                          Näänkö jostain 81' vm auton varusteluettelon? EPC ei kerro mitään, onko auto liian "vanha"?
                          Kaikennäkösiä romuja..

                          Pirkanmaan parasta autonhoitoa @ Mudfix Car Detailing FB ja IG Mudfix
                          (http://www.mudfix.fi)

                          Comment

                          • rgaweer
                            BTCF Member
                            • May 2012
                            • 1670
                            • Vantaa

                            Originally posted by Soad View Post
                            Näänkö jostain 81' vm auton varusteluettelon? EPC ei kerro mitään, onko auto liian "vanha"?
                            Omassa E28:ssa ei myöskään löydy mitään varusteita miltään tyypillisiltä sivuilta esim. Bmw.fi. Joku fiksumpi kertoi joskus tässä topikissa, että tilaamalla auton valmistustodistuksen tjsp, saa mukanaan sen varustelistan mitä siinä on tehtaalta lähtiessään ollut. Hintaa oli muistaakseni noin 100€

                            Edit. Kuullemma joihinkin 70-luvun luvun autoihinkin löytyy suoraan netistä, että ei johdu vuosimallista ainakaan sinun kohdalla tuo varustelistan puute.
                            Last edited by rgaweer; 13-03-2014, 17:48.
                            E34 x2, E12 x2, E30
                            E28 520i -82 & 520iA -86
                            Ex: 2xE30, 1x39, E36 318i -91, E34 530iA Touring -94

                            Comment

                            • T3
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 8530
                              • Karhe

                              Originally posted by Soad View Post
                              Näänkö jostain 81' vm auton varusteluettelon? EPC ei kerro mitään, onko auto liian "vanha"?
                              Originally posted by rgaweer View Post
                              Omassa E28:ssa ei myöskään löydy mitään varusteita miltään tyypillisiltä sivuilta esim. Bmw.fi. Joku fiksumpi kertoi joskus tässä topikissa, että tilaamalla auton valmistustodistuksen tjsp, saa mukanaan sen varustelistan mitä siinä on tehtaalta lähtiessään ollut. Hintaa oli muistaakseni noin 100€

                              Edit. Kuullemma joihinkin 70-luvun luvun autoihinkin löytyy suoraan netistä, että ei johdu vuosimallista ainakaan sinun kohdalla tuo varustelistan puute.
                              Joillakin on noita tietoja kotona excel-taulukoina, tai paperisessa muodossa kansioitten sisällä
                              Pappakerholla on (kuten itsellänikin) vanhemmat, Haka-Auton maahantuomat BMW:t melko tarkkaan kaikki tiedossa. Itseltä taas löytyy noiden lisäksi vielä VEHO:n maahantuomat yksilöt suurinpiirtein kaikki.
                              .

                              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                              Comment

                              • JJT
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6694
                                • .......

                                Olisko kellään M50TU tai M52 single-vanos pakonokan toisioratasta (sitä joka pyörittää imunokkaa), ja viitsisi ottaa siitä pari mittaa?
                                Myyn:
                                M10/20/52 E30-E36 osia

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎