Announcement

Collapse
No announcement yet.

ISTA (D ja P) käyttö ja kysymykset

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jakeluvesimies
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2010
    • 2726
    • On the road @ Laplandia

    #16
    Oonko ihan puusilmä etten tuota löydä:
    Originally posted by böntti View Post
    Edit. Garage automotive-foorumilla käyttäjän alba1 postaama rheingold 3.41 toimii nopean testin perusteella.

    Comment

    • böntti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2011
      • 2855
      • Tampere

      #17
      Originally posted by jakeluvesimies View Post
      Oonko ihan puusilmä etten tuota löydä:
      Taidat olla
      For all those people who find it more convenient to bother you with their question rather than to Google it for themselves.
      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        #18
        Originally posted by böntti View Post
        Edit. Garage automotive-foorumilla käyttäjän alba1 postaama rheingold 3.41 toimii nopean testin perusteella.
        Tuohan on se sama versio joka on kaikkialla ja joka ei ilmeisesti ole täysin toimiva.
        E39 528iA

        Comment

        • böntti
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2011
          • 2855
          • Tampere

          #19
          Originally posted by TJJ View Post
          Tuohan on se sama versio joka on kaikkialla ja joka ei ilmeisesti ole täysin toimiva.
          Täytyy täsmentää että toimi nopealla testillä F11-mallissa. Tuo heppu joka tuolla garage automotivessa valitta että ei toimi yrittää diagnosoida jotain miniä. Tuosta siis mahdollisesti puuttuu ainakin jotain miniin liittyviä filejä.
          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

          Comment

          • Kissvesala
            Moderator
            • Jun 2010
            • 3110
            • Liminka

            #20
            Ja vanha versiohan tuo on. Mutta hinta/laatu varmasti kohallaan jos toimii...
            Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
            Kissvesala.fi
            Priva tai o443424479

            Comment

            • böntti
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2011
              • 2855
              • Tampere

              #21
              Originally posted by Kissvesala View Post
              Ja vanha versiohan tuo on. Mutta hinta/laatu varmasti kohallaan jos toimii...
              Mikä on sitten uusin versio? Tuossa on dataversio 3.41.10.10250, päiväykset on 11.-12. joulukuuta 2013.

              Guided troubleshoot näyttää puuttuvan ainakin parista minin mallista sekä I01:stä. Toimivia ainakin tuon osalta: E39, E60, F10, E46, E90, F30, F32, E36/7 (Z3), pari Rolssin mallia, F01, F06, F15, F25.
              Last edited by böntti; 11-02-2014, 02:26.
              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

              Comment

              • Kissvesala
                Moderator
                • Jun 2010
                • 3110
                • Liminka

                #22
                Originally posted by böntti View Post
                Mikä on sitten uusin versio? Tuossa on dataversio 3.41.10.10250, päiväykset on 11.-12. joulukuuta 2013.
                Oho. Niimpähän onki. Eli uudempi tuo on ku mulla. Itellä 3.40.30 ja uusin vissiin 3.41.30
                Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                Kissvesala.fi
                Priva tai o443424479

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7518
                  • Jyväshyvä

                  #23
                  Eli nuo E6x/E9x mallit 2009-> ei pääse kiinni ilman most -kaapelia?
                  Vai ymmärsinkö oikein että ko. Ista versiolla ja D-canilla pystyy koodit lukemaan?
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • Kissvesala
                    Moderator
                    • Jun 2010
                    • 3110
                    • Liminka

                    #24
                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Eli nuo E6x/E9x mallit 2009-> ei pääse kiinni ilman most -kaapelia?
                    Vai ymmärsinkö oikein että ko. Ista versiolla ja D-canilla pystyy koodit lukemaan?
                    D-canilla pääsee kyllä kiinni kaikkiin e-sarjaan. f-sarja vaatii sitte enet tai most vehkeet. ja most on suositeltavaa jos tekee päivityksiä. joskaan tuossa rheingoldissa ei ainakaan vielä ole sitä programmin osaa eli pelkkä ista/p ja pärjää normikäytössä ihan dcan ja enet piuhoilla
                    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                    Kissvesala.fi
                    Priva tai o443424479

                    Comment

                    • böntti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2011
                      • 2855
                      • Tampere

                      #25
                      Originally posted by Kissvesala View Post
                      D-canilla pääsee kyllä kiinni kaikkiin e-sarjaan. f-sarja vaatii sitte enet tai most vehkeet. ja most on suositeltavaa jos tekee päivityksiä. joskaan tuossa rheingoldissa ei ainakaan vielä ole sitä programmin osaa eli pelkkä ista/D ja pärjää normikäytössä ihan dcan ja enet piuhoilla
                      Onnistuuko E-sarjalaisten CIC:n softaus d-canilla? Olen ollut siinä käsityksessä että vaatii most-vehkeet. F-sarjalaisissa ei ole koko most-porttia, kaikki koodaukset ja softaukset mene ethernetin kautta.

                      D-canilla onnistuu kaikkien uudempien diagnostiikka, niin e- kuin f-sarjalaisten. Most-väylään ei tosin pääse, kannattaa siis loppupeleissä hommata enet myös diagnosointiin. Itsellä on kaikki most-purkit myös muissa väylissä kiinni mutta näin ei välttämättä aina ole.

                      F-sarjan kanssa E-sysillä (ja e-netillä) voi fläsäytellä moduuleja samaan tyyliin kuin winkfp:llä, ei tartte välttämättä ista/p:tä (progmania vastaava). On toki "käsityötä" eli asiaan pitää perehtyä istaa enemmän. Ja tarkoitit varmaankin "pelkkä ista/d"
                      Last edited by böntti; 11-02-2014, 17:53.
                      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7518
                        • Jyväshyvä

                        #26
                        ISOT kiitokset kaikille, sain paketin ladattua ja asennettuakin.
                        En nyt päässyt testaamaan että pelittääkö kun ei ole Bemareita pihassa, täytyy huomenna hallilla kokeilla...

                        Pistin myös pari enet adapteria tilaukseen (odb->rj45 female), huimat 6 € / kpl...

                        Eli tuoko toimii ihan edibiasin kautta?
                        Mitä tuohon edibiassin iniin conffataan jos halutaan käyttää enet -kaapelia?
                        STD:OBB toiminee tuon D-cannin kanssa?
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • böntti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2011
                          • 2855
                          • Tampere

                          #27
                          Originally posted by MajorDrake View Post
                          ISOT kiitokset kaikille, sain paketin ladattua ja asennettuakin.
                          En nyt päässyt testaamaan että pelittääkö kun ei ole Bemareita pihassa, täytyy huomenna hallilla kokeilla...

                          Pistin myös pari enet adapteria tilaukseen (odb->rj45 female), huimat 6 € / kpl...

                          Eli tuoko toimii ihan edibiasin kautta?
                          Mitä tuohon edibiassin iniin conffataan jos halutaan käyttää enet -kaapelia?
                          STD:OBB toiminee tuon D-cannin kanssa?
                          Voi käyttää enettiä ediabaksen kautta tai sitten voi valita istan asetuksista enet direct connectionin. D-can pitää vetää ediabaksen kautta.
                          Last edited by böntti; 13-02-2014, 04:42.
                          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                          Comment

                          • Kissvesala
                            Moderator
                            • Jun 2010
                            • 3110
                            • Liminka

                            #28
                            Originally posted by böntti View Post
                            Onnistuuko E-sarjalaisten CIC:n softaus d-canilla? Olen ollut siinä käsityksessä että vaatii most-vehkeet. F-sarjalaisissa ei ole koko most-porttia, kaikki koodaukset ja softaukset mene ethernetin kautta.
                            No miksipä ei onnisuisi. Ainaki ccc onnistuu päivittää obd portin kautta mutta onhan se aikaa vievää hommaa. Oman e60 -04 ccc.n aikanaan softasin ja noin 3h meni joten virransyöttö kannattaa olla kunnossa ja kohtalaisen varmatoimiset kaapelit ja koneet...
                            Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                            Kissvesala.fi
                            Priva tai o443424479

                            Comment

                            • böntti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2011
                              • 2855
                              • Tampere

                              #29
                              Originally posted by Kissvesala View Post
                              No miksipä ei onnisuisi. Ainaki ccc onnistuu päivittää obd portin kautta mutta onhan se aikaa vievää hommaa. Oman e60 -04 ccc.n aikanaan softasin ja noin 3h meni joten virransyöttö kannattaa olla kunnossa ja kohtalaisen varmatoimiset kaapelit ja koneet...
                              Muistelen lukeeneni jostain että ei onnistu.

                              Itseasiassa googlauksen jälkeen bmwcoding.comista löytyi tuosta juttua, ei oikein selvinnyt että onko teoriassa mahdollista vai ei. Se kuitenkin on varmaa että käytännössä ei kannata yrittää.

                              Toki fläshäyksessä virtapuoli kuntoon. Älylaturilla turha yrittää, pitää olla noin 13-14v virtalähde. F-sarjaan suositus on vähintään 70A antava poweri, moduuli voi kyykätä jos jännite laskee muistaakseni alle 12,7v.
                              Last edited by böntti; 13-02-2014, 13:18.
                              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                              Comment

                              • Kissvesala
                                Moderator
                                • Jun 2010
                                • 3110
                                • Liminka

                                #30
                                Originally posted by böntti View Post
                                Muistelen lukeeneni jostain että ei onnistu.

                                Itseasiassa googlauksen jälkeen bmwcoding.comista löytyi tuosta juttua, ei oikein selvinnyt että onko teoriassa mahdollista vai ei. Se kuitenkin on varmaa että käytännössä ei kannata yrittää.

                                Toki fläshäyksessä virtapuoli kuntoon. Älylaturilla turha yrittää, pitää olla noin 13-14v virtalähde. F-sarjaan suositus on vähintään 70A antava poweri, moduuli voi kyykätä jos jännite laskee muistaakseni alle 12,7v.
                                En ota CIC:n osalta enempää kantaa, ccc onnistuu ainaki. tuo 70a laturi on jo varmasti kova vehe koska pienempiki riittää mainiosti. Itellä 30a hakkurilaturi ja silläki saa pidettyä jo 13.5v eikä tarvi olla läheskään täysillä. Tosiaan älylaturia ei kannata käyttää missään nimessä vaikka ois miten tehokas koska se saattaa heittää suojatilaan jos auto ottaa virtaa jossain kohtaa enemmän ja soppa on valmis. Periaatteessa nuo lähes kaikki purkithan voi päivitellä auto käynnissäkin mutta ainahan se kunnon laturi/jännitelähde on varmempi värkki.
                                Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                                Kissvesala.fi
                                Priva tai o443424479

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎