Announcement

Collapse
No announcement yet.

E8X (1-sarja) kysymyksiä ja vastauksia (E81,E82,E87,E88)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • huppu
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2010
    • 423
    • Rovaniemi

    Originally posted by släjä View Post
    hieman aihetta sivuttaen mutta mainittakoon vielä että automaattiloota kun puskee kokoajan eteenpäin ja moottorijarrun ollessa olematon, tulee sen jarrun päällä seistyä manuaalivaihteiseen verrattuna varmaan 50% enemmän = palat häviää melko nopeesti.
    Omilla ebc:n yellowstuff-paloilla kilometreijä tullut ~70tkm ja vielä on yli puolet palaa jäljellä ympäri autoa ajotietokone on 10tkm sitten veikannut 3500km jarrupalahuoltoon, nyt 2900km..
    Ykkösellä kun ajan, niin käytän aina steppiä ja moottorijarrutusta aina kun mahdollista. Kampe hidastuu ihan eri tavalla kuin jos käyttäis täysautomaattia...
    BMW E46 318d 10/04

    Comment

    • ASDTurku
      Bimmer Rookie
      • Dec 2013
      • 145
      • Turku

      Emännän 520d 2009 oli ihan samanlainen. Korjautui kun nollasin laatikon
      sopeutumat.

      Comment

      • ASDTurku
        Bimmer Rookie
        • Dec 2013
        • 145
        • Turku

        Miten e82 malliin sai vaihdettua lukkoperän. Malli oli 135 2008. Olen
        ymmärtänyt että tuossa olis hisattu lautaspyörä tasauspyörästöön kiinni.
        Eli joko joku tekee tai mikä muu perä käy alle kohtuu helposti?

        Comment

        • Viljanteri
          Newbiemmer
          • Dec 2013
          • 10
          • Vantaa

          Nyt ihmetyttää ja kummastuttaa tämän juuri hankitun E81:n huoltaminen:

          Eli auto näyttää käynnistyessään kilometrit seuraavaan huoltoon, ja tämän perusteella autoa käytetään pajalla huollettavana. Esim. Nyt katselin että 6000km takajarrupaloihin ja öljynvaihtokin pitäisi tehdä tässä lähiaikaina.

          Näissä "uudemmissa" BMW:ssä ei siis enää ole tätä Inspection I ja II touhua? Kuulin myös huhuja että kun kiikutan autonavaimen BMW-huoltoon niin pystyvät katsomaan mitä autolle pitäisi tehdä, ja mahdollisesti tarjouksenkin laskemaan.



          Pahoittelut tietämättömyydestäni jo etukäteen!

          Comment

          • Juppe
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 4541
            • TURKU

            Samaa itsekin ihmettelin. 6/2014 tarjoaa pelkkää jotain tarkastusta. Ei edes öljynvaihtoa eikä mitään muutakaan. Pelkkä nosturin kuva.

            Comment

            • ASDTurku
              Bimmer Rookie
              • Dec 2013
              • 145
              • Turku

              Kardaanin laippa ainakin on erilainen. Mites noi vetarin laipat käykö 135
              vetoakselit noihin laippoihin?Tai sopiiko 135 laipat perän kylkeen? Kun
              e90 on eri raideleveys niin ei taida paketti tomosena mahtua.

              Comment

              • Järppä
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 1108
                • Stadi, ladon takana.

                Originally posted by ASDTurku View Post
                Miten e82 malliin sai vaihdettua lukkoperän. Malli oli 135 2008. Olen
                ymmärtänyt että tuossa olis hisattu lautaspyörä tasauspyörästöön kiinni.
                Eli joko joku tekee tai mikä muu perä käy alle kohtuu helposti?
                Marmoritiskiltä saat käypäisen lukkoperän eli perä murikka kokonaisuudessaan tai sitten leikkaa, liima, askartele quafe tai vastaava jälkiasennus lukko. Frendi tiedusteli ja hommas BMW:ltä F2X 135:sa lukkoperän.
                Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
                Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
                Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
                If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
                Top Gear review

                Comment

                • polkuauto
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2006
                  • 168

                  Originally posted by Juppe View Post
                  Samaa itsekin ihmettelin. 6/2014 tarjoaa pelkkää jotain tarkastusta. Ei edes öljynvaihtoa eikä mitään muutakaan. Pelkkä nosturin kuva.
                  Tohon kohtaan kun ohjelmoi seuraavan vuoden katsastuksen, niin eipähän pääse sekään unohtumaan. Siis jos on sama systeemi kun e9x sarjassa...

                  Comment

                  • Juppe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 4541
                    • TURKU

                    No sehän se olikin. Stat. vehicle insp. Seuraavaks saakin sitten googlata miten se kuitataan pois kun leima on paperissa.

                    Comment

                    • Justabanana
                      BTCF Member
                      • Jul 2008
                      • 835
                      • Käpylä

                      Originally posted by Juppe View Post
                      No sehän se olikin. Stat. vehicle insp. Seuraavaks saakin sitten googlata miten se kuitataan pois kun leima on paperissa.
                      Virta päälle ja pitää trippimittarin namiskaa pohjassa. Sitten kun pykälähuollon kuva ilmestyy mittareiden väliin, niin vilkunviiksen päästä namiskaa ja ylös-alas-valitsinta painelemalla saa näpyteltyä uuden kuukauden muistiin.
                      Nyt: e82 x-kertaa maailman ympäri & Z3 rdstr jäätelökioskillakäyntiauto
                      Ennen: e83 3.0sd, e30 mit m20 soundit sekä e21 kolmenyhdenviiden

                      Comment

                      • Viljanteri
                        Newbiemmer
                        • Dec 2013
                        • 10
                        • Vantaa

                        Mites mites, kannattaako BMW E81:stä huollattaa Schmiedmannilla? Kokemuksia ko. puljusta? Pitäisi jarruja huollattaa, öljyt ja kaikki suodattimet vaihdattaa sekä ns. kokonaislaatuinen tarkastus suorittaa.

                        Kysyin huumorilla Autokeskuksen hintaa, puolet enemmän kuin Schmiedmannin hinta-arvio.

                        Comment

                        • TKb
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2012
                          • 54
                          • Vantaa

                          Onko kellää kokemusta eibach prokit sportline jousista ? Miten paljon e87 msport madaltuu.. onko msport 30mm vakiosta eli keula tippuisi 15-20mm ja perä 5mm.? Joku fiksumpi vois valaista tyhmää:think
                          Bmw 135is e82 M-sport - 13

                          -------------------------------------------------------------
                          Bmw x5 e70 M-sport -08
                          mw 335d e91 M-sport -09
                          mw 120d e87 M-Sport -07
                          Bmw 335i e91 M-Sport alpinweiss -08
                          Bmw 635 csi e24 -84

                          Comment

                          • Mikhou
                            BTCF Member
                            • May 2009
                            • 327
                            • Lahti

                            Nyt täristää e87 120d 2006vm. Ajettu n 210tkm

                            Auto siis täristää veto päällä 3 vaihteella kierrosten ollessa 3000-3500rpm
                            Ennen tai jälkeen tuon alueen ei täristä, eikä millään muulla vaihteella. Tärinä myös loppuu mikäli kaasun päästää pois tai kytkimen painaa pohjaan.

                            Jotain kardaanin liittyvää ? / moottorin tuentaan ?

                            Olisko kotikonstein mahdollista tutkia / vaihtaa jotakin vai täytyykö taas pajalle viedä ?
                            E53 X3 3.0sd -07

                            ex:
                            E87 120d -06
                            E46 m3 -01
                            E39 535i -98
                            E36 318 cabriolet -96

                            Comment

                            • Mikhou
                              BTCF Member
                              • May 2009
                              • 327
                              • Lahti

                              Originally posted by Mikhou View Post
                              Nyt täristää e87 120d 2006vm. Ajettu n 210tkm

                              Auto siis täristää veto päällä 3 vaihteella kierrosten ollessa 3000-3500rpm
                              Ennen tai jälkeen tuon alueen ei täristä, eikä millään muulla vaihteella. Tärinä myös loppuu mikäli kaasun päästää pois tai kytkimen painaa pohjaan.

                              Jotain kardaanin liittyvää ? / moottorin tuentaan ?

                              Olisko kotikonstein mahdollista tutkia / vaihtaa jotakin vai täytyykö taas pajalle viedä ?
                              Kardaanin etummainen ristinivel oli melko välyksellinen.
                              150e kustansi vaihdettuna !

                              Tiistaina pyhien jälkeen soittelin ja seuraaavalle päivälle sai tarkastuksen (keskiviikko tämä viikko), että mikä vikana ja osa siitä seuraavalle + asennus (to). Osaa kun ei löytynyt Lahdesta mistään hyllystä.

                              Torstaina odottaessa piti valmista tulla, mutta työnjohto kertoi, osa on tilattu ja paketin mukaan oikea. Mutta sisällä oli automaattivaihteiseen sama nivel.
                              Kysyi, että kelpaako lainaksi Kia Rio ilman lisäkuluja, ja auto tulee perjantai aamuna valmiiksi. Tai vaihtoehtoisesti olisivat kasanneet mun auton sillä vanhalla osalla vielä ajoon. Helpommalla pääsi kun otin tuon pienen korealaisihmeen ajoon loppu illaksi.

                              Tänään hieman ennen 9 tuli tekstari, että auto valmis. Hyvää palvelua Lahden Mekonomenilla voin suositella !
                              E53 X3 3.0sd -07

                              ex:
                              E87 120d -06
                              E46 m3 -01
                              E39 535i -98
                              E36 318 cabriolet -96

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎