E8X (1-sarja) kysymyksiä ja vastauksia (E81,E82,E87,E88)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jii5
    replied
    -muokattu-
    Last edited by Jii5; 09-01-2018, 11:58.

    Leave a comment:


  • huupi
    replied
    Originally posted by 500sarjalainen View Post
    E87 -06, onko sumarit samanlaiset M-sportissa ja tavallisessa?
    Äkkiseltään näyttäisi olevan samanlaiset pre-lci:ssä: https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=63_0867

    Leave a comment:


  • 500sarjalainen
    replied
    E87 -06, onko sumarit samanlaiset M-sportissa ja tavallisessa?

    Leave a comment:


  • apukuski
    replied
    UK:ssa ei muistaakseni ole penkinlämmittimet vakiovaruste...?

    Leave a comment:


  • Bemssi
    replied
    Sporttipenkkejä ei omassa vehkeessä ole, mutta Englannissa tuleevälillä edullisesti vastaan. Eihän noissa oikealla ohjattavissa ole mitään eroja penkkien suhteen?

    Leave a comment:


  • erese
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Laakerit näistä porsii perästä ja ne saa vaihdettua. Näihin pikkuperiin saa myös valmista korjaussarjaa jossa tulee kaikki laakerit kohtuu hintaan. Suuremman tuollaisen tein hiljattain ja kait tuollaisen pienemmänkin tekis.. Ei mahdoton homma...

    http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...4&postcount=31
    Joo , auto menossa nyt perän vaihtoon myyjän piikkiin jos sillä korjaantuisi. Katsotaan nyt mikä lopputulos Huoltoneuvoja epäili ettei vetarin vaihdon jälkeen olisi tarkastettu perän öljyjä lainkaan vaan perä olisi pyörinyt kuivana, koeajoa ei edes oltu tehty. Mutta katsotaan mitä selviää..
    Last edited by erese; 28-10-2017, 14:15.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by erese View Post
    Meidän perheen E87 118iA:ssa kosahti edellisen omistajan aikana vaihdettu ja sillä n. 20tkm ajettu purkuperä, ilmaantui vasemman vetoakselin vaihdon jälkeen. Metallin kirskunaa ja muita epämääräisiä ääniä, korostuvat veto päällä. Ulkopuolelta ei juurikaan mitään kuulu mutta sisätiloissa äänen kyllä huomaa. Vetoakselin vaihdon suorittanut liike tutki ja lopputulos oli että öljyn seassa metallilastua=perä viallinen. Tiedä sitten onko vetoakselin vaihdossa tyritty jotakin kun nuo äänet ilmaantuivat juurikin tuon vetarin vaihdon jälkeen... :(

    Laakerit näistä porsii perästä ja ne saa vaihdettua. Näihin pikkuperiin saa myös valmista korjaussarjaa jossa tulee kaikki laakerit kohtuu hintaan. Suuremman tuollaisen tein hiljattain ja kait tuollaisen pienemmänkin tekis.. Ei mahdoton homma...

    Last edited by fraatti; 13-10-2017, 23:37.

    Leave a comment:


  • 500sarjalainen
    replied
    Originally posted by 500sarjalainen View Post
    Onko ajatuksia mistä lähteä hakemaan vikaa kun 116i pätkii reippaammissa käännöksissä kun on veto päällä. Esim. liikenneympyrässä kun yrittää ajaa reippaammin niin auto pätkii (veto pois kokonaan) sekunnin murto-osiksi?
    Tämän huomaa hyvin noissa oikein isoissa liikenneympyröissä missä voi ajaa vähän vauhdikkaammin. Saman oireen saa kyllä esiin normi risteyksessäkin kun vaan kääntää vähän isommalla vauhdilla ja veto päällä. Kyse ei kuitenkaan ole luistonestosta, tai ainakaan valo ei vilku mittaristossa..
    EDIT: Taitaa sittenkin olla kyse luistonestosta.
    Vika tuli kunnolla päälle kun ajo rupesi pätkimään suoralla tiellä, laitoin kokeeksi luistoneston pois ja meno tasaantui. Sitten ilmestyi näyttöön varotus alhaisesta rengaspaineesta ja lopuksi vielä tuli ABS-vika päälle..
    INPA:lla sain luettua että yksi ABS-anturi heittää välillä suurempia lukuja kuin muut joten se menee nyt vaihtoon.
    Last edited by 500sarjalainen; 31-10-2017, 14:07.

    Leave a comment:


  • erese
    replied
    Originally posted by -Joo- View Post
    Mitäs näissä yleensä pettää voimansiirossa? Pitää aikamoista mekkalaa perästä kun ajelee hissukseen veto päällä. Kytkin pohjassa/vapaalla ei mitään ääniä. Kyseessä 2005 vuoden 118d
    Meidän perheen E87 118iA:ssa kosahti edellisen omistajan aikana vaihdettu ja sillä n. 20tkm ajettu purkuperä, ilmaantui vasemman vetoakselin vaihdon jälkeen. Metallin kirskunaa ja muita epämääräisiä ääniä, korostuvat veto päällä. Ulkopuolelta ei juurikaan mitään kuulu mutta sisätiloissa äänen kyllä huomaa. Vetoakselin vaihdon suorittanut liike tutki ja lopputulos oli että öljyn seassa metallilastua=perä viallinen. Tiedä sitten onko vetoakselin vaihdossa tyritty jotakin kun nuo äänet ilmaantuivat juurikin tuon vetarin vaihdon jälkeen... :(
    Last edited by erese; 11-10-2017, 22:54.

    Leave a comment:


  • 500sarjalainen
    replied
    Luulis että silloin ei noin tiukasti leikkaisi tehoja pois. Ite veikkaisin jotain sähköistä häikkää. Mitähän kannattaisi livedatalla katsoa että vikaan pääsisi kiinni?

    Leave a comment:


  • ///Myhä
    replied
    Originally posted by 500sarjalainen View Post
    Onko ajatuksia mistä lähteä hakemaan vikaa kun 116i pätkii reippaammissa käännöksissä kun on veto päällä. Esim. liikenneympyrässä kun yrittää ajaa reippaammin niin auto pätkii (veto pois kokonaan) sekunnin murto-osiksi?
    Tämän huomaa hyvin noissa oikein isoissa liikenneympyröissä missä voi ajaa vähän vauhdikkaammin. Saman oireen saa kyllä esiin normi risteyksessäkin kun vaan kääntää vähän isommalla vauhdilla ja veto päällä. Kyse ei kuitenkaan ole luistonestosta, tai ainakaan valo ei vilku mittaristossa..
    Katalysaattorin sisuskalut irti ja tukkii pakoputkea kun palaset liikkuu sopivaan kohtaan?

    Leave a comment:


  • 500sarjalainen
    replied
    Onko ajatuksia mistä lähteä hakemaan vikaa kun 116i pätkii reippaammissa käännöksissä kun on veto päällä. Esim. liikenneympyrässä kun yrittää ajaa reippaammin niin auto pätkii (veto pois kokonaan) sekunnin murto-osiksi?
    Tämän huomaa hyvin noissa oikein isoissa liikenneympyröissä missä voi ajaa vähän vauhdikkaammin. Saman oireen saa kyllä esiin normi risteyksessäkin kun vaan kääntää vähän isommalla vauhdilla ja veto päällä. Kyse ei kuitenkaan ole luistonestosta, tai ainakaan valo ei vilku mittaristossa..

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Bemssi View Post
    Noniin tuli avk hommattua 118d väkivahvalla m47. M sport puskureita katellu tarvikkeena, mutta tosiaan tarjonta aika heikko. Varsinkin takapuskurien suhteen. Kukaan ulkomailta tilannut valmiita m-sport kittejä?
    Tilasin M-sport retrofit-kitin omaani. Se maksoi jotain 600-700 euroa, mutta muita kilkkeitä tarvitset lisäksi sen verran, että 1000 ei riitä pelkkään osiin. Tarvitset myös sivuhelmat, jos täydelliset haluat. Munuaiset ja sumarit tulevat paketissa, muistaakseni takadiffu piti erikseen tilata. Voin tarkistella kustannuslaskelmastani tarkemmin, jos on tarvetta.

    Sitten tuleekin muut osat eli sisälle kattoverhoilu, lepuutustuki, kynnyslistat, ratti, vaihdenuppi jne.

    Leave a comment:


  • Bemssi
    replied
    Uusi ykkösen omistaja

    Noniin tuli avk hommattua 118d väkivahvalla m47. M sport puskureita katellu tarvikkeena, mutta tosiaan tarjonta aika heikko. Varsinkin takapuskurien suhteen. Kukaan ulkomailta tilannut valmiita m-sport kittejä? Ja onnistuuko preface umpioihin rinkuloiden asennus?

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Merkkiliikkeestä. Juuri ostin pohjapanssarin M-sportina suoraan Saksasta. Ykköseen etenkin M-Sportina löytyy huonosti käytettyä osaa edes Saksasta.

    Leave a comment:

Working...
X