Onko ajatuksia mistä lähteä hakemaan vikaa kun 116i pätkii reippaammissa käännöksissä kun on veto päällä. Esim. liikenneympyrässä kun yrittää ajaa reippaammin niin auto pätkii (veto pois kokonaan) sekunnin murto-osiksi?
Tämän huomaa hyvin noissa oikein isoissa liikenneympyröissä missä voi ajaa vähän vauhdikkaammin. Saman oireen saa kyllä esiin normi risteyksessäkin kun vaan kääntää vähän isommalla vauhdilla ja veto päällä. Kyse ei kuitenkaan ole luistonestosta, tai ainakaan valo ei vilku mittaristossa..
E8X (1-sarja) kysymyksiä ja vastauksia (E81,E82,E87,E88)
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by Bemssi View PostNoniin tuli avk hommattua 118d väkivahvalla m47. M sport puskureita katellu tarvikkeena, mutta tosiaan tarjonta aika heikko. Varsinkin takapuskurien suhteen. Kukaan ulkomailta tilannut valmiita m-sport kittejä?
Sitten tuleekin muut osat eli sisälle kattoverhoilu, lepuutustuki, kynnyslistat, ratti, vaihdenuppi jne.
Leave a comment:
-
Uusi ykkösen omistaja
Noniin tuli avk hommattua 118d väkivahvalla m47. M sport puskureita katellu tarvikkeena, mutta tosiaan tarjonta aika heikko. Varsinkin takapuskurien suhteen. Kukaan ulkomailta tilannut valmiita m-sport kittejä? Ja onnistuuko preface umpioihin rinkuloiden asennus?
Leave a comment:
-
Merkkiliikkeestä. Juuri ostin pohjapanssarin M-sportina suoraan Saksasta. Ykköseen etenkin M-Sportina löytyy huonosti käytettyä osaa edes Saksasta.
Leave a comment:
-
Thx, kohtuu simppeli operaatio.
Samalla selvisi että pitää tilata uusi (käytetty) kardaani.
Auto jyristää kiihdyttäessä ja kun nopeus nousee lähelle 100km/h. Kardaanin ristinivelessä vaikutti olevan väljää joten uskotaan ja toivotaan että vika on sitten tuossa.
Samalla tuli huomattua että pakoputken lämpösuojapellit oli kiinityksistä ruostuneet irti ja pohjapanssari saanu jonkinverran damagea.
Mistähän noita lämpösuojapelliä ja pohjapanssaria (M-sport puskuri) kannattaisi etsiskellä?
Leave a comment:
-
Originally posted by 500sarjalainen View PostOnko joku vaihdellut manuaalilaatikon öljyjä ja peräöljyjä 1-sarjalaiseen? Olis tarkoitus huomenna vaihdella 116i -06 malliin kyseiset öljyt mutta en ole mistään löytänyt öljymääriä.
Ulkomaisilta foorumeiltakin on vaan löytynyt kysymyksiä samasta aiheesta ja ihmetystä kun yleensähän määrä on siinä vaiheessa oikea kun öljy tulee täyttöaukosta ulos mutta ilmeisesti näissä vehkeissä ei ole tullut öljyä ulos siinä vaiheessa kun on täytetty jonkun huoltoliikkeen ilmoittama määrä öljyä.
Toki jos saa kaiken poisotetun talteen ja mitattua niin sittenhän on helppo laittaa samanverran uutta sisään.
Leave a comment:
-
Onko joku vaihdellut manuaalilaatikon öljyjä ja peräöljyjä 1-sarjalaiseen? Olis tarkoitus huomenna vaihdella 116i -06 malliin kyseiset öljyt mutta en ole mistään löytänyt öljymääriä.
Ulkomaisilta foorumeiltakin on vaan löytynyt kysymyksiä samasta aiheesta ja ihmetystä kun yleensähän määrä on siinä vaiheessa oikea kun öljy tulee täyttöaukosta ulos mutta ilmeisesti näissä vehkeissä ei ole tullut öljyä ulos siinä vaiheessa kun on täytetty jonkun huoltoliikkeen ilmoittama määrä öljyä.
Toki jos saa kaiken poisotetun talteen ja mitattua niin sittenhän on helppo laittaa samanverran uutta sisään.
Leave a comment:
-
Toi kauppakassi kaipas uutta alustaa. Joku mennyt typeryyksissään asentamaan siihen joskus JOM:n alustan ja yllättäen on aivan paska ajaa ja perä, kuin trampoliini.. Camber yläpäitä tai jäykkyyssäätöjä en tarvitse tähän autoon.
Onko täällä jengillä kokemusta AP:n korkeussäädettävistä alustasarjoista E87:ssa? Toinen järkevä vaihtoehto lienee FK Silverline? :think Hintaluokka tosiaan alle 600 EUR ja sillä pitäisi mielestäni järkevä korkeussäädettävä saada.
Leave a comment:
-
Originally posted by -Joo- View PostMitäs näissä yleensä pettää voimansiirossa? Pitää aikamoista mekkalaa perästä kun ajelee hissukseen veto päällä. Kytkin pohjassa/vapaalla ei mitään ääniä. Kyseessä 2005 vuoden 118d
Leave a comment:
-
Mitäs näissä yleensä pettää voimansiirossa? Pitää aikamoista mekkalaa perästä kun ajelee hissukseen veto päällä. Kytkin pohjassa/vapaalla ei mitään ääniä. Kyseessä 2005 vuoden 118d
Leave a comment:
-
Originally posted by Laku View PostKyllä, oma lamppu sieltä löytyy.
Leave a comment:
-
Originally posted by A2K View PostHei foorumilaiset.
Vaimon 120i:stä sammahti vänkärin enkelit.
Mitkä olisi ne ensimmäiset asiat jotka tulisi tarkistaa/vaihtaa. Onko niille omaa/omat vaihdettavat polttimot ja kuinka sinne pääsee? Halusin ensin kysellä suomenkielisten ohjeiden perään, ennenkuin sukellan internetin ihmeelliseen maailmaan ja yritän ulkomaankielellä.
Pienen googlailun jälkeen näyttää sille että niillä on oma takaa vaihdettava lamppunsa. Pitää perehtyä asiaan lisää.
Leave a comment:
-
Hei foorumilaiset.
Vaimon 120i:stä sammahti vänkärin enkelit.
Mitkä olisi ne ensimmäiset asiat jotka tulisi tarkistaa/vaihtaa. Onko niille omaa/omat vaihdettavat polttimot ja kuinka sinne pääsee? Halusin ensin kysellä suomenkielisten ohjeiden perään, ennenkuin sukellan internetin ihmeelliseen maailmaan ja yritän ulkomaankielellä.
Pienen googlailun jälkeen näyttää sille että niillä on oma takaa vaihdettava lamppunsa. Pitää perehtyä asiaan lisää.Last edited by A2K; 06-07-2017, 14:01.
Leave a comment:
-
Originally posted by turbotaunus View PostHieman katsellut tuollaista 120d m47 330tkm ajettua, jonka moottoriin ei vielä kajottu. Uhka vai mahdollisuus käyttöauton tarpeeseen?Oletan, että kovin paljoa siitä ei tarvitse maksaa noilla metreillä, joten saattaa olla hyvinkin järkevä käyttisostos. Onhan noita paljon enemmänkin ajettuja liikenteessä, myös itselläni oli aikoinaan rapiat 400tkm painettu E46 vanhemmalla M47-padalla ja meno maistui edelleen myydessäni eteenpäin. Minulta löytyy sitten tarvittaessa käytetty turbo tuohon, jos vaihdon tarvetta ilmenee.
Leave a comment:
Leave a comment: