E8X (1-sarja) kysymyksiä ja vastauksia (E81,E82,E87,E88)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 500sarjalainen
    replied
    Onko ajatuksia mistä lähteä hakemaan vikaa kun 116i pätkii reippaammissa käännöksissä kun on veto päällä. Esim. liikenneympyrässä kun yrittää ajaa reippaammin niin auto pätkii (veto pois kokonaan) sekunnin murto-osiksi?
    Tämän huomaa hyvin noissa oikein isoissa liikenneympyröissä missä voi ajaa vähän vauhdikkaammin. Saman oireen saa kyllä esiin normi risteyksessäkin kun vaan kääntää vähän isommalla vauhdilla ja veto päällä. Kyse ei kuitenkaan ole luistonestosta, tai ainakaan valo ei vilku mittaristossa..

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Bemssi View Post
    Noniin tuli avk hommattua 118d väkivahvalla m47. M sport puskureita katellu tarvikkeena, mutta tosiaan tarjonta aika heikko. Varsinkin takapuskurien suhteen. Kukaan ulkomailta tilannut valmiita m-sport kittejä?
    Tilasin M-sport retrofit-kitin omaani. Se maksoi jotain 600-700 euroa, mutta muita kilkkeitä tarvitset lisäksi sen verran, että 1000 ei riitä pelkkään osiin. Tarvitset myös sivuhelmat, jos täydelliset haluat. Munuaiset ja sumarit tulevat paketissa, muistaakseni takadiffu piti erikseen tilata. Voin tarkistella kustannuslaskelmastani tarkemmin, jos on tarvetta.

    Sitten tuleekin muut osat eli sisälle kattoverhoilu, lepuutustuki, kynnyslistat, ratti, vaihdenuppi jne.

    Leave a comment:


  • Bemssi
    replied
    Uusi ykkösen omistaja

    Noniin tuli avk hommattua 118d väkivahvalla m47. M sport puskureita katellu tarvikkeena, mutta tosiaan tarjonta aika heikko. Varsinkin takapuskurien suhteen. Kukaan ulkomailta tilannut valmiita m-sport kittejä? Ja onnistuuko preface umpioihin rinkuloiden asennus?

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Merkkiliikkeestä. Juuri ostin pohjapanssarin M-sportina suoraan Saksasta. Ykköseen etenkin M-Sportina löytyy huonosti käytettyä osaa edes Saksasta.

    Leave a comment:


  • 500sarjalainen
    replied
    Thx, kohtuu simppeli operaatio.

    Samalla selvisi että pitää tilata uusi (käytetty) kardaani.
    Auto jyristää kiihdyttäessä ja kun nopeus nousee lähelle 100km/h. Kardaanin ristinivelessä vaikutti olevan väljää joten uskotaan ja toivotaan että vika on sitten tuossa.

    Samalla tuli huomattua että pakoputken lämpösuojapellit oli kiinityksistä ruostuneet irti ja pohjapanssari saanu jonkinverran damagea.

    Mistähän noita lämpösuojapelliä ja pohjapanssaria (M-sport puskuri) kannattaisi etsiskellä?

    Leave a comment:


  • huupi
    replied
    Originally posted by 500sarjalainen View Post
    Onko joku vaihdellut manuaalilaatikon öljyjä ja peräöljyjä 1-sarjalaiseen? Olis tarkoitus huomenna vaihdella 116i -06 malliin kyseiset öljyt mutta en ole mistään löytänyt öljymääriä.

    Ulkomaisilta foorumeiltakin on vaan löytynyt kysymyksiä samasta aiheesta ja ihmetystä kun yleensähän määrä on siinä vaiheessa oikea kun öljy tulee täyttöaukosta ulos mutta ilmeisesti näissä vehkeissä ei ole tullut öljyä ulos siinä vaiheessa kun on täytetty jonkun huoltoliikkeen ilmoittama määrä öljyä.

    Toki jos saa kaiken poisotetun talteen ja mitattua niin sittenhän on helppo laittaa samanverran uutta sisään.
    Olen vaihtanut molemmat, juttua tuolla ja tuolla. Perään meni vajaa litra ja vaihteistoon 1,6 litraa.

    Leave a comment:


  • 500sarjalainen
    replied
    Onko joku vaihdellut manuaalilaatikon öljyjä ja peräöljyjä 1-sarjalaiseen? Olis tarkoitus huomenna vaihdella 116i -06 malliin kyseiset öljyt mutta en ole mistään löytänyt öljymääriä.

    Ulkomaisilta foorumeiltakin on vaan löytynyt kysymyksiä samasta aiheesta ja ihmetystä kun yleensähän määrä on siinä vaiheessa oikea kun öljy tulee täyttöaukosta ulos mutta ilmeisesti näissä vehkeissä ei ole tullut öljyä ulos siinä vaiheessa kun on täytetty jonkun huoltoliikkeen ilmoittama määrä öljyä.

    Toki jos saa kaiken poisotetun talteen ja mitattua niin sittenhän on helppo laittaa samanverran uutta sisään.

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    Toi kauppakassi kaipas uutta alustaa. Joku mennyt typeryyksissään asentamaan siihen joskus JOM:n alustan ja yllättäen on aivan paska ajaa ja perä, kuin trampoliini.. Camber yläpäitä tai jäykkyyssäätöjä en tarvitse tähän autoon.

    Onko täällä jengillä kokemusta AP:n korkeussäädettävistä alustasarjoista E87:ssa? Toinen järkevä vaihtoehto lienee FK Silverline? :think Hintaluokka tosiaan alle 600 EUR ja sillä pitäisi mielestäni järkevä korkeussäädettävä saada.

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    Originally posted by -Joo- View Post
    Mitäs näissä yleensä pettää voimansiirossa? Pitää aikamoista mekkalaa perästä kun ajelee hissukseen veto päällä. Kytkin pohjassa/vapaalla ei mitään ääniä. Kyseessä 2005 vuoden 118d
    Mekkalaa as if? Kitinää, jurinaa, kolinaa, tärinää, mitä?

    Leave a comment:


  • -Joo-
    replied
    Mitäs näissä yleensä pettää voimansiirossa? Pitää aikamoista mekkalaa perästä kun ajelee hissukseen veto päällä. Kytkin pohjassa/vapaalla ei mitään ääniä. Kyseessä 2005 vuoden 118d

    Leave a comment:


  • wsq´_
    replied
    Saako e87 korimallin omaavaa dieseliä rekisteröityä paketiautoksi?

    Leave a comment:


  • A2K
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Kyllä, oma lamppu sieltä löytyy.
    Jep. Löytyhän sieltä H8. En ollut pahemmin tutustunu tuohon vaimon autoon ja luulin sitä aluksi toisiksi valoiksi. "Tuplavalo" oli ajatuksena. No eihän se ole. Samassa xenonissa on lyhyt ja pitkä ja se toinen valo onkin enkelien lähtö.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by A2K View Post
    Hei foorumilaiset.

    Vaimon 120i:stä sammahti vänkärin enkelit.
    Mitkä olisi ne ensimmäiset asiat jotka tulisi tarkistaa/vaihtaa. Onko niille omaa/omat vaihdettavat polttimot ja kuinka sinne pääsee? Halusin ensin kysellä suomenkielisten ohjeiden perään, ennenkuin sukellan internetin ihmeelliseen maailmaan ja yritän ulkomaankielellä.

    Pienen googlailun jälkeen näyttää sille että niillä on oma takaa vaihdettava lamppunsa. Pitää perehtyä asiaan lisää.
    Kyllä, oma lamppu sieltä löytyy.

    Leave a comment:


  • A2K
    replied
    Hei foorumilaiset.

    Vaimon 120i:stä sammahti vänkärin enkelit.
    Mitkä olisi ne ensimmäiset asiat jotka tulisi tarkistaa/vaihtaa. Onko niille omaa/omat vaihdettavat polttimot ja kuinka sinne pääsee? Halusin ensin kysellä suomenkielisten ohjeiden perään, ennenkuin sukellan internetin ihmeelliseen maailmaan ja yritän ulkomaankielellä.

    Pienen googlailun jälkeen näyttää sille että niillä on oma takaa vaihdettava lamppunsa. Pitää perehtyä asiaan lisää.
    Last edited by A2K; 06-07-2017, 14:01.

    Leave a comment:


  • huupi
    replied
    Originally posted by turbotaunus View Post
    Hieman katsellut tuollaista 120d m47 330tkm ajettua, jonka moottoriin ei vielä kajottu. Uhka vai mahdollisuus käyttöauton tarpeeseen?
    Varmaan sekä että. Oletan, että kovin paljoa siitä ei tarvitse maksaa noilla metreillä, joten saattaa olla hyvinkin järkevä käyttisostos. Onhan noita paljon enemmänkin ajettuja liikenteessä, myös itselläni oli aikoinaan rapiat 400tkm painettu E46 vanhemmalla M47-padalla ja meno maistui edelleen myydessäni eteenpäin. Minulta löytyy sitten tarvittaessa käytetty turbo tuohon, jos vaihdon tarvetta ilmenee.

    Leave a comment:

Working...
X