E8X (1-sarja) kysymyksiä ja vastauksia (E81,E82,E87,E88)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Silvio
    replied
    Samanlaisen crc-pikakorjauksen omaan e87 tein ja korjaantui mutta purkaahan se pitäisi ja puhdistaa kunnolla. En ole vielä edes tutkinut kummemmin mutta onko minkälainen homma aukoa?

    Myös ovienkahvoihin piti tehdä hiukan samaa käsittelyä, tahtoivat jäädä joskus ylös ovea avatessa.

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    Skeidaa vaan. Kunnon CRC kylpy helpotti ongelmaan ja kunhan pitää auton suht puhtaana, niin pelaa mainiosti. Aina sitä hieman joutuu avittaa, mutta ei kuitenkaan ahdista ihan niin paljoa, kuin aikaisemmin

    Leave a comment:


  • TuomoA
    replied
    Originally posted by RaneMaster View Post
    Onkos kukaan tutkinut tarkemmin e87 (ja vissiin muissakin alkupään 1-sarjalaisissa sama) takaluukun avauspainiketta ja sen jumitusta auki-asentoon? Tiedossa nyt muutama auto joissa kaikissa jumittaa takaluukun avauskahva/painike kun luukun avaa ja kahvan joutuu painamaan takaisin kiinniasentoon käsin. Onko niissä jokin jousi joka kuoleentuu vai pääseekö väliin vain törkyä joka jumittaa mekanismin? Eli pärjäisikö pelkällä purulla ja puhdistuksella vai joutuuko koko mekanismin ostamaan uutta jotta toimisi virheettömästi? Koitin aiheesta etsiä ulkomaisiltakin foorumeilta mutta ei apuja löytynyt.
    Itsellä aiemmin 2 kpl ollut E81, joissa lienee sama tuo avaus mekanismi eli siitä BMW-merkistä avaamalla. Ja kyllä, molemmissa oli samaa vaivaa, autot 2009 ja 2011 vuosimallisia, joten ei edes alkupään autoja. Molemmat tokenivat kunnon puhdistamisella ja öljyllä. Likaa sinne vain pääsee, mikä tuollaisen hatchback auton ongelma yleensä on.

    Leave a comment:


  • RaneMaster
    replied
    Takaluukun avauskytkimen/kahvan jumitus

    Onkos kukaan tutkinut tarkemmin e87 (ja vissiin muissakin alkupään 1-sarjalaisissa sama) takaluukun avauspainiketta ja sen jumitusta auki-asentoon? Tiedossa nyt muutama auto joissa kaikissa jumittaa takaluukun avauskahva/painike kun luukun avaa ja kahvan joutuu painamaan takaisin kiinniasentoon käsin. Onko niissä jokin jousi joka kuoleentuu vai pääseekö väliin vain törkyä joka jumittaa mekanismin? Eli pärjäisikö pelkällä purulla ja puhdistuksella vai joutuuko koko mekanismin ostamaan uutta jotta toimisi virheettömästi? Koitin aiheesta etsiä ulkomaisiltakin foorumeilta mutta ei apuja löytynyt.

    Leave a comment:


  • Bössi
    replied
    130i -07 prefacelift parkkitutka, töötti ja tupakansytytin eivät toimi. Aiemmin kaikki toimineet ja mahdollisesti samaan aikaan lopettaneet toimintansa, ainakin todella samoihin aikoihin. Auto ei herjaa mitään parkkitutkasta, ei vaan mene päälle edes napista. Sulakkeet tarkastettu, yritetty lukea vikakoodit Carlylla ja Inpalla, kumpikaan ei saanut parkkitutkan ohjainlaitteeseen yhteyttä, eikä löytynyt muitakaan edellämainittuihin liittyviä vikakoodeja. Tarkastettu ettei parkkitutkan ohjainlaite ole saanut vettä ja päällepäin näyttää ehjältä.

    Autossa oli ostettaessa hieman huono akku ja kylmäkäynnistyksissä pyörähti vähän heikosti käyntiin. Piilovalikosta seuraamalla jännite kävi käynnistäessä n.8-9V. Voisiko tällä olla vaikutusta asiaan? Nyt vaihdettu uusi akku, mutta viat eivät hävinneet.

    Mistähän lähtisi vikaa/vikoja etsimään seuraavaksi?

    Leave a comment:


  • Jamppa81
    replied
    Löytyiskö jostain selkeä ohje ncsExpertille miten saadaan koodattua valomuisti päälle?

    Leave a comment:


  • JonneR
    replied
    E81 130 moottori ongelmia

    [quote]
    Last edited by JonneR; 22-11-2016, 00:26.

    Leave a comment:


  • vilivaltteri
    replied
    Kiitos vastauksesta!

    Täytyykin tuolta alkaa tutkailla noita vaihtoehtoja.

    Leave a comment:


  • Mertsa
    replied
    Originally posted by vilivaltteri View Post
    Tuli tuossa hankittua itselle tuollainen 2010 vuoden 135i coupe ja aloin etsiä siihen hieman päivitystä sisustaan vaihdekepin nupin merkeissä. Ihan sellaista en löytänyt mitä olisi haussa, mutta tämmöinen kiinnostaisi http://www.shopbmwusa.com/PRODUCT/38...EAR-SHIFT-KNOB

    Sivuilla ei näy, että osat kävisivät ristiin tuon F30 335i kanssa, mutta näkisikö jostain jos mahdollisesti autoihin kävisivät samat vaihdekepin nupit? Lisäkysymyksenä tietenkin myös koskien noita BMW-Performance osia, saako niitä tilattua jotain kautta myös vanhempiin malleihin? Pienen nettietsiskelyn tuloksena, en löytänyt kuin nykyisiin malleihin sopivia osia.
    Osanumeroilla voi tsekkailla RealOEM:sta missä käytetään.

    Esim. ko. osaa on käytettty vain F3X autoissa.

    Edit. Niin ja näkeehän samasta paikasta myös oman auton osanumerot ja yhteensopivuudet
    Last edited by Mertsa; 22-07-2016, 16:21.

    Leave a comment:


  • vilivaltteri
    replied
    Tuli tuossa hankittua itselle tuollainen 2010 vuoden 135i coupe ja aloin etsiä siihen hieman päivitystä sisustaan vaihdekepin nupin merkeissä. Ihan sellaista en löytänyt mitä olisi haussa, mutta tämmöinen kiinnostaisi http://www.shopbmwusa.com/PRODUCT/38...EAR-SHIFT-KNOB

    Sivuilla ei näy, että osat kävisivät ristiin tuon F30 335i kanssa, mutta näkisikö jostain jos mahdollisesti autoihin kävisivät samat vaihdekepin nupit? Lisäkysymyksenä tietenkin myös koskien noita BMW-Performance osia, saako niitä tilattua jotain kautta myös vanhempiin malleihin? Pienen nettietsiskelyn tuloksena, en löytänyt kuin nykyisiin malleihin sopivia osia.

    Leave a comment:


  • pekster
    replied
    Originally posted by kmn View Post
    Vaihda vaan kaikki hehkut ja ite boxi samalla vaivalla. Sinne boxille on ihan perseestä päästä. Ei olis eka kerta, kun vielä kiikkuu koodi hehkujen vaihdon jälkeen, tai toisin päin.
    Pakko se on kai sitten vaihtaa koko paketti samalla pitää vain toivoo ettei hehkut napsuile poikki kun niitä availee

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    Originally posted by pekster View Post
    Moro,
    Lukasin tossa ajankuluksi vikakoodit ja ilmoitti että kaikki 4 hehkua pimeänä!? Meneekökaikki hehkut vaihtoon vai riittäkö pelkkä hehkujen releboksin vaihto?
    Vaihda vaan kaikki hehkut ja ite boxi samalla vaivalla. Sinne boxille on ihan perseestä päästä. Ei olis eka kerta, kun vielä kiikkuu koodi hehkujen vaihdon jälkeen, tai toisin päin.

    Leave a comment:


  • pekster
    replied
    E87 120d

    Moro,
    Lukasin tossa ajankuluksi vikakoodit ja ilmoitti että kaikki 4 hehkua pimeänä!? Meneekökaikki hehkut vaihtoon vai riittäkö pelkkä hehkujen releboksin vaihto?

    Leave a comment:


  • MikkoÄr
    replied
    Pari vikakoodia

    Luettiin työkaverin '06 e87 130i:stä vikakoodit kun oli sytyttänyt ajossa vikavalon. Itsellä kun on kokemusta vain noista vähän vanhemmista, niin ajattelin heittää tähän, josko jollain soittelisi kelloja mistä voisi olla kyse.

    Vikakoodit lähti tosin nollaamalla, eivätkä ainakaan heti palanneet. Samalla kun vilkaistiin, niin katsoin nuo livedatatkin ja vanos-välilehdeltä nuo neljä ensimmäistä kenttää jäi askarruttamaan, että onko normaalilla alueella (tyhjäkäynnillä). Tyhjää käy hiukan rohealla äänellä, välillä tuntuu kuin hieman kierrokset vaeltaisi.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Jii5
    replied
    Mikäs ohjelma olisi vuoden 2005 e87:lle hyvä koodien lukuun ja perus esim jenkkiparkki koodaukseen? Edellisessä autossa oli käytössä tuo bmw scanner eli mikä olisi esim tuollaisia mahdollisuuksia tarjoava? Löytyykö scannerista versio joka tuon kanssa toimisi?
    Last edited by Jii5; 08-04-2016, 15:04.

    Leave a comment:

Working...
X