E8X (1-sarja) kysymyksiä ja vastauksia (E81,E82,E87,E88)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • fransesco
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Tämän takia itse juuri suosittelin sitä koodienlukemista ennen osarulettia. Nuo monimerkki testerit nyt on juuri tuollaisia, varsinkin jos niissä koodit on suomeksi. Hyvä kun olit jo saanut luettettua koodit ISTA:lla. Kannattaa ihan vakavasti harkita, että laitat läppärille ISTA & INPA kun merkin autoja sullakin näkyy olevan ja ilmeisesti itse näitä korjailet.
    Pakko kysyä että tuoko tuo ISTA paljonkin tarkemmat tiedot? Itse sain Carlyn avulla kerättyä tuossa yllä NOX-puolesta jokseenkin samankaltaisia virheilmoituksia E88 N43-autosta. Antaisikohan ISTA enemmän tietoa kuin Carly? Koodit kertoneet minulle mitään ratkaisevaa ja päädyin viemään auton merkkihuoltoon pk-seudulla (jääköön nimi mainitsematta). Ne oli tosi skeptisiä siellä että "joku" oli itse osannut kerätä vikakoodit ja kyseenalaistivat kaiken. No, auto oli siellä valohoidossa päivän, koeajoivat ja yrittivät kerätä koodeja. Lopputulos: merkkihuolto ei löytänyt mitään ja auto oli heidän mielestään kunnossa. Pitäisi tietysti olla tyytyväinen, mutta N43:n kauhutarinat pistää miettimään.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Eipä ollut vika puolassa, seuraavat vikakoodit antoi monimerkkikorjaamo:

    - 30EA DeNox-katalysaattori, rikkimyrkyttyminen, katkonainen
    - 2AA1 Pakonokka-akselin tunnistin, signaali, katkonainen
    - 2FC1 Polttoaineensyötön säätöventtiili, katkonainen

    Säätöventtiiliä autossa ei ole. Koodit nollattu eivätkä uusiutuneet ja tyhjäkäynti normalisoitui. Ajettu n. 30 min moottoritieajoa. Herääkö jotain ajatuksia tuosta? Edelleen suurin pelkoni on, että ketju on löystynyt ja vaarana jaon hyppääminen paikoiltaan...
    Tämän takia itse juuri suosittelin sitä koodienlukemista ennen osarulettia. Nuo monimerkki testerit nyt on juuri tuollaisia, varsinkin jos niissä koodit on suomeksi. Hyvä kun olit jo saanut luettettua koodit ISTA:lla. Kannattaa ihan vakavasti harkita, että laitat läppärille ISTA & INPA kun merkin autoja sullakin näkyy olevan ja ilmeisesti itse näitä korjailet.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Eipä ollut vika puolassa, seuraavat vikakoodit antoi monimerkkikorjaamo:

    - 30EA DeNox-katalysaattori, rikkimyrkyttyminen, katkonainen
    - 2AA1 Pakonokka-akselin tunnistin, signaali, katkonainen
    - 2FC1 Polttoaineensyötön säätöventtiili, katkonainen

    Säätöventtiiliä autossa ei ole. Koodit nollattu eivätkä uusiutuneet ja tyhjäkäynti normalisoitui. Ajettu n. 30 min moottoritieajoa. Herääkö jotain ajatuksia tuosta? Edelleen suurin pelkoni on, että ketju on löystynyt ja vaarana jaon hyppääminen paikoiltaan...
    No niin, jatkan yksinpuhelua. Eipä se vika sillä "korjaantunut". Auto kylmänä ja samantein moottorinvikavalo päällä ja käy epätasaisesti ja tärisemällä kuten aiemmin.

    Onko kellään ollut tällaisia oireita aiemmin?

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Eipä ollut vika puolassa, seuraavat vikakoodit antoi monimerkkikorjaamo:

    - 30EA DeNox-katalysaattori, rikkimyrkyttyminen, katkonainen
    - 2AA1 Pakonokka-akselin tunnistin, signaali, katkonainen
    - 2FC1 Polttoaineensyötön säätöventtiili, katkonainen

    Säätöventtiiliä autossa ei ole. Koodit nollattu eivätkä uusiutuneet ja tyhjäkäynti normalisoitui. Ajettu n. 30 min moottoritieajoa. Herääkö jotain ajatuksia tuosta? Edelleen suurin pelkoni on, että ketju on löystynyt ja vaarana jaon hyppääminen paikoiltaan...

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Ei näissä katit sula vaikka ajaisitkin muki pimeänä. Katkaisee polttoaineen syötön, jos ei sytytä. Voihan sen puolan valmiiksi käydä motonetistä, kun sen voi palauttaa. Itse lukisin ne koodit joka tapauksessa ennen osien vaihtoa. Jos auton pitkälti varaosaputkaan, niin käy ostamassa se puola ja mene puolan ja läppärin kanssa paikalle. Ensin lukee koodit, puolan vaihto ristiin toiseen sylinteriin, koodien nollaus. Auto käyntiin, että uudestaan sytyttää moottorinvikavalon, lukee uudestaan ja katsoo seuraako vika puolaa (olettaen, että on puolavikaa). Jos vikakoodi seuraa puolaa, niin sitten siellä on puola rikki.
    Kiitos, hyvä tieto, ettei katti mene. Ihan fiksulta kuulostava ohjeistus, täytyy katsoa, mihin tässä päätyy.:think

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    No niin. Tuli tuossa sigun ykkösessä moottorinvikavalo tauluun eilen ja tänään kylmänä. Lämpimänä ei tule. Käyntiääni normaali, mutta kylmänä tyhjäkäynti seilaa, moottori tärisee ja pysyy juuri käynnissä. Vikakoodeja ei ole kukaan päässyt lukemaan viikonloppuna, auto on Turussa. Vaihtoehtona korjata Turussa tai ajaa auto Espooseen omaan halliin. Tämä ei ole suositeltavaa katin mahdollisen rikkoutumisen vuoksi.

    Oma vikaepäily tässä vaiheessa on puolavika, joka on aika yleinen N43:ssa. Tulpat vaihdettu runsas vuosi sitten. Tämän hetken suunnitelma olisi käydä huomenna ostamassa Motonetista (ihme kyllä auki huomenna) Boschin puola ja lukea vikakoodit myöhemmin ja vaihtaa viallinen puola. Muita vika-ajatuksia tai parempia ideoita ennen vikakoodinlukua? Tarkoitus siis välttää turhaa ajoa ja ajanhukkaa ajelemalla edestakaisin koodinlukijan ja varaosaputkan väliä ja siksi ostaa puola etukäteen.
    Ei näissä katit sula vaikka ajaisitkin muki pimeänä. Katkaisee polttoaineen syötön, jos ei sytytä. Voihan sen puolan valmiiksi käydä motonetistä, kun sen voi palauttaa. Itse lukisin ne koodit joka tapauksessa ennen osien vaihtoa. Jos auton pitkälti varaosaputkaan, niin käy ostamassa se puola ja mene puolan ja läppärin kanssa paikalle. Ensin lukee koodit, puolan vaihto ristiin toiseen sylinteriin, koodien nollaus. Auto käyntiin, että uudestaan sytyttää moottorinvikavalon, lukee uudestaan ja katsoo seuraako vika puolaa (olettaen, että on puolavikaa). Jos vikakoodi seuraa puolaa, niin sitten siellä on puola rikki.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Puolavikaa?

    No niin. Tuli tuossa sigun ykkösessä moottorinvikavalo tauluun eilen ja tänään kylmänä. Lämpimänä ei tule. Käyntiääni normaali, mutta kylmänä tyhjäkäynti seilaa, moottori tärisee ja pysyy juuri käynnissä. Vikakoodeja ei ole kukaan päässyt lukemaan viikonloppuna, auto on Turussa. Vaihtoehtona korjata Turussa tai ajaa auto Espooseen omaan halliin. Tämä ei ole suositeltavaa katin mahdollisen rikkoutumisen vuoksi.

    Oma vikaepäily tässä vaiheessa on puolavika, joka on aika yleinen N43:ssa. Tulpat vaihdettu runsas vuosi sitten. Tämän hetken suunnitelma olisi käydä huomenna ostamassa Motonetista (ihme kyllä auki huomenna) Boschin puola ja lukea vikakoodit myöhemmin ja vaihtaa viallinen puola. Muita vika-ajatuksia tai parempia ideoita ennen vikakoodinlukua? Tarkoitus siis välttää turhaa ajoa ja ajanhukkaa ajelemalla edestakaisin koodinlukijan ja varaosaputkan väliä ja siksi ostaa puola etukäteen.

    Leave a comment:


  • RikuBMW
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Onko varmasti N46 eikä N43? Mielestäni molemmissa on noita jakopää- ja suutinongelmia ollut. Tuossa sigun autossa tein isomman huollon yhteydessä kiristimen vaihdon, muutoin orkkisjakopää. Ajettu nyt 100 tkm.
    Auto rekisteri.fi:n kautta otetuissa tiedoissa ainakin moottorin merkintä on N46B20B. Eli ilmeisesti järkevin on autoa tutkiessa kuunnella ylimääräiset äänet jakopäästä? Tottakai aina kuuntelen mahdollisia sivuääniä, mutta näissä kannattaa kiinnittää sinne erityistä huomiota. Huollon yhteydessähän tuon voisi sitten tulevaisuudessa vielä tarkastuttaa ja mahdolliset osat uusia.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by RikuBMW View Post
    Emännälle katsottu kauppakassiksi/työmatkakulkineeksi 1-sarjaa, nyt kiikarissa yksi reilut 170tkm ajettu - 07 120i. Moottorina siis N46B20, mitenkäs näissä nyt tuo jakopää menee? Kaipaa remonttia jo vai onko vielä kisoja edessä? Ja, jos remppa eteen tulee niin millaisissa hinnoissa liikutaan?

    Ei viitsisi ihan ilman pohjatietoja lähteä ja kaupoille. Jotain juttuja löysin jo täältä, muttei jaksa pitkiä topiceja puhelimella selata läpi. Tuntuu kaikissa katsomissani vaihtoehdoissa, muita merkkejä, olla jotain isompaa tyyppivikaa niin ei oikein tiedä mitä ostaa. Dieselejä olisi toimivia vaikka ja mitä, mutta se ei valitettavasti ole vaihtoehto.
    Onko varmasti N46 eikä N43? Mielestäni molemmissa on noita jakopää- ja suutinongelmia ollut. Tuossa sigun autossa tein isomman huollon yhteydessä kiristimen vaihdon, muutoin orkkisjakopää. Ajettu nyt 100 tkm.

    Leave a comment:


  • RikuBMW
    replied
    Emännälle katsottu kauppakassiksi/työmatkakulkineeksi 1-sarjaa, nyt kiikarissa yksi reilut 170tkm ajettu - 07 120i. Moottorina siis N46B20, mitenkäs näissä nyt tuo jakopää menee? Kaipaa remonttia jo vai onko vielä kisoja edessä? Ja, jos remppa eteen tulee niin millaisissa hinnoissa liikutaan?

    Ei viitsisi ihan ilman pohjatietoja lähteä ja kaupoille. Jotain juttuja löysin jo täältä, muttei jaksa pitkiä topiceja puhelimella selata läpi. Tuntuu kaikissa katsomissani vaihtoehdoissa, muita merkkejä, olla jotain isompaa tyyppivikaa niin ei oikein tiedä mitä ostaa. Dieselejä olisi toimivia vaikka ja mitä, mutta se ei valitettavasti ole vaihtoehto.

    Leave a comment:


  • susi_ihminen
    replied
    Originally posted by fransesco View Post
    Ok, eka viestisi ei kertonut että se ei ollut alkuperäinen osa (ja jos siinä piti olla linkki kuvaan niin se ei toiminut).

    Ehkä sitten pitää lähteä ratkaisemaan ongelma hankkimalla koko koukkuun liittyvä systeemi uusiksi..? :think
    Ajattelin asian olevan itsestään selvä kun tuossa kuvassa boksin valmistus päivämääräkin on 07/2015, mutta toki jos kuva ei näy niin..

    Täytyy joo hankkia vaan suosiolla koko johtosarja uusiksi. Toki kun löytäisi edes sarjan jossa samanlainen boksi niin välttyisi koko sarjan vaihtamiselta ja voisi vaan vaihtaa sen boksin sinne.. Ei vain tunnu löytyvän mistään.

    Leave a comment:


  • fransesco
    replied
    Originally posted by susi_ihminen View Post
    Kyseessä jälkiasennus koukku ei bmw:n alkuperäinen ja eipä toi realoem muutenkaan näytä edes sähkösarjaa erikseen koukkuihin mitä siellä on.
    Ok, eka viestisi ei kertonut että se ei ollut alkuperäinen osa (ja jos siinä piti olla linkki kuvaan niin se ei toiminut).

    Ehkä sitten pitää lähteä ratkaisemaan ongelma hankkimalla koko koukkuun liittyvä systeemi uusiksi..? :think

    Leave a comment:


  • susi_ihminen
    replied
    Originally posted by fransesco View Post
    Itse katsoisin auton tiedoilla Realoem:stä mikä osa on kyseessä ja millaisessa kokonaisuudessa sen voi saada. Sitten jatkaisin laittamalla tuolta saadun osanumeron esim Leebmannin verkkokaupassa hakukenttään ja siitä sitten eteenpäin.
    Kyseessä jälkiasennus koukku ei bmw:n alkuperäinen ja eipä toi realoem muutenkaan näytä edes sähkösarjaa erikseen koukkuihin mitä siellä on.

    Leave a comment:


  • fransesco
    replied
    Originally posted by susi_ihminen View Post
    Saako mistään tälläistä boksia erikseen? yrittänyt googlella löytää mutta tuloksetta. Jos ja kun ei saa niin pitää ilmeisesti vaihtaa koko johtosarja uuteen?
    Itse katsoisin auton tiedoilla Realoem:stä mikä osa on kyseessä ja millaisessa kokonaisuudessa sen voi saada. Sitten jatkaisin laittamalla tuolta saadun osanumeron esim Leebmannin verkkokaupassa hakukenttään ja siitä sitten eteenpäin.

    Leave a comment:


  • susi_ihminen
    replied
    Oli päässyt takakontin apukuskin puoleinen syvennys tulvimaan ja siinä samassa kosteusvaurioitui trailerin valojen ohjausboksi.

    Tämän näköinen:


    Saako mistään tälläistä boksia erikseen? yrittänyt googlella löytää mutta tuloksetta. Jos ja kun ei saa niin pitää ilmeisesti vaihtaa koko johtosarja uuteen?

    Minkälainen johtosarja pitää sitten hommata kun on olemassa dataväylällä ja ilman? Käykö ihan mikä vaan sarja vai pitääkö ottaa jotain tiettyä huomioon?
    Autossa ei ole peruutustutkaa!

    Ja vielä kiinnostaisi että onko jokin merkki selvästi parempi kuin toiset kun mitään ihan paskaa ei viitsisi autoonsa asennella?

    E: Löytyipä boksi sittenkin. Soitin Koukkupaja.fi nimiseen firmaan ja sieltä lupasi puhelimeen vastannut herra tiedustella josko jostain osa löytyisi. Laitoin vielä sähköpostilla kuvan ja tiedot boksista hänelle. Muutaman päivän päästä tuli sähköpostia että kyseinen osa löytyy ja toimitus aika noin viikko eikä hintakaan ollut mikään järkyttävä. No menihän siinä melkein kuukausi saapua mutta nyt on
    Last edited by susi_ihminen; 24-01-2019, 17:17.

    Leave a comment:

Working...
X