E87 kuume alkaa olla kohtuu kova ja näitä on tullut nyt kytättyä.
Tuli vastaan sellainen missä navi / radio toimii talvella, mutta ei kesällä ei. Eli aika selkeesti CCC-yksikkö vaihtoon. Mitä pikaseen tutkin, niin CCC on sama 1,3 ja 5-sarjalaisissa, joten koodaamalla menee ristiin?
Vuosimallilla ei väliä mistä ostaa kuhan on vaan CCC, eikä CIC?
Onko järkeä korjuuttaa tuota alkupään CCC - yksikköä, vai ostaa suoraan uudempi käytetty tilalle?
Varusteet:
S609A Navigation System Professional
S644A Preparation F Mobile Phone W Bluetooth
S672A CD Changer For 6 CDs
S676A HiFi Speaker System
E8X (1-sarja) kysymyksiä ja vastauksia (E81,E82,E87,E88)
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Ihan kohtuullisen hintainen setti. Ottaisin kylläkin öljyä tuplamäärän ja vaihtotyön jossain mistä löytyy ATF-huuhtelulaite. Vaihtuu koko öljymäärä yhdellä kertaa. Pelkkä tyhjennys + täyttö jättää muutaman litran vanhaa öljyä sekaan.
Leave a comment:
-
Selailin tuossa hieman eBayta, ja silmään osui tämän tapaisia "kittejä": https://www.ebay.com/itm/ZF-GETRIEBE...1&isGTR=1#shId
Tuollaiset varmaan ihan päteviä, jos laittaa vielä nuo tiivisteet lisäksi tilaukseen?
Leave a comment:
-
Originally posted by Sisäänajettu View PostMitähän öljyä/mistä mahtaisi saada ? Paljonko Laakkonen velottaa laatikon öljnvaihdosta, uskoltaako muuallekkin viedä laatikon öljnvaihtoon, jos itse ostaa hvät öljyt ? 6 litraa ilmeisesti kannattaa ostaa ?
taitaa olla 300-500 välillä. Kyllä sitä laatu huollosta kannattaa maksaa. Kaveri ainakin tilasi 7 litraa + suodattimen ebaysta, tuli muistaakseni saksata OEM tavaraa. hintaa en noille suodattimille ja öljyille osaa sanoa
Leave a comment:
-
Mitähän öljyä/mistä mahtaisi saada ? Paljonko Laakkonen velottaa laatikon öljnvaihdosta, uskoltaako muuallekkin viedä laatikon öljnvaihtoon, jos itse ostaa hvät öljyt ? 6 litraa ilmeisesti kannattaa ostaa ?
Leave a comment:
-
Originally posted by Sisäänajettu View PostNyt tullut 1tkm ajettua itselle ”uudella” E87 123d automaattivaihteistolla ja hieman ärsyttävä piirre laatikossa on seuraavanlainen. Varsinkin kylmänä laatikko päästää kierrokset hieman vajaa 2000 ja vaihtaa ärsyttävällä nykäisyllä 1 -> 2 vaihteelle. Myös lämpimänä 1 vaihteelta 2 on ärsyttävä, nykäisy ja sitten ikään kuin ”vetää” autoa eteenpäin. 213tkm ajettu autolla.
Vaihteistoöljyjä ei luultavasti koskaan vaihdettu, isommilla vaihteilla ei niin huomattavaa nykäisyä ja down shift on myöskin pienillä nopeuksilla hieman oudon nykäisevä. Luin jotain, että vaihtamalla öljyt ja jotain kumitiivisteitä laatikosta voisi auttaa/korjata ongelman ?
Mitä kannattaisi tuolle tehdä ?
Kaverilla oli samanlaista ongelmaa tuon nykimisen kanssa. Käytti laakkosella laatikon öljyjen vaihdossa ja sen jälkeen kuulema toiminut kuin uusi.
Leave a comment:
-
Originally posted by Sisäänajettu View PostNyt tullut 1tkm ajettua itselle ”uudella” E87 123d automaattivaihteistolla ja hieman ärsyttävä piirre laatikossa on seuraavanlainen. Varsinkin kylmänä laatikko päästää kierrokset hieman vajaa 2000 ja vaihtaa ärsyttävällä nykäisyllä 1 -> 2 vaihteelle. Myös lämpimänä 1 vaihteelta 2 on ärsyttävä, nykäisy ja sitten ikään kuin ”vetää” autoa eteenpäin. 213tkm ajettu autolla.
Vaihteistoöljyjä ei luultavasti koskaan vaihdettu, isommilla vaihteilla ei niin huomattavaa nykäisyä ja down shift on myöskin pienillä nopeuksilla hieman oudon nykäisevä. Luin jotain, että vaihtamalla öljyt ja jotain kumitiivisteitä laatikosta voisi auttaa/korjata ongelman ?
Mitä kannattaisi tuolle tehdä ?
Öljyn ja suodattimen vaihto saattaa hyvällä tuurilla auttaa, mutta yleensä ei kokonaan korjaa tuommoisia ongelmia. Mekatroniikan ja vaihteistokotelon välinen tiiviste voi tietenkin olla osa ongelmaa.
Jos ei vielä täydellistä remonttia viitsi teettää, niin laatikon ikää saa todennäköisesti jatkettua uusimalla solenoidit ja asentamalla mekatroniikkaan Sonnax zip-kitin ja uuden välilevyn. Tässä yhteydessä myös adaptaatioiden nollaus ja sopeutusajo kuuluu kuvaan.
Samantyyppisellä ZF 6HP laatikolla varustettuun Audiin tein edellämainitun remontin itse ja nyt vaihtaa hyvin kaikki pykälät. Tai no, niin hyvin kuin alunperinkin, mutta edelleen säilyi 3. vaihteen luistatus turbiinilla kaupunkiajossa. Ärsyttävä ominaisuus ohjelmoinnissa.Last edited by Wesku79; 21-02-2019, 23:37.
Leave a comment:
-
Nyt tullut 1tkm ajettua itselle ”uudella” E87 123d automaattivaihteistolla ja hieman ärsyttävä piirre laatikossa on seuraavanlainen. Varsinkin kylmänä laatikko päästää kierrokset hieman vajaa 2000 ja vaihtaa ärsyttävällä nykäisyllä 1 -> 2 vaihteelle. Myös lämpimänä 1 vaihteelta 2 on ärsyttävä, nykäisy ja sitten ikään kuin ”vetää” autoa eteenpäin. 213tkm ajettu autolla.
Vaihteistoöljyjä ei luultavasti koskaan vaihdettu, isommilla vaihteilla ei niin huomattavaa nykäisyä ja down shift on myöskin pienillä nopeuksilla hieman oudon nykäisevä. Luin jotain, että vaihtamalla öljyt ja jotain kumitiivisteitä laatikosta voisi auttaa/korjata ongelman ?
Mitä kannattaisi tuolle tehdä ?
Leave a comment:
-
Samat jakopääongelmat kuin isommissakin. Lue N43 ongelmat topic.Originally posted by Henri243 View PostTervehdys kaikille!
Mahdollisesti ensimmäistä Bemmiä ostamassa ja katsellut tuollaista 116i (122hv) vm. 2008, 122tkm ajettua. Onko näissä noita peloteltuja ketjuongelmia vai koskeeko lähinnä suurempia koneita? Entäs muita ongelmia jotka pitäisi ottaa huomioon? Linkki ko. pirssiin:
http://www.rintajouppi.fi/vaihtoauto/ooz352/
Leave a comment:
-
Tervehdys kaikille!
Mahdollisesti ensimmäistä Bemmiä ostamassa ja katsellut tuollaista 116i (122hv) vm. 2008, 122tkm ajettua. Onko näissä noita peloteltuja ketjuongelmia vai koskeeko lähinnä suurempia koneita? Entäs muita ongelmia jotka pitäisi ottaa huomioon? Linkki ko. pirssiin:
Leave a comment:
-
Testo: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=245335 , todella näppärä lisä moottorinarvojen seurantaan. Toimii samalla piuhalla kun ISTA, niin suosittelen. Ei tarvitse turhaa arpoa kun näkee mitä tapahtuu.Originally posted by Laku View Post
Testo?
Leave a comment:
-
Meillä ainakin vikavalon ilmaantuminen toistuvasti hävisi kun laittoi imm liittimeen wd40sta.Originally posted by Laku View PostNo niin, jatkan yksinpuhelua. Eipä se vika sillä "korjaantunut". Auto kylmänä ja samantein moottorinvikavalo päällä ja käy epätasaisesti ja tärisemällä kuten aiemmin.
Onko kellään ollut tällaisia oireita aiemmin?
Leave a comment:
-
Originally posted by HTK12 View PostTämän takia itse juuri suosittelin sitä koodienlukemista ennen osarulettia. Nuo monimerkki testerit nyt on juuri tuollaisia, varsinkin jos niissä koodit on suomeksi. Hyvä kun olit jo saanut luettettua koodit ISTA:lla. Kannattaa ihan vakavasti harkita, että laitat läppärille ISTA & INPA kun merkin autoja sullakin näkyy olevan ja ilmeisesti itse näitä korjailet.
Testo?Originally posted by jannmann View PostAntaahan se huomattavasti enemmän tietoa tee se itse miehelle. Pakollinen varuste harrastajalle jos meinaa oikeasti itse tehdä jotain näihin uudempiin.
Testo vielä kaveriksi niin osien turhaan vaihtaminen
ja arpominen loppuu.
Leave a comment:
-
Antaahan se huomattavasti enemmän tietoa tee se itse miehelle. Pakollinen varuste harrastajalle jos meinaa oikeasti itse tehdä jotain näihin uudempiin.Originally posted by fransesco View PostPakko kysyä että tuoko tuo ISTA paljonkin tarkemmat tiedot? Itse sain Carlyn avulla kerättyä tuossa yllä NOX-puolesta jokseenkin samankaltaisia virheilmoituksia E88 N43-autosta. Antaisikohan ISTA enemmän tietoa kuin Carly? Koodit kertoneet minulle mitään ratkaisevaa ja päädyin viemään auton merkkihuoltoon pk-seudulla (jääköön nimi mainitsematta). Ne oli tosi skeptisiä siellä että "joku" oli itse osannut kerätä vikakoodit ja kyseenalaistivat kaiken. No, auto oli siellä valohoidossa päivän, koeajoivat ja yrittivät kerätä koodeja. Lopputulos: merkkihuolto ei löytänyt mitään ja auto oli heidän mielestään kunnossa. Pitäisi tietysti olla tyytyväinen, mutta N43:n kauhutarinat pistää miettimään.
Testo vielä kaveriksi niin osien turhaan vaihtaminen
ja arpominen loppuu.
Leave a comment:
-
Pakko kysyä että tuoko tuo ISTA paljonkin tarkemmat tiedot? Itse sain Carlyn avulla kerättyä tuossa yllä NOX-puolesta jokseenkin samankaltaisia virheilmoituksia E88 N43-autosta. Antaisikohan ISTA enemmän tietoa kuin Carly? Koodit kertoneet minulle mitään ratkaisevaa ja päädyin viemään auton merkkihuoltoon pk-seudulla (jääköön nimi mainitsematta). Ne oli tosi skeptisiä siellä että "joku" oli itse osannut kerätä vikakoodit ja kyseenalaistivat kaiken. No, auto oli siellä valohoidossa päivän, koeajoivat ja yrittivät kerätä koodeja. Lopputulos: merkkihuolto ei löytänyt mitään ja auto oli heidän mielestään kunnossa. Pitäisi tietysti olla tyytyväinen, mutta N43:n kauhutarinat pistää miettimään.Originally posted by HTK12 View PostTämän takia itse juuri suosittelin sitä koodienlukemista ennen osarulettia. Nuo monimerkki testerit nyt on juuri tuollaisia, varsinkin jos niissä koodit on suomeksi. Hyvä kun olit jo saanut luettettua koodit ISTA:lla. Kannattaa ihan vakavasti harkita, että laitat läppärille ISTA & INPA kun merkin autoja sullakin näkyy olevan ja ilmeisesti itse näitä korjailet.
Leave a comment:
Leave a comment: