E8X (1-sarja) kysymyksiä ja vastauksia (E81,E82,E87,E88)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • _BBS_
    replied
    E87 2004vm Onko saatavilla maskisuojia tai paikkaa mistä löytyis ? Ei varmaan talvi pakkasilla haitaksi ois jos keula ois tukossa :think

    Leave a comment:


  • ALAnolla8
    replied
    Originally posted by huupi View Post
    Narinahela? Itellä narisi pidemmän aikaan, kunnes korintarkistushuollossa merkkarilla olivat rasvanneet narinahelat. On ollut tuon jälkeen narinatonta jo toista vuotta.
    Narinaheloja itsekin epäilisin. Rasvaamalla niihin saa vähän lisäaikaa.

    Leave a comment:


  • huupi
    replied
    Originally posted by 426Hemi View Post
    Mikäs e87:ssa vois narista takapyörän kohdalla alustassa? Onko näissäki joku tyyppivika siellä, ja kuinka vaikea korjaus?
    Narinahela? Itellä narisi pidemmän aikaan, kunnes korintarkistushuollossa merkkarilla olivat rasvanneet narinahelat. On ollut tuon jälkeen narinatonta jo toista vuotta.

    Leave a comment:


  • 426Hemi
    replied
    Mikäs e87:ssa vois narista takapyörän kohdalla alustassa? Onko näissäki joku tyyppivika siellä, ja kuinka vaikea korjaus?

    Leave a comment:


  • fransesco
    replied
    Originally posted by Anttero View Post
    Vissiin kyseessä siis jonkunlainen petkuhuiputus, mutta mitäs kautta noita todellisia kilometrejä saa selviteltyä? Yleiskunto oli kyllä siisti, toki esim. jarrulevyt oli pahasti urautuneet jne ja moottorina N47, josta kaiketi kannatti pysyä erossa.
    Muistaakseni Carlyllä saa ulos todelliset kilometrit.

    Jotenkin kuitenkin tuntuu että tuossa on liian monta asiaa epäselviä ja kyseessä ei ole maailman ainoa 1-sarjalainen joten itse ainakin menisin katsomaan muutaman muun auton ennen ostopäätöstä.

    Leave a comment:


  • Anttero
    replied
    Sain kohtalaisen tarjouksen autoliikkeessä olevasta x1-bemarista, mallia 118d, vuosimalli 2010. Ajokilometrejä erittäin vähän. Trafin tietoja tarkastaessa huomasin, että huoltokirjan kuvat ei kilometreiltään täsmää katsastuksessa kerättyihin. Kysyin myyjältä tuosta, mutta vastausta ei tullut.



    Tänään kävin liikkeessä paikalla ja huoltokirja oli vaihtunut erilaiseen, kuulemma oli väärän auton huoltokirja vahingossa kuvattu. Nyt kuitenkin heräsi vielä suurempi epäilys kirjan oikeellisuudesta, nimittäin uudessa ja vanhassa kirjassa päivämäärät ja kilometrit ovat erittäin lähellä toisiaan tai täysin samat. "Jostain syystä" samassa paikassa samana päivänä on ollut käytössä kahta erilaista huoltoleimaa ja puhelinnumerotkaan eivät täsmää.



    Vissiin kyseessä siis jonkunlainen petkuhuiputus, mutta mitäs kautta noita todellisia kilometrejä saa selviteltyä? Yleiskunto oli kyllä siisti, toki esim. jarrulevyt oli pahasti urautuneet jne ja moottorina N47, josta kaiketi kannatti pysyä erossa.

    Leave a comment:


  • Arppa
    replied
    Originally posted by luikas View Post
    Juuri eräässä v.2010 116d oli ollut käynnistymisvikaa. Syyksi oli paljastunut akulta lähtevien virtakaapelien hapettuminen korin läpiviennin kohdalta. Tarkista tuo kohta auton pohjasta peräpäästä.
    Eli samaa vikaa kuin e9x malleissa? Täytyypä laittaa kaverille viestiä vilkaisee miltä näyttää...

    Leave a comment:


  • luikas
    replied
    Originally posted by Arppa View Post
    Tähän ongelmaan on tullut hieman selvyyttä, on luettu koodeja ja syypääksi on epäilty starttia. Ei ilmeisesti ole ennenkuulumatonta että näissä se jumii?
    Juuri eräässä v.2010 116d oli ollut käynnistymisvikaa. Syyksi oli paljastunut akulta lähtevien virtakaapelien hapettuminen korin läpiviennin kohdalta. Tarkista tuo kohta auton pohjasta peräpäästä.

    Leave a comment:


  • Arppa
    replied
    Originally posted by Arppa View Post
    Typerä kysymys mutta kysyn silti...

    Pitääkö näissä ykkösissä pitää start/stop nappia ~1s pohjassa että käynnistyy? Kyseessa 120d ja manuaali. Kytkin ainakin pitää olla pohjassa...

    Kaverilla moinen ja nopeasti painaessa pyörittää vaivalloisesti eikä käynnisty, pidempään kun painaa niin käynnistyy normaalisti.
    Originally posted by fransesco View Post
    Normaali napin painallus kytkin pohjassa pitäisi riittää.
    Tähän ongelmaan on tullut hieman selvyyttä, on luettu koodeja ja syypääksi on epäilty starttia. Ei ilmeisesti ole ennenkuulumatonta että näissä se jumii?

    Leave a comment:


  • huupi
    replied
    Originally posted by Peltsi^ View Post
    Yksinkertainen ja laaja kysymys: Kannattaako? Plussat/miinukset?

    No voin mä vähän aukaista - jostain hullun päähänpistosta rupesin näitä 1-sarjalaisia katsomaan, haaveina kai pieniruokainen ja varma diesel kone, koska kilometrejä tulee vuodessa sen verran paljon. Onko joku/kukaan rekisteröinyt omaansa pakettiautoksi (= halvemmat dieselverot)? :think
    Tuossa edellisellä sivulla listasin omia näkemyksiäni ja ovat edelleen valideja mielestäni.

    Originally posted by luikas View Post
    118d:ssa myös M47?

    Tuttu etsimässä kakkosautoksi 1-srj, kumpi vain käy bensa tai dsl sen verran vähän ajoa.

    4-syl bensat näissä kannatti kiertää ja N47 koneiset, varsinkin jos ei ole jakopäätä tehty vielä?
    Jep, 118d myös M47 pre-lci malleissa.

    Aivan mainio auto mielestäni kaikkiaan, niin tulee aina hehkutettua näihin.

    Leave a comment:


  • luikas
    replied
    Originally posted by Zeta View Post
    Jos pitää olla "varma diesel" niin alkupään ykkösistä 2005-2007 120d löytyy M47 moottori, jota pidetään yleisesti aika varmana moottorina
    118d:ssa myös M47?

    Tuttu etsimässä kakkosautoksi 1-srj, kumpi vain käy bensa tai dsl sen verran vähän ajoa.

    4-syl bensat näissä kannatti kiertää ja N47 koneiset, varsinkin jos ei ole jakopäätä tehty vielä?

    Leave a comment:


  • Zeta
    replied
    Originally posted by Peltsi^ View Post
    No voin mä vähän aukaista - jostain hullun päähänpistosta rupesin näitä 1-sarjalaisia katsomaan, haaveina kai pieniruokainen ja varma diesel kone, koska kilometrejä tulee vuodessa sen verran paljon. Onko joku/kukaan rekisteröinyt omaansa pakettiautoksi (= halvemmat dieselverot)? :think
    Jos pitää olla "varma diesel" niin alkupään ykkösistä 2005-2007 120d löytyy M47 moottori, jota pidetään yleisesti aika varmana moottorina

    Leave a comment:


  • Peltsi^
    replied
    Yksinkertainen ja laaja kysymys: Kannattaako? Plussat/miinukset?

    No voin mä vähän aukaista - jostain hullun päähänpistosta rupesin näitä 1-sarjalaisia katsomaan, haaveina kai pieniruokainen ja varma diesel kone, koska kilometrejä tulee vuodessa sen verran paljon. Onko joku/kukaan rekisteröinyt omaansa pakettiautoksi (= halvemmat dieselverot)? :think

    Leave a comment:


  • _BBS_
    replied
    Meneekö e90 etupenkit e87 ? Sähköt ja kiinnitys kohdat samat :think

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Tarkoitatko, ettei jaksa/ole oikein vetoalueella vielä?
    Sitä meinasin. Ei toi pikkudisukka mikään vääntöihme ole.

    Leave a comment:

Working...
X