Itsellä on toiminut moitteetta -10 vuotinen 116i. Auto tosin tuli talouteen vasta Heinäkuun alkupuolella ja kilsoja on kertynyt omilla ajoilla about 4-5tkm. Kaikenkaikkiaan mittarissa 143tkm.
Ei ole tiedossa, että olisi jakopäätä jouduttu aukomaan tms.
Itsellä myös -09 116i 2.0 toiminut moitteetta nyt vajaa 10tkm. 1.6 litraisiin koneisiin saa myös vaihdettua ksäittääkseni päivitetyn kiristäjän, joka ei poista ongelmaa, mutta hiukan auttaa tilannetta.
Auto: BMW F30 320dA TwinPower Sport -12 EX: BMW E87 LCI 116i 2.0 -09
Meidän ykkösessä pimentyi soittimen ääni. Ei kuulu mitään, ei radio, cd tai muukaan...Soitin menee kyllä päälle, mutta ääntä ei tule ulos. Kerran teki niin, että toimi normaalisti auton käynnistyessä, mutta liikkeelle lähdettäessä mykistyi yllättäen Oli päivän mykkänä, kunnes alkoi taas toimimaan...nyt taas yhtenä päivänä oli mykistynyt eikä ole toiminut sen koommin.
Voisiko olla itsestään jokin liitin irronnut tai jotain? Mistä kannattaisi lähteä vikaa selvittämään? :think
Meidän ykkösessä pimentyi soittimen ääni. Ei kuulu mitään, ei radio, cd tai muukaan...Soitin menee kyllä päälle, mutta ääntä ei tule ulos. Kerran teki niin, että toimi normaalisti auton käynnistyessä, mutta liikkeelle lähdettäessä mykistyi yllättäen Oli päivän mykkänä, kunnes alkoi taas toimimaan...nyt taas yhtenä päivänä oli mykistynyt eikä ole toiminut sen koommin.
Voisiko olla itsestään jokin liitin irronnut tai jotain? Mistä kannattaisi lähteä vikaa selvittämään? :think
Tässä simppeli ohje mankan irrottamiseen. Voihan liittimiä käyttää irti ja katsoa mitä se on syönyt. Voihan siellä olla jo jotain alkavaa hapettumaa piirilevylläkin tjsp.
Ongelmana olisi apukuskin puolen ikkunassa. Ovessahan ei tunnetusti karmeja ole ja ikkuna ei laskeudu sitä normaalia n 0.5cm kun oven aukaisee? Mistä tämä voisi johtua? Ikkunan kumminkin napeista toimii normaalisti.
Meidän ykkösessä pimentyi soittimen ääni. Ei kuulu mitään, ei radio, cd tai muukaan...Soitin menee kyllä päälle, mutta ääntä ei tule ulos. Kerran teki niin, että toimi normaalisti auton käynnistyessä, mutta liikkeelle lähdettäessä mykistyi yllättäen Oli päivän mykkänä, kunnes alkoi taas toimimaan...nyt taas yhtenä päivänä oli mykistynyt eikä ole toiminut sen koommin.
Voisiko olla itsestään jokin liitin irronnut tai jotain? Mistä kannattaisi lähteä vikaa selvittämään? :think
mistään en mitään tiedä, mutta oireet on ainakin samat kuin vanhoissa BM24 -grammareissa, joissa piirilevyn juotokset petti ihan melkein poikkeuksetta.
ja joo, tiedän, näiden soittimien välissä on kohta 15 vuotta, mutta tuli hirmuinen dejavu noista oireista
edit: Eipä olekaan kuin vain viisi vuotta välissä kun kysyjän auto on nollavitonen.
Ongelmana olisi apukuskin puolen ikkunassa. Ovessahan ei tunnetusti karmeja ole ja ikkuna ei laskeudu sitä normaalia n 0.5cm kun oven aukaisee? Mistä tämä voisi johtua? Ikkunan kumminkin napeista toimii normaalisti.
Ovenkahvassahan tai mekaniikassa on oltava tunnistin joka reagoi oven avaukseen sisältä tai ulkoa. Senhän täytyy olla jotenkin vioittunut jollei ominaisuuden takana ok peräti sulaketta (tuskin nyt sentään)
Ongelmana olisi apukuskin puolen ikkunassa. Ovessahan ei tunnetusti karmeja ole ja ikkuna ei laskeudu sitä normaalia n 0.5cm kun oven aukaisee? Mistä tämä voisi johtua? Ikkunan kumminkin napeista toimii normaalisti.
Muistaakseni näissä on ollut ropleemia sen tunnistimen (mikro kytkin?) kanssa joka ikkunaa laskee.
Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
Top Gear review
Noniin ja taas pitkällä ajopätkällä rupesi kuulumaan n. 150 km jälkeen vinkunaa ja 200 km kohdalla pysähtyessä kävi jo käry. Sormia poltti kun menin levyyn koskemaan. Toisella puolen levy oli kylmä. Saman tempun teki kevättalvella, minkä jälkeen vaihdettiin taakse kaikki jarruhilppeet satuloita lukuun ottamatta. Vika poistui rempan jälkeen. Kesällä tehty yksi n. 500-600 km matka ja sen jälkeen ollut vain kaupunkiajoa, jolloin ongelmia ei ole ilmennyt. Voisiko satula kuitenkin aiheuttaa tuon kuumenemisen vai voiko sen jousi-/säätösetin antautuminen aiheuttaa tuollaista? Ei auta kuin varailla aika pajalle kunhan reissusta taas kotiutuu... hohhoijaa...
Miltä näyttää BMW Performance nuppi asennettuna ja kannattiko asennus?
Vastaus ensimmäiseen kysymykseen:
Kannattiko?
Kyllä. Tuntuman parempi, näyttää paremmalta ja on huomattavasti lyhyempi. Tällä toki myös kääntöpuoli, käsinojan ollessa alhaalla kättä sää hiukan vääntää alas, jotta nupista saa otteen.
Esteetikkona en kuitenkaan pysty jättämään projektia tähän, koska ärsyttää tuo pussin istuvuus (pussi siis ei ole mitenkään kiinni, vaan lojuu tuossa nupin päällä). BMW Performance alcantra-pussi on siis vielä hommattava.
Auto: BMW F30 320dA TwinPower Sport -12 EX: BMW E87 LCI 116i 2.0 -09
Takaluukku aukeaa vain avaimella. Onko mulla kontinluukun kytkin paskana? Vai onko toi mahdollista koodata toimimaan noin? Merkistä kääntämällä ei tapahdu mitään.
Comment