Koskeeko tämä myös 2007->, X3:sia ? Vanhempi konehan niissä on 150hp jonka jälkeen muuttuu ilmeisesti tähän ongelmalliseen koneeseen? Missä vuosimallissa tämä ongelma pitäisi poistua vai onko tullu jäädäkseen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
N47D20 moottorin jakopääongelma ("tyyppivika"1-,3- ja 5-sarjat, LUE)
Collapse
X
-
Originally posted by timber^^ View PostKoskeeko tämä myös 2007->, X3:sia ? Vanhempi konehan niissä on 150hp jonka jälkeen muuttuu ilmeisesti tähän ongelmalliseen koneeseen? Missä vuosimallissa tämä ongelma pitäisi poistua vai onko tullu jäädäkseen.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by mojorisin View PostMoi, harkitsen tässä otsikon mukaisen auton hankintaa. Eli 116D vm 2010, ajettu 78tkm. Onko tässä noita jakopään ongelmia, tai jotain muuta mitä maallikko vois oston yhteydessä siitä havaita silmä- tai korvamääräisesti?
Kuulostele konetta tyhjäkäynnillä että onko ns. "äänekäs"
Toinen sitten että aja esim. taloja sisältävällä hiljaisella alueella 1500rpm alueella pienellä kuormalla (tyyliin 4 vaihde) ja kuuntele kuuluuko lätkytystä tai kilinää. Voi kuulua ihan paikallaankin kuumalla koneella vasemman renkaan alta / konehuoneen puolelta.
Liikkeestä kannattaa melkein ostaa ja skipata mikäli lätkytys kuuluu.
Youtubesta kandee katella pätkiä, tässä tosi äänekäs
https://www.youtube.com/watch?v=r_BrFKxFZeQ
Comment
-
-
Originally posted by mojorisin View PostJoo, liikkeestä oon ostamassa. Vähän olen skeptinen kyllä sen suhteen miten osaan erottaa ne "väärät" kolinat / lätkytykset ku ei mulla oo dieseliä koskaan olluKulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Milloin ja minkälaisia päivityksiä tuohon N47 jakopäähän on tullut? Muutamasta eri topicista poimin, että 3/2009 jotain ja 3/2011 taas uusia? Missä vaiheessa on tullut päivitys, ettei kampiakselia tarvitse uusia? Jos noihin alkupään motteihin on tuo remppa tehty, niin onko se tehty uudistetuilla osilla ettei jatkossa tarvi kampiakselia uusia?
123d:n N47D20T0 ei ilmeisesti eroa jakopään osalta tuosta 120d/320d käytetystä N47D20O0:sta?Audi A3 GTRON
EX: BMW 325D Coupe -07
EX: BMW 320ia -08
Comment
-
-
Originally posted by Hastra View PostMilloin ja minkälaisia päivityksiä tuohon N47 jakopäähän on tullut? Muutamasta eri topicista poimin, että 3/2009 jotain ja 3/2011 taas uusia? Missä vaiheessa on tullut päivitys, ettei kampiakselia tarvitse uusia? Jos noihin alkupään motteihin on tuo remppa tehty, niin onko se tehty uudistetuilla osilla ettei jatkossa tarvi kampiakselia uusia?
123d:n N47D20T0 ei ilmeisesti eroa jakopään osalta tuosta 120d/320d käytetystä N47D20O0:sta?Last edited by jpeltoma; 12-01-2015, 18:12.__________________________________________________ ________________________
Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.
Comment
-
-
Vähän lueskellut asiasta, mutta ajattelinpa vielä tänne kirjoitella ja katsoa mihin ratkaisuun päätyy :think
Tilanne siis seuraavanlainen että 08vm 120d:hen oli autoliikkeen mukaan juuri tehty ketjuremontti, koska piteli heillä ääntä, ja tosiaan auto kävikin nätisti eikä ylimääräisiä kuulunut. Nyt sitten bemmillä remontin jälkeen on 10 000ajettu ja konehuoneesta alkanut paikallaan ollessa kuulumaan hyviiin pieni, mutta kuitenkin kuultavissa ketjumainen aaltoileva sirkutus kierroksilla n.1500- 2500
Koska ääni on uusi, niin mietityttää että onko loppupeleissä kuitenkin ihan normaali, koska varmaahan tämäkin ketjukone jotain mekaanista ääntä pitää. Kysymys kuuluukin että rallatteleekos muilla kuinka koneet, vai onko tosiaan niin että ehjän koneen kuuluisi olla ihan ääneti ketjun osalta, niinkuin tällä ensimmäisellä 10tonnilla ollut? Keltään tutulta ei samaista mottia löydy, nii ei pääse vertailemaankaan
Comment
-
-
Originally posted by Humerrus View Post... kuultavissa ketjumainen aaltoileva sirkutus kierroksilla n.1500- 2500...
Se että sirkutus alkaa 1500rpm kohdalla on mielestäni merkki siitä että ketju siellä ääntää. Mikäli kuumalla koneella kuuluu kunnon lätkytys on se vielä vahvempi merkki että jokin on pielessä.
Ikinä ei voi olla liian varovainen, ja jos se ketju on menossa niin halvempi se on vaihtaa kuin uusi kone.
Tossa viel pari videota
Tässä aika äänekäs tyhjäkäynnillä jo
Tässä selkeempi
Ensin viallinen ja sit korjattuLast edited by Scyber; 24-01-2015, 22:14.
Comment
-
-
Ja nääin aika on varattu nimenomaa varmuuden vuoksi tarkastettavaksi, juurikin kyseiselle korjaamolle missä aikoinaan remontti tehtykkin. Takuisiin homman pitäisi mennä jos niin käy että remonttiin menee
Jännä kun ei mitään dokumenttia hommasta tai vaihetuista osista löydy näytettäväksi, vaan puheen pohjalta kaikki menee :think
Comment
-
-
Vihjaatko että kyseisellä yrityksellä ei ole kuittia näyttää vaihdetuista ja tilatuista osista kyseiseen autoon??
Huhhuh. Itse suhtautuisin erittäin epäillen moiseen.
Miltei tutkisin että onko missään pulteissa merkkejä siitä että niitä on ropattu jälkikäteen yms. Ettei oo pelkästä valohoitokorjauksesta kyse. Miltei vaikka kuinka tarkka on, pultteihin jää jäljet vrt. tehtaan jäljiltä ku niitä ropaa auki.
Kandee kollaa myös huoltokirja onko sinne merkattu mitään ko. "toimenpiteen" ajoilta. Ainakin öljyt pitäis olla vaihdettuna jne.
Comment
-
-
Nimenomaan kaiken näköiset epäilykset alkoivat nousemaan, mutta lopulta kyllä kuitit ja todistukset tehdystä remontista löytyivät. Keskustelua kuitenkin asiasta käytiin, sillä kampiakseli oli sieltä jäänyt vaihtamatta. Bemari on vuosimallia 2008alkupäästä ja koneena N47D20A ja mitä ymmärtänyt se oisi akseli kannattanut sinne vaihtaa? Jos ei liian jyrkkien hammas kulmien, mutta ainaki kuluneisuuden kannalta/varalta :think
Näin oli kuulemma kuitenkin toimittu, muidenkin samoisten tapauksien kohdalla, jos ei hampaat rattailla näytä kuluneilta tai muovaantuneilta ei sinne lähdetä kampuraa vaihtamaan.
Muuten oli toiminta ja palvelua asiallista ja pääsi ilmaiseen tarkastukseen, eikä kyseinen ääni sinne johtanut, kun koneen alta käytiin ääntä etsimässä. Mutta äänien seurailu/kuuntelu jatkuu yöunia kuitenkaan menettämättä
Comment
-
Comment