Announcement

Collapse
No announcement yet.

N47D20 moottorin jakopääongelma ("tyyppivika"1-,3- ja 5-sarjat, LUE)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • A^A
    replied
    Originally posted by puhvc View Post
    tere!

    pahoittelut tässä threadissa varmasti jokin jo kysynytkin, mutta onko tässä 120d vm08 177hp vielä noita imusarjojen läppä ongelmia? ostin juuri auton, ja nehä pitäs kiskoa poies sieltä mikäli ovat heikkolaatusia vielä.

    Toinen kysymys, mulla 120d kierrokset humpaa kylmäkäynnistyksellä, siis parkkihallista melko reippaasti, mutta lämpimänä ei ole mitään ongelmaa.. mistäköhän moinen johtuu?
    N47 koneessa tietääkseni on läpät mutta rakennetta on muutettu paremmaksi jolloin tarvetta ei ole poistaa..

    Leave a comment:


  • Mikhou
    replied
    Läpistä en tiedä.
    Ainakin 2006vm on.

    Autoa piuhan päähän ja vikakoodeja, niin osaa sanoa enemmän.

    Leave a comment:


  • puhvc
    replied
    tere!

    pahoittelut tässä threadissa varmasti jokin jo kysynytkin, mutta onko tässä 120d vm08 177hp vielä noita imusarjojen läppä ongelmia? ostin juuri auton, ja nehä pitäs kiskoa poies sieltä mikäli ovat heikkolaatusia vielä.

    Toinen kysymys, mulla 120d kierrokset humpaa kylmäkäynnistyksellä, siis parkkihallista melko reippaasti, mutta lämpimänä ei ole mitään ongelmaa.. mistäköhän moinen johtuu?

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by Jackie View Post
    OT:

    Nykyinen mersu oli juuri Veholla jakopään tarkastuksessa. Auto kuuluu siis mersun "riskiryhmään" jakopäätuhon osalta. Ketju mitattiin, ei venymää. Vaihdettiin uusi kiristin. Koko remppa valmistajan piikkiin. Auto on neljä vuotta vanha ja ajettu 143tkm, tuontiauto, ei mitään extra-takuita.

    Voisi BMW ottaa mallia kuinka "tyyppiviat" hoidetaan ja pidetään asiakkaat tyytyväisinä.
    Juu en minäkään tuostakaan korjauksesta mitään maksanut. Lähtökohtaisesti tuollaisia tyyppivikoja ILMAN sitaatteja ei kuuluisi olla ollenkaan näissä kalleimmissa merkeissä. Pidetään asiakkaat tyytyväisenä, hmm, täytyy sanoa kun nyt ajan Hondalla, että olen tyytyväisempi kun ei tarvitse kaveria pyytää hakemaan kerran viikossa Veholta kun Mese on TAAS korjauksessa kun ei saa edes sijaisautoa ilmaiseksi vaikka on perustavaa laatua oleva virhe "autossa".

    Leave a comment:


  • Jackie
    replied
    OT:

    Nykyinen mersu oli juuri Veholla jakopään tarkastuksessa. Auto kuuluu siis mersun "riskiryhmään" jakopäätuhon osalta. Ketju mitattiin, ei venymää. Vaihdettiin uusi kiristin. Koko remppa valmistajan piikkiin. Auto on neljä vuotta vanha ja ajettu 143tkm, tuontiauto, ei mitään extra-takuita.

    Voisi BMW ottaa mallia kuinka "tyyppiviat" hoidetaan ja pidetään asiakkaat tyytyväisinä.

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by WSE1 View Post
    Onhan noita erinäköisiä vakavia ongelmia moottoreissa uudehkoissa malleissa muillakin merkeillä, erityisesti vag konsernilla... bmw toki kannattaa olla kuutoskoneella oli sitten bensa tai diesel, autoilu on huomattavasti huolettomampaa. Ongelmat koskettavat siis bmwllä pääasiassa 4-sylinterisiä.
    Totta, itsellä oli 2010 vuotinen C200CDI Mersu ja 40tkm alkoi kalina jakopäästä hyviä pelejä, kannattaa ostaa preemiumia

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by ramster View Post
    Kuluneella viikolla sain minäkin tietää kuuluvani tämän BMW-ongelman omistajiin. Kyllä BMW:n laatupisteet ovat todella ropisseet alas omissa silmissäni. Onko muilla merkeillä näin onnetonta, että reilun viiden vuoden vanhaan autoon tulee suuruudeltaan 10% auton alkuperäishinnasta oleva remontti? Ongelma tuntuu olevan kuitenkin jokseenkin yleinen.

    Auto on 3/2008, E60, ajettu 130tkm ja auton pystypalkissa kerrotaan malliksi N47D20A. Itselläni on sinänsä onnellinen tilanne, että Tampereen Autokeskuksessa huomasivat tämän ongelman huollon yhteydessä (kiitokset heille) ja minulla on vielä BPS-takuuta voimassa tammikuulle. Korjauskustannus menee siis takuuseen. Itse en ollut aiemmin tietoinen tästä BMW:n ongelmasta, enkä osannut kuunnella jakopään ääntä dieselin nakutukselta.

    Tämä oli ensimmäinen BMW:ni ja täytyy kyllä tarkkaan harkita merkkiä kun seuraavan kerran autonvaihto tulee ajankohtaiseksi.
    Onhan noita erinäköisiä vakavia ongelmia moottoreissa uudehkoissa malleissa muillakin merkeillä, erityisesti vag konsernilla... bmw toki kannattaa olla kuutoskoneella oli sitten bensa tai diesel, autoilu on huomattavasti huolettomampaa. Ongelmat koskettavat siis bmwllä pääasiassa 4-sylinterisiä.

    Leave a comment:


  • Lorezo
    replied
    Originally posted by Mikhou View Post
    Vauhtipyörä sökö ?

    Keväällä vaihdoin kytkimen + vauhtipyörä oli samalla sökö.

    Piti kytkintä painaessa pohjaan siinä matkalle, ennen kuin pedaali oli lattiassa jurinaa. Sama nostaessa kytkintä. Myös paikallaan piti meteliä.

    Mulla siis e87 120d 2006, reilu 200tkm ajettu nyt. Ei vielä ole jakopäästä meteliä kuulunut... kopkop.. Tietääkseni tähän ei ole aiemminkaan tehty jakopäähän mitään..

    EDIT;
    Olihan se vauhtipyörä vaihdettu näköjään samalla kuin kytkin..
    Hei

    Pääasiassa kaksoismassavauhtipyörässä oli "klappia". Tämä vaihdettiin. Vaihdatin samalla uuden kytkinasetelman, vaikka sitä ei olisi kuulema tarvinnut.
    Kytkinongelmasta ei tule mitään erillistä meteliä. Kytkimen jäykkyys painettaessa vaihtelee huomattavasti. Välillä ei tunne milloin kytkin ottaa kiinni, kun on todella jäykkä.

    Leave a comment:


  • Mikhou
    replied
    [QUOTE=Lorezo;3190473
    Eli jumpattavaa on vielä, jotta saisi kytkimen kuntoon ja sen tärinän pois.[/QUOTE]

    Vauhtipyörä sökö ?

    Keväällä vaihdoin kytkimen + vauhtipyörä oli samalla sökö.

    Piti kytkintä painaessa pohjaan siinä matkalle, ennen kuin pedaali oli lattiassa jurinaa. Sama nostaessa kytkintä. Myös paikallaan piti meteliä.

    Mulla siis e87 120d 2006, reilu 200tkm ajettu nyt. Ei vielä ole jakopäästä meteliä kuulunut... kopkop.. Tietääkseni tähän ei ole aiemminkaan tehty jakopäähän mitään..

    EDIT;
    Olihan se vauhtipyörä vaihdettu näköjään samalla kuin kytkin..
    Last edited by Mikhou; 18-11-2013, 17:42.

    Leave a comment:


  • Lorezo
    replied
    Originally posted by Lorezo View Post
    Eli auto kasattu 5/2010, 2½vuoden ja 47tkm jälkeen jakopää alkanut ääntämään (kone tyyppi N47D20C). Vaihtoon meni käsitykseni mukaan kesikimmäinen ketju ja alaketju ohjurineen ja kiristimineen. Kampea ei vaihdettu. Oli kuulemaa uutta erää ja kunnossa. Vauhtipyörä ja kytkin meni kanssa uusiksi. Vaihteistoöljyt ja tiiviste vaihdettu. Koko lystin hinta oli 4 688€. Samassa vaihdettiin polttoainesuodatin, ilmasuodatin ja öljynsuodatin. Autossa oli Castrolin EDGE 0W-30 öljyt ja merkkihuolto käyttää näköjään nykyään Nesteen City pro 5W-40 tavaraa. Onko oleellista eroa?
    Positiivisenä tässä keississä oli se että oli EUROPlus takuuta jäljellä tähän kuuhun saakka. Europlus takuu suostui maksamaan lystistä vajaa 4 200€, mutta kyllä papertyötä, säätöä ja selvittelyyn mennyt useampi päivä aikaa. Itselle jäi maksettavaa ilma ja polttoainesuodatin, kytkinasetelma.

    Alkujaan kävin näyttämässä autoa pakoputkesta kuuluvan melun takia, jossa keskimmäisen äänenvaimentimen sisuskalut irti. Tämä ei kuulema mene Europlus takuuseen. Pelkkä keskimmäisen äänenvaimentimen vaihto kustantaa reilu 500€. Se että onneksi samalla huolokerralla tuli nämä muut viat ilmi.

    Se mikä jakopäähuollon jälkeen on tullut, on että kone kuluttaa kaupunkiajossa huomattavasti enemmän keskikulutuksella, vaikka kylmät kelit jo ohi ja samoin maantielläkin noin. 0,4-0,5l/100 enemmän. Osaako joku keksiä tähä syytä????
    Käytätin auton heillä uudestaan tsekattavana, mutta he eivät löytäneet mitään vikaa. Samoin moottori tuntuu "nypyttävän" jakopää vaihdon jälkeen. (tunne kytkimessä ja koneen käynti ääni hieman epätasainen ku kuullostelee tarkkaan) Kun kone lämmin tämä "nypytys" häviää lähe olemattomiin.
    Käsitykseni mukaan ei öljyn vaihdolla voi olla näin suurta vaikutusta kulutuksen nousuun? Samalla vaihdettiin vaihteistonkin öljyt, josta ei ole tietoa mikä oli vanhan viskositeetti ja mikä nykyisen.
    Reipas puolivuotta kulunut ja noin 15tkm rempan jälkeen tullut ajoa. Ei ole jakopää ääntänyt. kop kop... "Tärinä" tyhjäkäynnillä on edelleen olemassa ja nypytys.

    Kulutuksellekkin selvisi syy. Termostaatti ei toiminut kunnolla. Kivenkovaa autohuolto väitti vastaan useaan kertaan, että auton normaali lämpötila on 78-81 astetta. No kun termostaatti vaihdettiin niin lämmöt nousi 90-93 ja kulutus palasi takaisin normaalille tasolle, mitä oli ennen jakopään remppaa. (miksi renpan aikana termari meni epäkuntoon???.. huono tuuri?) Samalla kun lämmöt nousi, myös metallinen nakutus pienemmillä kierroksilla tasasesti kiihdytettäessä hävisi.

    Kytkinhuollon jälkeen kytkin tuntuu välillä tosi raskaalta ja välillä normaalilta? Mikä voi olla vikana? Ilmaa nesteen seassa, jokin osa laitettu huollossa väärin? Tätä termarin vaihdon yhteydessä koittivat. Sattui silloin toimimaan normaalisti. Kesällä kun oli pirun jäykän oloinen, katsoin täyttösäiliöön. Oli täytetty ihan piripintaan niin, että puski korkin alta nestettä(unohtunut ilmaus? jarrut toimii normaalisti). Poistin nesteet max merkin kohdalle, mutta ei ole paljoa auttanut. Jarrunesteet vaihdettiin jakopää/kytkinrempan yhteydessä.

    Eli jumpattavaa on vielä, jotta saisi kytkimen kuntoon ja moottorin tärinän pois.
    Last edited by Lorezo; 18-11-2013, 19:16.

    Leave a comment:


  • jake2710
    replied
    Ei kai tossa kannata itkemään alkaa kun menee takuuseen!?

    Leave a comment:


  • ramster
    replied
    Ajamisen iloako?

    Kuluneella viikolla sain minäkin tietää kuuluvani tämän BMW-ongelman omistajiin. Kyllä BMW:n laatupisteet ovat todella ropisseet alas omissa silmissäni. Onko muilla merkeillä näin onnetonta, että reilun viiden vuoden vanhaan autoon tulee suuruudeltaan 10% auton alkuperäishinnasta oleva remontti? Ongelma tuntuu olevan kuitenkin jokseenkin yleinen.

    Auto on 3/2008, E60, ajettu 130tkm ja auton pystypalkissa kerrotaan malliksi N47D20A. Itselläni on sinänsä onnellinen tilanne, että Tampereen Autokeskuksessa huomasivat tämän ongelman huollon yhteydessä (kiitokset heille) ja minulla on vielä BPS-takuuta voimassa tammikuulle. Korjauskustannus menee siis takuuseen. Itse en ollut aiemmin tietoinen tästä BMW:n ongelmasta, enkä osannut kuunnella jakopään ääntä dieselin nakutukselta.

    Tämä oli ensimmäinen BMW:ni ja täytyy kyllä tarkkaan harkita merkkiä kun seuraavan kerran autonvaihto tulee ajankohtaiseksi.
    Last edited by ramster; 18-11-2013, 00:17.

    Leave a comment:


  • huppu
    replied
    Meillä ei tuossa ykkösessä (120i) ääntäny jakopää millään tavalla. Käynti vaan alkoi yskimään ja pajalla totesivat ketjun ja kiristimien olevan vaihtokunnossa vaikka nämä olikin uusittu kertaalleen aiemmin... edellinen omistaja oli tehnyt remonttia, muttei kaikkea mitä olisi pitänyt koska oli rahat tainnu loppua...

    Leave a comment:


  • Scyber
    replied
    Välireportaasi tähän väliin. Oma toimii vielä 20tkm jälkeen eikä äänikään ole palannut. *kop kop*

    Mites muiden jakopäärempat, onko ääni pysynyt poissa?

    Samalla myös nosto, jotta uudet omistajat huomaavat.

    Leave a comment:


  • ockelbo4500
    replied
    Tuo jakopää ongelmahan ei ilmeisesti sitten kaikissa tapauksissa edes varoittele pitämällä ääntä. Yhdelle tutulla oli vuosi sitten mennyt kerrasta ketju poikki 100km/h vauhdissa tiellä. Autolla oli ajettu jotain 180-190tkm ja mitään ääntä ei ollu kuulema pitänyt missään vaiheessa ennen täystuhoa. Kunhan vain ei nämä nykyautojen 30tkm öljynvaihtovälit ois syynä tuommosiin ongelmiin. Ainakin ite meen E46:lla 15tkm öljynvaihtovälillä vaikka kilometrejä tuleekin ihan kohtalaisesti.

    525 TDS koneessa oli aikoinaan ketju niin lopussa ja pitkäksi venynyt jossain 360tkm kohdilla, että meinas käydä tuollanen täystuho.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎