Vähän lueskellut asiasta, mutta ajattelinpa vielä tänne kirjoitella ja katsoa mihin ratkaisuun päätyy :think
Tilanne siis seuraavanlainen että 08vm 120d:hen oli autoliikkeen mukaan juuri tehty ketjuremontti, koska piteli heillä ääntä, ja tosiaan auto kävikin nätisti eikä ylimääräisiä kuulunut. Nyt sitten bemmillä remontin jälkeen on 10 000ajettu ja konehuoneesta alkanut paikallaan ollessa kuulumaan hyviiin pieni, mutta kuitenkin kuultavissa ketjumainen aaltoileva sirkutus kierroksilla n.1500- 2500
Koska ääni on uusi, niin mietityttää että onko loppupeleissä kuitenkin ihan normaali, koska varmaahan tämäkin ketjukone jotain mekaanista ääntä pitää. Kysymys kuuluukin että rallatteleekos muilla kuinka koneet, vai onko tosiaan niin että ehjän koneen kuuluisi olla ihan ääneti ketjun osalta, niinkuin tällä ensimmäisellä 10tonnilla ollut? Keltään tutulta ei samaista mottia löydy, nii ei pääse vertailemaankaan
Announcement
Collapse
No announcement yet.
N47D20 moottorin jakopääongelma ("tyyppivika"1-,3- ja 5-sarjat, LUE)
Collapse
X
-
Originally posted by Hastra View PostMilloin ja minkälaisia päivityksiä tuohon N47 jakopäähän on tullut? Muutamasta eri topicista poimin, että 3/2009 jotain ja 3/2011 taas uusia? Missä vaiheessa on tullut päivitys, ettei kampiakselia tarvitse uusia? Jos noihin alkupään motteihin on tuo remppa tehty, niin onko se tehty uudistetuilla osilla ettei jatkossa tarvi kampiakselia uusia?
123d:n N47D20T0 ei ilmeisesti eroa jakopään osalta tuosta 120d/320d käytetystä N47D20O0:sta?Last edited by jpeltoma; 12-01-2015, 17:12.
Leave a comment:
-
-
Milloin ja minkälaisia päivityksiä tuohon N47 jakopäähän on tullut? Muutamasta eri topicista poimin, että 3/2009 jotain ja 3/2011 taas uusia? Missä vaiheessa on tullut päivitys, ettei kampiakselia tarvitse uusia? Jos noihin alkupään motteihin on tuo remppa tehty, niin onko se tehty uudistetuilla osilla ettei jatkossa tarvi kampiakselia uusia?
123d:n N47D20T0 ei ilmeisesti eroa jakopään osalta tuosta 120d/320d käytetystä N47D20O0:sta?
Leave a comment:
-
-
Hankittu
No nii, nyt on -11 mallin 116d tallissa. Pitää yrittää muistaa noita öljyjä vaihdella.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mojorisin View PostJoo, liikkeestä oon ostamassa. Vähän olen skeptinen kyllä sen suhteen miten osaan erottaa ne "väärät" kolinat / lätkytykset ku ei mulla oo dieseliä koskaan ollu
Leave a comment:
-
-
Joo, liikkeestä oon ostamassa. Vähän olen skeptinen kyllä sen suhteen miten osaan erottaa ne "väärät" kolinat / lätkytykset ku ei mulla oo dieseliä koskaan ollu
Leave a comment:
-
-
Originally posted by mojorisin View PostMoi, harkitsen tässä otsikon mukaisen auton hankintaa. Eli 116D vm 2010, ajettu 78tkm. Onko tässä noita jakopään ongelmia, tai jotain muuta mitä maallikko vois oston yhteydessä siitä havaita silmä- tai korvamääräisesti?
Kuulostele konetta tyhjäkäynnillä että onko ns. "äänekäs"
Toinen sitten että aja esim. taloja sisältävällä hiljaisella alueella 1500rpm alueella pienellä kuormalla (tyyliin 4 vaihde) ja kuuntele kuuluuko lätkytystä tai kilinää. Voi kuulua ihan paikallaankin kuumalla koneella vasemman renkaan alta / konehuoneen puolelta.
Liikkeestä kannattaa melkein ostaa ja skipata mikäli lätkytys kuuluu.
Youtubesta kandee katella pätkiä, tässä tosi äänekäs
https://www.youtube.com/watch?v=r_BrFKxFZeQ
Leave a comment:
-
-
Ostamassa 116d 2010
Moi, harkitsen tässä otsikon mukaisen auton hankintaa. Eli 116D vm 2010, ajettu 78tkm. Onko tässä noita jakopään ongelmia, tai jotain muuta mitä maallikko vois oston yhteydessä siitä havaita silmä- tai korvamääräisesti?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by timber^^ View PostKoskeeko tämä myös 2007->, X3:sia ? Vanhempi konehan niissä on 150hp jonka jälkeen muuttuu ilmeisesti tähän ongelmalliseen koneeseen? Missä vuosimallissa tämä ongelma pitäisi poistua vai onko tullu jäädäkseen.
Leave a comment:
-
-
Koskeeko tämä myös 2007->, X3:sia ? Vanhempi konehan niissä on 150hp jonka jälkeen muuttuu ilmeisesti tähän ongelmalliseen koneeseen? Missä vuosimallissa tämä ongelma pitäisi poistua vai onko tullu jäädäkseen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jtmuti View PostMorjesta,
pitäisi tästä saksanmaalle lähte autoa noutamaan aika pienellä budjetilla ja alkuun oli mielessa juurikin 320d. Kun näitä jakopääketjuja oli kaikki paikat täynnä N47:sta niin siirryin kattelemaan kutoskoneisia ja muita merkkejä. Jos nyt kuitenkin ymmärsin oikein, niin nämä aivan loppupään mallit pitäsi olla varsin turvallisia. Mikäs on teidän näkemys uskaltaako ostaa 6/11 tehdyt 320d efeicient dynamics mallin (120kW ajettu 140tkm)? Face lift-mallia haluaisin, mutta kutoskoneisissa ei meinaa budjetti riittää kun lähes 200tkm ajettuun. Mitä sanoo raati? Pitääkö vaihtaa vaan merkkiä?
Jos kuitenkin ottaa kuutoskoneen vaikka vanhempana vuosimallina ja enemmän ajettuna ollaan silti varmemmalla pohjalla hankinnassa, toki kulutus on eri.
Leave a comment:
-
-
Onhan se totta tuokin. Täällä on muistaakseni ollut kirjoituksia tarkoista päivämääristä ja moottorimalleista milloin on tullut parannuksia. Täällä on vaan nämä keskustelut venyneet niin pitkiksi, että on vaikea löytää just sitä tietoa mitä hakee.
Mun yhellä kaverilla on hiukan sen tapanen auto, niin suunilleen tietää mitä on kattomassa. Lento lähtee jo tänään illalla, niin ei tässä kamalasti ole enää aikaa arpoa.
Originally posted by touring39 View PostTurhaa stressaamista koko touhu. Ostat semmosen kun miellyttää. Suurempi todennäköisyys on, että ajat sen uuden penarisi lunariin kuin että jakopää pamahtaa
Ja voihan sitä käyntiääntä kuunnella silloin tällöin. Sen kuulemma kuulee, kun rupeaa rahinaa ja kalkatusta kuulumaan. Sitten remppaa tai kiertoon...
Asut näköjään lähellä. Jos haluat kurkata/ajaa faceliftiä, missä on sporttipenkit ja pro-navi, niin tervetuloa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jtmuti View PostMorjesta,
pitäisi tästä saksanmaalle lähte autoa noutamaan aika pienellä budjetilla ja alkuun oli mielessa juurikin 320d. Kun näitä jakopääketjuja oli kaikki paikat täynnä N47:sta niin siirryin kattelemaan kutoskoneisia ja muita merkkejä. Jos nyt kuitenkin ymmärsin oikein, niin nämä aivan loppupään mallit pitäsi olla varsin turvallisia. Mikäs on teidän näkemys uskaltaako ostaa 6/11 tehdyt 320d efeicient dynamics mallin (120kW ajettu 140tkm)? Face lift-mallia haluaisin, mutta kutoskoneisissa ei meinaa budjetti riittää kun lähes 200tkm ajettuun. Mitä sanoo raati? Pitääkö vaihtaa vaan merkkiä?
Ja voihan sitä käyntiääntä kuunnella silloin tällöin. Sen kuulemma kuulee, kun rupeaa rahinaa ja kalkatusta kuulumaan. Sitten remppaa tai kiertoon...
Asut näköjään lähellä. Jos haluat kurkata/ajaa faceliftiä, missä on sporttipenkit ja pro-navi, niin tervetuloa
Leave a comment:
-
-
Morjesta,
pitäisi tästä saksanmaalle lähte autoa noutamaan aika pienellä budjetilla ja alkuun oli mielessa juurikin 320d. Kun näitä jakopääketjuja oli kaikki paikat täynnä N47:sta niin siirryin kattelemaan kutoskoneisia ja muita merkkejä. Jos nyt kuitenkin ymmärsin oikein, niin nämä aivan loppupään mallit pitäsi olla varsin turvallisia. Mikäs on teidän näkemys uskaltaako ostaa 6/11 tehdyt 320d efeicient dynamics mallin (120kW ajettu 140tkm)? Face lift-mallia haluaisin, mutta kutoskoneisissa ei meinaa budjetti riittää kun lähes 200tkm ajettuun. Mitä sanoo raati? Pitääkö vaihtaa vaan merkkiä?
Leave a comment:
-
Leave a comment: