Announcement

Collapse
No announcement yet.

N47D20 moottorin jakopääongelma ("tyyppivika"1-,3- ja 5-sarjat, LUE)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • herrakani
    Guest replied
    Jarski onks sul käryy mist sais vaihtomoottorin tällaseen?

    Leave a comment:


  • JHo
    replied
    Aika varattu tänään kokkolan käyttöautolle tarkastukseen/korjaukseen ilman kustannuksia . Täytyy toivoa että joutuu tekemään täyden jakopääremontin
    Last edited by JHo; 06-05-2015, 10:50.

    Leave a comment:


  • Nakkisoturi
    replied
    Alpina kävi Herttoniemen Laakkosella viime viikolla äänen takia. Vaihdettiin ketjunkiristin varo toimenpiteenä ja mitattiin ketju. Ketju oli ok, kiristin kuulemma nähnyt parhaat päivänsä. Hintaa operaatiolle kertyi 195€, eli kannattaa tuo tehdä vaikka oman mielenrauhan takia

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    tutun 520d:hen 01/2009 todettiin ettei ole minkään kampanjan piirissä. N47 istan mukaan autossa.

    Leave a comment:


  • JIPSKI
    replied
    Originally posted by Scyber View Post
    Kaippa se 4 vuotta ja alle 150tkm on rajana? Goodwill on täysin vapaaehtoista.

    Ei se jakopään vaihto toisaalta pitäis enää niin mahdoton mälli olla ku alkuun. Voithan tietty tilata tarvittavat osat ite ja viedä aivan muulle pajalle kuin Bemarille sen fiksattavaksi. Britanniassa ainakin moni tehny semmosen ratkaisun.

    Se et pitäiskö se kampura vaihtaa en tiiä sanoa mitään. Voihan toi ketjun kiristinki aiheuttaa sitä alaketjun venymistä, ku pääsee lätkytys menemään alas asti.
    Omaan 01/08 254tkm vaihdettiin yläketju ja kiristin. Ilman kustannuksia tietenkin. Hiljeni moottori kummasti

    Leave a comment:


  • Scyber
    replied
    Kaippa se 4 vuotta ja alle 150tkm on rajana? Goodwill on täysin vapaaehtoista.

    Ei se jakopään vaihto toisaalta pitäis enää niin mahdoton mälli olla ku alkuun. Voithan tietty tilata tarvittavat osat ite ja viedä aivan muulle pajalle kuin Bemarille sen fiksattavaksi. Britanniassa ainakin moni tehny semmosen ratkaisun.

    Se et pitäiskö se kampura vaihtaa en tiiä sanoa mitään. Voihan toi ketjun kiristinki aiheuttaa sitä alaketjun venymistä, ku pääsee lätkytys menemään alas asti.

    Leave a comment:


  • SkyMan
    replied
    Onkos tästä keissistä mitään uutta tietoa? Mihin vedetään raja, kun nyt olis taas yks loppuvuodesta 08 tehtaalta rullannut jakopäävammanen tiedossa. Ei kuulemma kuulu kampanjaan ja kaikki kulut itseltä. Uskomatonta!

    Oma kokemus siis tähän asti, että 04/2008 tehtaalta ulos tullut hoidettiin nollakustannuksilla kuntoon, nyt sitten 10/2008 rullanneesta ei korvata mitään. Konetyyppi molemmissa kuitenkin noiden vin-kooderien perusteella sama...

    Leave a comment:


  • Scyber
    replied
    Originally posted by Zeta View Post
    Jos noin nopeasti vaihtui niin ei pitäisi olla hirveä homma tehdä itsekään? :think On taitu veloittaa kokonainen tunti
    Eiköhän noi vaihtotyöhinnaston mukaan mee. Ja voi olla et meni pari minsaa kauemmin, oli kahvit edessä ja lehti niin en mee vannoo et tasan vartti oli. Nopeaa kuitenkin.

    Leave a comment:


  • Zeta
    replied
    Originally posted by Scyber View Post
    Hintaa kiristimellä oli ~10€ ja vaihdettuna 72€ Autokeskuksella. Toimenpide vei n. 15min..
    Jos noin nopeasti vaihtui niin ei pitäisi olla hirveä homma tehdä itsekään? :think On taitu veloittaa kokonainen tunti

    Leave a comment:


  • Scyber
    replied
    Tänään vaihtu kiristin uuteen. Vanha (kampiakselin kanssa vaihdettu) oli 11317797901 ja uuden numero oli 11318586699 (Chain tensioner)

    Hintaa kiristimellä oli ~10€ ja vaihdettuna 72€ Autokeskuksella Tampereella. Toimenpide vei n. 15min.

    Äänessä en huomannut eroa, eihän edellinenkään mitenkään ääntänyt. Varmuuden vuoksi vaihdatin siis.
    Last edited by Scyber; 10-04-2015, 17:05.

    Leave a comment:


  • Scyber
    replied
    Hienoa kuulla että löysit tiedon.

    Vähä itellä aikanaan oli se ajatus et jos ees joku säästyy täydelliseltä konetuholta niin on pakko laittaa tää threadi pystyyn.

    Tärkeetä on myös se et harrastajat neuvoo ja infoaa toisiaan. Näis vehkeis on kuiteski useempi peseta kiinni.

    Tänään tällä threadilla on ollu 106000 kappaletta vilkaisuja. Jos niistä on vaikka 5000 uniikkia bemaristia vilkaissu ja noukkinu oleellisen tiedon oon enemmän kuin tyytyväinen.

    Leave a comment:


  • IsoBee
    replied
    HUH!

    Otin soiton paikalliselle Laakkoselle ja selvisi, että autossani on tarkistuskampanja aktivoituna/päällä. Varattiin aika ja 3pv auto pajalla. Bemarin piikkiin vaihtavat ns liikkuvaa osaa mm ketjut. Pakettiin kuuluu myös kampiakselissa olevan rattaan tarkastus, jos rattaasta ilmenee vikaa/kulumista niin sitten lisäselvitystä BMW:lle ja mahdollisesti kampiakseli vaihtoon jonkin suuruisella BMW:n osuudella (toiv. 100%).

    Hauskaa kun tällaisista kampanjoista ei ilmoitella mitään ko. autojen omistajille. Ilmoittelun puute kuulemma johtuu jostakin EU:n säädöksestä, että kun auton vika ei aiheuta välitöntä hengenvaaraa niin siitä ei sitten niin aktiivisesti huudella. Onneksi on nämä Foorumit olemassa! Kiitokset!

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Originally posted by IsoBee View Post
    Uusi jäsen ja kohtalotoveri ilmoittautuu. Itsellä 520d moottorina n47d20a.
    Rupesi kiinnostamaan täällä mainittu tarkistukseen kutsukampanja. Mistä tällaista tietoa on tullut, että näitä jakopäitä sittenkin korjataan BMW:n piikkiin? Tuleeko kutsua suoraan kotiin auton omistajalle vai mitä kautta? Itse en nimittäin ole kuullut mitään ja auton vuosimallin (2008) ja moottorityypin (n47d20a) mukaan taidan olla riskiryhmää. Kilkattavaa ääntä olen kuunnellut heinäkuusta 2014 asti. Välillä hiljempana ja välillä kuuluu selvemmin.
    Tervetuloa foorumille!

    Menet Laakkoselle ja kerrot, että on kuulunut ko. ääntä. Ne kyllä tutkivat onko se jakopää vai ei. Siellä myös selviää, että kuuluuko autosi goodwill alaisuuteen mahdollisen korjaustarpeen niin ilmetessä.

    Leave a comment:


  • IsoBee
    replied
    Uusi jäsen ja kohtalotoveri ilmoittautuu. Itsellä 520d moottorina n47d20a.
    Rupesi kiinnostamaan täällä mainittu tarkistukseen kutsukampanja. Mistä tällaista tietoa on tullut, että näitä jakopäitä sittenkin korjataan BMW:n piikkiin? Tuleeko kutsua suoraan kotiin auton omistajalle vai mitä kautta? Itse en nimittäin ole kuullut mitään ja auton vuosimallin (2008) ja moottorityypin (n47d20a) mukaan taidan olla riskiryhmää. Kilkattavaa ääntä olen kuunnellut heinäkuusta 2014 asti. Välillä hiljempana ja välillä kuuluu selvemmin.

    Leave a comment:


  • Genox
    replied
    Originally posted by BreeZi View Post
    Juteltiin tuossa hallilla tähän liittyen:

    Entäpäs sitten nämä asiakkaan joilla ketjuremppa ollaan jo tehty _ENNEN_ kampanjaa? Heidänhän kuuluisi saada rahansa takaisin, mikäli vaihto on suoritettu merkkiliikkeessä...
    Aivan samaa mieltä, itse pulitin 1300,- jakopäärempasta merkkiliikkeeseen. Onkohan mitään juridisia perusteita saada rahat takaisin ? Nythän virhe on myönnetty (varmaan vaikeiden asiakkaiden purnaaminen on auttanut)

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎