Announcement
Collapse
No announcement yet.
N47D20 moottorin jakopääongelma ("tyyppivika"1-,3- ja 5-sarjat, LUE)
Collapse
X
-
Guest repliedJarski onks sul käryy mist sais vaihtomoottorin tällaseen?
-
-
Alpina kävi Herttoniemen Laakkosella viime viikolla äänen takia. Vaihdettiin ketjunkiristin varo toimenpiteenä ja mitattiin ketju. Ketju oli ok, kiristin kuulemma nähnyt parhaat päivänsä. Hintaa operaatiolle kertyi 195€, eli kannattaa tuo tehdä vaikka oman mielenrauhan takia
Leave a comment:
-
-
tutun 520d:hen 01/2009 todettiin ettei ole minkään kampanjan piirissä. N47 istan mukaan autossa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Scyber View PostKaippa se 4 vuotta ja alle 150tkm on rajana? Goodwill on täysin vapaaehtoista.
Ei se jakopään vaihto toisaalta pitäis enää niin mahdoton mälli olla ku alkuun. Voithan tietty tilata tarvittavat osat ite ja viedä aivan muulle pajalle kuin Bemarille sen fiksattavaksi. Britanniassa ainakin moni tehny semmosen ratkaisun.
Se et pitäiskö se kampura vaihtaa en tiiä sanoa mitään. Voihan toi ketjun kiristinki aiheuttaa sitä alaketjun venymistä, ku pääsee lätkytys menemään alas asti.
Leave a comment:
-
-
Kaippa se 4 vuotta ja alle 150tkm on rajana? Goodwill on täysin vapaaehtoista.
Ei se jakopään vaihto toisaalta pitäis enää niin mahdoton mälli olla ku alkuun. Voithan tietty tilata tarvittavat osat ite ja viedä aivan muulle pajalle kuin Bemarille sen fiksattavaksi. Britanniassa ainakin moni tehny semmosen ratkaisun.
Se et pitäiskö se kampura vaihtaa en tiiä sanoa mitään. Voihan toi ketjun kiristinki aiheuttaa sitä alaketjun venymistä, ku pääsee lätkytys menemään alas asti.
Leave a comment:
-
-
Onkos tästä keissistä mitään uutta tietoa? Mihin vedetään raja, kun nyt olis taas yks loppuvuodesta 08 tehtaalta rullannut jakopäävammanen tiedossa. Ei kuulemma kuulu kampanjaan ja kaikki kulut itseltä. Uskomatonta!
Oma kokemus siis tähän asti, että 04/2008 tehtaalta ulos tullut hoidettiin nollakustannuksilla kuntoon, nyt sitten 10/2008 rullanneesta ei korvata mitään. Konetyyppi molemmissa kuitenkin noiden vin-kooderien perusteella sama...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Zeta View PostJos noin nopeasti vaihtui niin ei pitäisi olla hirveä homma tehdä itsekään? :think On taitu veloittaa kokonainen tunti
Leave a comment:
-
-
Tänään vaihtu kiristin uuteen. Vanha (kampiakselin kanssa vaihdettu) oli 11317797901 ja uuden numero oli 11318586699 (Chain tensioner)
Hintaa kiristimellä oli ~10€ ja vaihdettuna 72€ Autokeskuksella Tampereella. Toimenpide vei n. 15min.
Äänessä en huomannut eroa, eihän edellinenkään mitenkään ääntänyt. Varmuuden vuoksi vaihdatin siis.Last edited by Scyber; 10-04-2015, 17:05.
Leave a comment:
-
-
Hienoa kuulla että löysit tiedon.
Vähä itellä aikanaan oli se ajatus et jos ees joku säästyy täydelliseltä konetuholta niin on pakko laittaa tää threadi pystyyn.
Tärkeetä on myös se et harrastajat neuvoo ja infoaa toisiaan. Näis vehkeis on kuiteski useempi peseta kiinni.
Tänään tällä threadilla on ollu 106000 kappaletta vilkaisuja. Jos niistä on vaikka 5000 uniikkia bemaristia vilkaissu ja noukkinu oleellisen tiedon oon enemmän kuin tyytyväinen.
Leave a comment:
-
-
HUH!
Otin soiton paikalliselle Laakkoselle ja selvisi, että autossani on tarkistuskampanja aktivoituna/päällä. Varattiin aika ja 3pv auto pajalla. Bemarin piikkiin vaihtavat ns liikkuvaa osaa mm ketjut. Pakettiin kuuluu myös kampiakselissa olevan rattaan tarkastus, jos rattaasta ilmenee vikaa/kulumista niin sitten lisäselvitystä BMW:lle ja mahdollisesti kampiakseli vaihtoon jonkin suuruisella BMW:n osuudella (toiv. 100%).
Hauskaa kun tällaisista kampanjoista ei ilmoitella mitään ko. autojen omistajille. Ilmoittelun puute kuulemma johtuu jostakin EU:n säädöksestä, että kun auton vika ei aiheuta välitöntä hengenvaaraa niin siitä ei sitten niin aktiivisesti huudella. Onneksi on nämä Foorumit olemassa! Kiitokset!
Leave a comment:
-
-
Originally posted by IsoBee View PostUusi jäsen ja kohtalotoveri ilmoittautuu. Itsellä 520d moottorina n47d20a.
Rupesi kiinnostamaan täällä mainittu tarkistukseen kutsukampanja. Mistä tällaista tietoa on tullut, että näitä jakopäitä sittenkin korjataan BMW:n piikkiin? Tuleeko kutsua suoraan kotiin auton omistajalle vai mitä kautta? Itse en nimittäin ole kuullut mitään ja auton vuosimallin (2008) ja moottorityypin (n47d20a) mukaan taidan olla riskiryhmää. Kilkattavaa ääntä olen kuunnellut heinäkuusta 2014 asti. Välillä hiljempana ja välillä kuuluu selvemmin.
Menet Laakkoselle ja kerrot, että on kuulunut ko. ääntä. Ne kyllä tutkivat onko se jakopää vai ei. Siellä myös selviää, että kuuluuko autosi goodwill alaisuuteen mahdollisen korjaustarpeen niin ilmetessä.
Leave a comment:
-
-
Uusi jäsen ja kohtalotoveri ilmoittautuu. Itsellä 520d moottorina n47d20a.
Rupesi kiinnostamaan täällä mainittu tarkistukseen kutsukampanja. Mistä tällaista tietoa on tullut, että näitä jakopäitä sittenkin korjataan BMW:n piikkiin? Tuleeko kutsua suoraan kotiin auton omistajalle vai mitä kautta? Itse en nimittäin ole kuullut mitään ja auton vuosimallin (2008) ja moottorityypin (n47d20a) mukaan taidan olla riskiryhmää. Kilkattavaa ääntä olen kuunnellut heinäkuusta 2014 asti. Välillä hiljempana ja välillä kuuluu selvemmin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BreeZi View PostJuteltiin tuossa hallilla tähän liittyen:
Entäpäs sitten nämä asiakkaan joilla ketjuremppa ollaan jo tehty _ENNEN_ kampanjaa? Heidänhän kuuluisi saada rahansa takaisin, mikäli vaihto on suoritettu merkkiliikkeessä...
Leave a comment:
-
Leave a comment: