Announcement

Collapse
No announcement yet.

N47D20 moottorin jakopääongelma ("tyyppivika"1-,3- ja 5-sarjat, LUE)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • -BMW-
    replied
    Originally posted by tuningki View Post
    Tuossa hieman hieronut kauppaa N47-D20C koneisesta vm2010 niin näkeeköhän jostain et onko käytetty takaisinkutsussa..:think kun auton tiedoissa ei löytynyt tietoa et onko jakopäälle tehty mitään :think
    Omaani 2010 vuosimallin D20C:hen kyselin joskus takaisinkutsua, niin taisi ainakin autokeskus mainita, että koskee vain osaa niistä alkupään N47 moottoreista. Tuohon C tyyppiin on tullut jo "parannuksia".

    Leave a comment:


  • tuningki
    replied
    Tuossa hieman hieronut kauppaa N47-D20C koneisesta vm2010 niin näkeeköhän jostain et onko käytetty takaisinkutsussa..:think kun auton tiedoissa ei löytynyt tietoa et onko jakopäälle tehty mitään :think

    Leave a comment:


  • schwarze
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    Siinäpä se selvnnäkijän paikka olisikin kuka kertoisi millä sävelellä kohiseva/rallattava ketju porsii pian tai vasta 200tkm päästä.

    Noita E90 puhallin kamppiksia, kun tässä puolisen vuota painettu aika tiheää tahtia niin hyvin päässyt kuulostelemaan 320d malleja. Kovin on tyyppillisen kuuloisia 80% autoista ja remontin tekemällä äänen sieltä pois saisi. Sitä onko kuinka akuutissa tilantessa äänien perusteella menossa aina niin ei liene tahoa sitä fakta ja vastuu pohjalta sanomaan.
    Otan osaa ja ymmärrän. Tsemppiä sinne ja huoltoruutuihin ympäri maailman

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Siinäpä se selvnnäkijän paikka olisikin kuka kertoisi millä sävelellä kohiseva/rallattava ketju porsii pian tai vasta 200tkm päästä.

    Noita E90 puhallin kamppiksia, kun tässä puolisen vuota painettu aika tiheää tahtia niin hyvin päässyt kuulostelemaan 320d malleja. Kovin on tyyppillisen kuuloisia 80% autoista ja remontin tekemällä äänen sieltä pois saisi. Sitä onko kuinka akuutissa tilantessa äänien perusteella menossa aina niin ei liene tahoa sitä fakta ja vastuu pohjalta sanomaan.

    Leave a comment:


  • Janzki
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Minkävuotinen moottori oli kyseessä?
    2008 loppuvuosi, 10/08 tms.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by Janzki View Post
    Näitä remppoja tehdään paljon myös turhaan. 40tkm ääntävällä ketjulla ajoin, tuttu sen jälkeen toiset mokoman..ei katkennut tms..
    Minkävuotinen moottori oli kyseessä?

    Leave a comment:


  • Janzki
    replied
    Näitä remppoja tehdään paljon myös turhaan. 40tkm ääntävällä ketjulla ajoin, tuttu sen jälkeen toiset mokoman..ei katkennut tms..auto meni lopulta kolarin myötä lunastukseen ja näyttää nykyisin olevan takaisin käytössä, tuskin jakopäähän kajottu. Kaverilla menee myös n47 jakopää kohti 300tkm ilman ongelmia (muutamaa tonnia vajaa)

    Jokusen valohoidolla tehdyn jakopään olen myös nähnyt, ihan vain näin ohi huomautuksena tätäkin foorumia lukeville sekä täällä kirjoittaville korjaamoille / työntekijöille, hyi hyi !

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by naukkis View Post
    Sen takia ketjun pituus ei ole jaollinen ketjupyörien hampaiden luvulla jotta ketjun asento muuttuisi joka kierros. Saksalaiset eivät yleensä tee noin perustavanlaatuisia virheitä että ketju olisi ketjupyörään nähden jaollinen - epäilisin että ketjun valmistuksessa on ollut karkaisuvirhe yhden lenkin kohdalla.
    Tuolla lienee ollut jotain vastaavaa...

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by O-Peksi View Post
    2007, N47D20A

    Joo väkisin nämä yksittäisten silmukoiden väljistymiset johtuu jostain resonanssista/sykkeestä, joka rasittaa eniten jotain tiettyä silmukkaa. Oisko se yksimäntäinen korkeapainepumppu se syypää pulssimaiseen rasitukseen.

    Ei tullu otettua kuvaa valitettavasti.
    Sen takia ketjun pituus ei ole jaollinen ketjupyörien hampaiden luvulla jotta ketjun asento muuttuisi joka kierros. Saksalaiset eivät yleensä tee noin perustavanlaatuisia virheitä että ketju olisi ketjupyörään nähden jaollinen - epäilisin että ketjun valmistuksessa on ollut karkaisuvirhe yhden lenkin kohdalla.

    Leave a comment:


  • O-Peksi
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Minkävuotinen moottori oli kyseessä?
    2007, N47D20A

    Originally posted by fraatti View Post
    Tuolla koneessa käynee joku resonassi ilmeisesti. Mahtoiko joku sanoa että ketju hakkaa ohjuria vasten itseänsä?

    Ei tuosta satu olemaan kuvaa, olisi ihan mielenkiintoista nähdä miltä tuo näyttää?
    Joo väkisin nämä yksittäisten silmukoiden väljistymiset johtuu jostain resonanssista/sykkeestä, joka rasittaa eniten jotain tiettyä silmukkaa. Oisko se yksimäntäinen korkeapainepumppu se syypää pulssimaiseen rasitukseen.

    Ei tullu otettua kuvaa valitettavasti.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by O-Peksi View Post
    Vasta tehtiin taas yks N47 jakopää 225tkm ajettuun 120 dieseliin, ja siinä kuului pientä ääntä. Öljyt vaihdettu 10 tkm välein ja ketjut toki kuluneet jonkin verran, mutta huolestuttavinta se, että alaketjussa YKSI lenkki reilusti kuluneempi, kuin muut.
    Tuolla koneessa käynee joku resonassi ilmeisesti. Mahtoiko joku sanoa että ketju hakkaa ohjuria vasten itseänsä?

    Ei tuosta satu olemaan kuvaa, olisi ihan mielenkiintoista nähdä miltä tuo näyttää?

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by O-Peksi View Post
    Vasta tehtiin taas yks N47 jakopää 225tkm ajettuun 120 dieseliin, ja siinä kuului pientä ääntä.
    Minkävuotinen moottori oli kyseessä?

    Leave a comment:


  • O-Peksi
    replied
    Vasta tehtiin taas yks N47 jakopää 225tkm ajettuun 120 dieseliin, ja siinä kuului pientä ääntä. Öljyt vaihdettu 10 tkm välein ja ketjut toki kuluneet jonkin verran, mutta huolestuttavinta se, että alaketjussa YKSI lenkki reilusti kuluneempi, kuin muut.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by artsip View Post
    Onko noissa 2010-2011 vuosimallin koneissa vielä mitään parannuksia tehty vai tarvitseeko kiinnittää erityistä huolta jakopäähän edelleen?
    N47 -moottoriin tehtiin päivityksiä vuoden 2009 jälkeen, joten 2011 vuosimallin autossa tilanne on parempi kuin edeltäjissään. Toisaalta täyttä varmuutta jakopään kestävyydestä ei voi yhdenkään moottorin kohdalla saada, mutta "järkevillä" öljynvaihtoväleillä huoltamisella ja kuluneesta jakopäästä kuuluvan äänen tunnistamisella on kuitenkin mahdollisuus harventaa huonosti nukuttuja öitään.

    Leave a comment:


  • artsip
    replied
    Katselen 316d bemaria vm. 2011 jolla on ajettu 160tkm.

    Onko noissa 2010-2011 vuosimallin koneissa vielä mitään parannuksia tehty vai tarvitseeko kiinnittää erityistä huolta jakopäähän edelleen?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎