Originally posted by tuningki
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
N47D20 moottorin jakopääongelma ("tyyppivika"1-,3- ja 5-sarjat, LUE)
Collapse
X
-
-
-
Tuossa hieman hieronut kauppaa N47-D20C koneisesta vm2010 niin näkeeköhän jostain et onko käytetty takaisinkutsussa..:think kun auton tiedoissa ei löytynyt tietoa et onko jakopäälle tehty mitään :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by zakspeed View PostSiinäpä se selvnnäkijän paikka olisikin kuka kertoisi millä sävelellä kohiseva/rallattava ketju porsii pian tai vasta 200tkm päästä.
Noita E90 puhallin kamppiksia, kun tässä puolisen vuota painettu aika tiheää tahtia niin hyvin päässyt kuulostelemaan 320d malleja. Kovin on tyyppillisen kuuloisia 80% autoista ja remontin tekemällä äänen sieltä pois saisi. Sitä onko kuinka akuutissa tilantessa äänien perusteella menossa aina niin ei liene tahoa sitä fakta ja vastuu pohjalta sanomaan.
Leave a comment:
-
-
Siinäpä se selvnnäkijän paikka olisikin kuka kertoisi millä sävelellä kohiseva/rallattava ketju porsii pian tai vasta 200tkm päästä.
Noita E90 puhallin kamppiksia, kun tässä puolisen vuota painettu aika tiheää tahtia niin hyvin päässyt kuulostelemaan 320d malleja. Kovin on tyyppillisen kuuloisia 80% autoista ja remontin tekemällä äänen sieltä pois saisi. Sitä onko kuinka akuutissa tilantessa äänien perusteella menossa aina niin ei liene tahoa sitä fakta ja vastuu pohjalta sanomaan.
Leave a comment:
-
-
Näitä remppoja tehdään paljon myös turhaan. 40tkm ääntävällä ketjulla ajoin, tuttu sen jälkeen toiset mokoman..ei katkennut tms..auto meni lopulta kolarin myötä lunastukseen ja näyttää nykyisin olevan takaisin käytössä, tuskin jakopäähän kajottu. Kaverilla menee myös n47 jakopää kohti 300tkm ilman ongelmia (muutamaa tonnia vajaa)
Jokusen valohoidolla tehdyn jakopään olen myös nähnyt, ihan vain näin ohi huomautuksena tätäkin foorumia lukeville sekä täällä kirjoittaville korjaamoille / työntekijöille, hyi hyi !
Leave a comment:
-
-
Originally posted by naukkis View PostSen takia ketjun pituus ei ole jaollinen ketjupyörien hampaiden luvulla jotta ketjun asento muuttuisi joka kierros. Saksalaiset eivät yleensä tee noin perustavanlaatuisia virheitä että ketju olisi ketjupyörään nähden jaollinen - epäilisin että ketjun valmistuksessa on ollut karkaisuvirhe yhden lenkin kohdalla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by O-Peksi View Post2007, N47D20A
Joo väkisin nämä yksittäisten silmukoiden väljistymiset johtuu jostain resonanssista/sykkeestä, joka rasittaa eniten jotain tiettyä silmukkaa. Oisko se yksimäntäinen korkeapainepumppu se syypää pulssimaiseen rasitukseen.
Ei tullu otettua kuvaa valitettavasti.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JaniLap View PostMinkävuotinen moottori oli kyseessä?
Originally posted by fraatti View PostTuolla koneessa käynee joku resonassi ilmeisesti. Mahtoiko joku sanoa että ketju hakkaa ohjuria vasten itseänsä?
Ei tuosta satu olemaan kuvaa, olisi ihan mielenkiintoista nähdä miltä tuo näyttää?
Ei tullu otettua kuvaa valitettavasti.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by O-Peksi View PostVasta tehtiin taas yks N47 jakopää 225tkm ajettuun 120 dieseliin, ja siinä kuului pientä ääntä. Öljyt vaihdettu 10 tkm välein ja ketjut toki kuluneet jonkin verran, mutta huolestuttavinta se, että alaketjussa YKSI lenkki reilusti kuluneempi, kuin muut.
Ei tuosta satu olemaan kuvaa, olisi ihan mielenkiintoista nähdä miltä tuo näyttää?
Leave a comment:
-
-
Vasta tehtiin taas yks N47 jakopää 225tkm ajettuun 120 dieseliin, ja siinä kuului pientä ääntä. Öljyt vaihdettu 10 tkm välein ja ketjut toki kuluneet jonkin verran, mutta huolestuttavinta se, että alaketjussa YKSI lenkki reilusti kuluneempi, kuin muut.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by artsip View PostOnko noissa 2010-2011 vuosimallin koneissa vielä mitään parannuksia tehty vai tarvitseeko kiinnittää erityistä huolta jakopäähän edelleen?
Leave a comment:
-
-
Katselen 316d bemaria vm. 2011 jolla on ajettu 160tkm.
Onko noissa 2010-2011 vuosimallin koneissa vielä mitään parannuksia tehty vai tarvitseeko kiinnittää erityistä huolta jakopäähän edelleen?
Leave a comment:
-
Leave a comment: