Announcement

Collapse
No announcement yet.

N47D20 moottorin jakopääongelma ("tyyppivika"1-,3- ja 5-sarjat, LUE)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Scyber
    Bimmer Fanatic
    • May 2006
    • 686
    • Hyvinkää

    Tulipa tilattua kiristimen vaihto vielä päivitetympään Tampereella Autokeskukselle. 7.4 vaihtuu.

    Kuulemma kahdesti päivittyny siitä ku mulle rempattiin 2012 (kampuran vaihto jne.)

    ~100€, ja itellä ei korvaa yo. kamppis.

    edit. Mikähä tää kiristin homma on, saksan kieleks löytyy jotain, täs joku kuva kiristinten eroista Kuva
    Last edited by Scyber; 17-03-2015, 14:44.
    Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
    www.napalmi.com

    Comment

    • BreeZi
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2004
      • 2371
      • Jyväskylä

      Juteltiin tuossa hallilla tähän liittyen:

      Entäpäs sitten nämä asiakkaan joilla ketjuremppa ollaan jo tehty _ENNEN_ kampanjaa? Heidänhän kuuluisi saada rahansa takaisin, mikäli vaihto on suoritettu merkkiliikkeessä...
      - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
      - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
      - E- ja F- sarjan avaimet.
      - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
      - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
      .

      Finmodi oy
      050-3063926
      [email protected]

      Comment

      • Scyber
        Bimmer Fanatic
        • May 2006
        • 686
        • Hyvinkää

        Rempan yhteydessä itellä vaihtu tosiaa alkuperäisestä yhden pykälän päivitetympään toi yläketjun kiristin. Sen takia toi kamppis ei sit koskenu enää mua (ku bemari goodwillinä korvas osat sillon) ja kiristin on päivittyny tosiaan kahdesti jo siitä. Olisha se mahdollisuus siihe goodwillin kysymiseen, mut toisaalta 100€ ei ole paha omasta mielenrauhasta.
        Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
        www.napalmi.com

        Comment

        • m3iss3li
          Bimmer Rookie
          • May 2010
          • 69
          • Espoo

          Onko kukaan kuullut, koskeeko myös bensakoneiden ketjuja, vai jokin dieselmiesten etuajo-oikeus?
          Auto: BMW F30 320dA TwinPower Sport -12
          EX: BMW E87 LCI 116i 2.0 -09

          Comment

          • JIPSKI
            BTCF Member
            • Feb 2003
            • 1010
            • Vaasa

            Originally posted by m3iss3li View Post
            Onko kukaan kuullut, koskeeko myös bensakoneiden ketjuja, vai jokin dieselmiesten etuajo-oikeus?
            Vain n47d20a moottoristen etu
            exät:e61 530xd LCI M-sport, e30 325i cabriolet M-tech2, e39 530d Touring, e92 320d, e36 318i Touring, e36 320i Touring, e39 540i Touring, e38 725TDS ,e30 325i Touring M-tech2, e30 316i, e39 V8, M5 Touring, e36 328i Touring, e30 325i cabrio, e30 325iX, e32 735iA, e30 325i, e34 525i Touring, e30 325i, e34 520i

            Comment

            • m3iss3li
              Bimmer Rookie
              • May 2010
              • 69
              • Espoo

              Originally posted by JIPSKI View Post
              Vain n47d20a moottoristen etu
              Juu, soitin ja varmistin. Ei ole, eikä lähiaikoina myöskään tulossa bensapuolelle. Kertoi myös, että myös diesel-koneissa kampanja saattaa rippuua ihan päivästä ja kellonajasta, että onko kampanja ko. sarjanumeroon aktiivinen vai ei.
              Auto: BMW F30 320dA TwinPower Sport -12
              EX: BMW E87 LCI 116i 2.0 -09

              Comment

              • ihka
                Bimmer Rookie
                • Feb 2015
                • 56
                • finland

                kiristinkö sinne vaihdetaan "takuuseen" vai Tehdäänkö joihinkin nopalla heitettäviin koneisiin täydellinen jakopään remontti takuuseen ?

                Comment

                • JIPSKI
                  BTCF Member
                  • Feb 2003
                  • 1010
                  • Vaasa

                  Originally posted by ihka View Post
                  kiristinkö sinne vaihdetaan "takuuseen" vai Tehdäänkö joihinkin nopalla heitettäviin koneisiin täydellinen jakopään remontti takuuseen ?
                  Mittaavat kiristimen reijästä jos ylempi ketju on venynyt niin vaihtavat sen pujottamalla. jos molemmat ketjut on venynyt niin täys jakopääremontti.
                  exät:e61 530xd LCI M-sport, e30 325i cabriolet M-tech2, e39 530d Touring, e92 320d, e36 318i Touring, e36 320i Touring, e39 540i Touring, e38 725TDS ,e30 325i Touring M-tech2, e30 316i, e39 V8, M5 Touring, e36 328i Touring, e30 325i cabrio, e30 325iX, e32 735iA, e30 325i, e34 525i Touring, e30 325i, e34 520i

                  Comment

                  • ihka
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2015
                    • 56
                    • finland

                    kiristin vaihdetaan takuuseen ja saadaan pari kymmentä tuhatta lisää peliaikaa.
                    Hetken päästä täydellinen remontti kuitenkin edessä.
                    Kone on täysi susi jo syntyessään kuten joku Bemarilla vihjasi.

                    Comment

                    • J0nn3
                      Newbiemmer
                      • Feb 2015
                      • 18
                      • Turku

                      Noniin !

                      Uusi bemaristi ilmoittautuu ja voi heti kertoa jakopää ongelmasta...

                      Ostin noin 5 viikkoa sitten liikkeestä 320d e91touring bemarin vm 2011 ja moottorina siis tuo n47 135kw.
                      Osto hetkellä olin tietoinen mahdollisista n47 moottorin jakopää ongelmista, mutta koeajolla en mielestäni kuullut(osannut kuunnella) poikkeavaa ääntä jakopäästä.
                      Pari viikkoa ajeltuani aloin kiinnittää huomiota hieman epätasaiseen vaimeaan kihnuttavaan ääneen moottoritilasta, vein auton turun metroautoon kuunneltavaksi ja kyllä jakopään äänihän se oli, ei vielä paha mutta ei se siitä paremmaksikaan muutu... kilometrejä mittarissa 118tkm.
                      No autossa myyjäliikkeen ajoturva niin ilman suurempia taisteluita jakopään molemmat ketjut ja muut hilppeet vaihtoon hinta 2600e kokonaisuudessaan. Nyt huolettomia kilometrejä edessä (ainakin jakopään suhteen).
                      Kyllä tuo vaimeakin ääni on merkki viallisesta/alkavasta jakopää ongelmasta, koska nyt kun juuri korjattu niin tuota ketjun ääntä omaankorvaan kyllä lähes mahdoton enää kuulla.
                      Korjaamopäälikkö kertoi että joku kamppanja on voimassa ilmeisesti niihin ensimmäisiin n47 koneisiin missä tuo remontti mallia kalliimpi (en nyt tarkkaa päivämäärä muista).

                      Comment

                      • Genox
                        Newbiemmer
                        • Dec 2008
                        • 4

                        Originally posted by BreeZi View Post
                        Juteltiin tuossa hallilla tähän liittyen:

                        Entäpäs sitten nämä asiakkaan joilla ketjuremppa ollaan jo tehty _ENNEN_ kampanjaa? Heidänhän kuuluisi saada rahansa takaisin, mikäli vaihto on suoritettu merkkiliikkeessä...
                        Aivan samaa mieltä, itse pulitin 1300,- jakopäärempasta merkkiliikkeeseen. Onkohan mitään juridisia perusteita saada rahat takaisin ? Nythän virhe on myönnetty (varmaan vaikeiden asiakkaiden purnaaminen on auttanut)

                        Comment

                        • IsoBee
                          Newbiemmer
                          • Apr 2015
                          • 2
                          • Kuopio

                          Uusi jäsen ja kohtalotoveri ilmoittautuu. Itsellä 520d moottorina n47d20a.
                          Rupesi kiinnostamaan täällä mainittu tarkistukseen kutsukampanja. Mistä tällaista tietoa on tullut, että näitä jakopäitä sittenkin korjataan BMW:n piikkiin? Tuleeko kutsua suoraan kotiin auton omistajalle vai mitä kautta? Itse en nimittäin ole kuullut mitään ja auton vuosimallin (2008) ja moottorityypin (n47d20a) mukaan taidan olla riskiryhmää. Kilkattavaa ääntä olen kuunnellut heinäkuusta 2014 asti. Välillä hiljempana ja välillä kuuluu selvemmin.

                          Comment

                          • poke
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 3102

                            Originally posted by IsoBee View Post
                            Uusi jäsen ja kohtalotoveri ilmoittautuu. Itsellä 520d moottorina n47d20a.
                            Rupesi kiinnostamaan täällä mainittu tarkistukseen kutsukampanja. Mistä tällaista tietoa on tullut, että näitä jakopäitä sittenkin korjataan BMW:n piikkiin? Tuleeko kutsua suoraan kotiin auton omistajalle vai mitä kautta? Itse en nimittäin ole kuullut mitään ja auton vuosimallin (2008) ja moottorityypin (n47d20a) mukaan taidan olla riskiryhmää. Kilkattavaa ääntä olen kuunnellut heinäkuusta 2014 asti. Välillä hiljempana ja välillä kuuluu selvemmin.
                            Tervetuloa foorumille!

                            Menet Laakkoselle ja kerrot, että on kuulunut ko. ääntä. Ne kyllä tutkivat onko se jakopää vai ei. Siellä myös selviää, että kuuluuko autosi goodwill alaisuuteen mahdollisen korjaustarpeen niin ilmetessä.
                            Kulkineet/projektit:

                            640D F06
                            530iA E39
                            635 CSi E24
                            518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                            1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                            Comment

                            • IsoBee
                              Newbiemmer
                              • Apr 2015
                              • 2
                              • Kuopio

                              HUH!

                              Otin soiton paikalliselle Laakkoselle ja selvisi, että autossani on tarkistuskampanja aktivoituna/päällä. Varattiin aika ja 3pv auto pajalla. Bemarin piikkiin vaihtavat ns liikkuvaa osaa mm ketjut. Pakettiin kuuluu myös kampiakselissa olevan rattaan tarkastus, jos rattaasta ilmenee vikaa/kulumista niin sitten lisäselvitystä BMW:lle ja mahdollisesti kampiakseli vaihtoon jonkin suuruisella BMW:n osuudella (toiv. 100%).

                              Hauskaa kun tällaisista kampanjoista ei ilmoitella mitään ko. autojen omistajille. Ilmoittelun puute kuulemma johtuu jostakin EU:n säädöksestä, että kun auton vika ei aiheuta välitöntä hengenvaaraa niin siitä ei sitten niin aktiivisesti huudella. Onneksi on nämä Foorumit olemassa! Kiitokset!

                              Comment

                              • Scyber
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2006
                                • 686
                                • Hyvinkää

                                Hienoa kuulla että löysit tiedon.

                                Vähä itellä aikanaan oli se ajatus et jos ees joku säästyy täydelliseltä konetuholta niin on pakko laittaa tää threadi pystyyn.

                                Tärkeetä on myös se et harrastajat neuvoo ja infoaa toisiaan. Näis vehkeis on kuiteski useempi peseta kiinni.

                                Tänään tällä threadilla on ollu 106000 kappaletta vilkaisuja. Jos niistä on vaikka 5000 uniikkia bemaristia vilkaissu ja noukkinu oleellisen tiedon oon enemmän kuin tyytyväinen.
                                Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
                                www.napalmi.com

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎