Announcement

Collapse
No announcement yet.

N47D20 moottorin jakopääongelma ("tyyppivika"1-,3- ja 5-sarjat, LUE)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alspe
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 3402
    • Tre

    En vielä lukenut koko ketjua joten kysynpä,

    mulla 3vko ollut liikkeestä (ei marmori) ostettu 520d 2010 eli moottori N47D20. Autolla ajettu 199tkm ja huoltokirja longlife-öljynvaihdoilla löytyy. Koneen äänestä en itse osaa sanoa onko varmasti terve. Välillä luulen kuulevani kahisevan äänen josta aluksi tuli mieleen pyöränlaakeri, minusta ääni enemmänkin tulee tietyssä nopeudessa 40-50km/h eikä niinkään kierrosten mukaan. Voipi se tietty olla jakopääkin, veikkailuksi tosin menee näin maallikolta.

    Vienkö auton Tampereella Autokeskukselle "kuuntelutettavaksi"? Mitä sellainen tarkistus maksaa? Löytyykö maahantuojan liikkeestä tieto jos jakopää on huollettu?
    Jos tuomio olisi, että vikaa on niin miten käytännössä on hommat liikkeiden kanssa hoituneet?
    G30 520d xDrive
    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

    Comment

    • arben
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2011
      • 1121
      • suomi

      Originally posted by alspe View Post
      En vielä lukenut koko ketjua joten kysynpä,

      mulla 3vko ollut liikkeestä (ei marmori) ostettu 520d 2010 eli moottori N47D20. Autolla ajettu 199tkm ja huoltokirja longlife-öljynvaihdoilla löytyy. Koneen äänestä en itse osaa sanoa onko varmasti terve. Välillä luulen kuulevani kahisevan äänen josta aluksi tuli mieleen pyöränlaakeri, minusta ääni enemmänkin tulee tietyssä nopeudessa 40-50km/h eikä niinkään kierrosten mukaan. Voipi se tietty olla jakopääkin, veikkailuksi tosin menee näin maallikolta.

      Vienkö auton Tampereella Autokeskukselle "kuuntelutettavaksi"? Mitä sellainen tarkistus maksaa? Löytyykö maahantuojan liikkeestä tieto jos jakopää on huollettu?
      Jos tuomio olisi, että vikaa on niin miten käytännössä on hommat liikkeiden kanssa hoituneet?
      Merkkiliikkeessä ketjun venymän tarkastus noin 100€,jos jakopää tehty merkkiliikkeessä niin se näkyy tietokannassa.
      -kuuntele tulee kylmäkäynnistyksessä ylimääräisiä ääniä
      -kierrokset ~2500rpm ”kahiseeko” jakopää

      Bmw tuskin maksaa/osallistuu korjaukseen millään muotoa,myyjäliike osallistunee korjauksiin max 50%..tapauskohtaista jonkin verran. Jakopää remontti paikasta/yms riippuen 2000-3000€
      Last edited by arben; 24-02-2018, 12:14.

      Comment

      • alspe
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 3402
        • Tre

        Originally posted by arben View Post
        Merkkiliikkeessä ketjun venymän tarkastus noin 100€,jos jakopää tehty merkkiliikkeessä niin se näkyy tietokannassa.
        -kuuntele tulee kylmäkäynnistyksessä ylimääräisiä ääniä
        -kierrokset ~2500rpm ”kahiseeko” jakopää

        Bmw tuskin maksaa/osallistuu korjaukseen millään muotoa,myyjäliike osallistunee korjauksiin max 50%..tapauskohtaista jonkin verran. Jakopää remontti paikasta/yms riippuen 2000-3000€
        Okei, kuulostaa kohtuulliselta kustannukselta jos hommaan kuuluu jonkinlainen kuuntelu+ mittaus.

        Ei minusta kuulu kylmänä mitään pahaa ääntä ja 2500prm kierroksia ei kone automaatilla käytä. Pitääpäs kokeilla manuaalipuolella joskus huudattaa vähän.
        Jos jakopään saisi jopa 2000 eurolla ja siitä puolet omaan piikkiin niin ei oikeastaan jää harmittamaankaan paljon. Parempi tietysti olis jos tuomio on: "kovaa ajoa vaan!"
        Last edited by alspe; 25-02-2018, 14:17.
        G30 520d xDrive
        EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

        Comment

        • arben
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2011
          • 1121
          • suomi

          Originally posted by alspe View Post
          Okei, kuulostaa kohtuulliselta kustannukselta jos hommaan kuuluu jonkinlainen kuuntelu+ mittaus.

          Ei minusta kuulu kylmänä mitään pahaa ääntä ja 2500prm kierroksia ei kona automaatilla käytä. Pitääpäs kokeilla manuaalipuolella joskus huudattaa vähän.
          Jos jakopään saisi jopa 2000 eurolla ja siitä puolet omaan piikkiin niin ei oikeastaan jää harmittamaankaan paljon. Parempi tietysti olis jos tuomio on: "kovaa ajoa vaan!"
          Juu kannattaa se oman mielenrauhan vuoksi käydä mittauttamassa..
          Uskoisin kyllä että autoosi remppa on jossain kohdin kyllä tehty.

          Comment

          • alspe
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 3402
            • Tre

            Originally posted by arben View Post
            Juu kannattaa se oman mielenrauhan vuoksi käydä mittauttamassa..
            Uskoisin kyllä että autoosi remppa on jossain kohdin kyllä tehty.

            Onko näitä nokkaremppoja tehty jotenkin takaisinkutsuna takuun aikana kun autoa on marmorilla tai muulla isommalla korjaamolla huolto-ohjelman mukaan huollossa käytetty. Vai perustuuko veikkauksesi siihen, että 200tkm kone ei äännä kovasti?
            G30 520d xDrive
            EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

            Comment

            • salmol
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2013
              • 244
              • Helsinki

              Originally posted by alspe View Post
              mulla 3vko ollut liikkeestä (ei marmori) ostettu 520d 2010 eli moottori N47D20. Autolla ajettu 199tkm ja huoltokirja longlife-öljynvaihdoilla löytyy. Vienkö auton Tampereella Autokeskukselle "kuuntelutettavaksi"? Mitä sellainen tarkistus maksaa?
              Jos ostit auton Autokeskukselta 3 viikkoa sitten, niin voit kyllä varmaan ihan maksutta pyytää heitä kuuntelemaan jakopään. He ovat "merkkiliike" ja tietävät kyllä miltä se kuulostaa. Tee kuitenkin pyyntö kirjallisesti, eli sähköposti huoltopäällikölle että jää sitten mustaa valkoiselle että jakopää on tsekattu, ihan siltä varalta että siinä olisikin sitten jotain.
              Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

              Comment

              • alspe
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2004
                • 3402
                • Tre

                Originally posted by salmol View Post
                Jos ostit auton Autokeskukselta 3 viikkoa sitten, niin voit kyllä varmaan ihan maksutta pyytää heitä kuuntelemaan jakopään. He ovat "merkkiliike" ja tietävät kyllä miltä se kuulostaa. Tee kuitenkin pyyntö kirjallisesti, eli sähköposti huoltopäällikölle että jää sitten mustaa valkoiselle että jakopää on tsekattu, ihan siltä varalta että siinä olisikin sitten jotain.
                Ei, en ostanut merkkiliikeestä. Anteeksi virheellinen termi jos sellaista käytin. Ostin joka tapauksessa suurehkosta autoliikkeestä, en jobbariliikkeeltä/yksityiseltä.

                Jep, täytyy soitella ja varata aika sekä pyytää ehkä kuittaus. Tosin jos Autokeskus kuittaisi, että homma kunnossa niin sittenhän he enemmän ovat "liemessä" kuin myynyt autokauppa.
                G30 520d xDrive
                EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                Comment

                • salmol
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2013
                  • 244
                  • Helsinki

                  Originally posted by alspe View Post
                  Tosin jos Autokeskus kuittaisi, että homma kunnossa niin sittenhän he enemmän ovat "liemessä" kuin myynyt autokauppa.
                  No ei, ei autoasi tutkiva autoliike ole vastuussa jos autosi leviää vaikka he ovat jakopään kuunnelleet. Siis silloin kun kyseessä ei ole sinulle autoa myynyt autoliike. Jos ketjussa olisikin joku ongelma, niin se ei heidän korviin kuulunut, ei siitä voi heitä mihinkään korvausvastuuseen laittaa.
                  Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

                  Comment

                  • alspe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 3402
                    • Tre

                    Originally posted by salmol View Post
                    No ei, ei autoasi tutkiva autoliike ole vastuussa jos autosi leviää vaikka he ovat jakopään kuunnelleet. Siis silloin kun kyseessä ei ole sinulle autoa myynyt autoliike. Jos ketjussa olisikin joku ongelma, niin se ei heidän korviin kuulunut, ei siitä voi heitä mihinkään korvausvastuuseen laittaa.
                    Juu ei, tarkoitin siis sitä että mitähän se myyjäliike siten sanoisi jos merkkiliike niin sanoisi, että kunnossa on silti kone hajoaa hetken päästä.

                    No, turha sitä on noin miettiä vaan tarkistukseen ja sitten mennään sen tuomion mukaan mitä sieltä tulee.
                    G30 520d xDrive
                    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                    Comment

                    • Stroop
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2006
                      • 287
                      • Jyväskylä

                      Mites tämä meni?

                      Comment

                      • Pirhonen
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2010
                        • 33
                        • Fin

                        On tämä taas yhtä.... Uskaltaako noita pre-lci f30/31 ostaa ollenkaan? Hakusessa 320 bensa tai diesel tai sitten mahdollisesti vm2012-2013 520d, kaikki samaa roskaa?



                        Jos löytäisi yksilön joka on jo korjattu, voiko silloin luottaa että toimii? Merkkiliike kait kertoo rekkarilla/vin-koodilla mitä autolle on tehty ja milloin, vai kertooko jos on vasta ostamassa ks. autoa..?



                        Vai olisiko fiksuinta hankkia uusi Octavia, Focus tai vastaava tehdastakuulla kun tuntuu vähän joka autossa olevan nykyään fataaleja vikoja.

                        Comment

                        • Galaxy1223
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2009
                          • 121
                          • Suomi

                          Originally posted by Pirhonen View Post
                          On tämä taas yhtä.... Uskaltaako noita pre-lci f30/31 ostaa ollenkaan? Hakusessa 320 bensa tai diesel tai sitten mahdollisesti vm2012-2013 520d, kaikki samaa roskaa?
                          Samaa mietin kun ostin oman ensimmäisen bemarin (pre-lci F31). Oikeastaan kaikissa koneissa paskat jakopäät sekä bensa että diesel puolella että joten hyväksyin sen että jossain kohtaa omistusaikana se pari tonnia vaan pitää laittaa korjaukseen.

                          Comment

                          • Antti O
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6937
                            • N/A

                            Originally posted by Pirhonen View Post
                            On tämä taas yhtä.... Uskaltaako noita pre-lci f30/31 ostaa ollenkaan? Hakusessa 320 bensa tai diesel tai sitten mahdollisesti vm2012-2013 520d, kaikki samaa roskaa?



                            Jos löytäisi yksilön joka on jo korjattu, voiko silloin luottaa että toimii? Merkkiliike kait kertoo rekkarilla/vin-koodilla mitä autolle on tehty ja milloin, vai kertooko jos on vasta ostamassa ks. autoa..?



                            Vai olisiko fiksuinta hankkia uusi Octavia, Focus tai vastaava tehdastakuulla kun tuntuu vähän joka autossa olevan nykyään fataaleja vikoja.
                            Itelle ainaskin se 5vuoden tehdastakuu olisi kova juttu. Isä osti vuos takaperin uuden volkkarin, ja sanoin et otappa 5v takuu. No ei ole ollut mitään vikaa.. vielä.

                            Comment

                            • -Markus-
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2005
                              • 1463
                              • Ihan Savossa

                              Se on just näin, että täytyy tietää/tiedostaa mihin sotkeutuu tietyissä merkeissä/malleissa/versioissa. Onneks on Google keksitty.

                              Ford Mondeo Mk3 STW
                              VW E-Golf 2015
                              BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                              Comment

                              • Pirhonen
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2010
                                • 33
                                • Fin

                                Originally posted by Galaxy1223 View Post
                                Samaa mietin kun ostin oman ensimmäisen bemarin (pre-lci F31). Oikeastaan kaikissa koneissa paskat jakopäät sekä bensa että diesel puolella että joten hyväksyin sen että jossain kohtaa omistusaikana se pari tonnia vaan pitää laittaa korjaukseen.

                                Onko rempan hinta tuo pari tonnia jos ketjun löystymisen kuulee/huomaa ajoissa? Tuo parin tonnin epätodennäköinen(?) remppa ei välttämättä estä paluutani baijerilaisiin, mutta siihen tilanteeseen en halua joutua että mulla on toimivana 22-25ke auto johon tulee täystuho moottoriin ja vaihtomoottori töineen kustantaisi sen +10ke.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎