Announcement

Collapse
No announcement yet.

M135i / M235i -kokemuksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • H3nu
    BTCF Member
    • Feb 2014
    • 252
    • Hämeenlinna

    EWG mallissa 4"dp versus PWG 3,5"
    BMW F82 M4 -16
    BMW F20 116d M-sport -14
    Aprilia Dorsoduro 900 -20
    Sea-Doo RXP300RS -16

    Comment

    • tommi69
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2012
      • 419
      • Helsinki

      2013 ylöspäin tietääkseni 4 tuumanen catti.
      M140 xDrive v.2017
      Kawasaki zH2 v.2020

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5401
        • S:t Karins

        Originally posted by tommi69 View Post
        2013 ylöspäin tietääkseni 4 tuumanen catti.
        Juu 7 tai 8/2013, silloin muuttuu pwg => ewg:ksi.
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • tommi69
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2012
          • 419
          • Helsinki

          Originally posted by Tommix View Post
          Juu 7 tai 8/2013, silloin muuttuu pwg => ewg:ksi.
          Juuri näin.
          M140 xDrive v.2017
          Kawasaki zH2 v.2020

          Comment

          • Johto
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2006
            • 378
            • Finnland

            Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta tehoero softatessa raudaltaan vakiota EWG:tä ja PWG:tä erot tulevat PWG:n pienemmän downpipen lisäksi ennen kaikkea PWG:n myös mitoitukseltaan aavistuksen pienemmästä turbosta.

            Se, että onko ero käytännössä merkittävä esim. MHD stage 2 softilla EGW tai PWG versioiden välillä, niin en usko, että merkittävä. Paperilla ero on sen 20-30 hv. Ei vaikuttanut oman auton hankintaan. Oman auton valinnassa hinta, varusteet jne. ajoivat tämän edelle.
            Mercedes-AMG C63 T-Modell.

            EX:F80 M3 Mineral Weiss
            EX: F20 M135i xDrive alpinweiss III E92 M3 alpinweiss III E92 335i M Sport alpinweiss III E46 M3

            Comment

            • JHe
              BTCF Member
              • Oct 2016
              • 184
              • Vantaa

              Minkälaisia kokemuksia jarrupaloista näissä ihan perusjarruissa? Viime syksynä ajelin tietääkseni orggis-paloilla radalla ilman mitään ongelmia. Ratapäivien jälkeen vaihdoin Zimmermanin palat eteen ja tänään oli isoja ongelmia Alastarossa jarrujen kanssa. Poljin meinasi painua pohjaan ja ei oikein ollut luottoa autoon. Nesteet vaihdettu tasan vuosi ~30 tkm sitten, ei pitäisi kai siitäkään olla kiinni.



              Nyt pitäisi löytää hyvät palat kadulle ja rata-ajoon, sekä vaihtaa nesteet ennen toukokuu Ahveniston ratapäiviä. Onko suosituksia paloista? Levyt varmaankin menevät myös vaihtoon tässä jossain välissä, niistä saa myös antaa suosituksia.
              E46 M3

              Comment

              • Mikaatm
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2007
                • 559
                • Vantaa

                Originally posted by JHe View Post
                Minkälaisia kokemuksia jarrupaloista näissä ihan perusjarruissa? Viime syksynä ajelin tietääkseni orggis-paloilla radalla ilman mitään ongelmia. Ratapäivien jälkeen vaihdoin Zimmermanin palat eteen ja tänään oli isoja ongelmia Alastarossa jarrujen kanssa. Poljin meinasi painua pohjaan ja ei oikein ollut luottoa autoon. Nesteet vaihdettu tasan vuosi ~30 tkm sitten, ei pitäisi kai siitäkään olla kiinni.



                Nyt pitäisi löytää hyvät palat kadulle ja rata-ajoon, sekä vaihtaa nesteet ennen toukokuu Ahveniston ratapäiviä. Onko suosituksia paloista? Levyt varmaankin menevät myös vaihtoon tässä jossain välissä, niistä saa myös antaa suosituksia.
                Mulla kokemusta kahdesta M135i:stä jossa ollut vakio m-sport ja Performance jarrut. Koskaan ei ollut mitään ongelmia jarrujen suhteen radoilla. Ainut "ongelmaksi" laskettava että etupalat kuluu nopeesti

                Mun ekassa M3:ssa meni etulevyt kieroiksi Alastarolla, mut edelleen jarruissa ei siinäkään ongelmia.

                Edit: Siis kaikissa ollut bmw original palaa mukana.
                Last edited by Mikaatm; 22-04-2019, 19:33.
                450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

                Comment

                • JHe
                  BTCF Member
                  • Oct 2016
                  • 184
                  • Vantaa

                  Originally posted by Mikaatm View Post
                  Mulla kokemusta kahdesta M135i:stä jossa ollut vakio m-sport ja Performance jarrut. Koskaan ei ollut mitään ongelmia jarrujen suhteen radoilla. Ainut "ongelmaksi" laskettava että etupalat kuluu nopeesti

                  Mun ekassa M3:ssa meni etulevyt kieroiksi Alastarolla, mut edelleen jarruissa ei siinäkään ongelmia.

                  Edit: Siis kaikissa ollut bmw original palaa mukana.

                  Eli taidan tilata itse myös BMW:n originaalit tilalle.



                  Tältä näytti Zimmermannit päivän jälkeen, ilmeisesti olivat vähän ottaneet lämpöä: https://i.imgur.com/Y105stH.jpg
                  E46 M3

                  Comment

                  • Tommix
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 5401
                    • S:t Karins

                    Mä meinaan koittaa Performance levyjen kaveriksi EBC Bluestuffeja

                    Bluestuff NDX Race Brake Pads by EBC Brakes product & info page. Bluestuff NDX is a sport race brake for fast street driving & track.


                    OEM toimii kanssa aika hyvin. Muut on kuraa radalla.
                    Last edited by Tommix; 22-04-2019, 22:18.
                    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                    Comment

                    • hoikkas
                      BTCF Member
                      • Oct 2005
                      • 1579
                      • TURKU

                      Ajoin Alastarolla nyt maanantaina sigun bemulla ja ihan orkkis levyt ja palat. Ne vaihdettiin tossa 1kk sitten, OEM levyt ja palat sekä nesteet samalla. Mulla toimi hienosti. Ajoin toki vain 4 kierrosta kerralla. Siinä oma kokemus.
                      BMW i4M50

                      Comment

                      • Mikaatm
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2007
                        • 559
                        • Vantaa

                        Originally posted by hoikkas View Post
                        Ajoin Alastarolla nyt maanantaina sigun bemulla ja ihan orkkis levyt ja palat. Ne vaihdettiin tossa 1kk sitten, OEM levyt ja palat sekä nesteet samalla. Mulla toimi hienosti. Ajoin toki vain 4 kierrosta kerralla. Siinä oma kokemus.
                        Omat kokemukset tähän lisäyksenä eli kokoajo vuoro 30 min täysiä.
                        450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

                        Comment

                        • Jussi140i
                          BTCF Member
                          • Mar 2019
                          • 59
                          • Uusimaa

                          Tehon nosto

                          Tervehdys ! Olen uusi jäsen, ja mun kalusto on M140i xDrive - B58, vm. 10/2017. Laittelin jo tonne, toiseen 1-sarjalaisten ketjuun kysymyksen siitä, että onko kenelläkään vielä kokemuksia : G-Power, Mosselman, AC Schnizer, JB 4, tarjoamista tehon lisäyksistä koskien M140i:tä. On vissiin sen verran tuore ettei vielä hirveästi löydy, mutta jos M135i ym. omistajat pystyis avaamaan omaa tehonlisäykseen käytettyä tekniikkaa. (ohjelmat, downpipe ym.. ):think


                          Kiitos !


                          Jussi
                          Last edited by Jussi140i; 04-05-2019, 19:37.
                          Ex: M140i xDrive /17

                          Comment

                          • JHe
                            BTCF Member
                            • Oct 2016
                            • 184
                            • Vantaa

                            Originally posted by Mikaatm View Post
                            Omat kokemukset tähän lisäyksenä eli kokoajo vuoro 30 min täysiä.
                            Hyvä tietää. Täytyy ostaa siis vakiopalat.


                            Originally posted by Jussi140i View Post
                            Tervehdys ! Olen uusi jäsen, ja mun kalusto on M140i xDrive - B58, F21, vm. 2017. Laittelin jo tonne, toiseen 1-sarjalaisten ketjuun kysymyksen siitä, että onko kenelläkään vielä kokemuksia : G-Power, Mosselman, AC Schnizer, JB 4, tarjoamista tehon lisäyksistä koskien M140i:tä. On vissiin sen verran tuore ettei vielä hirveästi löydy, mutta jos M135i ym. omistajat pystyis avaamaan omaa tehonlisäykseen käytettyä tekniikkaa. (ohjelmat, downpipe ym.. ):think


                            Kiitos !


                            Jussi
                            MHD on julkaissut Facebookissa 18.4. betatestissä olevan M240i:n dynovedon. Autoon on tekstin mukaan vaihdettu downpipe ja bensana 102 oktaanista. Lapussa näytti lukevan 498 hv / 688 Nm. Postauksen mukaan julkaisu tapahtuu tämän kuun aikana. Muista en tiedä, mutta tämä ei ainakaan huono vaihtoehto ole.
                            E46 M3

                            Comment

                            • Tommix
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 5401
                              • S:t Karins

                              Originally posted by Jussi140i View Post
                              Tervehdys ! Olen uusi jäsen, ja mun kalusto on M140i xDrive - B58, F21, vm. 2017. Laittelin jo tonne, toiseen 1-sarjalaisten ketjuun kysymyksen siitä, että onko kenelläkään vielä kokemuksia : G-Power, Mosselman, AC Schnizer, JB 4, tarjoamista tehon lisäyksistä koskien M140i:tä. On vissiin sen verran tuore ettei vielä hirveästi löydy, mutta jos M135i ym. omistajat pystyis avaamaan omaa tehonlisäykseen käytettyä tekniikkaa. (ohjelmat, downpipe ym.. ):think


                              Kiitos !


                              Jussi
                              Täällä oma topicci virihommista

                              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                              Comment

                              • Jussi140i
                                BTCF Member
                                • Mar 2019
                                • 59
                                • Uusimaa

                                Originally posted by JHe View Post
                                Hyvä tietää. Täytyy ostaa siis vakiopalat.




                                MHD on julkaissut Facebookissa 18.4. betatestissä olevan M240i:n dynovedon. Autoon on tekstin mukaan vaihdettu downpipe ja bensana 102 oktaanista. Lapussa näytti lukevan 498 hv / 688 Nm. Postauksen mukaan julkaisu tapahtuu tämän kuun aikana. Muista en tiedä, mutta tämä ei ainakaan huono vaihtoehto ole.

                                Joo tota MHD:tä tuntuu moni suosittelevan. Itse olen vielä toistaiseksi ajatellut boxia, eli ettei auton omaan softaan koskettaisi. Mutta pidetään mielessä, naapurista löytyy 335i jossa on juurikin toi MHD softa, ja hyvin pelittää.
                                Ex: M140i xDrive /17

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎