Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Skunkki^
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 688
    • Espoo

    Tyhmä kysymys:

    VIN-numerolla, 320i Tourinki antaa tehoksi 110Kw.
    Silti nämä rekisteröidään 95Kw tehoisiksi (ja ilmeisestikin ovatkin 95Kw), miksi?
    KIA Optima PHEV

    Exät:
    520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

    Comment

    • jaakko.
      Bimmer Rookie
      • May 2013
      • 61
      • Rovaniemi

      jaakko.;3374927] Kesken ajon alko kuulumaan koneesta kolinaa, ajoin hitaasti kotiin ja aukasin venttiilikopan ja sieltä löyty (osan nimi?):
      Tuleeko tuo sillä kuntoon, että vaihdan nuo venttiilin painokappaleet ja samalla nokan, nostajat ja keinut? vai onko jotaki muutaki hajonnu?
      G20 330e M-sport
      e46 320i M-sport

      Comment

      • sikatälli
        Newbiemmer
        • Mar 2014
        • 15
        • k-uusimaa

        tuli vaihdettua etutolpat. kysymys kuuluu: Kuinkas olette iskarin yläpään kiristäneet? yritin varoen pihdeillä iskarin männästä kiinnipitäen räikällä kiristää ennen kun tolpan asetin paikalleen, mutta nyt ajossa vasemmalta puolelta kuuluu pientä kolinaa.. Alapään pultit mielestäni kiristin tiukalle joten epäilenkin tuota iskarin yläpäätä. voiko löysälle jäänyt pultti aiheuttaa kolinaa?

        Comment

        • Axum
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 4416
          • Kuopio

          Originally posted by sikatälli View Post
          tuli vaihdettua etutolpat. kysymys kuuluu: Kuinkas olette iskarin yläpään kiristäneet? yritin varoen pihdeillä iskarin männästä kiinnipitäen räikällä kiristää ennen kun tolpan asetin paikalleen, mutta nyt ajossa vasemmalta puolelta kuuluu pientä kolinaa.. Alapään pultit mielestäni kiristin tiukalle joten epäilenkin tuota iskarin yläpäätä. voiko löysälle jäänyt pultti aiheuttaa kolinaa?

          - E30 325i M52B28TU Cabriolet
          - E39 528ia
          - KUOPION PUTKIMIEHET -team
          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

          Puretaan 520ia -97
          https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11045
            • Oulu

            Voi aiheuttaa kolinaa joo.

            Kiristys näin:


            Kuusiokololla estetään varren pyöriminen ja kiristys sitten hylsyllä, missä on paikka lenkkiavaimelle. Tai sitten ihan vaan semmonen lenkkiavain, mikä on tarkotettu tommoseen koloon (kts. viesti yllä)

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6693
              • .......

              Originally posted by Pazi88 View Post
              Voi aiheuttaa kolinaa joo.

              Kiristys näin:
              Jos ei oo tuollasia käsillä niin pyssyllä ampuu kii.
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              • GOOFY
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 4139
                • .

                Kolina voi myös kuulua siitä iskarin kiinnityksestä tolppaan jos on jääny löysälle.
                E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                Comment

                • sikatälli
                  Newbiemmer
                  • Mar 2014
                  • 15
                  • k-uusimaa

                  mites tuo iskarin kireys tarkistetaan/kiristetään? olivat iskarit paikoillaan kun tolpat ostin

                  Comment

                  • Axum
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 4416
                    • Kuopio

                    Originally posted by sikatälli View Post
                    mites tuo iskarin kireys tarkistetaan/kiristetään? olivat iskarit paikoillaan kun tolpat ostin
                    Irvihammasmomenttiin.
                    - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                    - E39 528ia
                    - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                    Puretaan 520ia -97
                    https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                    Comment

                    • sikatälli
                      Newbiemmer
                      • Mar 2014
                      • 15
                      • k-uusimaa

                      Originally posted by Axum View Post
                      Irvihammasmomenttiin.
                      hehe
                      Tarkoitin että kuinkas tuo iskari on kiinni tolpassa? ja voikos sen kireyttä tarkistaa tolpan ollessa paikoillaan vai pääsenkö purkuhommiin

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        Puhutteko te nyt iskarin kiinnityksestä tolppaan, joka on sillä M48 mutterilla, vai vai iskarin kiinnityksestä yläpään laakeriin?
                        Kysyjälle: mm tuossa on kuvattu murkulat jotka sieltä löytyy.. http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...se/front_axle/


                        Originally posted by Mr.Speed View Post
                        Onko arvon e30 harrastajilla tietoa, tahi kokemusta vaihtoehtoisista prosenttilukollisista perämurikoista? Elikkä tuohon sigun cabrioon olen haaveillut prosenttiperää, kun se on lukoton. Tänään kävi mielessä, notta saisiko kohtuu sovituksilla esim. omegan prosenttimurikan?

                        Noita bemarin omia "lukko"periä näyttää olevan harvakseltaan myynnissä, ja hinta on yleensä suolainen. Ja kuinka paljon sellainen on ehtinyt baijerilaisissa saada selkäsaunaa vuosikymmenten saatossa..
                        En ehkä nyt vastaa sun kysymykseen.. mutta olen eri mieltä tosta BMW:n perien hinta/laatusuhteesta, jos kattoo mitä vaihtoehtoja on tarjolla ja mitä se maksaa. 188 murikkaan on saatavana kumminkin kytkinlevyjä ja dogplateja yksittäinkin. Sinne saa kolmannen parin lisättyä ilman koneistuksia, esijännitystä pystyy mulkkaamaan eri paksuisilla dogplateillä.

                        Mitä se toisenmerkkinen käytetty lukko sitte tulee lopulta maksamaan kun on kunnostettu.. Sain omat 188 osat melko järkihintaan, mut kivana siihen palaa rahaa ennenkun on kasassa ja uudenveroinen. Vaikka mikään ei varsinaisesti oo lähtötilanteessa rikki. Ei siitä pääse yli eikä ympäri, hyvää luotettavaa ja halpaa lukkoa ei ookkaan. Ja kelpas toi bemarin käyttämä ZF Porschellekin.

                        my 2 cents..
                        Last edited by petrolhead; 31-07-2014, 20:48.
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • Tonzza95
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2013
                          • 49
                          • Forssa

                          Mikä voi olla vikana kun vähän enempi ajelee niin alkaa bensaa vuotamaan konepellin alta jostakin suodattimesta minne tulee 1 letku siihen päälle? Siellä pohjassa on siis joku suodatin että ottaa luultavasti vain ilmaa sieltä?

                          Ja tankkaaminen on myöskin aika vaivallosta kun meinaa bensakuohuta yli tankista

                          Minne ton tankin huohotinletkun pää kuuluu mennä tollasessa tankissa jossa ei ole sitä väliputkea ja polttoainepumppu on tankinvieressä ulkopuolella?

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            Originally posted by GOOFY View Post



                            Mikähän olis paras tiivistys perä murikan kannelle. Paperi tiiviste tai vastaava, liima vai molemmat?
                            Jos käytät tiivistesilikonia niin sen kanssa ei kuulu muuta (paperitiivistettä) käyttää. Kun osaa valmistella pinnat kunnolla ja annostella oikein niin sitä ei pääse öljyn joukkoon eikä se vuoda.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • SanMiguel
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2007
                              • 1035
                              • Kirkkonummi

                              Kysytään nyt täälläkin vaikka tuolla tekniikka puolella jo yritin kysellä samaa asiaa..

                              Osaako joku sanoa mikä on ix:n 260/5 ja perus takavetoisen 260/5 getragin eroavaisuudet? Tai lähinnä onko vaihdelaatikot vaihtokelpoisia keskenään?

                              IX laatikossa on ainakin isompi kardaanin laippa ja fansin mukaan sisuskaluissa ei ainakaan varaosanumerot täsmää. Onko Ix:n laatikko mahdollisesti kestävämpi tai eri välityksellä?

                              Comment

                              • petrolhead
                                Moderator
                                • Feb 2004
                                • 13793
                                • Hyvinkää

                                Onko tuo joku iS:n erikoisuus, vai onko ruiskukoneellisten tankeissa ylipäätäänkin aina tommonen "ämpäri" pohjassa joka toimii vähän niinkun kerääjänä/loiskelevynä. Ja mitenhän on tarviketankkien laita, mahtaako niissä olla..
                                2015 VW Crafter
                                1984 BMW 316
                                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎