Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw89
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2010
    • 563
    • Ulvila

    Originally posted by Dre- View Post
    Mikä on E30 ABS-pumpussa jarruputken naaraskierre? :think
    Joku M10 x ?
    M10x1
    -E30 "316i"

    ex. e46 328i,

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16314
      • Asikkala

      Originally posted by bmw89 View Post
      M10x1
      Kuten muissakin ko. auton jarruliittimissä.

      Comment

      • T3
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 8531
        • Karhe

        Originally posted by jr66 View Post
        Kuten muissakin ko. auton jarruliittimissä.
        Njoo kaikissa perus E30-malleissa noin, mutta M3:n pääsylinterin taaempi putki on kiinni M12x1 kierteellä. Tämmönen pieni knoppitieto
        .

        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

        Comment

        • ChilileipÄ
          BTCF Member
          • Mar 2007
          • 2014
          • jyväskylä

          Originally posted by Bensko View Post
          Eli vähän apua tarvis, tuli kaverin kanssa tilattuaFk High Tec 60/40 alustasarjat sivullta Completos.Fi. Eli onko joku muu tilannut sieltä ja voisi auttaa?!

          1. Ilmoituksessa luki että Fk Automotiven sport madallusjouset ja Fk:n sport kaasuiskunvaimentimet. Mutta miksi meidän paketissa löytyi Ta Technix etuiskunvaimentimet? onko kenellekään muulle tullut niin?





          2. Kaikki jouset olivat samassa kasassa, eli emme oikein tidä mitkä etu jouset kuuluvat mihin. Koska minulle tuli 6cyl jouset ja kaverille 4cyl.
          Kuvassa oikealla jousi on ~21cm ja paksumpi, ja vasemmainen ~24cm ja kapeampi. Eli mikä kuuluu minne? Oikeassa jousessa *Fk07/s07VA* merkintä ja vasemassa *Fk05/s08VA* merkintä.
          Originally posted by Harri G View Post
          Löysin googlella tuommoisen ilmon, jossa Fk05/s08VA olis 4-pyttyisen. Samaa olisin kyllä veikannut muutenkin, eli heiveröisempi on tod näk 4-pyttyisen.



          Sinänsä en tiedä kannattaako itkeä vai hurrata jos paketissa oli TA technix. Mulla oli nuo FK:n iskarit ja alle vuodessa näytti tasan 0 iskaritestissä molemmat etupumput. Lieneepi pitkälti samalta linjalta kiinanpojan tehtaassa.

          Mulla kestäny TA technixit reilun kaks vuotta ihan hyvin kai ne on samaa tavaraa eri paketeissa mutta ihan tuurilla kestääkö toiset ja toiset ei
          F11 530D M-Sport ’11
          E39 525iA touring M-Sport '02
          ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89

          Comment

          • ruupanen
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 5145
            • Joensuu

            Cäbin katon kannen kaasupumput. Marmorin hinta oli jotain järkyttävää (78 € kpl). Iibeistä nyt yllättäen löytyi vähä järkevämmän hintaiset. Rupesin vaan miettimään onko porukka soveltanut jostain muusta mallista, tai onko nuita saatavilla tarvikkeena?
            E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

            Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

            Comment

            • Miku
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 2624
              • Kajaani

              Originally posted by ruupanen View Post
              Cäbin katon kannen kaasupumput. Marmorin hinta oli jotain järkyttävää (78 € kpl). Iibeistä nyt yllättäen löytyi vähä järkevämmän hintaiset. Rupesin vaan miettimään onko porukka soveltanut jostain muusta mallista, tai onko nuita saatavilla tarvikkeena?
              Itse tilailin keväällä ebaystä.... Jotain nelisenkymppiä oli pari posteineen. En muista oliko ranskasta vai saksasta. Tais tämän postauksen painoarvo olla nolla
              TEAM "Peli Menetetty"
              Nyt:
              E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
              E30 320i 2d m20b27 tic project
              E38 728ia
              E46 316i sedan
              Ex:
              3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

              Comment

              • Harri G
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 9041
                • Iisalmi

                Originally posted by ruupanen View Post
                Cäbin katon kannen kaasupumput. Marmorin hinta oli jotain järkyttävää (78 € kpl). Iibeistä nyt yllättäen löytyi vähä järkevämmän hintaiset. Rupesin vaan miettimään onko porukka soveltanut jostain muusta mallista, tai onko nuita saatavilla tarvikkeena?
                Tuossa näyttäis olevan hyvin pitkälle samat speksit, onko reiät päässä sopivat, en tiedä: http://www.ebay.com/itm/1x-Industrie...item2584effa23

                Sitä olen joskus miettinyt että kaasujouset ovat melkoista businessta. Varsinkin bemariin tuntuu olevan toisinaan poskettoman hintaisia. Jos olisi joku database mistä voisi etsiä kaasujousia spekseillä (voima, pituus jne) niin vois hyvinkin löytää edullisempia vaihtoehtoja toisilta automerkeiltä.
                E39 ja E91

                Comment

                • bmw89
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2010
                  • 563
                  • Ulvila

                  Onkos joku törmännyt tommoseen m40 imm jatkojohtoon(?)
                  itelle oli ihan uus tuttavuus, enkä oikeen tajuu miks tommonen pitäs olla kun, alkuperänenki riittää hyvin



                  -E30 "316i"

                  ex. e46 328i,

                  Comment

                  • smpovers
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2006
                    • 2372
                    • Tammela

                    Originally posted by bmw89 View Post
                    Onkos joku törmännyt tommoseen m40 imm jatkojohtoon(?)
                    itelle oli ihan uus tuttavuus, enkä oikeen tajuu miks tommonen pitäs olla kun, alkuperänenki riittää hyvin




                    Joku voi suomentaa, mutta käsitin että joku käyntiä parantava vaikutus sillä.
                    Tai sitten eri bensalaadulle tarkoitettu...
                    Last edited by smpovers; 02-07-2014, 22:46.
                    BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                    BMW 330d touring e46 -05
                    Ford Cortina Mk2 1600 -70
                    ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                    Comment

                    • Rocla
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2002
                      • 7692
                      • Kajaani

                      Originally posted by Harri G View Post
                      Tuossa näyttäis olevan hyvin pitkälle samat speksit, onko reiät päässä sopivat, en tiedä: http://www.ebay.com/itm/1x-Industrie...item2584effa23

                      Sitä olen joskus miettinyt että kaasujouset ovat melkoista businessta. Varsinkin bemariin tuntuu olevan toisinaan poskettoman hintaisia. Jos olisi joku database mistä voisi etsiä kaasujousia spekseillä (voima, pituus jne) niin vois hyvinkin löytää edullisempia vaihtoehtoja toisilta automerkeiltä.
                      E30 konepelti


                      Kaasujousi, konepelti
                      ST1464BM
                      ST1464BM
                      1464BM
                      ST 1464BM
                      4046577092662
                      80-08400
                      8642981
                      26011113
                      GS0111
                      8008400


                      BMW:
                      51231906286
                      11811906286

                      Asennuspuoli: Vasen
                      Tarv. kappalem.: 1
                      Ruiskut.paine: 350 N
                      Pituus: 254,5 mm
                      Isku: 93 mm
                      Lenkit päissä

                      E30 cabrio takakontti, yhdellä kaasujousella


                      ST1503BT
                      1503BT
                      ST 1503BT
                      81-08400
                      8644053
                      27016213
                      GS0162
                      8108400

                      BMW:
                      51 24 8 103 180

                      Tarvittava lukumäärä 1
                      Ruiskutuspaine [N]: 300 N
                      Pituus [mm]: 500 mm
                      Isku [mm]: 200 mm
                      Lenkit päissä

                      E30 cabrio takaluukku kahdella jousella

                      ST1504BO
                      1504BO
                      ST 1504BO
                      81-08408
                      8644134
                      27017013
                      GS0170
                      8108408



                      BMW:
                      51 24 8 103 118

                      Tarvittava lukumäärä 2 kpl
                      Ruiskutuspaine [N]: 150 N
                      Pituus [mm]: 500 mm
                      Isku [mm]: 200 mm
                      Lenkit päissä

                      E30 touring takaluukku

                      ST8884HA
                      8884HA ST 8884HA
                      4046577088665
                      81-08401
                      8644064
                      27016313
                      GS0163
                      8108401

                      BMW:
                      51 24 1 947 096

                      Tarvittava lukumäärä 2
                      Ruiskutuspaine [N]: 290 N
                      Pituus [mm]: 635 mm
                      Isku [mm]: 265 mm
                      Kuulanivelet päissä

                      Penkkeihin ja kattokoteloon en löytänyt nopeasti vastaavia tietoja.
                      Last edited by Rocla; 03-07-2014, 09:22.
                      Olli.

                      Comment

                      • jamiii
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2013
                        • 48
                        • Kaustinen

                        Autona e30 M20B25 koneella motronicilla. Eli auto toimii hyvin kylmänä n. kilometrin verran, sitten alkaa nykiminen ja rötääminen, mutta 3000 kierroksesta eteenpäin alkaa taas vetää niinku pitääki, joka vaihteella. Virranjakajan kannen putsasin ja uuet tulpat tulee maanantaiks, sekä liittimiä putsailin. Onko muita ideoita? Ja tosiian myös käy nyt tyhjää huonosti ja välillä vähän seilaa kiekat.

                        Comment

                        • Rocla
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2002
                          • 7692
                          • Kajaani

                          Jos jollain on e30 m10 irrallaan niin kehtaisiko mitata paljonko on matkaa vaihteiston vastinpinnasta paineasetelman siihen kohtaan johon painelaakeri osuu.

                          Kaikkeen sitä joutuu nöyrtymään, tuommoista kysyä kun ei itsellä ole kokonaista konetta missään enää.
                          Olli.

                          Comment

                          • T3
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 8531
                            • Karhe

                            Originally posted by Rocla View Post
                            Jos jollain on e30 m10 irrallaan niin kehtaisiko mitata paljonko on matkaa vaihteiston vastinpinnasta paineasetelman siihen kohtaan johon painelaakeri osuu.

                            Kaikkeen sitä joutuu nöyrtymään, tuommoista kysyä kun ei itsellä ole kokonaista konetta missään enää.
                            Ei ole M10, mutta kelpaako S14-mitta? Eikös nuo nyt kuitenkin ole kokolailla samoja. Uusi ajamaton moottori, sain mitaksi rullamitalla lankku paineastelmaa vasten 73mm, mutta painelaakerin kosketuspinta on hieman "sisäpuolella" ja se matka oli lankusta 4mm, joten tulisko tuosta sun kysymykseen vastaukseksi 69mm +/-1mm. Toki M10:n asetelma saattaa olla erilainen tuosta keskeltä. Paha homma kun ei ole itelläkään yhtään M10:ä mistä mitata. Ei edes semmosen paineasetelmaa
                            Last edited by T3; 03-07-2014, 18:30.
                            .

                            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                            Comment

                            • Rocla
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2002
                              • 7692
                              • Kajaani

                              Originally posted by T3 View Post
                              Ei ole M10, mutta kelpaako S14-mitta? Eikös nuo nyt kuitenkin ole kokolailla samoja. Uusi ajamaton moottori, sain mitaksi rullamitalla lankku paineastelmaa vasten 73mm, mutta painelaakerin kosketuspinta on hieman "sisäpuolella" ja se matka oli lankusta 4mm, joten tulisko tuosta sun kysymykseen vastaukseksi 69mm +/-1mm. Toki M10:n asetelma saattaa olla erilainen tuosta keskeltä. Paha homma kun ei ole itelläkään yhtään M10:ä mistä mitata. Ei edes semmosen paineasetelmaa
                              Noh eiköhän tuo suuruusluokkaisesti liene sama kuin m10 moottorissa, tulee itselle niin sekoitettu kytkin että joku kiintopiste pitää olla.

                              Kaikkea se köyhyys teettää.
                              Olli.

                              Comment

                              • Bemssi
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2010
                                • 872
                                • Kerkkoo

                                Originally posted by jamiii View Post
                                Autona e30 M20B25 koneella motronicilla. Eli auto toimii hyvin kylmänä n. kilometrin verran, sitten alkaa nykiminen ja rötääminen, mutta 3000 kierroksesta eteenpäin alkaa taas vetää niinku pitääki, joka vaihteella. Virranjakajan kannen putsasin ja uuet tulpat tulee maanantaiks, sekä liittimiä putsailin. Onko muita ideoita? Ja tosiian myös käy nyt tyhjää huonosti ja välillä vähän seilaa kiekat.
                                Vois olla myös lambda tai imm mittari?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎