Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaakko.
    Bimmer Rookie
    • May 2013
    • 61
    • Rovaniemi

    meneekö m40:n ajoitus näin: kampi 8mm tapilla lukkoon,1. pytyn nokat ylöspäin ja nokassa oleva neliö kanteen nähden suoraan?
    G20 330e M-sport
    e46 320i M-sport

    Comment

    • Kissvesala
      Moderator
      • Jun 2010
      • 3110
      • Liminka

      Originally posted by jaakko. View Post
      meneekö m40:n ajoitus näin: kampi 8mm tapilla lukkoon,1. pytyn nokat ylöspäin ja nokassa oleva neliö kanteen nähden suoraan?
      jep, siinon sitte nokkapyörässä merkki ja siinä kopassa lovi millä saa just kohalleen. muista vaan oikeanlainen kiristys.

      toki jos saat lukittua vielä sen nokan siitä neliöstä just oikeen niin aina parempi
      Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
      Kissvesala.fi
      Priva tai o443424479

      Comment

      • Osku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2005
        • 3324
        • Kouvola,Pilkanmaa

        Onko eroa keskuslukituksella repsikan ovessa 2D/4D malleissa verrattuna Touring ?
        Lukko osat kateissa repsikan etuovesta ni mietin että käykö jostain muusta mallista moottori ja lukkovehkeet.

        Kattoluukun pelti kaikissa sama ? Vuosimallista riippumatta ?
        E30 24V 5D "Vakio"

        Originally posted by ///Make
        1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

        Comment

        • henkka1996
          Newbiemmer
          • Nov 2013
          • 4
          • lohja

          Mahtaako kellään olla mitään hajuu et mikä on e30 touringissa vakio korkeus navasta kaareen ? Itte en löytäny vaikka aikani ettisin netistä ja täältä btcf puolelta eli siis jonkun sorttista tehdas mittaa?

          Comment

          • turbobliz
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2003
            • 987
            • e-suomi

            Originally posted by petrolhead View Post
            OK. Tossa mun kun ei ole kuin yksi haarukka tai tommonen kiinnityskumin paikka lootan takapäässä. Sit laatikon kyljissä on molemmin puolin vastaavat.
            Noita taitaa olla muutamilla erilaisilla kuorilla. Mulla on numeroiden perusteella E28/24 Sport Getrag missä kiinnitys takapäästä yhdellä kumilla, muistaakseni keskiosassa ei ollut ollenkaan korvia. Voin muistaa väärinkin.

            Comment

            • jannmann
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 5857
              • Joccis City

              Originally posted by turbobliz View Post
              Noita taitaa olla muutamilla erilaisilla kuorilla. Mulla on numeroiden perusteella E28/24 Sport Getrag missä kiinnitys takapäästä yhdellä kumilla, muistaakseni keskiosassa ei ollut ollenkaan korvia. Voin muistaa väärinkin.
              Ite en ole törmännyt kyllä BMW:n 265 kuoriin joissa ei keskipalassa ole kahta korvaa. M3 tyypit käyttää e24:sen tyynyjä kun ovat pulttaa kiinni ratkaisu ja vakioita huomattavasti jäykemmät.

              Tossa petrolheadille malli kuva miten se kolkissa on tuessa kiinni.
              Tollanen kolkin tuki saattaa mulla pyöriä nurkissa. En ole varma.:think

              Aprilia RSV4

              Comment

              • smpovers
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 2372
                • Tammela

                Onks kukaan huomannut e30:ssä sitä että kiihdyttäessä lähtee vetään oikealle ja moottorijarrutuksessa vasemmalle. Molemmissa e30:ssä samaa ongelmaa ja toiseen tuli vaihdettua reilu vuosi sitten kaikki takapään puslat oem osaa..
                Sedanissa kyl tiedän että oikea raidetangon sisäpää on hieman väljä, mutta tekisikö se muka sen vian? Noh molemmat raidetangot on menossa vaihtoon ja tilalle tehostettu ohjaus niin sit varmaan näkee onko vielä sama juttu..

                Touringissa bensamittari näyttätää mitä sattuu, mutta valo toimii oikein. Mistä tämä johtuu? Auto on sillä isommalla bensatankilla...

                Toinen ongelma touringissa tyhjäkäynnillä. Öljyvalo vilkkuu lämpimällä koneella. Anturi vaihdettu ja ei auttanut. Ex omistaja tehny jotai remonttia(Hoonannut kuulemma itse sylinterit). Oisko unohtanut jotain vai muuten moottori kabut. Puoli vuotta toiminut moitteetta viasta huolimatta. En ole paljon jaksanut panostaa kun moottorina vain m40...
                Last edited by smpovers; 08-08-2014, 23:09.
                BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                BMW 330d touring e46 -05
                Ford Cortina Mk2 1600 -70
                ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                Comment

                • jannmann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 5857
                  • Joccis City

                  Originally posted by smpovers View Post
                  Onks kukaan huomannut e30:ssä sitä että kiihdyttäessä lähtee vetään oikealle ja moottorijarrutuksessa vasemmalle. Molemmissa e30:ssä samaa ongelmaa ja toiseen tuli vaihdettua reilu vuosi sitten kaikki takapään puslat oem osaa..
                  Sedanissa kyl tiedän että oikea raidetangon sisäpää on hieman väljä, mutta tekisikö se muka sen vian? Noh molemmat raidetangot on menossa vaihtoon ja tilalle tehostettu ohjaus niin sit varmaan näkee onko vielä sama juttu..

                  Touringissa bensamittari näyttätää mitä sattuu, mutta valo toimii oikein. Mistä tämä johtuu? Auto on sillä isommalla bensatankilla...

                  Toinen ongelma touringissa tyhjäkäynnillä. Öljyvalo vilkkuu lämpimällä koneella. Anturi vaihdettu ja ei auttanut. Ex omistaja tehny jotai remonttia(Hoonannut kuulemma itse sylinterit). Oisko unohtanut jotain vai muuten moottori kabut. Puoli vuotta toiminut moitteetta viasta huolimatta. En ole paljon jaksanut panostaa kun moottorina vain m40...
                  Oletko mitannut pyörän kulmat? Vääntynyt takapalkki voi tehdä ihmeitä.
                  Bensavalolle on oma anturi, ei liity bensan määrää näyttävään puoleen.
                  Aprilia RSV4

                  Comment

                  • smpovers
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2006
                    • 2372
                    • Tammela

                    Originally posted by jannmann View Post
                    Oletko mitannut pyörän kulmat? Vääntynyt takapalkki voi tehdä ihmeitä.
                    Bensavalolle on oma anturi, ei liity bensan määrää näyttävään puoleen.
                    Molemmista katsottu kulmat. Sedani oli viime vuosi sitten keväällä ja touring tän vuoden keväällä. En sillain aikaisemmin ole kiinittänyt huomiota asiaan. En sit tiedä onko aikaisemminkin ollut saman tyyppistä. Tossa sedanissa myös pyöränkulmien säädöt takana ja takapalkin otin etukylkeen pusun saaneesta 318:is:stä. Samasta autosta tuli myös levyjarrulliset takatukivarret. Näyttivät ehjiltä. . Camberia sääsin hieman ylimääräistä koska oli aikaisemmin leveät vanteet joiden sopivuutta helpotin ylimääräisellä camberilla takapäähän. Auraus on kohdallaan. Pitäisi vielä camber säätää oikeaksi kun saan raidetangot ja hammastangon vaihdettua..
                    Last edited by smpovers; 09-08-2014, 08:34.
                    BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                    BMW 330d touring e46 -05
                    Ford Cortina Mk2 1600 -70
                    ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                    Comment

                    • anttiviis
                      BTCF Member
                      • Aug 2010
                      • 369
                      • Kokkola

                      Originally posted by Osku View Post
                      Kattoluukun pelti kaikissa sama ? Vuosimallista riippumatta ?
                      Ainakin prefaceen passas faceliftin kattoluukku. Ainoastaan vaimennusmaton materiaalissa oli eroa.
                      Osanumerokin on sama kaikissa E30 malleissa, joten rohkenisin väittää, että itse pelti on täysin sama.
                      E30 325i Turbo -86
                      E30 325i M-tech2 -89
                      E30 316i Bavaria -91
                      E39 525iA -02
                      F11 530xd M-Sport -11

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        Originally posted by jannmann View Post
                        Ite en ole törmännyt kyllä BMW:n 265 kuoriin joissa ei keskipalassa ole kahta korvaa. M3 tyypit käyttää e24:sen tyynyjä kun ovat pulttaa kiinni ratkaisu ja vakioita huomattavasti jäykemmät.

                        Tossa petrolheadille malli kuva miten se kolkissa on tuessa kiinni.
                        Tollanen kolkin tuki saattaa mulla pyöriä nurkissa. En ole varma.:think

                        http://www.mercadoracing.org/imagene...a-para-bmw.jpg
                        Kiitos kuvasta. Varmaan joutuu itse tekemään/muuttelemaan alkuperäisistä moottorin ja laatikon kiinnitykset. Kone on tarkotus asentaa niin alas/taakse kuin etukelkka ja hammastanko antaa myöden, joten OEM koneenkorvat/kumit ei välttämättä käy. -ja varmaan melko jäykät tyynyt saa olla jos tekniikan ja muiden osien väliin ei jää paljoa elämisvaraa.

                        -edit: toi M3 laatikontuki ei olis kyllä kallis, :think Smiidmanin sivujen mukaan.
                        Last edited by petrolhead; 09-08-2014, 11:33.
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          Muutenkin, jannmannille . Sinä se jaksat asiallisesti vastailla tyhmiin kysymyksiin etkä pihtaa tietoa.
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • M-T2
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2007
                            • 733
                            • Sawo

                            Mikähän perä 318is (typ/välitys) on vakiona kun lätkä on kadonnut ajansaatossa?
                            Last edited by M-T2; 09-08-2014, 13:08.

                            Comment

                            • SanMiguel
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2007
                              • 1033
                              • Kirkkonummi

                              Originally posted by M-T2 View Post
                              Mikähän perä 318is (typ/välitys) on vakiona kun lätkä on kadonnut ajansaatossa?
                              Vakiona tietääkseni typ168 4,10 välityksellä, tämmönen löytyi ainakin oman 318is alta.

                              Comment

                              • M-T2
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2007
                                • 733
                                • Sawo

                                Originally posted by SanMiguel View Post
                                Vakiona tietääkseni typ168 4,10 välityksellä, tämmönen löytyi ainakin oman 318is alta.
                                Kiitos nopeasta vastauksesta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎