Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää



    Kuvan osa 7 on ilmeisesti imupuolen tuki. Onko tuo ainoa vai onko siellä jotain muita rautoja tukemassa? Kuvasta ei valkene myöskään mihin kohtaan raudan yläpää pulttaantuu.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16414
      • Asikkala

      Originally posted by SanMiguel View Post
      Autossa on kolmella eri nopeudella säädettävä tuulettimen moottori mistä todennäköisesti on etuvastus ottanut itseensä kun toimii vaan täydellä teholla. Bmwfans näytti etuvastuksen kohdalla vuosimallin rajaksi <-84. Siispä kysymys kuuluu toimiiko tuossa etuvastus mikä on otettu neljällä nopeudella olevasta tuulettimesta vai saako sillä vaan savun nousemaan vääristä paikoista?
      Miettinyt joskus samaa oman jäässä olevan projektin kohdalla ja väitän että ei nouse savu vaan toimii kuten pitääkin, vastushan ei tiedä mitä moottoria sen kautta pyöritetään. Jaa niin, jätät alkup. 3-as. katkaisijan käyttöön ?
      Last edited by jr66; 18-04-2014, 17:16.

      Comment

      • T3
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 8530
        • Karhe

        Originally posted by petrolhead View Post
        [IMG]S14-plenum yms[/IMG]

        Kuvan osa 7 on ilmeisesti imupuolen tuki. Onko tuo ainoa vai onko siellä jotain muita rautoja tukemassa? Kuvasta ei valkene myöskään mihin kohtaan raudan yläpää pulttaantuu.
        On imupuolen tuki. Ei ole muita rautoja tukemassa. Pulttaantuu yläpäästään plenumin alle (löytyy oma paikka) kuvan kumituella ja alapäästään kuvassa olevalla pultilla startin kiinnikeraudan kanssa samaan reikään lohkossa.
        .

        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

        Comment

        • SanMiguel
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2007
          • 1035
          • Kirkkonummi

          Originally posted by jr66 View Post
          Miettinyt joskus samaa oman jäässä olevan projektin kohdalla ja väitän että ei nouse savu vaan toimii kuten pitääkin, vastushan ei tiedä mitä moottoria sen kautta pyöritetään. Jaa niin, jätät alkup. 3-as. katkaisijan käyttöön ?
          On sekin vaihtoehto tosiaan olemassa että vaihtaa neljän nopeuden katkaisijan sekä siihen kuuluvan vastuksen. Yksi tuomion saanut yksilö löytyy sopivasti samalta kylältä niin suht nopeasti tuon saa toki selvitettyä. Ihan mielenkiinnosta voisi kokeilla ensin pelkällä etuvastuksella toimintaa tai sit vaan ihan suosiolla vaihtaa molemmat suoraan. Toivon mukaan liittimet on vastaavia vuosimallista riippumatta :think

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16414
            • Asikkala

            Originally posted by SanMiguel View Post
            Ihan mielenkiinnosta voisi kokeilla ensin pelkällä etuvastuksella toimintaa tai sit vaan ihan suosiolla vaihtaa molemmat suoraan. Toivon mukaan liittimet on vastaavia vuosimallista riippumatta :think
            Kokeileppas juu ja laita raportti. Liittimet ja piuhat pitäisi olla samat kautta linjan, tietenkin katk. ja etuvastuksen välinen pätkä on eri koska siinä on 1 piuha enemmän.

            Comment

            • Dre-
              Bimmer Fanatic
              • May 2013
              • 238
              • Lahti

              Minnekkäs pitää virta piuha vetäistä kun olen ABS-jarruja asentamassa autoon jossa korinpuoleisessa C101-liittimessä absin virtapiuha onkin maihin menevä :think
              E30 alkup. 316i vm.1988 -> M20B25
              Vikakoodin luku ja livedata Päijät-Hämeessä!
              ///

              Ex.
              E34 525i (M50B25) Sterlingsilber
              E34 530i (M60B30) Diamantschwartz
              E32 730i (M60B30) Diamantschwartz
              E38 740i (M62B44) Biarritzblau
              E39 530D (M57D30) Individual 490
              F10 520D (B47D20) Jatoba
              E30 316i (M20B25) Schwartz
              F30 330e (B48B20) Melbourne Red

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                Originally posted by Dre- View Post
                Minnekkäs pitää virta piuha vetäistä kun olen ABS-jarruja asentamassa autoon jossa korinpuoleisessa C101-liittimessä absin virtapiuha onkin maihin menevä :think
                E30 alkup. 316i vm.1988 -> M20B25
                En oo satavarma että tajusin mitä kysytään, mutta ootko kattellu E30 FAQ:sta löytyviä linkkejä virtapiirikaavioihin?
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • only e30
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2014
                  • 96
                  • kaarina

                  Iltaa eli semmonen olis kun tuoe30 320i käy koko ajan 1500 kieppeillä ja ei auta vaikka sitä skruuvvia sieltä putkilosta veivailin oisko jotain muuta mitä tarvii säätää et saa kierrokset alemmas ????? oisko jouku siis säätäny sieltä putsarin puolelta sitä säätöä jotenki viturallas :think

                  Comment

                  • T3
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 8530
                    • Karhe

                    Originally posted by only e30 View Post
                    Iltaa eli semmonen olis kun tuoe30 320i käy koko ajan 1500 kieppeillä ja ei auta vaikka sitä skruuvvia sieltä putkilosta veivailin oisko jotain muuta mitä tarvii säätää et saa kierrokset alemmas ????? oisko jouku siis säätäny sieltä putsarin puolelta sitä säätöä jotenki viturallas :think
                    Lisäilmaluisti (imusarjan alla) jumissa, eli ei sulkeudu. Lyttää luistilta lähtevä letku esim lukkopihdeillä kasaan, niin huomaat tippuuko kierrokset. Jos tippuu, menee lisäilmaluisti vaihtoon.
                    .

                    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                    Comment

                    • only e30
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2014
                      • 96
                      • kaarina

                      Originally posted by T3 View Post
                      Lisäilmaluisti (imusarjan alla) jumissa, eli ei sulkeudu. Lyttää luistilta lähtevä letku esim lukkopihdeillä kasaan, niin huomaat tippuuko kierrokset. Jos tippuu, menee lisäilmaluisti vaihtoon.
                      onko sillä väliä onko l-jetti ja onko osan hinnasta mitään käsitystä ja onko vaikee löytää uutena ??

                      Comment

                      • T3
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 8530
                        • Karhe

                        Originally posted by only e30 View Post
                        onko sillä väliä onko l-jetti ja onko osan hinnasta mitään käsitystä ja onko vaikee löytää uutena ??
                        No, aikaisempien postaustesi perusteella muistelin, että sulla on L-jetronic ja juuri nämä tuppaavat nostamaan kierrokset 1500rpm, kun luisti jumissa. Uusihan maksaa helposti sen 150€ merkkiliikkeessä, mutta sieltä saa varmasti.
                        Tässä kuvassa osa #11: http://www.leebmann24.de/bmw-ersatzt...&grafikid=1903 ja hinta näkyy sitten alempana, tosin Saksan hinta. Suomessa varmaan vähän suolaisempi.
                        .

                        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16414
                          • Asikkala

                          Originally posted by only e30 View Post
                          onko sillä väliä onko l-jetti ja onko osan hinnasta mitään käsitystä ja onko vaikee löytää uutena ??
                          Originally posted by T3 View Post
                          No, aikaisempien postaustesi perusteella muistelin, että sulla on L-jetronic ja juuri nämä tuppaavat nostamaan kierrokset 1500rpm, kun luisti jumissa. Uusihan maksaa helposti sen 150€ merkkiliikkeessä, mutta sieltä saa varmasti.
                          Tässä kuvassa osa #11: http://www.leebmann24.de/bmw-ersatzt...&grafikid=1903 ja hinta näkyy sitten alempana, tosin Saksan hinta. Suomessa varmaan vähän suolaisempi.
                          Schmiedmann Suomi 159,56 €.

                          Comment

                          • only e30
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2014
                            • 96
                            • kaarina

                            kiitokset tutkin huomenna kun pääsen tallille taas

                            Comment

                            • Tonzza95
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2013
                              • 49
                              • Forssa

                              Mikäs voisi olla vikana kun päästöissä lambda-arvo liian korkea?
                              Koneena m40 siis.

                              Comment

                              • _racing_
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2007
                                • 296
                                • Inkoo

                                Originally posted by Tonzza95 View Post
                                Mikäs voisi olla vikana kun päästöissä lambda-arvo liian korkea?
                                Koneena m40 siis.
                                Itsellä korjaantui lambdan vaihdolla.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎