Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16414
    • Asikkala

    Originally posted by hengga96 View Post
    Moro! Elikkäs ei käy tyhjäkäyntiä yleensä kuin 3sec silloinkin käy korkealla (sähköryyppy päällä) kaasuun jos koskee niin käy todella raskaasti ja meinaa kuitenkin sammua isommilla kierroksilla. Paukuttelee välillä imusarjaan. Tuntuu kuin ei kävisi kaikilla pytyillä, mutta kaikkiin tulppiin tulee kipinä. Tulpanjohdot, virranjakajankansi, pyörijä ja tulpat vaihdettu. Myös polttoainepuolta ihmetelty. Kaasari putsattu, kaikki alipaineletkut tarkistettu ja huonot letkut vaihdettu, bensatankki putsattu ja uutta bensaa sisään. Eipä toimi vieläkään. Elikkä tämä vika tuli, kun vaihdoin kansipahvin. Jako näyttää olevan kanssa kohdallaan alamerkki kohallaan merkissään ja nokka-akselin hammaspyörän viiva osottaa kanssa ylös ykk:ssa
    epäilen kuitenkin tuota jaon heittoa, kun kaikki käyty läpi??
    vinkkeja kaivataan :think
    bmw e30 316 -88 m10b18
    Sytkä väärin ajoitettu ?

    Comment

    • Garash
      BTCF Member
      • Nov 2009
      • 524
      • Joensuu

      Originally posted by T3 View Post
      Ei mene suoraan. Vaihtoon menee öljypohja ja öljypumpun imukaula. Samalla vaihtuu tietysti öljytikun paikka, joten tarvitset E30 318iS:n öljytikun ja putken. Sitten kun nuo vaihdettu, pitää vaihtaa myös laturin alumiiniteline, kun öljytikun putki ei mahdu kulkemaan E36-telineen kanssa. Koneenkorvat erilaiset. Sähköt eivät mene blug and play, koska mooottorin/korin välinen pistoke erilainen.

      Kiitos infosta!
      E30 325iA
      F31 320xd

      Comment

      • katiska
        Bimmer Rookie
        • Feb 2012
        • 102
        • Kemi

        Onnistuuko m10b18 moottoriin kampiakselin etu stefan vaihto moottori paikoillaan? Lähinnä kiinnostaa että mahtuuko öljypohja tulemaan pois ja onko se kohta pulteilla kiinni mihin stefa tulee? Aikaisempia kokemuksia stefan vaihdosta moottori paikoillaan vaan toyotan k-moottorista josta lähtee lohkosta pulteilla pois se pala mihin stefa tulee.
        Nyt:
        -Bmw e46 320ci -00

        Ex:
        -Bmw e36 328 -95
        -Bmw e30 316 -88

        Comment

        • Guest's Avatar

          Originally posted by katiska View Post
          Onnistuuko m10b18 moottoriin kampiakselin etu stefan vaihto moottori paikoillaan? Lähinnä kiinnostaa että mahtuuko öljypohja tulemaan pois ja onko se kohta pulteilla kiinni mihin stefa tulee? Aikaisempia kokemuksia stefan vaihdosta moottori paikoillaan vaan toyotan k-moottorista josta lähtee lohkosta pulteilla pois se pala mihin stefa tulee.
          Onnistuu. Muoviroippeet pois edestä, visko, viskontunneli, ehkä vesiletkuja??? Ja hihnapyörä irti, stefa näkyy, siihen vaikka ruuvaat pari puuruuvia ja vedät vanhan pois, uuden kopistat vaikka sopivalla putkenpätkällä paikalleen. Ja osat takas.

          Hihnapyörähän toki on kiinni, muistaakseni ~300nm? Että kone pitää saada lukittua joka tapauksessa.

          Mutta jos haluat moottorin laipan pöydälle ja siinä vaihtaa sen stefan niin se on kannen ja oljypohjan välisessä osassa kiinni, ja kun kannentiivisteestä repeää pala irrottaessa niin otetaampa kansikin pois

          E: Ei ollukkaan ku 190nm alfamerin mukaan.
          Last edited by Guest; 18-11-2014, 13:21.

          Comment

          • bmw89
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2010
            • 563
            • Ulvila

            Juu onnistuu paikallaan, juur vaihoin yhteen. pulttipyssyllä vaan kampiakselin mutteri auki. sorkkaraudalla kampesin hihnapyörän pois kun ei siihen ulosvetäjää saanut järkevästi
            -E30 "316i"

            ex. e46 328i,

            Comment

            • katiska
              Bimmer Rookie
              • Feb 2012
              • 102
              • Kemi

              Okei hyvä kuulla että onnistuu moottori paikoillaan. Hieman meinaa tihkua tuo nykynen stefa öljyä niin jos sen tässä joku päivä vaihtaisi.
              Nyt:
              -Bmw e46 320ci -00

              Ex:
              -Bmw e36 328 -95
              -Bmw e30 316 -88

              Comment

              • Miku
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 2624
                • Kajaani

                Mitä kaikkea osia vaatii e30 325i vanhemman mallin motronicin päivityksessä uudempaan malliin?

                -Moottorin johtosarja ja boksi
                -Kampuran asentoanturin telineineen sekä sille sen pyörän mistä se tiedon ottaa

                Mitä muuta?
                TEAM "Peli Menetetty"
                Nyt:
                E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                E30 320i 2d m20b27 tic project
                E38 728ia
                E46 316i sedan
                Ex:
                3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16414
                  • Asikkala

                  Originally posted by Miku View Post
                  Mitä kaikkea osia vaatii e30 325i vanhemman mallin motronicin päivityksessä uudempaan malliin?

                  -Moottorin johtosarja ja boksi
                  -Kampuran asentoanturin telineineen sekä sille sen pyörän mistä se tiedon ottaa

                  Mitä muuta?
                  Eikös se noilla onnistu :think

                  Comment

                  • Miku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 2624
                    • Kajaani

                    Originally posted by jr66 View Post
                    Eikös se noilla onnistu :think
                    Kiitos, joku lisäilköön jos jotain tulee mieleen

                    Sitten, kaveri kaiveli varastostaan tommosen reilu 6kg vauhtipyörän mulle tuohon koneprojektiin. Pitäisi olla m20 perästä mutta miten voin varmistua siitä? Jos käy kampuran päähän ja 228mm kytkimelle?

                    Ja käykö nuo m20 vauhtipyörät kaikki suoraan keskenään jos olettaa että kampuran asentotunnistin tulee koneen etupäähän? Jossain ulkomaan tietosivulla oli että l-jetillisessä olisi eri hammaskehä ja vaatisi siis eri startinkin mutta ei kait tuo pidä paikkaansa?

                    Kytkinpinnassa näkyy hieman matalaa jurmua, minkä verran tuota kärsii koneistaa matalemmaksi että olisi kuitenkin täysin toimintakuntoinen? vai kärsiikö ollenkaan.

                    Ja vielä että saako tuohon m20 moottoriin mistään koko alakerran tiivistesarjaa vai pitääkö nuo tiivisteet ja stefat jokainen yksitellen tilata?
                    Last edited by Miku; 18-11-2014, 19:23.
                    TEAM "Peli Menetetty"
                    Nyt:
                    E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                    E30 320i 2d m20b27 tic project
                    E38 728ia
                    E46 316i sedan
                    Ex:
                    3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                    Comment

                    • T3
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 8530
                      • Karhe

                      Originally posted by Miku View Post
                      Ja käykö nuo m20 vauhtipyörät kaikki suoraan keskenään jos olettaa että kampuran asentotunnistin tulee koneen etupäähän? Jossain ulkomaan tietosivulla oli että l-jetillisessä olisi eri hammaskehä ja vaatisi siis eri startinkin mutta ei kait tuo pidä paikkaansa?
                      Kaikki M20:n vauhtipyörät käy, jos tunnistin on etupäässä. Kaikkein kevyin taitaa löytyä B23:sta.
                      .

                      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                      Comment

                      • Miku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 2624
                        • Kajaani

                        Originally posted by T3 View Post
                        Kaikki M20:n vauhtipyörät käy, jos tunnistin on etupäässä. Kaikkein kevyin taitaa löytyä B23:sta.
                        Joo näin arvelinkin. Hyvä että tuli varmistus. e21 320 ja 323i sekä alkupään e30 320i ja 323i ovat tuolla 6.3kg painoisella pyörällä.

                        Olisihan se heti 2.2 kg kevyempi tuon 8.5kg vauhtikseen verrattuna kun viitsi valupyörää paljon sorvaillakaan kun kuulostaa että on niitä joillakin pamahdellukin.

                        Vielä kun tietäisi kärsiikö tuosta enää koneistaa nuo rannut pois että minkä verran sen kytkinpinnan pitää olla koholla vauhtiksesta että toimii ja pitää.
                        TEAM "Peli Menetetty"
                        Nyt:
                        E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                        E30 320i 2d m20b27 tic project
                        E38 728ia
                        E46 316i sedan
                        Ex:
                        3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16414
                          • Asikkala

                          Originally posted by Miku View Post
                          Ja vielä että saako tuohon m20 moottoriin mistään koko alakerran tiivistesarjaa vai pitääkö nuo tiivisteet ja stefat jokainen yksitellen tilata?
                          Saa, kaupasta.

                          Comment

                          • Miku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 2624
                            • Kajaani

                            Originally posted by jr66 View Post
                            Saa, kaupasta.
                            Löysinkin jo... en vain ebaystä tai motonetistä löytänyt niin tuli mieleen että onko noita alakertaan ollenkaan sarjoina.
                            TEAM "Peli Menetetty"
                            Nyt:
                            E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                            E30 320i 2d m20b27 tic project
                            E38 728ia
                            E46 316i sedan
                            Ex:
                            3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                            Comment

                            • jamiii
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2013
                              • 48
                              • Kaustinen

                              Autona e30 M20B25. Eli n. viikko sitten vaihdoin termarin, koska lämmöt ei enää nousseet kuin vähän yli ensimmäisen varsinaisen pykälän (pykälä ennen keskiviivaa). No se oli vaihdettu ja ilmattu Hemin tavalla kokispullolla. Lämmöt pysy vähän ennen puoliväliä tai puolessa välissä edellä mainittuja viivoja. Seuraavana päivänä mittari alko nousta puoleenväliin ja vähän siitä yli. Sammutin ja laitoin sytytysvirran päälle ja mittari pomppi vähän miten sattu ja asettu kuitenkin alle puolenvälin. Ajoin hallille ja ilmasin vielä uudestaan, ajoin useamman päivän pitkiäki matkoja ilman että lämmöt nousi. Aina välillä mittari alko kuitenki taas nousta ja värähdellä yli puolenvälin. Taas ilmattiin ja ilmaahan tuli..Sitten luin että termari pitää asentaa nuoli ylöspäin, ja väärinhän se oli laitettu. Tänään n. 3h ilmasin, ja ei tullu ilmaa enää ja lähdin ajamaan. Ekan kilometrin jälkeen lämmöt puolessa ja jatko nousuaan vähän ylikin kunnes sammutin. Ja tätä samaa tekee eli ei termari aukea? Nyt myös mittari jää yli puolenvälin avain viimeisessä asennossa päällä. Eli olettaisin ettei kuitenkaan mittarivika, mutta ei myöskään voi olla termarivika? Kansiremontti tehty n. 15tkm sitten, jolloin vaihdoin myös vesipumpun ja termostaatin. Ja tosiaan öljykorkki ok, ja jäähdytinneste oman väristään. Mutta ku auton antaa olla hetken ja sitte käynnistää, lämmöt laskee pikkuhiljaa alaspäin ensimmäiseen pykälään (termari aukeaa?) mutta tämän jälkeen jatkaa nousuaan ja jatkaisi ties mihin asti..Toivottavasti saa jotain selvää ja olisi jotain vinkkejä antaa...:think edit: voiko termari hajota kun irrallaan puristeli termaria auki?
                              Last edited by jamiii; 19-11-2014, 02:33.

                              Comment

                              • Dre-
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2013
                                • 238
                                • Lahti

                                Lienekkö tuli väärässä threadissa kysyttyä, mutta mitä mieltä jengi on kun kokeilumielessä tein omaan e30 etujalkatilaan valaistuksen käyttämällä valmiiksi sisätilanpistokkeella reijitettyä keskikonsolia sekä ylimääräisiä kattovaloja? :think
                                Edit: Itse ainakin olen pitänyt kun näkee hyvin mihin astuu pimeälläkin kun ei nuo katossa olevat valaise tarpeeksi ilman, että päivittäisi ne LED-valoiksi.
                                Last edited by Dre-; 24-12-2015, 23:52.
                                Vikakoodin luku ja livedata Päijät-Hämeessä!
                                ///

                                Ex.
                                E34 525i (M50B25) Sterlingsilber
                                E34 530i (M60B30) Diamantschwartz
                                E32 730i (M60B30) Diamantschwartz
                                E38 740i (M62B44) Biarritzblau
                                E39 530D (M57D30) Individual 490
                                F10 520D (B47D20) Jatoba
                                E30 316i (M20B25) Schwartz
                                F30 330e (B48B20) Melbourne Red

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎