Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • EMP
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 823
    • Kuusjoki

    Originally posted by Doni View Post
    Ei mulla mitään kummallista ajatusta ollut yhdistämisellä. Tuollainen 2x2" vaikuttaa oikein hyvältä.
    http://www.martelius.com/verkkokaupp...uppa/pMF94008/
    Tuo saksassa oleva oli sitten vapaammin virtaavalla metallikennolla, kun taas marteliuksen on keraamisella kennolla. Ajattelin vaan jos tehoa kerran oli enemmän tulossa että ei ahdistaisi.
    E30 318i 2d M52B27 "eta"

    Comment

    • Doni
      Moderator
      • Sep 2004
      • 2842
      • Kyrsälä

      Originally posted by EMP View Post
      Tuo saksassa oleva oli sitten vapaammin virtaavalla metallikennolla, kun taas marteliuksen on keraamisella kennolla. Ajattelin vaan jos tehoa kerran oli enemmän tulossa että ei ahdistaisi.

      Tuo saksassa olevan katalysaattorin mitat ovat pituus 375, korkeus 110m, leveys 185. Pitää vielä mitata miten mahtuu. Alkuperäinen 325i katalysaattori taitaa olla 80mm korkea.
      Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

      Comment

      • EMP
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2006
        • 823
        • Kuusjoki

        Originally posted by Doni View Post
        Tuo saksassa olevan katalysaattorin mitat ovat pituus 375, korkeus 110m, leveys 185. Pitää vielä mitata miten mahtuu. Alkuperäinen 325i katalysaattori taitaa olla 80mm korkea.
        Tuolla löytyi ton marteliuksen myymän magnaflown mitat:https://www.etrailer.com/Catalytic-C...w/MF94008.html
        Leveys ja korkeus melko samoissa. Ja on maininta että sen pitäs riittää 6,2l koneeseen.
        E30 318i 2d M52B27 "eta"

        Comment

        • aleksiiizzz
          Newbiemmer
          • Oct 2015
          • 3
          • Suomi

          Onko millainen työmaa alkaa asentelemaan m50b25 sähköjä vuoden 86 m10b18 kaasari peliin? Ja sitten vielä bensan paluuputki?

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            Siirsin tämän postauksen tänne, tuohon how to/FAQ-topikkiin on tarkotus kerätä vain "faktaa pöytään".
            Originally posted by aleksiiizzz View Post
            Onko millainen työmaa alkaa asentelemaan m50b25 sähköjä vuoden 86 m10b18 kaasari peliin? Ja sitten vielä bensan paluuputki?
            Onhan siinä työmaata. Kysymyksen asettelusta arvelen että yhtäkän moista hommaa et liene tehnyt? Kyllä siinä sillon voi olla puurtamista. Virtapiirikaaviota on hyvä osata lukea, sen avulla ne johtosarjat naitetaan. Ja puuttuuhan kaasaripelistä sähköinen pa-pumppukin..
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • vexu524tdic
              BTCF Member
              • Jan 2004
              • 776
              • Gallia = Kinnula

              Cabriossa joitain mystisiä juttuja...

              e30 325i -88 > M52b28, e34 vanos sähköillä jne.

              -Akku tyhjenee parissa päivässä.
              -Vedot parhaimmillaan puolilämpimänä. Muuten vaihtelevaa aaltoilua.
              -kierroslukumittari katosi ja palasi taas henkiin.

              Vaihdettu: Nokan anturi, Lambda, Ilmamäärämittari, Vanoksen tiivisteet, Tulpat, Schrick imunokka 252 ja NV imunokka pakopuolelle, M50 imusarja(b28 suuttimet), Virilastu, Kaikki huohotinletkut ja TK säätimen letkut. Joka paikkaa on tarkisteltu ainakin kahteen kertaan...

              Nyt kun tuli pakkaset ja autoa piti siirtää niin kiekkakello alkoi toimia kuin taikaiskusta ja vetoa oli enemmän kuin koskaan ennen, siis huomattavasti enemmän.

              Ajelin ihmeissäni pitemmän lenkin, toimii täysin, ei nyi, aaltoile tai mitään muutakaan.

              Voiko olla ECU rikki ja pakkanen "korjaa" vian??? Tuntuu että kaikki muu on jo poissuljettu.
              e70 X5 3.0sd -08
              f30 320i xdrive -16
              e30 325i Cabriolet -88 M52b28
              e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
              e30 316 -88 2,2TIC M10
              e21 323i -81 ruostekasa...

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                Originally posted by vexu524tdic View Post
                Cabriossa joitain mystisiä juttuja...

                e30 325i -88 > M52b28, e34 vanos sähköillä jne.

                -Akku tyhjenee parissa päivässä.
                -Vedot parhaimmillaan puolilämpimänä. Muuten vaihtelevaa aaltoilua.
                -kierroslukumittari katosi ja palasi taas henkiin.

                Vaihdettu: Nokan anturi, Lambda, Ilmamäärämittari, Vanoksen tiivisteet, Tulpat, Schrick imunokka 252 ja NV imunokka pakopuolelle, M50 imusarja(b28 suuttimet), Virilastu, Kaikki huohotinletkut ja TK säätimen letkut. Joka paikkaa on tarkisteltu ainakin kahteen kertaan...

                Nyt kun tuli pakkaset ja autoa piti siirtää niin kiekkakello alkoi toimia kuin taikaiskusta ja vetoa oli enemmän kuin koskaan ennen, siis huomattavasti enemmän.

                Ajelin ihmeissäni pitemmän lenkin, toimii täysin, ei nyi, aaltoile tai mitään muutakaan.

                Voiko olla ECU rikki ja pakkanen "korjaa" vian??? Tuntuu että kaikki muu on jo poissuljettu.
                Ei oo sen kummempaa asiantuntemusta juuri tästä tekniikasta, mutta noin yleisohjeena: Tottapa siitä keksinnöstä mitataan myös ao. komponentin johdot ennen osan vaihtoa? ..sillä aattelin huomauttaa kun mainitsit esim. nokka-anturin vaihtaneesi. Ei yllättäs yhtään jos ton verran tietä nähneessä tekniikassa olis just johtosarjavika tai -vikoja.
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11149
                  • Oulu

                  Tuo virilastu kuulostaa heti pahalta. Millanen se on? Onko tehty noille osille? Suht paljon muutoksia jo tuossa, et voi johtua ongelmat jo siitä, et moottorinohjaus ei pysy mukana. Akun purkaminen sun kannattaa selvittää yleismittarilla.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • JIPSKI
                    BTCF Member
                    • Feb 2003
                    • 1010
                    • Vaasa

                    Originally posted by vexu524tdic View Post
                    Cabriossa joitain mystisiä juttuja...

                    e30 325i -88 > M52b28, e34 vanos sähköillä jne.

                    -Akku tyhjenee parissa päivässä.
                    -Vedot parhaimmillaan puolilämpimänä. Muuten vaihtelevaa aaltoilua.
                    -kierroslukumittari katosi ja palasi taas henkiin.

                    Vaihdettu: Nokan anturi, Lambda, Ilmamäärämittari, Vanoksen tiivisteet, Tulpat, Schrick imunokka 252 ja NV imunokka pakopuolelle, M50 imusarja(b28 suuttimet), Virilastu, Kaikki huohotinletkut ja TK säätimen letkut. Joka paikkaa on tarkisteltu ainakin kahteen kertaan...

                    Nyt kun tuli pakkaset ja autoa piti siirtää niin kiekkakello alkoi toimia kuin taikaiskusta ja vetoa oli enemmän kuin koskaan ennen, siis huomattavasti enemmän.

                    Ajelin ihmeissäni pitemmän lenkin, toimii täysin, ei nyi, aaltoile tai mitään muutakaan.

                    Voiko olla ECU rikki ja pakkanen "korjaa" vian??? Tuntuu että kaikki muu on jo poissuljettu.
                    koneen lämpötila-anturin tarkistaisin. Jos on rikki niin näyttää reilua pakkasta ja kone toimii kylmänä ok. Sen jälkeen heittäisin "virilastulla" vesilintua.
                    exät:e61 530xd LCI M-sport, e30 325i cabriolet M-tech2, e39 530d Touring, e92 320d, e36 318i Touring, e36 320i Touring, e39 540i Touring, e38 725TDS ,e30 325i Touring M-tech2, e30 316i, e39 V8, M5 Touring, e36 328i Touring, e30 325i cabrio, e30 325iX, e32 735iA, e30 325i, e34 525i Touring, e30 325i, e34 520i

                    Comment

                    • Rocla
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2002
                      • 7692
                      • Kajaani

                      Originally posted by vexu524tdic View Post
                      Cabriossa joitain mystisiä juttuja...

                      e30 325i -88 > M52b28, e34 vanos sähköillä jne.

                      -Akku tyhjenee parissa päivässä.
                      -Vedot parhaimmillaan puolilämpimänä. Muuten vaihtelevaa aaltoilua.
                      -kierroslukumittari katosi ja palasi taas henkiin.

                      Vaihdettu: Nokan anturi, Lambda, Ilmamäärämittari, Vanoksen tiivisteet, Tulpat, Schrick imunokka 252 ja NV imunokka pakopuolelle, M50 imusarja(b28 suuttimet), Virilastu, Kaikki huohotinletkut ja TK säätimen letkut. Joka paikkaa on tarkisteltu ainakin kahteen kertaan...

                      Nyt kun tuli pakkaset ja autoa piti siirtää niin kiekkakello alkoi toimia kuin taikaiskusta ja vetoa oli enemmän kuin koskaan ennen, siis huomattavasti enemmän.

                      Ajelin ihmeissäni pitemmän lenkin, toimii täysin, ei nyi, aaltoile tai mitään muutakaan.

                      Voiko olla ECU rikki ja pakkanen "korjaa" vian??? Tuntuu että kaikki muu on jo poissuljettu.
                      Lämpimään tallin ja pakasta ecu, sillähän se selviää.
                      Olli.

                      Comment

                      • vexu524tdic
                        BTCF Member
                        • Jan 2004
                        • 776
                        • Gallia = Kinnula

                        Mittailua, koneen lämpöanturi vaikuttaisi pelaavan oikein ja mittaustulos on sama boksin kammalta kuin anturista suoraan. Koitin myös väännellä ja kiskoa johtosarjaa. Mittasin myös toisen anturin kylmänä ja lämpimänä, samanlaisia tuloksia tuli.

                        Vertailin myös imulämpöanturiin niin kylmänä näytti samaa vastusta kuin vedenlämpö.

                        Tuota boksin lämmittämistä/pakastamista pitää kyllä koittaa.

                        Aika rikkaalla käy ennenkuin lämpeää kunnolla. Vaihdoin 200km ajetut tarvike NGK (France) tulpat alkuperäisiin BMW (Japan NGK) mielenrauhan vuoksi ja ne oli aika mustat kun olin käyttänyt vain viisi minuuttia konetta anturimittauksissa.

                        Tutkimukset jatkuu...
                        e70 X5 3.0sd -08
                        f30 320i xdrive -16
                        e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                        e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                        e30 316 -88 2,2TIC M10
                        e21 323i -81 ruostekasa...

                        Comment

                        • vexu524tdic
                          BTCF Member
                          • Jan 2004
                          • 776
                          • Gallia = Kinnula

                          Yksi selvä virtasyöppö löytyi, sulake 21 näytti 0.36A ja kontin valohan se siellä...

                          Takaluukun lukon säätö oli niin tiukalla ettei mennyt kiinni asti joka kerralla...

                          Nyt kun virta ei ollut aivan kaikki, niin kävi kylmänäkin järkevillä seoksilla, ilmeisesti on aiemmin mennyt niin vähiin että boksi nollautuu.
                          e70 X5 3.0sd -08
                          f30 320i xdrive -16
                          e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                          e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                          e30 316 -88 2,2TIC M10
                          e21 323i -81 ruostekasa...

                          Comment

                          • Bemssi
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2010
                            • 872
                            • Kerkkoo

                            Vaihdoin m50 swappiini motonetin uuden startin. Nyt lyö pelkästään tyhjää tuo startti. Plussaan menee 3 isoa kaapelia, pienimpään napaan vihree musta ja toiseksi pienimpään ohut mustajohto. Kokeiltu myös toisinpäin ja ei vaikutusta. Pelasi hyvin vanhalla, mutta oli laiska starttaamaan.

                            Comment

                            • Miksu8600
                              Newbiemmer
                              • Apr 2015
                              • 18
                              • Savo

                              Eli E30 316 -87 mihin vaihdettiin kesällä M50B20 mootori. E30 omala jäähdyttimellä ja sähkö flektillä. Toimi moitteettomasti kunnes nyt kovilla pakkasilla alkoi ongelmat. Nostaa lämpöjä ja meinaa keittää ja sisälle autoon ei tule lämmintä ilmaa muuten kun kaasua painettaessa...

                              Comment

                              • Daa Daa
                                BTCF Member
                                • Aug 2004
                                • 910
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by Miksu8600 View Post
                                Eli E30 316 -87 mihin vaihdettiin kesällä M50B20 mootori. E30 omala jäähdyttimellä ja sähkö flektillä. Toimi moitteettomasti kunnes nyt kovilla pakkasilla alkoi ongelmat. Nostaa lämpöjä ja meinaa keittää ja sisälle autoon ei tule lämmintä ilmaa muuten kun kaasua painettaessa...
                                Minkäslaiset nesteet on koneessa? Ettei ois jäässä jostain..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎