Originally posted by Doni
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by EMP View PostTuo saksassa oleva oli sitten vapaammin virtaavalla metallikennolla, kun taas marteliuksen on keraamisella kennolla. Ajattelin vaan jos tehoa kerran oli enemmän tulossa että ei ahdistaisi.
Tuo saksassa olevan katalysaattorin mitat ovat pituus 375, korkeus 110m, leveys 185. Pitää vielä mitata miten mahtuu. Alkuperäinen 325i katalysaattori taitaa olla 80mm korkea.Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla
Comment
-
-
Originally posted by Doni View PostTuo saksassa olevan katalysaattorin mitat ovat pituus 375, korkeus 110m, leveys 185. Pitää vielä mitata miten mahtuu. Alkuperäinen 325i katalysaattori taitaa olla 80mm korkea.
Leveys ja korkeus melko samoissa. Ja on maininta että sen pitäs riittää 6,2l koneeseen.
Comment
-
-
Siirsin tämän postauksen tänne, tuohon how to/FAQ-topikkiin on tarkotus kerätä vain "faktaa pöytään".
Originally posted by aleksiiizzz View PostOnko millainen työmaa alkaa asentelemaan m50b25 sähköjä vuoden 86 m10b18 kaasari peliin? Ja sitten vielä bensan paluuputki?2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Cabriossa joitain mystisiä juttuja...
e30 325i -88 > M52b28, e34 vanos sähköillä jne.
-Akku tyhjenee parissa päivässä.
-Vedot parhaimmillaan puolilämpimänä. Muuten vaihtelevaa aaltoilua.
-kierroslukumittari katosi ja palasi taas henkiin.
Vaihdettu: Nokan anturi, Lambda, Ilmamäärämittari, Vanoksen tiivisteet, Tulpat, Schrick imunokka 252 ja NV imunokka pakopuolelle, M50 imusarja(b28 suuttimet), Virilastu, Kaikki huohotinletkut ja TK säätimen letkut. Joka paikkaa on tarkisteltu ainakin kahteen kertaan...
Nyt kun tuli pakkaset ja autoa piti siirtää niin kiekkakello alkoi toimia kuin taikaiskusta ja vetoa oli enemmän kuin koskaan ennen, siis huomattavasti enemmän.
Ajelin ihmeissäni pitemmän lenkin, toimii täysin, ei nyi, aaltoile tai mitään muutakaan.
Voiko olla ECU rikki ja pakkanen "korjaa" vian??? Tuntuu että kaikki muu on jo poissuljettu.e70 X5 3.0sd -08
f30 320i xdrive -16
e30 325i Cabriolet -88 M52b28
e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
e30 316 -88 2,2TIC M10
e21 323i -81 ruostekasa...
Comment
-
-
Originally posted by vexu524tdic View PostCabriossa joitain mystisiä juttuja...
e30 325i -88 > M52b28, e34 vanos sähköillä jne.
-Akku tyhjenee parissa päivässä.
-Vedot parhaimmillaan puolilämpimänä. Muuten vaihtelevaa aaltoilua.
-kierroslukumittari katosi ja palasi taas henkiin.
Vaihdettu: Nokan anturi, Lambda, Ilmamäärämittari, Vanoksen tiivisteet, Tulpat, Schrick imunokka 252 ja NV imunokka pakopuolelle, M50 imusarja(b28 suuttimet), Virilastu, Kaikki huohotinletkut ja TK säätimen letkut. Joka paikkaa on tarkisteltu ainakin kahteen kertaan...
Nyt kun tuli pakkaset ja autoa piti siirtää niin kiekkakello alkoi toimia kuin taikaiskusta ja vetoa oli enemmän kuin koskaan ennen, siis huomattavasti enemmän.
Ajelin ihmeissäni pitemmän lenkin, toimii täysin, ei nyi, aaltoile tai mitään muutakaan.
Voiko olla ECU rikki ja pakkanen "korjaa" vian??? Tuntuu että kaikki muu on jo poissuljettu.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Tuo virilastu kuulostaa heti pahalta. Millanen se on? Onko tehty noille osille? Suht paljon muutoksia jo tuossa, et voi johtua ongelmat jo siitä, et moottorinohjaus ei pysy mukana. Akun purkaminen sun kannattaa selvittää yleismittarilla.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by vexu524tdic View PostCabriossa joitain mystisiä juttuja...
e30 325i -88 > M52b28, e34 vanos sähköillä jne.
-Akku tyhjenee parissa päivässä.
-Vedot parhaimmillaan puolilämpimänä. Muuten vaihtelevaa aaltoilua.
-kierroslukumittari katosi ja palasi taas henkiin.
Vaihdettu: Nokan anturi, Lambda, Ilmamäärämittari, Vanoksen tiivisteet, Tulpat, Schrick imunokka 252 ja NV imunokka pakopuolelle, M50 imusarja(b28 suuttimet), Virilastu, Kaikki huohotinletkut ja TK säätimen letkut. Joka paikkaa on tarkisteltu ainakin kahteen kertaan...
Nyt kun tuli pakkaset ja autoa piti siirtää niin kiekkakello alkoi toimia kuin taikaiskusta ja vetoa oli enemmän kuin koskaan ennen, siis huomattavasti enemmän.
Ajelin ihmeissäni pitemmän lenkin, toimii täysin, ei nyi, aaltoile tai mitään muutakaan.
Voiko olla ECU rikki ja pakkanen "korjaa" vian??? Tuntuu että kaikki muu on jo poissuljettu.exät:e61 530xd LCI M-sport, e30 325i cabriolet M-tech2, e39 530d Touring, e92 320d, e36 318i Touring, e36 320i Touring, e39 540i Touring, e38 725TDS ,e30 325i Touring M-tech2, e30 316i, e39 V8, M5 Touring, e36 328i Touring, e30 325i cabrio, e30 325iX, e32 735iA, e30 325i, e34 525i Touring, e30 325i, e34 520i
Comment
-
-
Originally posted by vexu524tdic View PostCabriossa joitain mystisiä juttuja...
e30 325i -88 > M52b28, e34 vanos sähköillä jne.
-Akku tyhjenee parissa päivässä.
-Vedot parhaimmillaan puolilämpimänä. Muuten vaihtelevaa aaltoilua.
-kierroslukumittari katosi ja palasi taas henkiin.
Vaihdettu: Nokan anturi, Lambda, Ilmamäärämittari, Vanoksen tiivisteet, Tulpat, Schrick imunokka 252 ja NV imunokka pakopuolelle, M50 imusarja(b28 suuttimet), Virilastu, Kaikki huohotinletkut ja TK säätimen letkut. Joka paikkaa on tarkisteltu ainakin kahteen kertaan...
Nyt kun tuli pakkaset ja autoa piti siirtää niin kiekkakello alkoi toimia kuin taikaiskusta ja vetoa oli enemmän kuin koskaan ennen, siis huomattavasti enemmän.
Ajelin ihmeissäni pitemmän lenkin, toimii täysin, ei nyi, aaltoile tai mitään muutakaan.
Voiko olla ECU rikki ja pakkanen "korjaa" vian??? Tuntuu että kaikki muu on jo poissuljettu.Olli.
Comment
-
-
Mittailua, koneen lämpöanturi vaikuttaisi pelaavan oikein ja mittaustulos on sama boksin kammalta kuin anturista suoraan. Koitin myös väännellä ja kiskoa johtosarjaa. Mittasin myös toisen anturin kylmänä ja lämpimänä, samanlaisia tuloksia tuli.
Vertailin myös imulämpöanturiin niin kylmänä näytti samaa vastusta kuin vedenlämpö.
Tuota boksin lämmittämistä/pakastamista pitää kyllä koittaa.
Aika rikkaalla käy ennenkuin lämpeää kunnolla. Vaihdoin 200km ajetut tarvike NGK (France) tulpat alkuperäisiin BMW (Japan NGK) mielenrauhan vuoksi ja ne oli aika mustat kun olin käyttänyt vain viisi minuuttia konetta anturimittauksissa.
Tutkimukset jatkuu...e70 X5 3.0sd -08
f30 320i xdrive -16
e30 325i Cabriolet -88 M52b28
e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
e30 316 -88 2,2TIC M10
e21 323i -81 ruostekasa...
Comment
-
-
Yksi selvä virtasyöppö löytyi, sulake 21 näytti 0.36A ja kontin valohan se siellä...
Takaluukun lukon säätö oli niin tiukalla ettei mennyt kiinni asti joka kerralla...
Nyt kun virta ei ollut aivan kaikki, niin kävi kylmänäkin järkevillä seoksilla, ilmeisesti on aiemmin mennyt niin vähiin että boksi nollautuu.e70 X5 3.0sd -08
f30 320i xdrive -16
e30 325i Cabriolet -88 M52b28
e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
e30 316 -88 2,2TIC M10
e21 323i -81 ruostekasa...
Comment
-
-
Originally posted by Miksu8600 View PostEli E30 316 -87 mihin vaihdettiin kesällä M50B20 mootori. E30 omala jäähdyttimellä ja sähkö flektillä. Toimi moitteettomasti kunnes nyt kovilla pakkasilla alkoi ongelmat. Nostaa lämpöjä ja meinaa keittää ja sisälle autoon ei tule lämmintä ilmaa muuten kun kaasua painettaessa...
Comment
-
Comment