Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Skarpa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2007
    • 3409
    • Kotka

    Ei käsittääkseni ole muuta bolt-on ratkaisua. Sit toki kaikkea voi soveltaa (m30 vauhtis jne.) Mut loppujen lopuksi se ~300€ billet vaihtiksesta ei ole edes kallis hinta.
    Eihän se paha oo. Mulla on bränikkä asetelma ja levy kaksoismassavauhtikselle, mutta rupesin justiin kattelemaan, että levyhän on jousittamaton. Pitänee katsella kovan vauhtiksen kaveriksi jotain jousitettua levyä.
    BMW E30 - Hitsaamisen iloa

    E30 Armo "330i"

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11149
      • Oulu

      Originally posted by Skarpa View Post
      Eihän se paha oo. Mulla on bränikkä asetelma ja levy kaksoismassavauhtikselle, mutta rupesin justiin kattelemaan, että levyhän on jousittamaton. Pitänee katsella kovan vauhtiksen kaveriksi jotain jousitettua levyä.
      Ei se jousittamaton levy oikeastaan ajettavuuteen vaikuta juuri mitenkään kovan vauhtipyörän kanssa. Mutta mulla ainakin ryömitettäessä vaihdelaatikon helinä kuuluu sisälle autoon aika voimakkaasti. Mut mulla ei kyllä ole mitään äänieristeitäkään paikoillaan, niin se voimistaa ääniä. Ei lattiamatossa eikä korissa.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • Vulcan
        Bimmer Rookie
        • Sep 2003
        • 162

        Vähän ihmettelinkin että olisko kumminki 250 kyseessä. Tässä linkki Ilmoituksee http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=340732

        Tällä hetkellä moottorin jatkona ollu 240 getrakki.
        Miten tuo 250 kestävyys verrattuna 260?



        Originally posted by Vulcan View Post
        Hei

        Millä kartaanilla sopii m50 getrag 260 tuohon koppaan?

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11149
          • Oulu

          Originally posted by Vulcan View Post
          Vähän ihmettelinkin että olisko kumminki 250 kyseessä. Tässä linkki Ilmoituksee http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=340732

          Tällä hetkellä moottorin jatkona ollu 240 getrakki.
          Miten tuo 250 kestävyys verrattuna 260?
          Aika lailla samanlaiset laatikothan nuo on. Toinen on vaan tarkotettu m20:iin ja toinen m50:iin.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • Skarpa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2007
            • 3409
            • Kotka

            Tavotteena olis saada omasta autosta suht. sivistynut tai sillä tavalla sopivasti sivistymätön, niin ehkä sen helinän vois jättää väliin. Näkyy vaan olevan 240mm jousitetyt levyt yllättävän hintavia. Sopiikohan tuo muuten yhteen vakion LUKin asetelman kanssa:think

            BMW E30 - Hitsaamisen iloa

            E30 Armo "330i"

            Comment

            • EMP
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2006
              • 823
              • Kuusjoki

              Originally posted by Skarpa View Post
              Tavotteena olis saada omasta autosta suht. sivistynut tai sillä tavalla sopivasti sivistymätön, niin ehkä sen helinän vois jättää väliin. Näkyy vaan olevan 240mm jousitetyt levyt yllättävän hintavia. Sopiikohan tuo muuten yhteen vakion LUKin asetelman kanssa:think

              https://spareto.fi/tuotteet/88-1861-999-867-clutch-disk
              Tuolta saa ainakin kohtuu edukkaasti 240 levyä. Edit:Mikäli siis ei tarvitse olla tuo sre malli!
              http://www.autonvaraosat24.fi/sachs/1217971

              Ja tuolla myös e34 m5 koko kytkinpaketti joka sopii suoraan tuon 765 setin tilalle noihin tarvike vauhtiksiin.
              http://www.mister-auto.fi/fi/kytkinp...v247_g479.html
              Last edited by EMP; 01-03-2016, 15:48.
              E30 318i 2d M52B27 "eta"

              Comment

              • Skarpa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2007
                • 3409
                • Kotka

                Kiitoksia vinkeistä, EMP. Samoja levyjä ja kytkimiä rupesin justiin itsekin katselemaan, kun huomasin erheeni tuon SRE-levyn kanssa. Ei mulla ihan niin paljon vääntöä ole tulossa.
                BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                E30 Armo "330i"

                Comment

                • EMP
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2006
                  • 823
                  • Kuusjoki

                  Originally posted by Skarpa View Post
                  Kiitoksia vinkeistä, EMP. Samoja levyjä ja kytkimiä rupesin justiin itsekin katselemaan, kun huomasin erheeni tuon SRE-levyn kanssa. Ei mulla ihan niin paljon vääntöä ole tulossa.
                  Ole hyvä vaan.
                  Ja tuli myös nyt mieleen että saahan siihen myös valeolta tuollaista settiä kiinteällä pyörällä.
                  http://www.ebay.co.uk/itm/Valeo-Soli...UAAOSwFqJWqmxu

                  Edit saksanpuolelta 400e:http://www.ebay.de/itm/1x-Kupplungss...cAAOSwrklVQCTz
                  Last edited by EMP; 01-03-2016, 16:02.
                  E30 318i 2d M52B27 "eta"

                  Comment

                  • Skarpa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2007
                    • 3409
                    • Kotka

                    Sitäkin sarjaa äsken katselin ;D. En vain löytänyt noin halpaa eurooppalaista toimittajaa. Tuohon hintaan ei kannata paljon custom-vauhtiksia teettää.

                    EDIT: Eikun joo, tuohan on 323:een ja 325:een kaupteltu setti ja minä katselin vähän järeämpää mallia

                    http://www.ebay.de/itm/Valeo-5240121...AAAOSwq7JUAiBf

                    Se noissa tietysti on, että ne ovat massaltaan yhtä raskaita kuin kaksoismassapyörä, että siinä mielessä se Sachs ja valmiiksi kevyt vauhtipyörä vois olla kuitenkin lähempänä sitä mitä haen.
                    Last edited by Skarpa; 01-03-2016, 16:21.
                    BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                    E30 Armo "330i"

                    Comment

                    • EMP
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2006
                      • 823
                      • Kuusjoki

                      Originally posted by Skarpa View Post
                      Sitäkin sarjaa äsken katselin ;D. En vain löytänyt noin halpaa eurooppalaista toimittajaa. Tuohon hintaan ei kannata paljon custom-vauhtiksia teettää.

                      EDIT: Eikun joo, tuohan on 323:een ja 325:een kaupteltu setti ja minä katselin vähän järeämpää mallia

                      http://www.ebay.de/itm/Valeo-5240121...AAAOSwq7JUAiBf

                      Se noissa tietysti on, että ne ovat massaltaan yhtä raskaita kuin kaksoismassapyörä, että siinä mielessä se Sachs ja valmiiksi kevyt vauhtipyörä vois olla kuitenkin lähempänä sitä mitä haen.
                      Tuo näytti vaihtelevan mihin tuota myytiin. Joku paikka myi jopa 330i malleihin sopivana!

                      Toisaalta eiköhän tuo kestä ihan hyvin kun kuitenkin 240mm levyllä. Painohan tuossa tosiaan on käsittääkseni sama mitä vakiossa.

                      Itse käytin omassa b28 koneessa tuota m50 kiinteää pyörää ja siihen tarkoitettua 228mm kytkintä. Sekin kesti ainakin hyvin tuon ~300nm!
                      E30 318i 2d M52B27 "eta"

                      Comment

                      • Kimmo_M
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2003
                        • 508
                        • Suomi

                        Onko teillä öljypohja kuinka paljon alempana kuin akselipalkki? Mitkä tukikumit ja paljonko spacereitä välissä?
                        Last edited by Kimmo_M; 08-04-2016, 21:03.

                        Comment

                        • Axum
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 4416
                          • Kuopio

                          Itse laitoin aikaisemmin noin 15mm edestä prikkoja ja kone otti miltei konepeltiin kiinni. Nyt 4-5mm ja öljypohja asettuu aika tarkalleen palkin korkeudelle e34m50 kumeilla.
                          - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                          - E39 528ia
                          - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                          Puretaan 520ia -97
                          https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                          Comment

                          • Jynqq
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2013
                            • 142
                            • JKL

                            Minkälaisia putkistoja porukka rakennellu M50 swappiin?
                            Lähinnä eri vaihtoehdot vaimentimiin kiinnostaisi.
                            EX:
                            E30M50 -91Brillantrot
                            E30 Turbo

                            M-B Sprinter
                            VW..
                            4X E30
                            F11
                            E92
                            E61
                            F30
                            Fiat dethleffs -06
                            Vw golf

                            Comment

                            • Rocla
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2002
                              • 7692
                              • Kajaani

                              Originally posted by Jynqq View Post
                              Minkälaisia putkistoja porukka rakennellu M50 swappiin?
                              Lähinnä eri vaihtoehdot vaimentimiin kiinnostaisi.
                              Hyödytön ilman kuvia.

                              M52 pakosarjat, etummaista lyhensin n. 50 mm ja kahdesta alkukäyrästä leikkeitä palaset jatkoksi. Takimmaiseen laitoin 60 asteen normisäteisen tarvikemutkan ja se tuli aika tavalla hollille,.

                              Siitä sitten pienimmällä oletetusti toimivalla ilmaraolla pohjaa nuollen kardaanitunneliin ja yhdistetty supersport merkkiseen tuning putkeen.
                              Olli.

                              Comment

                              • Tonton
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2006
                                • 9101
                                • Raisio

                                Originally posted by Rocla View Post
                                Hyödytön ilman kuvia.
                                Totta, pitäiskö sun laittaa muutama
                                sigpic
                                M-B Vito -22
                                Transit Custom -18
                                Yamaha vx ho cruiser -22
                                Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                                [email protected]

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎