memebuy23buy

S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Zetz
    replied
    Originally posted by Joma View Post
    Nonniin, eli passaa hyvin muutaman satasen talvipommiin tuo 240 getrag ja m20b25 kytkinvauhtis setti.

    Luulis kestävän m52b25 kanssa talviautossa.

    E: vai sopiiko tuon setin kanssa m50 kaksoismassa kytkin ja vauhtis m50 startin kanssa?
    Suosittelen m20 settiä

    Leave a comment:


  • Joma
    replied
    Nonniin, eli passaa hyvin muutaman satasen talvipommiin tuo 240 getrag ja m20b25 kytkinvauhtis setti.

    Luulis kestävän m52b25 kanssa talviautossa.

    E: vai sopiiko tuon setin kanssa m50 kaksoismassa kytkin ja vauhtis m50 startin kanssa?
    Last edited by Joma; 16-11-2015, 11:59.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Zetz View Post
    Kestää se m40 loota ahdetunkin m50 perässä, vastaavaa lootaa käytetty esim e36 325/328
    e36 m40 koneessa on 250 getrag, ja se on periaatteessa sama kuin m50 (320/325) perässä oleva 250 getraggi joo. 328:ssa on aina zf:n loota. e30 m40:n perässä on taas 240 getrag, mikä on eri kuin e36:n 250 getrag. Suurin ero noissa on, et 240 getragissa on 0,8 välitteinen 5 vaihde, mut 250 getragissa on suora vitonen. Tämä on otettava huomioon perä välitystä valittaesssa. Mut kuitekin joo noita m4x lootia voi käyttä ihan hyvin myös. Eihän ne toki niin hyviä latikoita ole kuin se 328/m3 jne- ZF, mut kestää kyllä kun nätisti ajelee. Ehkä paskin ominaisuus noissa getrageissa on synkrot. Ne saa äkkiä paskaksi, kun tyrii vähän kytkimen kanssa ja koittaa kiskoa vaihdetta päälle "raakana". ZF lyö vastaavassa tilanteessa vaihdekepin näpeille, ja synkrot pysyy ehjänä.

    Leave a comment:


  • Zetz
    replied
    Originally posted by Joma View Post
    Miksei 316i m40pin perästä oleva 240 laatikko sovi vai sopiiko?

    vai tuleeko ongelmaksi ettei saa tarpeeksi pitävää kytkintä kytkinkopan sisälle?
    Kestää se m40 loota ahdetunkin m50 perässä, vastaavaa lootaa käytetty esim e36 325/328

    Leave a comment:


  • Joma
    replied
    Miksei 316i m40pin perästä oleva 240 laatikko sovi vai sopiiko?

    vai tuleeko ongelmaksi ettei saa tarpeeksi pitävää kytkintä kytkinkopan sisälle?

    Leave a comment:


  • [-Make-]
    replied
    Originally posted by Jondezi View Post
    Itsekkin vaihdoin m50 koneen ja asensin abs:t. Ei kyllä muuta tarvinnut laittaa, kun noi yllämainitut.
    Laitoithan moottorinvaihdon yhteydessä siitä moottorinpistokkeesta sen abs piuhan kiinni ?
    20 red/yellow - ABS power - 3 red/white
    Siis juuri se hakusessa, että mihin moottoripistokkeessa oleva abs johto laitetaan kiinni.

    E: Tiedossa jo paikka,kiitos.
    Last edited by [-Make-]; 10-11-2015, 20:11.

    Leave a comment:


  • Jondezi
    replied
    Itsekkin vaihdoin m50 koneen ja asensin abs:t. Ei kyllä muuta tarvinnut laittaa, kun noi yllämainitut.
    Laitoithan moottorinvaihdon yhteydessä siitä moottorinpistokkeesta sen abs piuhan kiinni ?
    20 red/yellow - ABS power - 3 red/white

    Leave a comment:


  • [-Make-]
    replied
    Originally posted by Jondezi View Post
    Punaset plussaa, ruskeet maahan ja sit ratin alle noi 2 liitintä kiinni.
    Autossa alunperin jo abs, niin ilmeisesti moottorin johtosarjasta liitetään yksi johto jollekin releelle tai jotain?

    Leave a comment:


  • Jondezi
    replied
    Punaset plussaa, ruskeet maahan ja sit ratin alle noi 2 liitintä kiinni.
    Attached Files
    Last edited by Jondezi; 10-11-2015, 14:15.

    Leave a comment:


  • [-Make-]
    replied
    Tuli tehtyä m50 swappi tuohon omaan e30:iin, niin mites tuo abs kuuluu kytkeä että saisi toimimaan?

    Auto mistä otettu tekniikka yms on vm.91 e36 325 ja mihin laitettu on e30 vm.89 320ia alunperin.

    Leave a comment:


  • Jondezi
    replied
    Originally posted by Bensko View Post
    Eli mikä on ero 324 ja 324td kardaaneissa? Vai onko eroa. Tai millä kardaanilla pääsis helopoiten kun m50 ja zf laatikko e34:sta
    E36 325td/tds kardaanit käy, kunhan otat vanhasta kardaanista tukilaakerin ja varmaan helpoiten löytyykin.

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Originally posted by Bemssi View Post
    http://www.rtb-motorsport.nl/wp-cont...m50-klaar2.jpg

    Mistä tuo muovi/kumikoppa mahtaa olla, mikä sijaitsee akkukotelon kohdalla? näyttää niin fixulta, että voisi itekkin metsästää tuollaisen jostain. Yritin lukea ulkomaalaisia foorumeita missä tuo esiintyy mutta kukaan ei mainitse, että mistä autosta on..
    S14-koneisissa noita tuppaa olemaan. Eli 320iS ja kaikki M3:t. Tuosta osa #21, eikä ole pahan kalliskaan: http://www.leebmann24.de/bmw-ersatzt...ikid=6090&vin=
    Last edited by T3; 15-10-2015, 21:26.

    Leave a comment:


  • Bemssi
    replied


    Mistä tuo muovi/kumikoppa mahtaa olla, mikä sijaitsee akkukotelon kohdalla? näyttää niin fixulta, että voisi itekkin metsästää tuollaisen jostain. Yritin lukea ulkomaalaisia foorumeita missä tuo esiintyy mutta kukaan ei mainitse, että mistä autosta on..

    Leave a comment:


  • Bensko
    replied
    M50 kardaani

    Eli mikä on ero 324 ja 324td kardaaneissa? Vai onko eroa. Tai millä kardaanilla pääsis helopoiten kun m50 ja zf laatikko e34:sta

    Leave a comment:


  • laurimikola
    replied
    Originally posted by bmw89 View Post
    Tääkin on jo moneen kertaan sanottu että ne kaikki automaattiin liittyvät roippeet ja johdot voi heittää olan yli, eikä ecu mitään herjaa.



    Esim tommonen.

    Ja toimii m20 ruiskupumppu
    Kiitän nopeasta vastauksesta!

    Leave a comment:

Working...
X