Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw89
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2010
    • 565
    • Ulvila

    #91
    Originally posted by janke View Post
    Mitäs kaikkea pitäisi vaihtaa jos laittaisin tuohon 316 e30 m50b20 koneen? Luovuttaja olisi e34 ja tuossa olisi tarjolla tollanen mylly ja muut osat jos ne saisi sovitettua tuohon?
    sama operaatio kuin m50b25

    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=289561 ..
    -E30 "316i"

    ex. e46 328i,

    Comment

    • janke
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 3667
      • seinäjoki

      #92
      Originally posted by bmw89 View Post
      Taitaa mennä liian vaikeeksi mulle:think
      Bmw 316 E30 -88

      Comment

      • bmw89
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2010
        • 565
        • Ulvila

        #93
        Ite en ainakaan nää järkeä laittaa tommosta 2 litrasta, kun siihenkin kyllästyy kenties heti ja samalla vaivalle sinne menee se kakspuolikas
        -E30 "316i"

        ex. e46 328i,

        Comment

        • janke
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 3667
          • seinäjoki

          #94
          Originally posted by bmw89 View Post
          Ite en ainakaan nää järkeä laittaa tommosta 2 litrasta, kun siihenkin kyllästyy kenties heti ja samalla vaivalle sinne menee se kakspuolikas
          Niinpä, mutta kun olisi vain tuossa toi 2.0 tyrkyllä. Olishan varmaa järkevin laittaa 3.5 jos meinaas tosissaan alkaa leikkimään.
          Bmw 316 E30 -88

          Comment

          • Skarpa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2007
            • 3408
            • Kotka

            #95
            Originally posted by janke View Post
            Niinpä, mutta kun olisi vain tuossa toi 2.0 tyrkyllä. Olishan varmaa järkevin laittaa 3.5 jos meinaas tosissaan alkaa leikkimään.
            M30:äkö meinaat?
            BMW E30 - Hitsaamisen iloa

            E30 Armo "330i"

            Comment

            • janke
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 3667
              • seinäjoki

              #96
              Originally posted by Skarpa View Post
              M30:äkö meinaat?
              En meinaa, vaan tuohon e30 m50b20.
              Bmw 316 E30 -88

              Comment

              • Jondezi
                Bimmer Rookie
                • Sep 2013
                • 75
                • Mikkeli

                #97
                Onko sähköissä jotain muuta huomioon otettavaa, kuin tuo pääpistokkeen johtojen kolvaus oikeisiin paikkoihin. Eli 316i:n laitettu nyt m50b25 ja ei millään tule kipinää eikä bensaa, ecu on kunnossa samoin kampuran asentotunnistin. Mitkä muut tekijät vaikuttavat näihin kumpaankin.
                Sähköt tehty http://www.apexeta.com/wiring.JPG mukaan.

                Korin puolelta ylimääräiseksi jäi
                -musta/valkea
                -puna/keltainen

                Sähkösarjan puolelta ylim. jäi
                -Valko/lila
                -Sini/keltainen
                -Sini/valkoinen
                -Sini/musta
                -Valko/keltainen
                -Harmaa/violetti
                -Ruskea/harmaa
                -Kelta/ruskea
                -Puna/valkoinen

                Meinaa usko jo loppua, jos joku tietää jonkun pätevän sähköukkelin mikkelistä/ haluaa itse tulla ihmettelemään rahaa vastaan niin pistää YV:tä
                BMW 318i e36, m40b18
                BMW 318i e30, m40b18
                BMW 320i e36, m50b25
                BMW 520i e34, m20b20
                BMW 316i e30, m50b25Turbo
                BMW 316i e30, m40b16
                BMW 540i e39, m62b44
                BMW 530D e61, m57d30Tu


                Comment

                • Bansku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2011
                  • 1493
                  • Savo

                  #98
                  Virran kun laittaa päälle niin napsahtaako releet, surahtaako pumppu? Jos ei niin sitten sinullakin tainnut mennä sekaisin yksi virtakaapeli ja livahtanut maihin kun sekin on musta väriltään
                  Last edited by Bansku; 23-02-2015, 17:03.

                  Comment

                  • Jondezi
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2013
                    • 75
                    • Mikkeli

                    #99
                    Originally posted by Bansku View Post
                    Virran kun laittaa päälle niin napsahtaako releet, surahtaako pumppu? Jos ei niin sitten sinullakin tainnut mennä sekaisin yksi virtakaapeli ja livahtanut maihin kun sekin on musta väriltään
                    https://flic.kr/p/ofQgLa
                    Joo, pitää huomenna tarkistaa. Ainakin hyppylangalla releeltä, saa bensapumpun pyörimään.
                    Muistaakseni akun viereen tulee kaksi mustaa johtoa rengasliittimellä, toisessa alla ruskeaa ja toisessa ruskea-oranssi eli ne kummiskin kuuluvat kummatkin maihin ?
                    Last edited by Jondezi; 23-02-2015, 20:05.
                    BMW 318i e36, m40b18
                    BMW 318i e30, m40b18
                    BMW 320i e36, m50b25
                    BMW 520i e34, m20b20
                    BMW 316i e30, m50b25Turbo
                    BMW 316i e30, m40b16
                    BMW 540i e39, m62b44
                    BMW 530D e61, m57d30Tu


                    Comment

                    • Bansku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2011
                      • 1493
                      • Savo

                      Väriensä puolesta ainakin näin muistelisin

                      Comment

                      • Lähtis
                        BTCF Member
                        • Dec 2010
                        • 269
                        • Toijala

                        Originally posted by Jondezi View Post
                        Joo, pitää huomenna tarkistaa. Ainakin hyppylangalla releeltä, saa bensapumpun pyörimään.
                        Muistaakseni akun viereen tulee kaksi mustaa johtoa rengasliittimellä, toisessa alla ruskeaa ja toisessa ruskea-oranssi eli ne kummiskin kuuluvat kummatkin maihin ?
                        Toinen niistä mustista johdoista menee + napaan ja toinen maihin.
                        BMW e30 320i m50b25+holset -86
                        Volvo 242 b254tic -83 updating-->m50bxx+holset
                        Volvo 740 b230 -90 (herraskainen)

                        Comment

                        • Jondezi
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2013
                          • 75
                          • Mikkeli



                          Eli siis meneekö vasemman puoleisista vielä jompi kumpi + napaan ?
                          BMW 318i e36, m40b18
                          BMW 318i e30, m40b18
                          BMW 320i e36, m50b25
                          BMW 520i e34, m20b20
                          BMW 316i e30, m50b25Turbo
                          BMW 316i e30, m40b16
                          BMW 540i e39, m62b44
                          BMW 530D e61, m57d30Tu


                          Comment

                          • Make H.
                            BTCF Member
                            • Jul 2006
                            • 1278
                            • Kokkola

                            Originally posted by Jondezi View Post


                            Eli siis meneekö vasemman puoleisista vielä jompi kumpi + napaan ?
                            e30 sulakeboxilta tais tulla 2 pientä rengasliitintä plus-napaan. m50-moottorinjohtosarjalta näyttäs tulevan 2 punasta kaapelia samaan rengasliittimeen -> plussaan. Näyttäs tulevan myös ruskea ja ruskea jossa oranssi raita yhteiseen rengasliittimeen -> maihin.

                            Jos johtosarja on e34:sta missä on akku penkin alla niin nuo plussakaapelit menee tuossa ison kurttuputken sisällä ja virta sille otetaan alunperin sieltä missä moottorinohjausboxikin sijaitsee. Jos taas semmonen malli kyseessä missä akku konehuoneessa niin nuo molemmat johdot tulee erillään tuosta isosta kurttuputkesta mutta kuitenkin ovat samaan kutistesukkaan laitettu ja plussakaapeli menee suoraan akulle. Samoin kuin silloin menee erillinen pluskaapeli tuosta muovirasian päädystä startille. Tulikohan nyt varmasti tarpeeks epämääräsesti selitettyy . Joka tapauksessa sanoisin että ruskeet maihin ja punasille virtaa.

                            Comment

                            • Make H.
                              BTCF Member
                              • Jul 2006
                              • 1278
                              • Kokkola

                              Originally posted by Jondezi View Post
                              Onko sähköissä jotain muuta huomioon otettavaa, kuin tuo pääpistokkeen johtojen kolvaus oikeisiin paikkoihin. Eli 316i:n laitettu nyt m50b25 ja ei millään tule kipinää eikä bensaa, ecu on kunnossa samoin kampuran asentotunnistin. Mitkä muut tekijät vaikuttavat näihin kumpaankin.
                              Sähköt tehty http://www.apexeta.com/wiring.JPG mukaan.

                              Korin puolelta ylimääräiseksi jäi
                              -musta/valkea
                              -puna/keltainen

                              Sähkösarjan puolelta ylim. jäi
                              -Valko/lila
                              -Sini/keltainen
                              -Sini/valkoinen
                              -Sini/musta
                              -Valko/keltainen
                              -Harmaa/violetti
                              -Ruskea/harmaa
                              -Kelta/ruskea
                              -Puna/valkoinen

                              Meinaa usko jo loppua, jos joku tietää jonkun pätevän sähköukkelin mikkelistä/ haluaa itse tulla ihmettelemään rahaa vastaan niin pistää YV:tä
                              Mitä vuosimallia sun auto on? Mietin että onko varmasti tuo 84-85 e30 sähkökaavio mikä on oikea?

                              Kokeile nyt alkuun ainaki jättää kytkemättä kaikki "turha" ja eritoten aloittaisin tuosta "17-7 -kytkennästä"... Ite aikoinani kytkin jonkulaisten ohjeiden mukaan m50-moottorinjohtosarjasta (e34) johdon nro. 7 "SI reset" e30 86-91 korin johtosarjan vastaavaan diagnostiikkapinniin nro. 11 ja auto kyllä starttasi mutta ei luvannutkaan käyntiin. Tuon kytkennän ku nappas irti niin rupes toimiin moitteetta.

                              Last edited by Make H.; 24-02-2015, 22:34.

                              Comment

                              • Rumilus
                                BTCF Member
                                • Jan 2010
                                • 366
                                • Tuusula

                                Käykö M40 koneisen ecun kiinnike sellasenaan, vai joutuuko silpomaan?

                                E: Tai mikä sinne edes passaa?
                                Last edited by Rumilus; 07-03-2015, 14:43.
                                Ikinä ei ole aikaa tehdä mitään kerralla kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä kahteen kertaan.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎