Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bansku
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2011
    • 1493
    • Savo

    Itse ei tarvinnut todistella mitään kun kuittejakaan moottorista ei ollut.

    Comment

    • Make H.
      BTCF Member
      • Jul 2006
      • 1278
      • Kokkola

      Joo kyllähän ne saattaa niitä papereita tekniikanluovuttajasta kysellä mutta ei se mikään edellytys muutoskatsastuksen onnistumiselle oo...

      Comment

      • Jokkede
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2010
        • 278
        • Siilinjärvi

        Jees eli kone noudettu ja "kuittivihkoon" tehtiin kuitti ja kappale itelle. Varmistetaas vielä täältä että saanhan varmasti ahtaa ilman abs jarruja ja korkeilla päästöillä tuon kaaran? Rek otteessa käyttöönottopvä on 00.00.1986, mutta bmw:n sivuilta vin numerolla näkyy tehtaalta lähteneen 1.101985
        Nykyisin: e30 318i 2d -84 m50b28 Turbo ikuisuus projekti
        e30 316 2d -85 Alpinweiss ///Mikä kiire projekti
        e30 316 2d -87 Ral 6003 m50b25 "kaunokki"
        300 exc -05


        Myydään tavaraa Ostetaan tavaraa

        EX: e30 316i 2d -89 Zinnoberrot, e30 320i m20b25 2d -89 Schwartz, e36 328i taxi -95 Cosmosschwarz, e36 325i coupe -94 Moreagrun, e36 328i toukka -95 Montrealblau, e32 735iA -91 Granitsilber metallic, e36 325i taxi -90 Lagunengruen

        Comment

        • bmw89
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2010
          • 565
          • Ulvila

          kyllä kyllä
          -E30 "316i"

          ex. e46 328i,

          Comment

          • hellion
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 176
            • -

            Noniin, arvon M50-gurut. Kasasin tuollaisen sekasikiö-moottorin, jossa on TU-koneen sisuskalut, mutta vanoksettoman nokat ja sähköt. Käynnistymättömyyttä ihmetellessä kävi ilmi, että TU-moottorissa on erilainen triggeripyörä kuin perusmallissa. Mulla on tietysti vääränlainen. Fyysisesti noi näyttää muuten samalta, mutta hammastus poikkeaa 120 astetta.



            Eli onko noiden ainoa ero oikeasti tuon pienen ohjuritapin reikä, vai onko jotain muutakin? Eli toisinsanoen toimiiko tuon TU-mallin pyörä vanoksettomassa, jos sitä vaan kääntää 2 pultinreikää YKK:sta myötäpäivään ja pulttaa kiinni? Mielestäni noiden pulttijako on symmetrinen ja internetin mukaan hammastuksen ero on juurikin 120 astetta, eli kahden pultinreiän verran.
            E30
            Forever and still counting

            Comment

            • ///saMi
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 1198
              • 52300

              Miten porukka on toiminut tuon m50 aktiivihiilisäiliön kanssa? Sehän on käsittääkseni jonkinlainen huohotuspönttö josta e36:ssa palaa letku takaisin tankkiin? Suunnittelin hieman tuon pois jättämistä kun löytyy jo e30:in oma bensatankin huohotus autosta. Vai onko järkevämpää jättää e30:in huohotus pois? Molempia tuskin tarvitsee?

              Comment

              • Bansku
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2011
                • 1493
                • Savo

                Itse jätin aktiivihiilipömpelin pois ja tankin huohotusletku menee kuskinpuolen runkoaisan sisään, imusarjalta/kaasuläpältä tulppasin sen lähdön joka menisi aktiivihiilipöntölle. Kukkahattutädit kiittelee jne.

                Comment

                • RiZ3*
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2005
                  • 353
                  • Helsinki

                  Minkäslaiset putkistot te olette tehneet m50 swapin jatkoksi ?
                  Monta vaimenninta minkälaiset jne.

                  Oma setuppi:
                  m52 pakosarjat, siitä 2x2" -->x-pipe motonet vaimennin josta eteenpäin 2,5" ja joku completoksen äänenvaimennin lopussa.
                  Äänet ihank ok db määrällä mutta kuulosta aika räkäseltä, mikä olisi hyvä laadukas vaimennin millä saisi pehmeemmät äänet ?
                  The will to do - the soul to dare

                  E93 M3

                  Comment

                  • ///saMi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2006
                    • 1198
                    • 52300

                    Onko näissä m50 swapeissa jätetty yleensä alkuperäinen viskokytkin ja tuuletin paikoilleen vai korvattu erillisellä sähköisellä flektillä+tunnistimella? Voi olla tietty hiukan makuasiakin, mutta jotenkin on jäänyt mieleen että ahdasta tulee e30 kopassa tuolla orkkis tuulettimella?

                    Comment

                    • bmw89
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2010
                      • 565
                      • Ulvila

                      m51 tds ohut visko flekti tai sitten sähkömalli.
                      -E30 "316i"

                      ex. e46 328i,

                      Comment

                      • RiZ3*
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2005
                        • 353
                        • Helsinki

                        m50b25 ilman vanosta, käy kaikilla tyhjäkäynnillä mutta 1000-3500rpm välillä kuulostaa subarulta ja vaikuttaa siltä että ei ihan kaikilla käy. Nokka akselin asentotunnistimen kun ottaa irti ei mitään vaikutusta käyntiin. Kokeilin jo toistakin tunnistinta ja sama juttu. Onko mollemmat tunnistimet rikki vai häh?

                        Auto käynnistyy normaalisti (ei tarvi sahailla käyntiin)
                        The will to do - the soul to dare

                        E93 M3

                        Comment

                        • Osku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2005
                          • 3324
                          • Kouvola,Pilkanmaa

                          Tyhmä kysymys.

                          E30 M50 (peruskorjattu) moottorilla
                          Uudella OEM E36 syylärillä.
                          Vesipumppu uusi.

                          Tekee paineen siihen imusarjan alla olevaan letkuun joka menee paisarille.

                          Ei tule ollenkaan kuumaa lämppärin kennolle.

                          Koneessa ei ole tällä hetkellä ollenkaan termostaattia paikallaan,silti nesteet tuolla paisarin letkussa kuumeni niin paljon että pullautti ton letkun halki.
                          Ylävesiletkussa/alavesiletkussa ei oo painetta.

                          Termostaatilla tai ilman niin kuumalla koneella kun avaa paisarin korkin niin alkaa porina.
                          Ei porise kuitenkaan ylävesiletkussa.


                          Mistä tässä lähtis vikaa etsimään.

                          Vaikuttaako lämmityslaitteen nestekierron ongelma mukamas noin paljon tohon letkuun mikä menee paisariin että tekee tälläsen oireen,siellähän on normaalistikin vesiventtiili kiinni eikä se nyt räjäyttele letkuja vakiona

                          Ilmaa ei voi olla järjestelmässä,neste ei vaan jostain syystä kierrä lämppärin kennolla vaikka letkut on oikeinpäin.
                          E30 24V 5D "Vakio"

                          Originally posted by ///Make
                          1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11111
                            • Oulu

                            Melkeimpä voisin sanoa että kansipahvi vuotaa. Ei mullakaan lähteny neste kiertään kennolle ja kehitti reilusti painetta järjestelmään, kun vuosi sylinteripaineet vesitilaan.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • Osku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2005
                              • 3324
                              • Kouvola,Pilkanmaa

                              Originally posted by Pazi88 View Post
                              Melkeimpä voisin sanoa että kansipahvi vuotaa. Ei mullakaan lähteny neste kiertään kennolle ja kehitti reilusti painetta järjestelmään, kun vuosi sylinteripaineet vesitilaan.
                              Uus pahvi..
                              Voihan se tietysti olla että meni entiseks heti kättelyssä.

                              Taitaa olla syypää se että lämppärin kennolle menevät letkut on väärinpäin.

                              Vesiventtiili on alemmassa lähdössä tossa autossa pikasella tutkailulla.
                              Kannesta tuleva letku ruuvattiin ylempään natsaan..

                              Täytyy tutkia lisää kun kerkeää.
                              E30 24V 5D "Vakio"

                              Originally posted by ///Make
                              1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                              Comment

                              • m50 turbo
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2005
                                • 454

                                termarin poisjättö ainakin sotkee vedenkierron
                                http://www.teammadmax.com

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎