Originally posted by Skarpa
View Post
S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Kyllä menee! Korkeintaan vähän siitä koneenkiinnikkeen kohtaa joutuu moukaroimaan, sekä alas meneviä putkia jouduin itse taivuttamaan pohjaa kohti.
-
Tossa on vaan kahesta sarjasta kuvia: kokonaisuutena ja erillään. Edit: tai no joo, onhan kummassakin sarjassa erillinen etuosa ja takaosa.Originally posted by Bemssi View PostKimsun myyvä pakosarja käy lähes suoraan. On vissiin sama, kuin tuo keskimmäinen .
Edit2: Kävin kattomassa kuvat Kimsun myymästä sarjasta ja primäärit on aika lailla saman muotoset kuin tossa, joka mulla nyt on, että eiköhän se sinne sovi. Lambdoillekin on kaks vaihtoehtosta paikkaa.Last edited by Skarpa; 06-02-2015, 20:08.
Leave a comment:
-
Kimsun myyvä pakosarja käy lähes suoraan. On vissiin sama, kuin tuo keskimmäinen .
Leave a comment:
-
Mitäs arvelette seuraavien pakosarjojen toimivuudesta ja sopivuudesta E30:iin ihan ulkonän perusteella?




Ekassa sarjassa näyttää olevan pidemmät primäärit, mikä varmaan vaikuttaa vääntöön. Ekan sarjan primäärit näyttää kaikissa pytyissä suht. saman pitusilta. Tokassa sarjassa etummaiset kolme primääriä on huomattavasti pidemmät kuin takimmaiset kolme. Lisäksi tokassa sarjassa etummaiset putket kulkee huomattavasti alempana. Tuottaako ongelmia E30:issä? Luulin nimittäin myynti-ilmotuksen perusteella ostavani ekan, mutta sainkin tokan.Last edited by Skarpa; 06-02-2015, 18:48.
Leave a comment:
-
Diisselin flekti on n. puolet bensaversion paksuudesta. Ja lisäksi siipien ympärillä on muovikehä, eli tuollaista ei pääse tapahtumaan. Ongelma on vaan, että se on 3:lla pultilla kiinni viskossa ja bensassa neljällä. Joutuu siis uuden viskon ostamaan. Mutta vanhat viskot on nyt muutenki jo aina paskana, niin väliäkö tuolla.Originally posted by Make H. View PostHmmmph...eikös diisselin viskossa ollut ne siiven päät "yhdistetty" toisiinsa? Olikos diisselin viskossa jotain eroa bensaviskoon vai johtuuko korkeusero vaan flektin siivistä?
E: Näkishän tuon tiesti etk:sta ku jaksais ettii
....
Leave a comment:
-
Miten tietää varmasti ovatko oikein päin, niin sais sen suljettua pois ?Originally posted by Make H. View PostJos pumppu seissyt kuivana niin voi olla jumissa, tarkista suoralla virralla.
Mittaa vastus kampuran asentoanturista. LAitimmaisten napojen väliltä 520ohm +/- 50ohm. Onhan kampuran ja nokan antureiden töpselit varmasti oikein päin, ne kun käy ristiin?
kuulostaako tämä oikealle ?
Ilman ecua, puolan vihreän ja ruskean johdon välillä on kokoajan n.12v, mustan ja vihreän välillä ei mitään.
Ecu paikoillaan vihreän ja ruskean sekä vihreän ja mustan piuhan välillä on n.12v.
Ei siis tule kipinää, ja startatessa lukema tippuu.
Leave a comment:
-
Hmmmph...eikös diisselin viskossa ollut ne siiven päät "yhdistetty" toisiinsa? Olikos diisselin viskossa jotain eroa bensaviskoon vai johtuuko korkeusero vaan flektin siivistä?Originally posted by Pazi88 View PostEn suosittele e36 syyläriä ja flektin siipien lyhennystä. Sen kyllä sai johonkin sentin päähän syyläristä, mutta siltikin kävi näin:

Sähköflekti tai diisseli e36:n flekti+visko, niin ei tuu ongelmia.
E: Näkishän tuon tiesti etk:sta ku jaksais ettii
....
Last edited by Make H.; 06-02-2015, 15:24.
Leave a comment:
-
En suosittele e36 syyläriä ja flektin siipien lyhennystä. Sen kyllä sai johonkin sentin päähän syyläristä, mutta siltikin kävi näin:

Sähköflekti tai diisseli e36:n flekti+visko, niin ei tuu ongelmia.
Leave a comment:
-
Jos pumppu seissyt kuivana niin voi olla jumissa, tarkista suoralla virralla.Originally posted by Jondezi View PostTuleeko johtosarjan liittimen ohi jostain jotain tarpeellisia johtoja ?
Sähköt tehty http://garagistic.com/index.php?page...50-swap-wiring mukaan. Kone pyörii normaalisti avaimesta, mutta bensapumppu ei lähde päälle eikä tule kipinää. Mistä kannattais lähteä vikaa hakemaan ?
Tuleeko oranssi-ruskea piuha joka tulee johtosarjalta akun puolelle rengasliittimellä maihin ?
Mittaa vastus kampuran asentoanturista. LAitimmaisten napojen väliltä 520ohm +/- 50ohm. Onhan kampuran ja nokan antureiden töpselit varmasti oikein päin, ne kun käy ristiin?
Leave a comment:
-
Ei se oikeen taho mennä, jotku on koittanu lyhentää vesipumpun kierrettä ja viskon mutteria tai sitten ilmeisesti siipiä. Kone pääsee kuitenkin jarrutuksissa tuleen x-määrän eteenpäin joten riskinsä siinä on.Originally posted by Rumilus View PostSopiiko M50 tonne keulalle vakio viskolla ja E36M50 syylärillä?
E34V8 tehostajalla tarkotus rakentaa, miten tota tappia sais fiksusti jatkettua? Vai onko helpompi jatkaa jarrupoljinta? Tossa tehostimessa ei oo minkäänlaista pituudensäätöä.
Ilmeisesti E30M20G260 keppiteline ja keppi sopii tohon swappiin, kunhan vääntää sitä kepin alapäätä suuntaan y?
Saako lämppärin letkuja paikoilleen imusarjaa irroittamatta? Tarkoitan paikoilleen saamisella sitä, ettei letkut hinkkaa mihinkään kiinni.
Jos tehostajan ohjaamon puolelta tarviis tappia jatkaa niin ite tekisin sen varmaan jatkomutterilla jos mahdollista...
Joo pitäs sopii g260+teline.
Saa paikoilleen letkut, vähän se ylempi letku siihen imusarjaan ottaa, mutta itellä ainaki toiminu jo 5 kesää ongelmitta. Moottorikumien alla parit prikat. Se konehan ny onneks muutenki väännättää vänkärin puolelle eli ylöspäin sitä imusarjaa.
Leave a comment:
-
Viskon siipiä tarvi lyhentää. Mut se tarttis olla vähän sinneppäin painossa et vesipumpun laakeri ei joutuis niin kovilleOriginally posted by Rumilus View PostSopiiko M50 tonne keulalle vakio viskolla ja E36M50 syylärillä?
E34V8 tehostajalla tarkotus rakentaa, miten tota tappia sais fiksusti jatkettua? Vai onko helpompi jatkaa jarrupoljinta? Tossa tehostimessa ei oo minkäänlaista pituudensäätöä.
Ilmeisesti E30M20G260 keppiteline ja keppi sopii tohon swappiin, kunhan vääntää sitä kepin alapäätä suuntaan y?
Saako lämppärin letkuja paikoilleen imusarjaa irroittamatta? Tarkoitan paikoilleen saamisella sitä, ettei letkut hinkkaa mihinkään kiinni.
Leave a comment:
-
Sopiiko M50 tonne keulalle vakio viskolla ja E36M50 syylärillä?
E34V8 tehostajalla tarkotus rakentaa, miten tota tappia sais fiksusti jatkettua? Vai onko helpompi jatkaa jarrupoljinta? Tossa tehostimessa ei oo minkäänlaista pituudensäätöä.
Ilmeisesti E30M20G260 keppiteline ja keppi sopii tohon swappiin, kunhan vääntää sitä kepin alapäätä suuntaan y?
Saako lämppärin letkuja paikoilleen imusarjaa irroittamatta? Tarkoitan paikoilleen saamisella sitä, ettei letkut hinkkaa mihinkään kiinni.
Leave a comment:
-
Tuleeko johtosarjan liittimen ohi jostain jotain tarpeellisia johtoja ?
Sähköt tehty http://garagistic.com/index.php?page...50-swap-wiring mukaan. Kone pyörii normaalisti avaimesta, mutta bensapumppu ei lähde päälle eikä tule kipinää. Mistä kannattais lähteä vikaa hakemaan ?
Tuleeko oranssi-ruskea piuha joka tulee johtosarjalta akun puolelle rengasliittimellä maihin ?
Leave a comment:
-
Kuulemma e36 m50 työsylkässä pitempi liikerata (n. 1,6mm pienempi mäntä) mitä e34 m50, eli kannattaa siis laittaa e36 versio, vaikka toimii toki toisellakin mutta voi joutua jatkaan tappia vähän enemmän.Originally posted by bmw89 View PostJep löytyy
Itellä sre -765 asetelma eikä tullu haarukkaa modattua. Tosin e21 +5mm painelaakeri. e34 työsylkän tappia jatkoin 30mm ja otti vieläkin ihan pohjassa eikä sieläkään kunnolla...noh, vielä 5mm lisää tappiin ja nyt ottaa vakiokohdassa kytkinpolkimen liikerataa, sai vielä just mutterit kierteille ja kirrattua kiinni sylkän...Tuo on vähä semmonen juttu mikä selvii sitte kokeilemalla. Työsylkän saa onneks irrotettua ja tappia jatkettua ettei tarvi laatikkoa enää irrottaa. Kannattaa tuo hakee kohilleen ennen ku kardaania laittaa kiinni ni voi kädellä pyöritellä kardaanin laipasta ja kaveri polkeen kytkintä samaa aikaa niin saa käsityksen millon se kytkin nappaa kiinni...
Leave a comment:
Leave a comment: