Niin oon minäkin kuullu, että passais. Mutta en näe yhtään mitään järkeä pistää paskaa lootaa, joka todennäköisesti hajoaa paikalleen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 Kysymyksiä ja vastauksia VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
-
-
Saimpa tuossa viikolla oman auton myytyä ja nyt on ollut polte laittaa e30 ihan käyttöpeliksi :think. Kysynkin että mitä e30 korisissa autoissa kannattaa tutkailla? Käsittääkseni ruostetta voi olla tämän ikäsissä jo käytännössä melkein missä vaan mutta yleisiä paikkoja ilmeisesti etujalkatilojen kaaret, tankin täyttöputki, kontin pohja? ja moottoreihin varmaan pätee perus m40/m20 ongelmat?Bmw 328i cabriolet cosmosswartc..cosmosswar...cosmos... No se metallinhohtomusta, kyllä te tiedätte
Comment
-
-
Originally posted by HujaudeR View PostSaimpa tuossa viikolla oman auton myytyä ja nyt on ollut polte laittaa e30 ihan käyttöpeliksi :think. Kysynkin että mitä e30 korisissa autoissa kannattaa tutkailla? Käsittääkseni ruostetta voi olla tämän ikäsissä jo käytännössä melkein missä vaan mutta yleisiä paikkoja ilmeisesti etujalkatilojen kaaret, tankin täyttöputki, kontin pohja? ja moottoreihin varmaan pätee perus m40/m20 ongelmat?
- etujalkatilan etunurkat
- kaasupolkimen kiinnityspiste lattiassa
- etupenkkien kiinnityspisteet
- helmat tunkkauspisteiden kohdalta
- takajousilautasten välinen poikkipalkki
- poikkipalkki, jossa perän kannake
- takajousilautaset
- takapyörän kaaret
- oikea takapyörän kaivo tankin huohotusten kiinnityspisteistä (erityisesti huohotuspönttö pyöräkaivon yläosassa, näkyy kontin puolelta kun verhoilua raottaa)
- bensatankki täyttöputken juuresta (vuotaa ja haisee jos tankki yli puolillaan
- akkusyvennys ja tunkin syvennys kontissa
- takavalojen ympäristö
- tuulilasin alareuna (ei näy päällepäin, kastelee lattiamattoa etujalkatilan yläosasta)
- konepellin etureunan ja kontin luukun takareunan saumat
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostM20 ongelmat ?? Eihän niitä ole.Mutta kun on niin "makiat äänet" ja kusisylinterinen, niin saa rispektiä nakkikioskilla.
Loppuun pieni M20-poikien runo, sen kolmannen kansiremontin jälkeen, kun taas oli nesteet/öljyt sekaisin: "Pyttyjä kuusi, kansi oli uusi. Nostin öljytikkua... Tuumasin, mitä vittua!!!.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by T3 View PostPäinvastoin. M20:ssä niitä ongelmia on paljon enemmän. M40:n "ongelmista" huutaa puoli maailmaa. Laiminlyötyjen öljyhuoltojen takia nokka/keinut kuluu ja käyntiääni muuttuu vähemmän miellyttäväksi ja heti on paska moottori. Mutta kun M20:ssä nokka/keinut kuluu, se menee ohi olankohautuksella ja asiasta ollaan "hyshys". M20-koneiden (erityisesti B25) halkeilevat kannetMutta kun on niin "makiat äänet" ja kusisylinterinen, niin saa rispektiä nakkikioskilla.
Loppuun pieni M20-poikien runo, sen kolmannen kansiremontin jälkeen, kun taas oli nesteet/öljyt sekaisin: "Pyttyjä kuusi, kansi oli uusi. Nostin öljytikkua... Tuumasin, mitä vittua!!!
Comment
-
-
Itselleni on kyllä sattunut yllättävän hyvä kansi, vuonna 2008 hankin 325i:n, josta nykyinen kansi on peräisin. Sikaa saanut huolella ja ehjänä kuitenkin säilynyt. Keinuvipuakselitkin tulevat käsin vetämällä pihalle -ehkä siis kohtuu suorakin yksilö.
Ei kai niistä kannet halkeile jos käyttää järkevästi, eli ei kylmänä kenkää...
M40 meinaa olla vähän tehoton reippaampaan ajoon, siitähän se on tylsä. Sillä hankkisinkin suoraan sen 325i:n, jos vähänkään tuntuu että jossain välissä voisi olla poltetta lisäteholle.
Stancejonneilun kannalta tuo M40:n öljypohja on vissiin pari senttiä matalammalla kuin M20:n, niin siinä voi joutua virittelemään jotain pohjapanssaria/hankkimaan varalle pari alempaa öljypohjaa.Z3 3,0 Coupe -98
E30 325E 4D -85
Originally posted by TNTKyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella
Comment
-
-
Originally posted by ///Make View PostItselleni on kyllä sattunut yllättävän hyvä kansi, vuonna 2008 hankin 325i:n, josta nykyinen kansi on peräisin. Sikaa saanut huolella ja ehjänä kuitenkin säilynyt. Keinuvipuakselitkin tulevat käsin vetämällä pihalle -ehkä siis kohtuu suorakin yksilö.
Ei kai niistä kannet halkeile jos käyttää järkevästi, eli ei kylmänä kenkää...
M40 meinaa olla vähän tehoton reippaampaan ajoon, siitähän se on tylsä. Sillä hankkisinkin suoraan sen 325i:n, jos vähänkään tuntuu että jossain välissä voisi olla poltetta lisäteholle.
Stancejonneilun kannalta tuo M40:n öljypohja on vissiin pari senttiä matalammalla kuin M20:n, niin siinä voi joutua virittelemään jotain pohjapanssaria/hankkimaan varalle pari alempaa öljypohjaa.sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by HujaudeR View PostSaimpa tuossa viikolla oman auton myytyä ja nyt on ollut polte laittaa e30 ihan käyttöpeliksi :think. Kysynkin että mitä e30 korisissa autoissa kannattaa tutkailla? Käsittääkseni ruostetta voi olla tämän ikäsissä jo käytännössä melkein missä vaan mutta yleisiä paikkoja ilmeisesti etujalkatilojen kaaret, tankin täyttöputki, kontin pohja? ja moottoreihin varmaan pätee perus m40/m20 ongelmat?
Autosta pitää kattoa ostaessa läpi enemmän ja tarkemmin kuin ostotilanteessa on ikinä mahdollista kattoa. Uusimmat autot on 21 vuotta vanhoja eli niissä voi olla mitä_vaan_vikaa. Eikä siinä mitään mutta suurin osa E30:ien vioista on korjattu muuten kuin asiaankuuluvalla tavalla, joten vianmäärityksen ja korjauksen lisäksi saat poistella edellistä edellisen omistajan patentteja.
Ruostetta en oo löytäny muualta kuin eturunkoaisoista, etulattian nurkista, A-pilarin ja rintapellin nurkasta, etusisälokareista, tuulilasin karmista, akkuhyllystä, sulakerasian alta, helmoista, sisähelmoista, takalattioista, takaa sisä-ja ulkokaarista, kontinlattiasta, takaa poikkipalkeista ja takahelmasta.
Katot on mulla ollu ruosteettomia kaikissa, ei o tarvinnu puuttua.
Ehjä M40 moottori kuulostaa käydesssään siltä että.. joudut kysymään onko se käynnissä. Pienikin naputus-kälkätys niin varaa nokka-akselisarjan verran rempparahaa.
Alustasta on takakelkan kumit ja etutukivarsien helat soirona about kaikista. Ne on edulliset vaihtaa. Ite en laittas vakio-osia tilalle koska ne ei oo mitään automaailman parhaita ehjänäkään.
Jos myynti-ilmoituksessa lukee "kaikki ruosteet hitsattu kokonaan" niin vaihda seuraavaan. Keskiverto korin korjaukset E30:ssä on todella_kamalan näkösiä ja tilannetta on tod näk vain pahennettu hitsaamalla ratsupaikka ja massaamalla. Tuolla on vieläkin yksilöitä jotka on käytännössä hitsaamattomia, sellasta kattelemaan. Jos ovissa tai luukuissa on mätää, sitä ei kannata peljästyä. Niitä vaihtelee ja maalauttaa kyllä uusia.
Sitten noissa on niitä pikkuvikoja, puuttuvia sisustuksen osia, toimimattomia mittaristoja, istuimet on järkiään puhki/mekanismit rikki, jne. Niitä korjailee kyllä.Last edited by petrolhead; 20-12-2014, 18:34.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
isoR
Originally posted by petrolhead View PostEi kyllä kannata hankkia E30:iä käyttöautoksi. Se kuluttaa tuplat polttoainetta verrattuna uusiin autoihin ja kolariturvallisuus on sama kun jos käärit foliota ympärillesi ja hyppäät kymppikerroksesta.
Autosta pitää kattoa ostaessa läpi enemmän ja tarkemmin kuin ostotilanteessa on ikinä mahdollista kattoa. Uusimmat autot on 21 vuotta vanhoja eli niissä voi olla mitä_vaan_vikaa. Eikä siinä mitään mutta suurin osa E30:ien vioista on korjattu muuten kuin asiaankuuluvalla tavalla, joten vianmäärityksen ja korjauksen lisäksi saat poistella edellistä edellisen omistajan patentteja.
Ruostetta en oo löytäny muualta kuin eturunkoaisoista, etulattian nurkista, A-pilarin ja rintapellin nurkasta, etusisälokareista, akkuhyllystä, sulakerasian alta, helmoista, sisähelmoista, takalattioista, takaa sisä-ja ulkokaarista, kontinlattiasta ja takahelmasta.
Katot on mulla ollu ruosteettomia kaikissa, ei o tarvinnu puuttua.
Ehjä M40 moottori kuulostaa käydesssään siltä että.. joudut kysymään onko se käynnissä. Pienikin naputus-kälkätys niin varaa nokka-akselisarjan verran rempparahaa.
Alustasta on takakelkan kumit ja etutukivarsien helat soirona about kaikista. Ne on edulliset vaihtaa. Ite en laittas vakio-osia tilalle koska ne ei oo mitään automaailman parhaita ehjänäkään.
Jos myynti-ilmoituksessa lukee "kaikki ruosteet hitsattu kokonaan" niin vaihda seuraavaan. Keskiverto korin korjaukset E30:ssä on todella_kamalan näkösiä ja tilannetta on tod näk vain pahennettu hitsaamalla ratsupaikka ja massaamalla. Tuolla on vieläkin yksilöitä jotka on käytännössä hitsaamattomia, sellasta kattelemaan. Jos ovissa tai luukuissa on mätää, sitä ei kannata peljästyä. Niitä vaihtelee ja maalauttaa kyllä uusia.
Comment
-
Originally posted by isoR View PostMulla on hitsaamaton E30, ajossa, reiätön, tai no pakoputkea on hitsattu
muutehan se ois tanko!
ba-dum tsih*
Originally posted by T3 View Post"Pyttyjä kuusi, kansi oli uusi. Nostin öljytikkua... Tuumasin, mitä vittua!!!.
niillä on tarpeeks vaikeeta sen öljyvatkaimen kanssa muutenkin.Last edited by petrolhead; 20-12-2014, 18:39.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Ajaako joku oikeesti ennemmin M40 ku M20
No hyviähän ne on kaikki, huoltamattomuudella ja väärällä käytöllä saa hajalle minkä vaan...Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
Comment