memebuy23buy

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Miku
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 2624
    • Kajaani

    Originally posted by Garash View Post
    Ovet lukossa ja avain virtalukossa eikä vara-avainta. Kokeiltu molempiin lukkopesiin kahta eri kolmekympin avainta eikä aukea.
    Onko jotakin konstia miten nuo saa auki vai pitääkö lähteä etsimään autovarasta
    Takakontti myös lukossa tai ei ole keskuslukitusta?
    Jos on keskuslukitus saat lukot auki kun kontin puolelta syötät 12v joko takakontin tai bensatankinluukun moottorin piuhoihin.

    Jollakin koukulla urkkia lasintiivisteen välistä....
    TEAM "Peli Menetetty"
    Nyt:
    E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
    E30 320i 2d m20b27 tic project
    E38 728ia
    E46 316i sedan
    Ex:
    3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

    Comment

    • Garash
      BTCF Member
      • Nov 2009
      • 526
      • Joensuu

      Originally posted by Miku View Post
      Takakontti myös lukossa tai ei ole keskuslukitusta?
      Jos on keskuslukitus saat lukot auki kun kontin puolelta syötät 12v joko takakontin tai bensatankinluukun moottorin piuhoihin.

      Jollakin koukulla urkkia lasintiivisteen välistä....
      Takakontti ei ole lukossa ja keskuslukitus löytyy, mutta yksikkö on tinauksessa kun rupesi taas vittuilemaan niin eipä ole siitäkään apua juuri nyt
      Pitää kokeilla saisko jotakin ujutettua tuosta tiivisteen välistä nii ei tarviis ikkunaa paskoa.
      E30 325iA
      E30 325i m-tech 2
      E91 320d

      Comment

      • Miku
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 2624
        • Kajaani

        Originally posted by Garash View Post
        Takakontti ei ole lukossa ja keskuslukitus löytyy, mutta yksikkö on tinauksessa kun rupesi taas vittuilemaan niin eipä ole siitäkään apua juuri nyt
        Pitää kokeilla saisko jotakin ujutettua tuosta tiivisteen välistä nii ei tarviis ikkunaa paskoa.
        Ei tarvitse yksikön olla paikallaan. Kaikki moottorit ovat samassa linjassa kiinni josta menee sitten yksikölle. Eli kun syötät 12v esim tankinluukun moottorille tuleville piuhoille niin kaikki lukot aukeaa.

        + ja - toisin päin vetää moottorit lukkoon ja kun kääntää + ja - toisin päin niin aukeaa eli jos ei ekana aukea niin vahda napaisuutta.

        Edit: Empä sanokaan nyt aivan varmaksi koska mulla olikin siellä jotain omiakin kytkentöjä mutta kokeilisin ainakin.
        Last edited by Miku; 14-06-2015, 18:25.
        TEAM "Peli Menetetty"
        Nyt:
        E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
        E30 320i 2d m20b27 tic project
        E38 728ia
        E46 316i sedan
        Ex:
        3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

        Comment

        • Garash
          BTCF Member
          • Nov 2009
          • 526
          • Joensuu

          Originally posted by Miku View Post
          Ei tarvitse yksikön olla paikallaan. Kaikki moottorit ovat samassa linjassa kiinni josta menee sitten yksikölle. Eli kun syötät 12v esim tankinluukun moottorille tuleville piuhoille niin kaikki lukot aukeaa.

          + ja - toisin päin vetää moottorit lukkoon ja kun kääntää + ja - toisin päin niin aukeaa eli jos ei ekana aukea niin vahda napaisuutta.

          Edit: Empä sanokaan nyt aivan varmaksi koska mulla olikin siellä jotain omiakin kytkentöjä mutta kokeilisin ainakin.

          Kiitoksia vaan, ovet aukes kun syötti 12v polttoaineluukun moottorille
          E30 325iA
          E30 325i m-tech 2
          E91 320d

          Comment

          • HC-Tuning
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 268
            • Itärajalla

            Tuossa omassa polttoainevuoto paineentasaajan luona niin kuinka tärkeä tuo osa on? Voinko korvata sen letkulla väliaikasesti? Jos jollain löytyy kyseinen morkula niin saa tarjota yv:llä. Autohan on allekirjoituksen cabrio.

            Edit: Hieman tyhjäkäyntiin tuntu vaikuttavan eli uusi paineentasaaja tilattu hintaa 70euroa.
            Last edited by HC-Tuning; 17-06-2015, 11:32.

            Comment

            • Pekkude
              BTCF Member
              • Jul 2013
              • 404
              • Muurla

              Perän kannatinkumin vaihto

              Aiheita tästä varmaan on paljon mutta kertauksena kysyn:

              Miten meni perän kannatinkumin vaihto? Perän alle tunkki, tunkkaa perän pieneen pänniin,pultti auki ja pois, tunkilla perää alas?

              Miten tuo itse kumi lähtee helpoiten pois? Naputtamalla vai tarvitseeko ulosvetäjän? Onko helpompi ottaa perän kansi irti ja sitten ruuvipenkkiin ja repii kumin irti?

              Auto E30 316 -87 M10B18 koneella siis.
              E38 740i -95

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                Irrotatn pelkän takakannen. Rautasahan terällä tai paineilmasahalla se puslan uloin kehä poikki, ihan irtipoikki asti. Sen jälkeen tulee kohtuullisella voimalla pois ilman että se helan reikä (takakannessa) ottaa itteestä.

                About mikä vaan umpinainen tuninghela tai nylonlätty on tukevampi ratkasu kuin alkuperäinen tai sen tyyppinen osa.
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • HC-Tuning
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2004
                  • 268
                  • Itärajalla

                  Kuuluuko öljynsuodattimen jalkaan minkälaisia tiivisteitä? Tuntuu vuotavan lohkon ja jalan juuresta ja hieman myös öljynsuodattimen välistä. Auto e30 325i jossa jalassa öljynlauhduttimen lähdöt.

                  Comment

                  • Pekkude
                    BTCF Member
                    • Jul 2013
                    • 404
                    • Muurla

                    No voi perse, tuli juuri vaihdettua perään öljytkin. Noo, ei se pahaksi tee uudestaan niitä vaihtaa paitsi ehkä kukkarolle

                    Originally posted by petrolhead View Post
                    Irrotatn pelkän takakannen. Rautasahan terällä tai paineilmasahalla se puslan uloin kehä poikki, ihan irtipoikki asti. Sen jälkeen tulee kohtuullisella voimalla pois ilman että se helan reikä (takakannessa) ottaa itteestä.

                    About mikä vaan umpinainen tuninghela tai nylonlätty on tukevampi ratkasu kuin alkuperäinen tai sen tyyppinen osa.
                    E38 740i -95

                    Comment

                    • GOOFY
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 4139
                      • .

                      Originally posted by Pekkude View Post
                      No voi perse, tuli juuri vaihdettua perään öljytkin. Noo, ei se pahaksi tee uudestaan niitä vaihtaa paitsi ehkä kukkarolle
                      No tuota saahan ne samat öljyt sinne takasin ja eipä se litran purkki taida 15 euroa enempää maksaa.

                      ota koko perä irti. Laitat sen lattialle pystyyn ja sit käytät kantta irti ja vaihdat puslan. Ölpät pysyy sisällä=)
                      Last edited by GOOFY; 17-06-2015, 13:42.
                      E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        Originally posted by Pekkude View Post
                        No voi perse, tuli juuri vaihdettua perään öljytkin. Noo, ei se pahaksi tee uudestaan niitä vaihtaa paitsi ehkä kukkarolle
                        Siellä on puhdasta öljyä nyt. Mitä huonoa tapahtuu jos otat ne talteen ja laitat samat takaisin?
                        Meillä on ollu yks kolmekympin murikka nyt lyhyen ajan sisään kahdesti auki ja molemmilla kerroilla meni samat rasvat takas sisään.. plus mitä joutu lisäämään uutta kun tyhjentäessä/täyttäessä menee vähän ohi.

                        Ne nyt on muutenkin käytännössä ikiöljyt. Sen mitä joutuu lisäämään vuotojen korjausten ja muitten töiden takia, riittää käytännössä vaihtoväliksi. Kyllä sielä liikkuvat osat menee huonoiksi nopeemin kun öljyt.
                        Last edited by petrolhead; 17-06-2015, 16:08.
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • Pekkude
                          BTCF Member
                          • Jul 2013
                          • 404
                          • Muurla

                          Tuli tuokin nyt tehtyä. Takakansi vain irti perästä jonka jälkeen sahasin sisäkautta puslan kehän halki, sitten vasaralla ja ruuvimeisselillä naputti puslan irti kannesta. Tämän jälkeen näytti vähän santapaperia pesälle johon pusla tulee, takakansi kahden vähän erikorkuisen pökyn väliin(että on tukeva), pusla hollille ja naputtamaan. Kyllä itse aika kovaa annoin kättä ja ei tullut mitään vaurioita, ihme.

                          Kyllä tuohonkin sai taas aikaa menemään kun homman tekee santakasassa räsymaton päällä.
                          E38 740i -95

                          Comment

                          • Dre-
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2013
                            • 237
                            • Lahti

                            Onko miten iso homma retrofittaa keskuslukitus 2-oviseen autoon?
                            Eli osat mitä tähän tarvitaan vai meneekö liian hankalaksi ettei ole järkeä?
                            S300A Central locking with anti-theft
                            Vikakoodin luku ja livedata Päijät-Hämeessä!
                            ///

                            Ex.
                            E34 525i (M50B25) Sterlingsilber
                            E34 530i (M60B30) Diamantschwartz
                            E32 730i (M60B30) Diamantschwartz
                            E38 740i (M62B44) Biarritzblau
                            E39 530D (M57D30) Individual 490
                            F10 520D (B47D20) Jatoba
                            E30 316i (M20B25) Schwartz
                            F30 330e (B48B20) Melbourne Red

                            Comment

                            • JormaKone
                              Newbiemmer
                              • Jun 2014
                              • 12
                              • Pirkanmaa

                              Mistä vois johtua että toi M40 koneinen 316i, kiihtyy huonosti kylmänä ja jotenkin nykien... Mutta lämpimänä toimii taas normaalisti. Voiskohan lambdassa olla joku kuppa, vai onko perus mobilin 10w40 sen verran kankeeta että sen pitää lämmetä vähänaikaa

                              Comment

                              • [Raver]
                                BTCF Member
                                • Mar 2007
                                • 1613
                                • Oulu

                                Alko M40 oireilee jo sen verran että käyn ens viikolla hakemassa M42 koneen ja M47 kampiakselin kysymys kuuluukin, minkä verran olis puristuksia vakio veiveillä ja männillä, sekä kuinka paljon tuota kampea pitää modata?
                                E30 325i 2D -88
                                E39 525i Msport 4D -03 :think

                                Comment

                                Working...
                                X