Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RagnarM
    Bimmer Rookie
    • Oct 2014
    • 58
    • Raisio

    My friend sayd that i may have wrong ECU that i should need BOSCH 413 ending ecu.... So that means from who i bought it sended me a wrong ecu...:think

    And i should double check if this is really 2.0 or 2.5 motor... Maybe its an b20

    Comment

    • Topi08
      Bimmer Enthusiast
      • May 2008
      • 4466
      • .

      Kuinka monta kiinnikettä on kuskin ovipahvissa, ja montaako erilaista?

      Comment

      • Rocla
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 7692
        • Kajaani

        Originally posted by Harri G View Post



        Siinähän on magneettiventtiili konehuoneesta tulevassa vesiletkussa. En tiedä miten herkkä vikakohde on, mutta tuohan vois periaatteessa tehdä kuvauksen mukaisen tilanteen jos jumii kiinni.
        Ei johdu magneettiventtiilistä, e30 autoissa se venttiili ei tee juuri mitään.
        Olli.

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16517
          • Asikkala

          Originally posted by Rocla View Post
          Ei johdu magneettiventtiilistä, e30 autoissa se venttiili ei tee juuri mitään.
          Paitsi sulkee kennolta vedenkierron ?

          Comment

          • Rocla
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 7692
            • Kajaani

            Originally posted by jr66 View Post
            Paitsi sulkee kennolta vedenkierron ?
            Juu niin tekee, mutta sen merkitys lämmönsäätöön on merkityksettömän pieni, katkaisu tapahtuu vasta kun säädin on täysin nollassa ja jo ennen tätä pistettä kennon läpi ei ole virrannut ollenkaan ilmaa.

            Eli kysyjän vika ei liene venttiilissä.

            Edit korjataan sen verran lausuntoa että jos kuumaa tulee myös nollilla niin on se venttiilikin rikki, mutta jos sitä kuumaa tulee kaikissa asennoissa niin ei siellä toimi myös läppäkään. Tai läppä ei ole tiivis.
            Last edited by Rocla; 21-04-2015, 06:44.
            Olli.

            Comment

            • Jylppy--
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2007
              • 476
              • MME/JKL

              Pääjohtosarjan irroitus kumminpäin helpompi purkaa kuskin jalkotilasta vai sulakerasiasta?
              e30 318iS"UFE"
              e30 327 TIC "AVO"
              e30 325i "AVO"

              -MME connection-
              -Btcf absolutistit team-

              Comment

              • GOOFY
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 4139
                • .

                Originally posted by Jylppy-- View Post
                Pääjohtosarjan irroitus kumminpäin helpompi purkaa kuskin jalkotilasta vai sulakerasiasta?
                Aika työläs irrottaa sulakerasiasta kaikki johdot ja sulakerasia ei mahdu tulipellistä läpi... joten jalkotilasta.
                E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                Comment

                • marjatsalo.15
                  BTCF Member
                  • Oct 2011
                  • 625
                  • Siuntio

                  Originally posted by Tonton View Post
                  Pinni 9 musta johto

                  Nyt sain vasta aikaiseksi kytkeä tuon johdon ja joo kiekkamittari rupesi pelaamaan.
                  Mutta kulutusmittari ei edelleenkään toimi..
                  Täytyykö kytkeä vielä jokin vai onkohan vika jossain muualla?
                  -e30 cabriolet m20b25 -86
                  -e30 2d m50b25 turbo -85
                  -e82 123d m57n2 "135d" m-sport -08
                  -e36 325i sedan -94
                  -e90 320d -06

                  http://instagram.com/jmarjatsalo/

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11184
                    • Oulu

                    Originally posted by Jylppy-- View Post
                    Pääjohtosarjan irroitus kumminpäin helpompi purkaa kuskin jalkotilasta vai sulakerasiasta?
                    Sisapuolelta johdot tulee yllättävän helposti konehuoneen puolelle siitä reijästä. Ei tarvi edes kojelaudasta purkaa johtoja, kun ne on liittimen perässä kiinni.

                    Originally posted by marjatsalo.15 View Post
                    Nyt sain vasta aikaiseksi kytkeä tuon johdon ja joo kiekkamittari rupesi pelaamaan.
                    Mutta kulutusmittari ei edelleenkään toimi..
                    Täytyykö kytkeä vielä jokin vai onkohan vika jossain muualla?
                    Joo kulutusmittarille on oma johtonsa. Jos tämä musta piuha oli hanskalokeron luona olevassa kolminapasessa liittimessä, niin sieltä samasta liittimestä löytyy johto kulutusmittarillekkin. Uudemmissa sitten pyöreästä koriliittimestä. M50 swap faq:sta löytyy jotain infoa piuhoista.

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16517
                      • Asikkala

                      Originally posted by marjatsalo.15 View Post
                      Nyt sain vasta aikaiseksi kytkeä tuon johdon ja joo kiekkamittari rupesi pelaamaan.
                      Mutta kulutusmittari ei edelleenkään toimi..
                      Täytyykö kytkeä vielä jokin vai onkohan vika jossain muualla?
                      Originally posted by Pazi88 View Post

                      Joo kulutusmittarille on oma johtonsa. Jos tämä musta piuha oli hanskalokeron luona olevassa kolminapasessa liittimessä, niin sieltä samasta liittimestä löytyy johto kulutusmittarillekkin. Uudemmissa sitten pyöreästä koriliittimestä. M50 swap faq:sta löytyy jotain infoa piuhoista.
                      Musta tosiaan kierrosluku, vihreä boksin heräte (?) ja kulutustieto se kolmas, oliko keltainen :think

                      Comment

                      • miikuski
                        Newbiemmer
                        • May 2007
                        • 14
                        • Kuopio

                        M20 säklättää normaalia kovempaa

                        Tein täyden koneremontin talvella ja alkaa usko loppumaan kun ei saa tota säklätystä hiljenemään

                        Edellinen kansi meni halki ja nokka + keinut oli kulunut käyttökelvottomaksi. Nyt toinen kansi jossa: cat cams 264/264 nokka, febi bilstein keinut isoilla epäkeskoilla, vakio venttiilit, vakio jouset ja uudet keinuvipu akselit. Osa uutta ja osa uutta vastaavia.

                        Venttiili välyksiä kokeillut 0,3 / 0,25 / 0,20 / ja jopa 0,1mm hetken. Ääni pienenee hiukan kun välyksiä laskee mutta silti paljon normaalia kovempi, kylmänä ei kovin paha ääni mutta kun lämpiää alkaa rallatus. Venttiilit koneistettu ja imu puolelle tehty viisteet, ohjurit vaihdettu äskettäin koska ei ollut väljää.

                        Syttytulpat on kiinni ja peltipakosarja ei vuoda. Venttiilikoneistossa ei ole kiinnileikkaus/erikoisia kulumisjälkiä, öljykorkin reijästä tähystäessä näyttäisi öljy kiertävän.

                        Kellään ideoita mistä johtuu ?

                        Comment

                        • Make H.
                          BTCF Member
                          • Jul 2006
                          • 1278
                          • Kokkola

                          Originally posted by miikuski View Post
                          Tein täyden koneremontin talvella ja alkaa usko loppumaan kun ei saa tota säklätystä hiljenemään

                          Edellinen kansi meni halki ja nokka + keinut oli kulunut käyttökelvottomaksi. Nyt toinen kansi jossa: cat cams 264/264 nokka, febi bilstein keinut isoilla epäkeskoilla, vakio venttiilit, vakio jouset ja uudet keinuvipu akselit. Osa uutta ja osa uutta vastaavia.

                          Venttiili välyksiä kokeillut 0,3 / 0,25 / 0,20 / ja jopa 0,1mm hetken. Ääni pienenee hiukan kun välyksiä laskee mutta silti paljon normaalia kovempi, kylmänä ei kovin paha ääni mutta kun lämpiää alkaa rallatus. Venttiilit koneistettu ja imu puolelle tehty viisteet, ohjurit vaihdettu äskettäin koska ei ollut väljää.

                          Syttytulpat on kiinni ja peltipakosarja ei vuoda. Venttiilikoneistossa ei ole kiinnileikkaus/erikoisia kulumisjälkiä, öljykorkin reijästä tähystäessä näyttäisi öljy kiertävän.

                          Kellään ideoita mistä johtuu ?
                          Eipä tuu muu mieleen muuta kuin väärin tehty säätö tai mittaus tai että epäkeskot pääsee pyörähtään, mutta jos meteli ei lakkaa edes heti säädön jälkeen eli välykset ei muutu(?) ja osat uusia ettei pääse senkään takia pyörähtään säädöt niin vähä ihmeelliseltä kyllä kuulostaa:think

                          Comment

                          • EGoman
                            BTCF Member
                            • Mar 2006
                            • 5102
                            • Ylivieska

                            miten irtoaa e30 vetoakselin navan puoleinen ulompi nivel? Sisäpuolella piti sokka niveltä kiinni, mutta onko ulkopuolellakin?
                            "Live low and prosper..." Juottola TV @ Youtube

                            Jetzt: 316 e30 -84 , 325 e30 M-Tech2 Cabriolet -92 on air , e84 xDrive18dA -14
                            ex 320 e36 coupe -93, 318i e30 "leif lindgren edition", -89 316i e30 mit RS, 320ia e30 -88, e34 540 -93, e30 316i -90, e30 318iA -88 "muisto", e30 320 -87 "tösky", e36/7 2.8 -00, 525 e34 -91, e36 316ti -96, e30 318i touring -89, Mini Cooper R50, 330d e93 -07

                            Comment

                            • miikuski
                              Newbiemmer
                              • May 2007
                              • 14
                              • Kuopio

                              Originally posted by Make H. View Post
                              Eipä tuu muu mieleen muuta kuin väärin tehty säätö tai mittaus tai että epäkeskot pääsee pyörähtään, mutta jos meteli ei lakkaa edes heti säädön jälkeen eli välykset ei muutu(?) ja osat uusia ettei pääse senkään takia pyörähtään säädöt niin vähä ihmeelliseltä kyllä kuulostaa:think
                              1000km sisään 4 kertaa säätänyt eri välyksiin, ja välillä ei ole säädöt muuttuneet. Itsellä epäilys tosta cat cams nokasta, että aiheuttaako sen muoto noiden keinuvipujen kanssa turhaa mekkalaa ?

                              Comment

                              • Miku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 2624
                                • Kajaani

                                Originally posted by miikuski View Post
                                Tein täyden koneremontin talvella ja alkaa usko loppumaan kun ei saa tota säklätystä hiljenemään

                                Edellinen kansi meni halki ja nokka + keinut oli kulunut käyttökelvottomaksi. Nyt toinen kansi jossa: cat cams 264/264 nokka, febi bilstein keinut isoilla epäkeskoilla, vakio venttiilit, vakio jouset ja uudet keinuvipu akselit. Osa uutta ja osa uutta vastaavia.

                                Venttiili välyksiä kokeillut 0,3 / 0,25 / 0,20 / ja jopa 0,1mm hetken. Ääni pienenee hiukan kun välyksiä laskee mutta silti paljon normaalia kovempi, kylmänä ei kovin paha ääni mutta kun lämpiää alkaa rallatus. Venttiilit koneistettu ja imu puolelle tehty viisteet, ohjurit vaihdettu äskettäin koska ei ollut väljää.

                                Syttytulpat on kiinni ja peltipakosarja ei vuoda. Venttiilikoneistossa ei ole kiinnileikkaus/erikoisia kulumisjälkiä, öljykorkin reijästä tähystäessä näyttäisi öljy kiertävän.

                                Kellään ideoita mistä johtuu ?
                                Suuttimet pois suljettu vaihtoehto? Nehän tunnetusti saattaa myös pitää m20:pissä melkoista mekkalaa? Hiljeneekö moottorijarrulla ääni?

                                Mulla ois melkein uusi febin nokka-akseli myydä sopuhintaan
                                TEAM "Peli Menetetty"
                                Nyt:
                                E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                                E30 320i 2d m20b27 tic project
                                E38 728ia
                                E46 316i sedan
                                Ex:
                                3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎