Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tonton
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 9101
    • Raisio

    Originally posted by M-T2 View Post
    Lähti lapasesta
    Kokeile lähteekö kuoret putkien perästä jos otat kahvalta asti irti.

    Jos ei niin sitten purkaa kynkistä.

    Mikä siinä lapasesta lähti? 5 pulttijako ja kunnostus samalla vai?
    sigpic
    M-B Vito -22
    Transit Custom -18
    Yamaha vx ho cruiser -22
    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
    [email protected]

    Comment

    • M-T2
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2007
      • 733
      • Sawo

      Originally posted by Tonton View Post
      Kokeile lähteekö kuoret putkien perästä jos otat kahvalta asti irti.

      Jos ei niin sitten purkaa kynkistä.

      Mikä siinä lapasesta lähti? 5 pulttijako ja kunnostus samalla vai?
      Hyvä kiitos.

      No sanotaanko näin, että meni grilli hommiksi Laitetaan projekti topicciin vapun jälkeen juttua kun kameran saan mukaan.

      Comment

      • smpovers
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 2372
        • Tammela

        Keskuslukituksen jälkiasennus.

        En ole asiaan perehtynyt suuremmin, mutta jos haluan asentaa karvalakki e30:iin keskuslukituksen e30:touringista niin pitääkö jopa etuovien lukkopesät vaihtaa? Vai onko tähän helpompia reittejä?. Nykyään mulla on jälkiasenus keskuslukitus ja kaukosäätö, mutta se lopetti toimintansa viime kesänä. Bensatankinlukon ja takaluukun lukon ajattelin jättää asentamatta.

        Jos noita lukkopesiä pitää vaihtaa niin en todellakaan halua kahden avaimen autoa..
        Last edited by smpovers; 01-05-2015, 03:38.
        BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
        BMW 330d touring e46 -05
        Ford Cortina Mk2 1600 -70
        ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

        Comment

        • Taky
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2010
          • 562
          • Ola

          Originally posted by smpovers View Post
          ... e30:iin keskuslukituksen e30:touringista niin pitääkö jopa etuovien lukkopesät vaihtaa?
          Se selvinnee varaosanumeroita tutkimalla, mutta ovimoottoreita ja lukkokoneistoja on eri vuosimalleissa erilaisia, mm viimeisissä E30:ssa on eri ovi/lukkomoottori kuin alle vm.90 olevissa.
          Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
          Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

          Comment

          • N54
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2012
            • 526
            • Satakunta

            Tehostamattomalle hammastangolle olisi tarvetta. Schmiedmannilla olisi tällainen onko kokemuksia/ kommentteja? http://www.schmiedmann.fi/fi/bmw-e30...te=32111130169
            Jossain muissa nettikaupoissa oli halvempiakin mutta niissä oli aika huima pantti, onko kokemuksia miten vanhan osan palautus toimii? Smiidin pantti on aika pieni niin voinko jättää vaan vanhan lähettämättä ja jättää rahan sinne?

            Comment

            • T3
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 8530
              • Karhe

              Originally posted by N54 View Post
              Smiidin pantti on aika pieni niin voinko jättää vaan vanhan lähettämättä ja jättää rahan sinne?
              Niinhän se menee. Sitäpaitsi tuo Schmiedmannin pantti on 40€ ja jos joudut palauttamaan vanhan hammastangon ja maksamaan siitä rahtikulut MH:n kautta 15-20€, niin lopullinen hyvitys vanhasta hammastangosta on luokkaa 20€, eli ei maksa vaivaa. Jätä vanha lähettämättä ja ajele tyytyväisenä "uudella" hammastangolla. Käytetyt (ehjät) tehostamattomat hammastangot ei kuitenkaan maksa tuosta kuin murto-osan, joten harkitsisin myös sellaista.
              .

              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

              Comment

              • beemkeemo
                Bimmer Rookie
                • May 2015
                • 52
                • suomi

                BMW 316 1.6 1991 säksätys

                Eli ostin todella halvalla tollasen 91vm 316 bemarin.
                Auto toimii muuten täydellisesti muttä säksättää? Kuullostaa ihan dieseliltä tyhjäkäynnillä jos kuuntelee auton edessä. Autolla on ajettu 328tkm.
                Pitääkö huolestua? Miten tuon voisi korjata? Sitten on vielä semmoinen juttu että auto ei kierrä 4 tonnia enempää vaan siinä hakkaa joku rajoitin vastaan?
                Kaveri sanoi että näissä on kuulema tälläinen rajoitin 4 tonnissa mutta en löytänyt netistä mitään tietoa asiasta? Ei tuo rajoitin mitään haittaa kun vääntää niin hyvin ettei edes tarvitse huudattaa mutta olishan se mukavaa jos kiertäis sinne punarajalle asti.

                Comment

                • T3
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 8530
                  • Karhe

                  Originally posted by beemkeemo View Post
                  Eli ostin todella halvalla tollasen 91vm 316 bemarin.
                  Auto toimii muuten täydellisesti muttä säksättää? Kuullostaa ihan dieseliltä tyhjäkäynnillä jos kuuntelee auton edessä. Autolla on ajettu 328tkm.
                  Pitääkö huolestua? Miten tuon voisi korjata? Sitten on vielä semmoinen juttu että auto ei kierrä 4 tonnia enempää vaan siinä hakkaa joku rajoitin vastaan?
                  Kaveri sanoi että näissä on kuulema tälläinen rajoitin 4 tonnissa mutta en löytänyt netistä mitään tietoa asiasta? Ei tuo rajoitin mitään haittaa kun vääntää niin hyvin ettei edes tarvitse huudattaa mutta olishan se mukavaa jos kiertäis sinne punarajalle asti.
                  Kerro sille kaverilles, että se ei tiedä näistä yhtään mitään, sillä näissä ei todellakaan ole mitään rajotinta 4-tonnissa.

                  Oikeasti sulla on nokka-akseli/keinuvivut niin kuluneet ja mahdollisesti myös hydraulisäätimet niin jumissa, että venttiilit eivät enää aukea sitä määrää, mitä uusilla osilla. Näinollen se ei voikaan kiertää, kun polttoainetta annostellaan kuitenkin sama määrä, kuin ehjillekin osille. Eli kierrosluku "rajoittuu" mekaanisesti", kun osat ovat finaalissa. Korjaus: Uusi nokka-akseli, keinuvivut ja hydraulisäätimet yms pientä. Säksätys loppuu ja moottori kiertää kauniisti punarajalle asti, jolloin elektroninen kierrostenrajoitin katkaisee sytkän ja polttoaineen syötön.
                  .

                  Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                  Comment

                  • beemkeemo
                    Bimmer Rookie
                    • May 2015
                    • 52
                    • suomi

                    Originally posted by T3 View Post
                    Kerro sille kaverilles, että se ei tiedä näistä yhtään mitään, sillä näissä ei todellakaan ole mitään rajotinta 4-tonnissa.

                    Oikeasti sulla on nokka-akseli/keinuvivut niin kuluneet ja mahdollisesti myös hydraulisäätimet niin jumissa, että venttiilit eivät enää aukea sitä määrää, mitä uusilla osilla. Näinollen se ei voikaan kiertää, kun polttoainetta annostellaan kuitenkin sama määrä, kuin ehjillekin osille. Eli kierrosluku "rajoittuu" mekaanisesti", kun osat ovat finaalissa. Korjaus: Uusi nokka-akseli, keinuvivut ja hydraulisäätimet yms pientä. Säksätys loppuu ja moottori kiertää kauniisti punarajalle asti, jolloin elektroninen kierrostenrajoitin katkaisee sytkän ja polttoaineen syötön.
                    Oletko varma? Ennenkun me mentiin sitä autoa hakemaan kaverini kysyi minulta onko se sellainen missä on rajoitin 4 tonnissa? Ja siinähän oli.
                    Ehkä sitten sattumaa ja jossain samanlaisessa ollut sama vika. Kyllä se ihan rajottimelta tuntuu tekee sitä titititit ääntä ja tuntee miten rajoitin pistää stopin. autosta löytyi kuitti jossa tuota vikaa oli näytetty korjaamolla, korjaus: vikakoodi nollattu, kierrosmittari näyttää väärin. Kierrosmittari kyllä näyttää ihan oikein.
                    Pitääkö uusia tiivisteet jos venttiilikopan aukaisee, ajattelin jos kokeilin puhdistaa ne nostimet, onko kova homma ja onko missään jotain videota mistä voisi katsoa miten ne irroitetaan?

                    Comment

                    • T3
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 8530
                      • Karhe

                      Originally posted by beemkeemo View Post
                      Oletko varma? Ennenkun me mentiin sitä autoa hakemaan kaverini kysyi minulta onko se sellainen missä on rajoitin 4 tonnissa? Ja siinähän oli.
                      Ehkä sitten sattumaa ja jossain samanlaisessa ollut sama vika. Kyllä se ihan rajottimelta tuntuu tekee sitä titititit ääntä ja tuntee miten rajoitin pistää stopin. autosta löytyi kuitti jossa tuota vikaa oli näytetty korjaamolla, korjaus: vikakoodi nollattu, kierrosmittari näyttää väärin. Kierrosmittari kyllä näyttää ihan oikein.
                      Pitääkö uusia tiivisteet jos venttiilikopan aukaisee, ajattelin jos kokeilin puhdistaa ne nostimet, onko kova homma ja onko missään jotain videota mistä voisi katsoa miten ne irroitetaan?
                      Olen 100%:n varma. Näissä ei ole mitään rajoitinta 4-tonnissa. Edellämainitsemani kuluneet osat vaan tekevät juuri kyseisen asian. Moottori ei kierrä yli tuon, vaan alkaa "pätkimään".
                      Jos vaihtaa nokka-akselin, keinuvivut, hydraulisäätimet ja öljyputken, joka voitelee em. osia, niin samalla kannattaa vaihtaa myös nokka-akselin stefa, sekä venttiilikopan tiiviste. Itse vaihtaisin samalla myöskin jakohihnan/rullat, sekä vesipumpun ja termostaatin.
                      Esim tässä kokonainen setti venttiilikoneiston remonttiin: http://www.ebay.de/itm/CK-10015-Nock...item5d57fa2126
                      .

                      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                      Comment

                      • beemkeemo
                        Bimmer Rookie
                        • May 2015
                        • 52
                        • suomi

                        Originally posted by T3 View Post
                        Olen 100%:n varma. Näissä ei ole mitään rajoitinta 4-tonnissa. Edellämainitsemani kuluneet osat vaan tekevät juuri kyseisen asian. Moottori ei kierrä yli tuon, vaan alkaa "pätkimään".
                        Jos vaihtaa nokka-akselin, keinuvivut, hydraulisäätimet ja öljyputken, joka voitelee em. osia, niin samalla kannattaa vaihtaa myös nokka-akselin stefa, sekä venttiilikopan tiiviste. Itse vaihtaisin samalla myöskin jakohihnan/rullat, sekä vesipumpun ja termostaatin.
                        Esim tässä kokonainen setti venttiilikoneiston remonttiin: http://www.ebay.de/itm/CK-10015-Nock...item5d57fa2126
                        No ei oo kallis näköjään, odotin jotain 500 euron korjausta. Jos noi vaihdan niin rullaako sillä taas huoletta 100tkm?

                        Comment

                        • T3
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 8530
                          • Karhe

                          Originally posted by beemkeemo View Post
                          No ei oo kallis näköjään, odotin jotain 500 euron korjausta. Jos noi vaihdan niin rullaako sillä taas huoletta 100tkm?
                          Rullaa noiden osien osalta. Muusta tekniikasta ei voi luvata mitään. Jos noudattaa tehtaan öljynvaihtosuositusta ja vaihtaa täyssynteettiset öljyt ja suodattimen 7500km:n välein, niin noilla osilla ajelee helposti 400tkm.
                          .

                          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                          Comment

                          • beemkeemo
                            Bimmer Rookie
                            • May 2015
                            • 52
                            • suomi

                            Originally posted by T3 View Post
                            Rullaa noiden osien osalta. Muusta tekniikasta ei voi luvata mitään. Jos noudattaa tehtaan öljynvaihtosuositusta ja vaihtaa täyssynteettiset öljyt ja suodattimen 7500km:n välein, niin noilla osilla ajelee helposti 400tkm.
                            Mitä öljyä näihin kannattaa laittaa?

                            Comment

                            • T3
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 8530
                              • Karhe

                              Originally posted by beemkeemo View Post
                              Mitä öljyä näihin kannattaa laittaa?
                              Täyssynteettistä. Esim. 5W-40 oikein hyvä ympärivuotiseen ajoon.
                              .

                              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16465
                                • Asikkala

                                Originally posted by beemkeemo View Post
                                Kaveri sanoi että näissä on kuulema tälläinen rajoitin 4 tonnissa
                                Komppaan T3:sta. Sano sille kaverilles että vaihtaa autoharrastuksen (?) vaikka lukemiseen tai kansantanhuihin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎