Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16465
    • Asikkala

    Originally posted by aae30 View Post
    Laturiin?
    Kyllä.

    Comment

    • Matte1411
      Bimmer Rookie
      • Aug 2012
      • 75
      • Jyväskylä

      Originally posted by aae30 View Post
      Laturiin?
      Ei yletä laturiin asti, enkä ole sieltäpäin mitään mielestäni irroittanutkaan.
      BMW E46 320i -99
      BMW E30 320i -85

      Comment

      • jarcco
        Bimmer Rookie
        • Jun 2011
        • 97
        • Tornio

        Originally posted by Matte1411 View Post
        Ei yletä laturiin asti, enkä ole sieltäpäin mitään mielestäni irroittanutkaan.
        Startille ja siitä on oma johto laturille.

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16465
          • Asikkala

          Originally posted by jarcco View Post
          Startille ja siitä on oma johto laturille.
          Näinhän se tosiaan onkin.

          Comment

          • numberi
            BTCF Member
            • Apr 2013
            • 89
            • Hamina

            Nyt kyllä pitäis startata, mutta ei..

            M20B23 motronic 1.3 swapilla. Kipinää tulee ja suuttimetkin ruikkivat bensaa. Silti kone vaan pyörii kun sahaa käyntiin.

            Kaks liitintä on kyllä kytkemättä. Molemmat cps-liittimen lähettyvillä. Toisessa ohuet johdot (sininen, ruskea-oranssi ja kelta-vihreä) ja toisessa vähän paksummat (harmaa, keltainen, musta). Toinen ilmeisesti CID-johdolle, mutta kumpi? Ja mille toinen on?

            Lisäks vielä ecun liittimen päässä on joku pieni liitin. Pitäiskö olla kytkettynä johonkin? No, tänään uutta yritystä.
            Harrasteet sun muut projut: 1989 E34 ///M5 Turbo, 1994 E34 touring 35d+8hp
            Käyttis: Nissan ///Minterstar
            Mainitsemisen arvoiset ex rotiskot: 1991 E30 Touring M50B28 707hv/877nm, 1989 E30 2D Sedan M20B27 Sakhir Orange, 1991 E34 Sedan 535i M Technic

            Comment

            • peddee e30
              Bimmer Rookie
              • Apr 2014
              • 176
              • simo

              m10 kaasaria oon muuttamassa ruiskuksi ja olen hommannu m10 ruiskun moottorin sähöt ja tulipahan semmone mielee että ku sulakerasialta lähtevä moottori sähköjen pyöreä liitin on kaasarista ja se ite moottorinsähköjen liitin ruiskusta ja mitä nyt on tullu katottua nii muute pinnit ois oikeilla paikoilla paitsi 4 kpl on eripaikoissa ja olen lukenu että ihmiset vaa pyöräyttää liittimen kiinni ja se alkaa toimiin. vai pitääkö alkaa muuttelee noita pinni paikkoja että alkais pelaan?
              e30 316"i"
              e36 318is
              e30 318

              Comment

              • Matte1411
                Bimmer Rookie
                • Aug 2012
                • 75
                • Jyväskylä

                Saakos tuota vetoakselin ulompaa niveltä purettua mitenkään, vai täytyykö purkaa sisempi ja vaihtaa suojakumi sieltä kautta?
                BMW E46 320i -99
                BMW E30 320i -85

                Comment

                • [Raver]
                  BTCF Member
                  • Mar 2007
                  • 1613
                  • Oulu

                  M40 käy ku traktori :think Tyhjänä käy röpöttämällä sekä hieman humppaa ja tasakaasulla ajaessa nykii välillä. Täyskaasulla toimii kuten pitkääkin. Bensa haisee ihan riittävästi kun on käynnissä. Käynti muuttuu kun ottaa johdon pois tyhjäkäynti moottorilta tai ilmamassamittarilta. Ongelma ilmeni kansipahvin vaihdoin jälkeen. Vaihdettua osaa: kansipahvi, imu ja pakosarjan ja venttiilikopan tiivisteet, kaasuläppä&anturi, alipaineletkut, virranjakajankansi, ecun lämpötila anturi, bensapaineensäädin. Sekä vesipumppu ku seki päätti alkaa vuotamaan

                  Alakaa vähä niinku vaihtoehdot loppumaan käsiin

                  Imm, kampiakselin asentotunnistin, huono kuun asento? Huomenna pääsen testaamaan kaverilta toimivaa imm:ää nii saapi sen suljettua pois. Nii ja jako on kohdillaan, tarkistettu monta kertaa.

                  Edit: Nii ja jakopään hihna luonnollisesti vaihdettu kans.
                  Last edited by [Raver]; 01-07-2015, 22:30.
                  E30 325i 2D -88
                  E39 525i Msport 4D -03 :think

                  Comment

                  • Kape30
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2008
                    • 509
                    • Nokia

                    Originally posted by [Raver] View Post
                    M40 käy ku traktori :think Tyhjänä käy röpöttämällä sekä hieman humppaa ja tasakaasulla ajaessa nykii välillä. Täyskaasulla toimii kuten pitkääkin. Bensa haisee ihan riittävästi kun on käynnissä. Käynti muuttuu kun ottaa johdon pois tyhjäkäynti moottorilta tai ilmamassamittarilta. Ongelma ilmeni kansipahvin vaihdoin jälkeen. Vaihdettua osaa: kansipahvi, imu ja pakosarjan ja venttiilikopan tiivisteet, kaasuläppä&anturi, alipaineletkut, virranjakajankansi, ecun lämpötila anturi, bensapaineensäädin. Sekä vesipumppu ku seki päätti alkaa vuotamaan

                    Alakaa vähä niinku vaihtoehdot loppumaan käsiin

                    Imm, kampiakselin asentotunnistin, huono kuun asento? Huomenna pääsen testaamaan kaverilta toimivaa imm:ää nii saapi sen suljettua pois. Nii ja jako on kohdillaan, tarkistettu monta kertaa.

                    Edit: Nii ja jakopään hihna luonnollisesti vaihdettu kans.

                    Imuvuoto?
                    E30 M50b28 -90 Cirrusblau
                    E39 520d Touring -00 Sienarot II
                    MB Sprinter
                    Lynx Rave Re 600 -15
                    Suzuki GSX-R1100 -95

                    Comment

                    • väizki
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2010
                      • 110
                      • Rymättylä hoods

                      Löytyykö keltään obp pedalboksille todistusta sen olevan suunniteltu ja tarkoitettu asennettavaksi e30 mallisarjaan?
                      Saab-BMW e30 2.3t

                      Kuvat.fi

                      Comment

                      • Att1Tude
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2013
                        • 152
                        • Joensuu

                        Originally posted by [Raver] View Post
                        M40 käy ku traktori :think Tyhjänä käy röpöttämällä sekä hieman humppaa ja tasakaasulla ajaessa nykii välillä. Täyskaasulla toimii kuten pitkääkin. Bensa haisee ihan riittävästi kun on käynnissä. Käynti muuttuu kun ottaa johdon pois tyhjäkäynti moottorilta tai ilmamassamittarilta. Ongelma ilmeni kansipahvin vaihdoin jälkeen. Vaihdettua osaa: kansipahvi, imu ja pakosarjan ja venttiilikopan tiivisteet, kaasuläppä&anturi, alipaineletkut, virranjakajankansi, ecun lämpötila anturi, bensapaineensäädin. Sekä vesipumppu ku seki päätti alkaa vuotamaan

                        Alakaa vähä niinku vaihtoehdot loppumaan käsiin

                        Imm, kampiakselin asentotunnistin, huono kuun asento? Huomenna pääsen testaamaan kaverilta toimivaa imm:ää nii saapi sen suljettua pois. Nii ja jako on kohdillaan, tarkistettu monta kertaa.

                        Edit: Nii ja jakopään hihna luonnollisesti vaihdettu kans.
                        Imuvuodot jollain cleanerilla läpi, onko täyskaasulla tehoja(jako hypännyt) remontin jälkeen IMM kiekko pyöritellä uudelleen kohilleen, imm likainen, lambdan toimivuus, hyvällä korjaamolla katella päästöjä niin selviää paljon
                        ex.E30 316i'90
                        ex.E36 320i'91
                        Ja muita merkkejäkin on ollut, ja tulee olemaan.

                        Comment

                        • Vicious_e36
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2015
                          • 844
                          • Hämeenlinna

                          Mistä ootte ostanu lämppärin vastuksia? Oon nyt kyselly Motonetistä ja Fixukselta eikä kuulemma löydy mitään sopivaa (rekisterinumerolla) edes tilaamalla paitsi ilmastoituun versioon? e30 316i '89
                          e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

                          ex:
                          e36 328i ’95 Touring,
                          e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
                          e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
                          e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
                          e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
                          e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
                          e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
                          e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
                          e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

                          Comment

                          • T3
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 8530
                            • Karhe

                            Originally posted by jvsvmvsv View Post
                            Mistä ootte ostanu lämppärin vastuksia? Oon nyt kyselly Motonetistä ja Fixukselta eikä kuulemma löydy mitään sopivaa (rekisterinumerolla) edes tilaamalla paitsi ilmastoituun versioon? e30 316i '89
                            Ootko ajatellu kysyä BMW-merkkiliikkeen varaosatiskiltä? Tästä osanumero #5: http://www.leebmann24.de/bmw-ersatzt...ikid=8850&vin=
                            .

                            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                            Comment

                            • Osmis
                              Moderator
                              • May 2006
                              • 5271
                              • Lieksa, Middle of Nowhere

                              Originally posted by [Raver] View Post
                              M40 käy ku traktori :think Tyhjänä käy röpöttämällä sekä hieman humppaa ja tasakaasulla ajaessa nykii välillä. Täyskaasulla toimii kuten pitkääkin. Bensa haisee ihan riittävästi kun on käynnissä. Käynti muuttuu kun ottaa johdon pois tyhjäkäynti moottorilta tai ilmamassamittarilta. Ongelma ilmeni kansipahvin vaihdoin jälkeen. Vaihdettua osaa: kansipahvi, imu ja pakosarjan ja venttiilikopan tiivisteet, kaasuläppä&anturi, alipaineletkut, virranjakajankansi, ecun lämpötila anturi, bensapaineensäädin. Sekä vesipumppu ku seki päätti alkaa vuotamaan

                              Alakaa vähä niinku vaihtoehdot loppumaan käsiin

                              Imm, kampiakselin asentotunnistin, huono kuun asento? Huomenna pääsen testaamaan kaverilta toimivaa imm:ää nii saapi sen suljettua pois. Nii ja jako on kohdillaan, tarkistettu monta kertaa.

                              Edit: Nii ja jakopään hihna luonnollisesti vaihdettu kans.
                              Veljen M40 röpötti, nyki ja päästöt oli taivaissa. Vika löytyi rikkinäisestä haitariputkesta joka menee imm-->imusarjaan.
                              Sawo-Karjala - connection

                              @osmis_garage

                              Harraste: E30 325i Cabriolet -86

                              Käyttis: E39 528i M-Sport -99

                              Comment

                              • [Raver]
                                BTCF Member
                                • Mar 2007
                                • 1613
                                • Oulu

                                Originally posted by Att1Tude View Post
                                Imuvuodot jollain cleanerilla läpi, onko täyskaasulla tehoja(jako hypännyt) remontin jälkeen IMM kiekko pyöritellä uudelleen kohilleen, imm likainen, lambdan toimivuus, hyvällä korjaamolla katella päästöjä niin selviää paljon
                                Täys kaasulla on sen verran tehoja mitä tuossa nyt voi olettaa olevan, jako on tarkistettu monta kertaa. Imm kiekkoa on pyöritelty suuntaan jos toiseen. Pitänee käyä kaverin konttorilla mittailemassa kuha saa ees käymää tasasesti.

                                Originally posted by Osmis View Post
                                Veljen M40 röpötti, nyki ja päästöt oli taivaissa. Vika löytyi rikkinäisestä haitariputkesta joka menee imm-->imusarjaan.
                                Haitari putki vaihettu 3kk sitten(uusi).
                                E30 325i 2D -88
                                E39 525i Msport 4D -03 :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎