Originally posted by aae30
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
								
									View Post
								
							
						
					
				
				
			
		E30 Kysymyksiä ja vastauksia VII
				
					Collapse
				
			
		
	This topic is closed.
				
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Nyt kyllä pitäis startata, mutta ei..
 
 M20B23 motronic 1.3 swapilla. Kipinää tulee ja suuttimetkin ruikkivat bensaa. Silti kone vaan pyörii kun sahaa käyntiin.
 
 Kaks liitintä on kyllä kytkemättä. Molemmat cps-liittimen lähettyvillä. Toisessa ohuet johdot (sininen, ruskea-oranssi ja kelta-vihreä) ja toisessa vähän paksummat (harmaa, keltainen, musta). Toinen ilmeisesti CID-johdolle, mutta kumpi? Ja mille toinen on?
 
 Lisäks vielä ecun liittimen päässä on joku pieni liitin. Pitäiskö olla kytkettynä johonkin? No, tänään uutta yritystä. Harrasteet sun muut projut: 1989 E34 ///M5 Turbo, 1994 E34 touring 35d+8hp Harrasteet sun muut projut: 1989 E34 ///M5 Turbo, 1994 E34 touring 35d+8hp
 Käyttis: Nissan ///Minterstar
 Mainitsemisen arvoiset ex rotiskot: 1991 E30 Touring M50B28 707hv/877nm, 1989 E30 2D Sedan M20B27 Sakhir Orange, 1991 E34 Sedan 535i M Technic
  
 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 m10 kaasaria oon muuttamassa ruiskuksi ja olen hommannu m10 ruiskun moottorin sähöt ja tulipahan semmone mielee että ku sulakerasialta lähtevä moottori sähköjen pyöreä liitin on kaasarista ja se ite moottorinsähköjen liitin ruiskusta ja mitä nyt on tullu katottua nii muute pinnit ois oikeilla paikoilla paitsi 4 kpl on eripaikoissa ja olen lukenu että ihmiset vaa pyöräyttää liittimen kiinni ja se alkaa toimiin. vai pitääkö alkaa muuttelee noita pinni paikkoja että alkais pelaan?e30 316"i"
 e36 318is
 e30 318
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 M40 käy ku traktori :think Tyhjänä käy röpöttämällä sekä hieman humppaa ja tasakaasulla ajaessa nykii välillä. Täyskaasulla toimii kuten pitkääkin. Bensa haisee ihan riittävästi kun on käynnissä. Käynti muuttuu kun ottaa johdon pois tyhjäkäynti moottorilta tai ilmamassamittarilta. Ongelma ilmeni kansipahvin vaihdoin jälkeen. Vaihdettua osaa: kansipahvi, imu ja pakosarjan ja venttiilikopan tiivisteet, kaasuläppä&anturi, alipaineletkut, virranjakajankansi, ecun lämpötila anturi, bensapaineensäädin. Sekä vesipumppu ku seki päätti alkaa vuotamaan 
 
 Alakaa vähä niinku vaihtoehdot loppumaan käsiin 
 
 Imm, kampiakselin asentotunnistin, huono kuun asento? Huomenna pääsen testaamaan kaverilta toimivaa imm:ää nii saapi sen suljettua pois. Nii ja jako on kohdillaan, tarkistettu monta kertaa.
 
 Edit: Nii ja jakopään hihna luonnollisesti vaihdettu kans.Last edited by [Raver]; 01-07-2015, 22:30.E30 325i 2D -88 
 E39 525i Msport 4D -03 :think
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Originally posted by [Raver] View PostM40 käy ku traktori :think Tyhjänä käy röpöttämällä sekä hieman humppaa ja tasakaasulla ajaessa nykii välillä. Täyskaasulla toimii kuten pitkääkin. Bensa haisee ihan riittävästi kun on käynnissä. Käynti muuttuu kun ottaa johdon pois tyhjäkäynti moottorilta tai ilmamassamittarilta. Ongelma ilmeni kansipahvin vaihdoin jälkeen. Vaihdettua osaa: kansipahvi, imu ja pakosarjan ja venttiilikopan tiivisteet, kaasuläppä&anturi, alipaineletkut, virranjakajankansi, ecun lämpötila anturi, bensapaineensäädin. Sekä vesipumppu ku seki päätti alkaa vuotamaan 
 
 Alakaa vähä niinku vaihtoehdot loppumaan käsiin 
 
 Imm, kampiakselin asentotunnistin, huono kuun asento? Huomenna pääsen testaamaan kaverilta toimivaa imm:ää nii saapi sen suljettua pois. Nii ja jako on kohdillaan, tarkistettu monta kertaa.
 
 Edit: Nii ja jakopään hihna luonnollisesti vaihdettu kans.
 Imuvuoto?E30 M50b28 -90 Cirrusblau
 E39 520d Touring -00 Sienarot II
 MB Sprinter
 Lynx Rave Re 600 -15
 Suzuki GSX-R1100 -95
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Löytyykö keltään obp pedalboksille todistusta sen olevan suunniteltu ja tarkoitettu asennettavaksi e30 mallisarjaan?
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Imuvuodot jollain cleanerilla läpi, onko täyskaasulla tehoja(jako hypännyt) remontin jälkeen IMM kiekko pyöritellä uudelleen kohilleen, imm likainen, lambdan toimivuus, hyvällä korjaamolla katella päästöjä niin selviää paljonOriginally posted by [Raver] View PostM40 käy ku traktori :think Tyhjänä käy röpöttämällä sekä hieman humppaa ja tasakaasulla ajaessa nykii välillä. Täyskaasulla toimii kuten pitkääkin. Bensa haisee ihan riittävästi kun on käynnissä. Käynti muuttuu kun ottaa johdon pois tyhjäkäynti moottorilta tai ilmamassamittarilta. Ongelma ilmeni kansipahvin vaihdoin jälkeen. Vaihdettua osaa: kansipahvi, imu ja pakosarjan ja venttiilikopan tiivisteet, kaasuläppä&anturi, alipaineletkut, virranjakajankansi, ecun lämpötila anturi, bensapaineensäädin. Sekä vesipumppu ku seki päätti alkaa vuotamaan 
 
 Alakaa vähä niinku vaihtoehdot loppumaan käsiin 
 
 Imm, kampiakselin asentotunnistin, huono kuun asento? Huomenna pääsen testaamaan kaverilta toimivaa imm:ää nii saapi sen suljettua pois. Nii ja jako on kohdillaan, tarkistettu monta kertaa.
 
 Edit: Nii ja jakopään hihna luonnollisesti vaihdettu kans.ex.E30 316i'90
 ex.E36 320i'91
 Ja muita merkkejäkin on ollut, ja tulee olemaan.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Mistä ootte ostanu lämppärin vastuksia? Oon nyt kyselly Motonetistä ja Fixukselta eikä kuulemma löydy mitään sopivaa (rekisterinumerolla) edes tilaamalla paitsi ilmastoituun versioon? e30 316i '89e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe
 
 ex:
 e36 328i ’95 Touring,
 e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
 e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
 e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
 e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
 e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
 e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
 e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
 e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.
 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ootko ajatellu kysyä BMW-merkkiliikkeen varaosatiskiltä? Tästä osanumero #5: http://www.leebmann24.de/bmw-ersatzt...ikid=8850&vin=Originally posted by jvsvmvsv View PostMistä ootte ostanu lämppärin vastuksia? Oon nyt kyselly Motonetistä ja Fixukselta eikä kuulemma löydy mitään sopivaa (rekisterinumerolla) edes tilaamalla paitsi ilmastoituun versioon? e30 316i '89.
 
 Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Veljen M40 röpötti, nyki ja päästöt oli taivaissa. Vika löytyi rikkinäisestä haitariputkesta joka menee imm-->imusarjaan.Originally posted by [Raver] View PostM40 käy ku traktori :think Tyhjänä käy röpöttämällä sekä hieman humppaa ja tasakaasulla ajaessa nykii välillä. Täyskaasulla toimii kuten pitkääkin. Bensa haisee ihan riittävästi kun on käynnissä. Käynti muuttuu kun ottaa johdon pois tyhjäkäynti moottorilta tai ilmamassamittarilta. Ongelma ilmeni kansipahvin vaihdoin jälkeen. Vaihdettua osaa: kansipahvi, imu ja pakosarjan ja venttiilikopan tiivisteet, kaasuläppä&anturi, alipaineletkut, virranjakajankansi, ecun lämpötila anturi, bensapaineensäädin. Sekä vesipumppu ku seki päätti alkaa vuotamaan 
 
 Alakaa vähä niinku vaihtoehdot loppumaan käsiin 
 
 Imm, kampiakselin asentotunnistin, huono kuun asento? Huomenna pääsen testaamaan kaverilta toimivaa imm:ää nii saapi sen suljettua pois. Nii ja jako on kohdillaan, tarkistettu monta kertaa.
 
 Edit: Nii ja jakopään hihna luonnollisesti vaihdettu kans.Sawo-Karjala - connection
 
 @osmis_garage
 
 Harraste: E30 325i Cabriolet -86
 
 Käyttis: E39 528i M-Sport -99
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Täys kaasulla on sen verran tehoja mitä tuossa nyt voi olettaa olevan, jako on tarkistettu monta kertaa. Imm kiekkoa on pyöritelty suuntaan jos toiseen. Pitänee käyä kaverin konttorilla mittailemassa kuha saa ees käymää tasasesti.Originally posted by Att1Tude View PostImuvuodot jollain cleanerilla läpi, onko täyskaasulla tehoja(jako hypännyt) remontin jälkeen IMM kiekko pyöritellä uudelleen kohilleen, imm likainen, lambdan toimivuus, hyvällä korjaamolla katella päästöjä niin selviää paljon
 
 Haitari putki vaihettu 3kk sitten(uusi).Originally posted by Osmis View PostVeljen M40 röpötti, nyki ja päästöt oli taivaissa. Vika löytyi rikkinäisestä haitariputkesta joka menee imm-->imusarjaan.E30 325i 2D -88 
 E39 525i Msport 4D -03 :think
 Comment
Comment