Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8530
    • Karhe

    Originally posted by MikeDry View Post
    Hei...
    Tälläinen löyty -86 vuoden ix:än akku kotelon alta, letku ei mennyt mihinkään..Yritin etsiä tuolla numerolla googlesta, mutta tuloksessa.
    Mikähän tää on ja mikä on tarkoitus, itsellä tulee mieleen, että letku menee akun ylivuoto reikään ja tuo "kerää" sen akkuhapon:think
    Tavallaan noin. Tuohon purkkiin kerääntyy ylivuotoneste akulta, mutta purkista se jatkaa letkulla matkaa akkukotelon pohjassa olevan läpivientikumin läpi maahan asti. Numerokin näyttäisi olevan ihan oikein. Tästä kuvasta osa #4: https://www.leebmann24.de/bmw-ersatz...=61&bt=61_0683 joka jo tosin vanha numero. Uusi numero alla, jolla kyseisen purkin vielä voi hankkia.

    EDIT: Vähän hidas
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

    Comment

    • MikeDry
      BTCF Member
      • May 2006
      • 6206
      • Helsinki

      Kiitoksia vastauksista..Eli se jää käyttöön kun sellainen on, niin eipähän maalit lähe, mutta luultavasti vaihdan akun hyytelö malliin
      Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
      Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

      Comment

      • pazq
        BTCF Member
        • Jan 2008
        • 3167
        • 47200

        Onks edessä tukivarsissa eroja? Cabriossa on edessä camberia vallan perkeleesti ja kaikki on kuitenkin ehjää eikä ole mitään säädettävää siellä. Vähän on madallettu muttei se ole ennenkään vetäny noita tuollai muissakaan. Ei oikein muutakaan keksi mistä vois johtua :think vm oli 86 320

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16465
          • Asikkala

          Originally posted by pazq View Post
          Onks edessä tukivarsissa eroja? Cabriossa on edessä camberia vallan perkeleesti ja kaikki on kuitenkin ehjää eikä ole mitään säädettävää siellä. Vähän on madallettu muttei se ole ennenkään vetäny noita tuollai muissakaan. Ei oikein muutakaan keksi mistä vois johtua :think vm oli 86 320
          Ei kai niissä mitään eroa ole ainakaan takavetoisissa, ix on jotenkin eri, ..kö ?

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

            Originally posted by pazq View Post
            Onks edessä tukivarsissa eroja? Cabriossa on edessä camberia vallan perkeleesti ja kaikki on kuitenkin ehjää eikä ole mitään säädettävää siellä. Vähän on madallettu muttei se ole ennenkään vetäny noita tuollai muissakaan. Ei oikein muutakaan keksi mistä vois johtua :think vm oli 86 320
            Jos epäkesko pusla tukivarressa, onko se oikein päin?
            Aprilia RSV4

            Comment

            • pazq
              BTCF Member
              • Jan 2008
              • 3167
              • 47200

              Originally posted by jannmann View Post
              Jos epäkesko pusla tukivarressa, onko se oikein päin?
              Ei oo sellasia. Ja pyöräki on keskellä. No laitan sinne säädettävät yläpäät korjaamaan tilannetta ainakin vähän.

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16465
                • Asikkala

                Originally posted by pazq View Post
                Ei oo sellasia. Ja pyöräki on keskellä. No laitan sinne säädettävät yläpäät korjaamaan tilannetta ainakin vähän.
                Onhan tolpat vakiot eikä tarviketuning ?

                Comment

                • pazq
                  BTCF Member
                  • Jan 2008
                  • 3167
                  • 47200

                  Joo on. Ei oo hitsailtu mitään coileja tmv sinne. Madallusvieterit vaan. Minäpä otan kuvan ku pääsen kotia. Edessä on enemmän kenossa renkaat ku takana ja takana ei ole edes niitä säätölätkiä. Kuluu ikävästi kumit sisäreunoista. Eikä mikään ole mutkallakaan kun on molemmat puolet samalla tavalla

                  E.tuosta kyllä jo näkee tarpeellisen.
                  Last edited by pazq; 18-01-2018, 19:54.

                  Comment

                  • Skarpa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2007
                    • 3408
                    • Kotka

                    Originally posted by pazq View Post
                    Joo on. Ei oo hitsailtu mitään coileja tmv sinne. Madallusvieterit vaan. Minäpä otan kuvan ku pääsen kotia. Edessä on enemmän kenossa renkaat ku takana ja takana ei ole edes niitä säätölätkiä. Kuluu ikävästi kumit sisäreunoista. Eikä mikään ole mutkallakaan kun on molemmat puolet samalla tavalla
                    Tulee mieleen kaksi mahdollisuutta: Tukivarret on vakiota pidemmät, tai sitten sulla on siellä säätömallin iskarin yläpäät, jotka on niin päin, että ne lisää negatiivista camberia.
                    BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                    E30 Armo "330i"

                    Comment

                    • MikeDry
                      BTCF Member
                      • May 2006
                      • 6206
                      • Helsinki

                      Ööö...

                      Onko kukaan verrannut ix:sän ja takavetoisen e30:sen taka-akselia/poikkipalkkia. Siis että mitä eroa, kun realoem näyttää, että olisi ix:ssä oma:think
                      Eli kysymys, käykö rwd e30:sen ix:ään http://www.realoem.com/bmw/enUS/part...546&series=E30

                      Kiitos vastauksista
                      Last edited by MikeDry; 21-01-2018, 08:39. Reason: Kiitos vastauksista
                      Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                      Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                      Comment

                      • Haatainen
                        BTCF Member
                        • Jul 2009
                        • 1451
                        • Tampere

                        Originally posted by MikeDry View Post
                        Onko kukaan verrannut ix:sän ja takavetoisen e30:sen taka-akselia/poikkipalkkia. Siis että mitä eroa, kun realoem näyttää, että olisi ix:ssä oma:think
                        Eli kysymys, käykö rwd e30:sen ix:ään http://www.realoem.com/bmw/enUS/part...546&series=E30

                        Kiitos vastauksista
                        IX:ssä on isompi maavara ja pyörännavat ulompana. Kynkkien kiinnityspisteet on kauempana korista ja mahdolisesti myös kauempana toisistaan. Jumalansanaa ei ole antaa, mitkä erot on tehty missä komponenteissa, mutta tuossa nuo mahdolliset eroavaisuuden paikat.
                        Alla:
                        E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
                        E24 635Csi -84 Polaris metallic

                        Ennenkin on ollut autoja

                        Comment

                        • GOOFY
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 4139
                          • .

                          Originally posted by Haatainen View Post
                          IX:ssä on isompi maavara ja pyörännavat ulompana. Kynkkien kiinnityspisteet on kauempana korista ja mahdolisesti myös kauempana toisistaan. Jumalansanaa ei ole antaa, mitkä erot on tehty missä komponenteissa, mutta tuossa nuo mahdolliset eroavaisuuden paikat.
                          Eiköstä ix:ssä ole takana nostettu (laskettu) maavaraa hieman korkeammilla kelkan puslilla jolloin myös kynkkien kiinnityspisteet ovat kauempana korista.
                          E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                          Comment

                          • FinCode
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2003
                            • 470
                            • Savo

                            Mitenkäs kun perus kolmekymppiin pitäisi vaihdella alustaan lähestulkoon kaikki puslat, niin laittaakko alkuperäistä vai strongflexiä? Äkkiseltään katsottunahan strongflexit saisi halvemmalla ja helpompi varmaan vaihdellakin uretaanikamat. Tarkoitus ei ole tehdä autosta mitään linttamatalaa, korkeintaan madaltaa miedosti joskus hamassa tulevaisuudessa. Tälläkin hetkellä auto on täysin vakiokorkuinen.
                            E21, E30, E36, E84
                            ½ R89/146, G20

                            Comment

                            • Iemel
                              BTCF Member
                              • Oct 2007
                              • 1654
                              • Muhos

                              Originally posted by FinCode View Post
                              Mitenkäs kun perus kolmekymppiin pitäisi vaihdella alustaan lähestulkoon kaikki puslat, niin laittaakko alkuperäistä vai strongflexiä? Äkkiseltään katsottunahan strongflexit saisi halvemmalla ja helpompi varmaan vaihdellakin uretaanikamat. Tarkoitus ei ole tehdä autosta mitään linttamatalaa, korkeintaan madaltaa miedosti joskus hamassa tulevaisuudessa. Tälläkin hetkellä auto on täysin vakiokorkuinen.
                              Jos ei ole tarkoitus tehdä mitään race-peliä niin laittaisin strongflexistä korkeintaan takakelkan isot puslat sekä perän kiinnityspuslan, ei takakelkka eläisi niin paljon jos haluaa välillä ajaa hieman sporttisemmin.

                              Mutta toimii noissa uusi vakiokin vallan mainiosti.
                              Turhaan siitä autosta tekee kivirekeä jos uusi vakiopusla ajaa asiansa 99% kaikesta ajosta.
                              Projekti1: -89 e30 318iST Brillantrot m42b20 turbo Time Attack
                              Projekti2: -90 VW Trasporter T3 Timorbeige "Römpäkkö" Campervan
                              Projekti3: -97 e36 316i Alpinweiß III M42b20 vapari
                              Projekti4: -89 e30 "yks vielä" (m42 luultavasti)
                              Käyttis:Transporter T5 2.5tdi

                              Comment

                              • MikeDry
                                BTCF Member
                                • May 2006
                                • 6206
                                • Helsinki

                                Originally posted by Haatainen View Post
                                IX:ssä on isompi maavara ja pyörännavat ulompana. Kynkkien kiinnityspisteet on kauempana korista ja mahdolisesti myös kauempana toisistaan. Jumalansanaa ei ole antaa, mitkä erot on tehty missä komponenteissa, mutta tuossa nuo mahdolliset eroavaisuuden paikat.
                                Originally posted by GOOFY View Post
                                Eiköstä ix:ssä ole takana nostettu (laskettu) maavaraa hieman korkeammilla kelkan puslilla jolloin myös kynkkien kiinnityspisteet ovat kauempana korista.
                                Kiitos tästä, joo sen tiedän että niissä pääty puslien päällä on noin 10mm spacerit tuomassa poikkipalkkia alaspäin. Mutta toi kynkkien kiinnityspisteiden kiinnitys eripaikassa, siitä ei ole tietoa. Kun toiset sanoo että käy, ei ole tuossa poikkipalkissa mitään eroa, että sen takia on eri varaosanumerot, kun puslien päällä ne spacerit:think
                                Ainakin realoem mukaan, takarukivarret on samat kaikissa, tietysti ix:ssä on abs jarrut. No katotaan mitä käy,
                                Last edited by MikeDry; 21-01-2018, 21:58.
                                Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                                Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎