Announcement

Collapse
No announcement yet.

E 30 sarjan mittarikysely

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

dodiin, mittaristo kiinni taas. vaihoin akut "uusiin", vanhathan nuo on, mutta hyväkuntoset 1.2 volttiset, ampeereja en muista, latasin ennenku laitoin kii. nyt huoltovalot vetää ku jotku helvetin strobovalot himmeinä kokoaika. kulutus- ja nopeusmittari vieläkin kuolleita, lämpömittari sentään alkoi toimia. Elikkäs mikä seuraavaksi, voihan sitä oikeestikki uusilla akuilla koittaa, jos mitään auttaa?

Ja se keltainen liitin jäi hämäämään. mulla mitään sellaista autossa ole, mutta mittaristossa kylläkin
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

Comment

• ZoMbiE
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2003
      • 2583
      • Lohja, Virkkala

Ei minullakaan siinä keltaisessa mitään ole kiinni, ja toimii niinkuin pitääkin. (paitsi se kulutus,mutta se ei johdu tuosta liittimestä) Ettei olisi joku diesel mallien käyttämä liitin?

Comment

• Supra^
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 5150
        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

Originally posted by ZoMbiE
        Ei minullakaan siinä keltaisessa mitään ole kiinni, ja toimii niinkuin pitääkin. (paitsi se kulutus,mutta se ei johdu tuosta liittimestä) Ettei olisi joku diesel mallien käyttämä liitin?
        ookoo, kiitos tästä
        Musti 8HP
        Nokivasara M47
        TeiniCoupé DCT
        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

Ex:
        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

Comment

• MikkoJII
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 1807
          • Lapua

Ei toimi ei!
          Huomenna katon/vaihdan nopeusmittarin anturille menevät piuhat ja puran mittariston taas uudestaan.
          Ois kiva tietää, että onko toi mun kiekkamittari väärä tossa mittaristossa, koska mittaristo Motometer ja jenkamittari on VDO?!

Niin ja lisätään vielä, että pitää kattoa samalla toi huoltovalojen piirilevy jos se kerran tosiaan saattais siinä olla se vika.
          E32 750i 11/89

Comment

• Redain
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 506
            • Turku

mulla auttoi ihan pattereiden/akkujen vaihto ja samalla vaihdoin sulakkeet kun mulla meni ihan pimeeksi koko mittaristo
            Verhoilutyöt, vikakoodin luenta, hiekkapuhallustyöt Turku, Rauma seudulla. Yhteydet yv tai Redain(at)gmail.com

Comment

• hapa11
              Bimmer Rookie
              • Nov 2005
              • 61
              • hyvinkää

mulla ois semmonen ongelma et bensa mittari ei toimi mut valo toimii ja kierrosluku mittari tulee jäljessä ja toimii muutenki pikkasen vaihtelevasti..

mistä lähen tossa ettii vikaa???

Comment

• hapa11
                Bimmer Rookie
                • Nov 2005
                • 61
                • hyvinkää

tänään teki sillee et bensa mittari seilaa ees taas ja kierrosluku mittari on oikeestaa paikallaan vaa. bensa valo kumminki toimii normaalisti.

vinkkejä kaivataan vieläkin...

Comment

• ZoMbiE
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2003
                  • 2583
                  • Lohja, Virkkala

Originally posted by hapa11
                  tänään teki sillee et bensa mittari seilaa ees taas ja kierrosluku mittari on oikeestaa paikallaan vaa. bensa valo kumminki toimii normaalisti.

vinkkejä kaivataan vieläkin...
                  Onko sulla ne akut kunnossa? Ne voi tehä tommoista...

Comment

• hapa11
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2005
                    • 61
                    • hyvinkää

aattelin vaan et vika ei oo niis akuissa kun mittarit sentään näyttää jotain. pitää kokeilla vaihtaa akut.

bensa mittari vaeltaa 40 - 50 litran välissä vaikka bensa lopussa.

Comment

• ZoMbiE
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2003
                      • 2583
                      • Lohja, Virkkala

No tietty sit tässkin threadissa mainittu kolvauksien/piirien tarkistus...
                      Mutta noi akut mä kattoisin ekana, ja samalla siinä kattoo et ne juotokset on ok.

Comment

• hapa11
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2005
                        • 61
                        • hyvinkää

pitää alkaa tutkii asiaa...

Comment

• advance
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2004
                          • 1689

Mikähän mulla on mittarista menny kun, joku on menny sitä ruuvaamaan niin ei toimi rippi eikä matkamittari.

Comment

• MikkoJII
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 1807
                            • Lapua

Originally posted by advance
                            Mikähän mulla on mittarista menny kun, joku on menny sitä ruuvaamaan niin ei toimi rippi eikä matkamittari.
                            No sulla on varmaan sama homma ku mulla. Mulla ei kylläkään toimi nopeus,trippi,matka,kulutus eikä jenkamittari Bensa ja lämpö ja huoltovalot toimii. Jos jollaki olis jossaki 318is mittari joka toimis varmasti niin voisinpa olla kiinnostunu....
                            E32 750i 11/89

Comment

• advance
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2004
                              • 1689

Mitä pitää tehä että saa 86vm 320i mittariston pelaamaan tossa omassa 90vm 316i

Comment

• makkis
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 5152
                                • Kouvola, Savisto

Originally posted by advance
                                Mitä pitää tehä että saa 86vm 320i mittariston pelaamaan tossa omassa 90vm 316i
                                En tiedä muuten, mut ainakin kiekkamittari pitää vaihtaa, jos sellanen on.

Sillä 320i on 6 syl. kun taas 316i on 4 syl. eli kiekkamittari näyttää vähemmän kuin pitäis.
                                Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                                Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                                Virallinen Xhp jälleenmyyjä

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎