Announcement

Collapse
No announcement yet.

E21 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FinCode
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 471
    • Savo

    Originally posted by jr66 View Post
    Unohda se.
    Joo, tämä oli päällimmäisenä mielessä koeajon jälkeen, mutta jäihän tuo silti vähän kaivelemaan, kun auton rakentaneelle ex-omistajallekin soittelin ja kehui auton hyväksi peliksi. Mikä lie sitten koneeseen tullut.

    Toisaalta kun ei ole paikkaa missä ruveta mottia avaamaan niin taitaa olla turvallisempi tosiaan skipata tämä yksilö.
    E21, E30, E36, E84
    ½ R89/146, G20

    Comment

    • Peksu_M20
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 2124
      • Lahti

      Kuinkas suurille tehoille olette saaneet rekisteröityä e21:siä? Alpinat ei taida kelvata vertailu malliks?
      Mahtiala kustom - No connection
      Bmw E21 320A -81 "330i"
      Bmw e30 318is

      Comment

      • Eepo
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 5388
        • Tampere

        Originally posted by pekka_hirvonen View Post
        Kuinkas suurille tehoille olette saaneet rekisteröityä e21:siä? Alpinat ei taida kelvata vertailu malliks?
        323i on tehokkain, et siitä lasket, ja 2.8 M30 motti on suurin minkä saa vielä laillisesti pellin alle
        -Harley Davidson Sportster - 89-
        -Harley Davidson softail -89-
        -Suzuki PV50 -86-

        Comment

        • An51
          Newbiemmer
          • Jun 2012
          • 1
          • kossu

          Tietäiskö kukaan mistä sais e21 takakelkan päätypuslia? Tuntuis olevan
          aika heikosti saatavilla..

          Comment

          • T3
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 8530
            • Karhe

            Originally posted by An51 View Post
            Tietäiskö kukaan mistä sais e21 takakelkan päätypuslia? Tuntuis olevan
            aika heikosti saatavilla..
            BMW-merkkiliikkeen varaosatiskiltä tilaamalla.
            .

            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16413
              • Asikkala

              Originally posted by T3 View Post
              BMW-merkkiliikkeen varaosatiskiltä tilaamalla.
              + kl-varaosat, merteil, lähin varaosaliike...

              Miten niin heikosti saatavilla ?

              Comment

              • PeteS
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 2766
                • Ylivieska

                Eikös pitäisikin pyöriä ongelmitta 7x15" ET20 ja 8x15" ET15 kohtuu matalan e21:n alla? Minkälaiset kumet olis passelit?
                Originally posted by EGoman
                on kyllä mahtavat nuo sun lenson kopiot
                Satakertaa ennemmin M10-1,8i, kuin tuo kammottava paskakasa M20B20.
                E21 315 -81, E39 530iA, Skoda Octavia Rs

                Comment

                • J. Kuusisto
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2003
                  • 860
                  • Kauhajoki, Etelä-Pohjanmaa

                  Morjes.

                  Onko ideoita millä tehdä e21:een kestävä voimansiirto sekä jämäkämpi alusta?

                  Tällä hetkellä tuon signaturesta löytyvän e21:ssä olevan ahdetun m50b25:n perästä löytyy m20-vauhtipyörä -> 618 sachs asetelma -> jousittamaton massalevy -> e21 320 vakio painelaakeri -> e21 vakio ylivaihdelaatikko -> e21 vakioperä kemppilukolla.

                  Jenkkilästä tilaamani e21 323i lukkoperä antatui 270km jälkeen. Nyt tilalla hätäisesti vanha perä hitsattuna lukkoon.

                  Ilmeisesti e36 m3:n ZF olisi kestävä laatikko? Tuota laatikko käsittääkseni löytyy muistakin BMW:stä, e39?? Kytkin ja vauhtis lienee taas sitten vaihdettava isompaan? Nykyinen kun on 228mm. (Jos luin realoemia oikein, niin tuo laatikko saattaa olla tuossa mun tekniikanluovuttaja e34:ssakin?)

                  Taka-akseliston suhteen onkin sitten enemmän pohdintaa? Kalajoella eräs Joensuu Connectionin kaveri kertoi laittaneensa e34:n koko akseliston taakse. Itsellä olisi tuo tekniikanluovuttaja vielä pihassa, joten se voisi olla yksi vaihtoehto.. Vai entäs e34 540i ja M5, joista löytyisi typ210? Vai olisiko e28 m535i, eikös sieltäkin löydy typ210? Yhtäkkiä ajattelisi että tuo e28:n akselisto voisi sopia hieman helpommin?

                  Etuakseliston kanssa ei paljon pysty ihmeitä tekemään. Luulisin että moottori rajoittaa muista malleista lainattujen osien sovittamista. Nyt moottori menee niin niukasti tilaansa, että siellä ei ole paljon pelivaraa.. Ei taida olla vaihtoehtoja kuin e21 323i:n tolpat ja vakaajat? Sellaiset toki löytyisi pihasta, tosin huonokuntoisena..
                  Last edited by J. Kuusisto; 08-07-2012, 22:58.
                  e21 320 -79 (M50B25 Turbo)
                  e28 M535i -85

                  Comment

                  • Peksu_M20
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 2124
                    • Lahti

                    Kyllähän sen e34:sen taka-akseliston sinne saa menemään. Muistaakseni kun viimeksi mittailin asiaa niin vakiotankit olivat tiellä. Ongelmaahan ei ole jos on takakonttiin siirretty tankki. On kai siinä jotain muitakin ongelmia mutta omasta mielestä on kyllä täysin tehtävissä :think
                    Mahtiala kustom - No connection
                    Bmw E21 320A -81 "330i"
                    Bmw e30 318is

                    Comment

                    • FinCode
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2003
                      • 471
                      • Savo

                      Originally posted by PeteS View Post
                      Eikös pitäisikin pyöriä ongelmitta 7x15" ET20 ja 8x15" ET15 kohtuu matalan e21:n alla? Minkälaiset kumet olis passelit?
                      Pitäisi kyllä mahtua, itsellä edessä 8x15" ja takana 8,5x15", rengastus 195/50 ja alusta 60/40. 60/60 alustalla raapikin jo takakaariin. Nuo levennetty muistaakseni et18 vanteista.

                      195/50 tai 205/50 taitavat olla optimikokovaihtoehdot 15" vanteelle. En tiedä miten 195/55 toimisi, kiinnostaisi itseänikin kyllä. Ainakin mittari taitaa ruveta heittämään enempi tuolla renkaalla.

                      Täytyy vielä sanoa, että 205/50 15" rengastus vakion 175/70 13":n jälkeen on hiukan epämiellyttävä ajonautinto.
                      E21, E30, E36, E84
                      ½ R89/146, G20

                      Comment

                      • Eepo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 5388
                        • Tampere

                        Originally posted by FinCode View Post
                        Täytyy vielä sanoa, että 205/50 15" rengastus vakion 175/70 13":n jälkeen on hiukan epämiellyttävä ajonautinto.
                        Ei kai sen ole väliä mimmonen se on ajaa, kuhan näyttää hyvältä
                        -Harley Davidson Sportster - 89-
                        -Harley Davidson softail -89-
                        -Suzuki PV50 -86-

                        Comment

                        • Peksu_M20
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 2124
                          • Lahti

                          Mulla on 15x7 vanteet et13, takana 205/60 pullakumet 50mm madalluksella ja ei ole ikinä ottanut renkaat kiinni. Asentelin eteenkin pullakumit 195/60 ja lokarit olis kääntyny renkaitten mukana joten eteen tuli tuttu 195/50 ja yhtään isompi ei siellä pyöri tuolla 60-70mm madalluksella.
                          Mahtiala kustom - No connection
                          Bmw E21 320A -81 "330i"
                          Bmw e30 318is

                          Comment

                          • Deckki
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2006
                            • 500
                            • Rovaniemi/Kuusamo

                            Onko kukaan rempannut tuota m10:n jatkeeksi sopivaa 5-vaihteista laatikkoa? Vai saako mistään osia?
                            Originally posted by T3
                            E30-M3 on ihan kiva auto. E21:ssä on kuitenkin enemmän "sitä jotain"
                            Chevrolet monte carlo 1972 5,7
                            E21 1972 m10b20

                            ex. Bmw E38 Navarra violett
                            ex: E34 520
                            ex: E34 530iA Touring -95
                            ex: E32 735i -88

                            Autokuume 24/7

                            Comment

                            • PeteS
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 2766
                              • Ylivieska

                              Originally posted by FinCode View Post
                              Pitäisi kyllä mahtua, itsellä edessä 8x15" ja takana 8,5x15", rengastus 195/50 ja alusta 60/40. 60/60 alustalla raapikin jo takakaariin. Nuo levennetty muistaakseni et18 vanteista.

                              195/50 tai 205/50 taitavat olla optimikokovaihtoehdot 15" vanteelle. En tiedä miten 195/55 toimisi, kiinnostaisi itseänikin kyllä. Ainakin mittari taitaa ruveta heittämään enempi tuolla renkaalla.

                              Täytyy vielä sanoa, että 205/50 15" rengastus vakion 175/70 13":n jälkeen on hiukan epämiellyttävä ajonautinto.
                              Originally posted by pekka_hirvonen View Post
                              Mulla on 15x7 vanteet et13, takana 205/60 pullakumet 50mm madalluksella ja ei ole ikinä ottanut renkaat kiinni. Asentelin eteenkin pullakumit 195/60 ja lokarit olis kääntyny renkaitten mukana joten eteen tuli tuttu 195/50 ja yhtään isompi ei siellä pyöri tuolla 60-70mm madalluksella.
                              Aikaisemmin jo ehdotettiin kokoja 175/50 eteen ja taakse 195/45. Saatavuuden kannalta olis helpompi laittaa joka nurkkaan 195/45 mutta en tiedä sitte meneekö tyhmän näköseksi. :think Pikkuhiljaa pitäis kyllä päättää että saa renkaat ostaa ja vanteetkin joskus alle.
                              Originally posted by EGoman
                              on kyllä mahtavat nuo sun lenson kopiot
                              Satakertaa ennemmin M10-1,8i, kuin tuo kammottava paskakasa M20B20.
                              E21 315 -81, E39 530iA, Skoda Octavia Rs

                              Comment

                              • FinCode
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2003
                                • 471
                                • Savo

                                Originally posted by PeteS View Post
                                Aikaisemmin jo ehdotettiin kokoja 175/50 eteen ja taakse 195/45. Saatavuuden kannalta olis helpompi laittaa joka nurkkaan 195/45 mutta en tiedä sitte meneekö tyhmän näköseksi. :think Pikkuhiljaa pitäis kyllä päättää että saa renkaat ostaa ja vanteetkin joskus alle.
                                Tuolta sitten kyttäämään miltä näyttää kumi vanteen päällä: http://tyrestretch.com/
                                E21, E30, E36, E84
                                ½ R89/146, G20

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎