Enpä jaksanu imusarjan alla alkaa katkomaan johtoja liittimistä, kuorimaan ja puristelemaan uusia liittimiä Hyppyjohto ja hyppyjohto, samasta paikasta se kuitenkin tulee ja samaan paikkaan menee
Enpä jaksanu imusarjan alla alkaa katkomaan johtoja liittimistä, kuorimaan ja puristelemaan uusia liittimiä Hyppyjohto ja hyppyjohto, samasta paikasta se kuitenkin tulee ja samaan paikkaan menee
Niin mutta mikset käytä m50 johtosarjassa olevaa valmista liitintä tolle lämpömittarin anturille ? Sehän menee samaan paikkaan siihen töpseliin mihin muutki johdot jotka liität korinjohtosarjaan?
Niin mutta mikset käytä m50 johtosarjassa olevaa valmista liitintä tolle lämpömittarin anturille ? Sehän menee samaan paikkaan siihen töpseliin mihin muutki johdot jotka liität korinjohtosarjaan?
epäilisin että harri on käyttäny vanhanmallin anturia missä on ihan normi abikoliitin ja siksi m50 liitin ei käy... siksi "hyppyjohto"
Moi! Kellään tulee mitään lisättävää listaan, mitä tarvitaan kun e30 2d 320i vm 88 ilman abs jarruja sekö takana rummut:
- m50b25 vanokseton
-e34 autosta öljypohja
-e36 koneenkorvat
-levyllinen taka-akseli
-abs jarru sarja (sisältää? Abs boksi, johtosarja, abs pumppu, muuta?!)
Nämä on kyllä aika moneen kertaan käyty. Mutta. Mitä jarrutehostinta meinasit käyttää? Pitäis olla halkaisijaltaan pieni. Käypäisiä esim. E21, porschen tietyt mallit, VW golf mk1 tai mk2 jne...
Mikä laatikko? määrää sen minkä kardaanin ja perän tarviit. Jos ZF (mikä se yleisempi on), kardaani E30 324td/m3/eta tai E36 328/m3 3.0 (E30 tukilaakerilla), perä vähän yli 3. Jos getrag E36 325 tai m20 laatikko, E30 325i kardaani käy ja perä voi olla normaali 325 välitystä vastaava, oliko se nyt 3.73 vai 3.91 tms.
Mitkä koneen kumit? E28 535, E36m50 E34m50 ovat käyttäneet muun muassa.
Sähköflekti? Tila käy aika vähiin m50 motin kanssa. Mikä syyläri/paisari kombo? Näit kysymyksiä tulee kyllä sitämukaa kun alkaa konetta laittamaan sisään. Suosittelen että ennen swappia laitat jarrutehostin-asian kuntoon, se EI ole mukavaa kun motti on konehuoneessa. Samoin käsijarrun kaapelit voi olla fiksua vaihtaa kun ei ole taka-akseli tiellä (päät on erilaiset rumpu vs levyjarru).
Mitä mieltä ootte mikä vaihteisto olisi järkenvintä laittaa, minkä löytää helposti, ja on helppo asentaa?
No mikä on sitten järkevää ja mikä on helppoa riippuu varmasti ihan keneltä kysyy. Manuaalina laittaisin joko e30 325 oman laatikon, mutta itse halusin automaatin joten hommasin kokonaisen e36 ja siirsiin siitä niin koneen kuin automaattilaatikonki. Tosin tässä kun aloitat tämän topikin alusta lukemaan niin tulee vastauksia moneen asiaan. Suosittelen kyllä tätä m50 swappia sillä liikuttaa ihan mukavasti e30 koria.
Alkaa homma olemaan selvillä, moottori ja e30 farkku pitää ostaa, niin projekti käyntiin. Farkusta saan taka-akseliston, sekä abs järjestelmän. Farkun kaikki osat menee tohon minunkin autoon.
Ei muuta kun rahat kasaan, ja projekti tulille.
Sori nyt, mutta mä oon tällänen että ennekun teen mitään niin halua suunnitella ja olla perillä että mitä tarvitaan mitä tehdään yms..
Eipä niissä kaikissa farkuissa abseja ole. Isot tolpat löytyy monista, mutta taitaa abs:t olla vain 325:ssa :think Tuo sinun 1500 euron laskelma on aika optimistinen. Sitä kun alkaa osaa vaihtamaan niin huomaa että jaa tuokin on rikki. Ja taas meni 50e tai satku.
Totta puhut, näitten kanssahan on tapana kokea aina yllätyksiä (kalliita)
Näyttäisi noissa olevan absit ja levyt takana kaikissa?
Tai tuossa olisi ainakin kaikki valmiiksi http://www.nettiauto.com/bmw/316/5096189
Sitten ton lisäksi se moottori , ja sit tarviski enään vaan pikkuosia mm. Öljypohjaa , koneenkorvaa ja kannatin kumeja..
Vaihteistoa ja kardaania ei vielä päätetty, tarjonnan mukaa .
siihen päälle nesteet ja muutoskatsastus taas meni 300€-500€
varaa vaan se 2,5-3t€ niin ei tarvi pettyä eikä homma jää kesken
sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella [email protected]
Mitä turhaa sitä alkaa päätä vaivaamaan rahasta projektin alussa. Tuntuu se 2tonnia vitusti rahalta laittaa vanhaan rotiskoon mutta kun menee pienissä erissä eikä laske menoja niin laskee päässään vaa suurimmat ostokset niin pysyy mieli hyvänä.
Mahtuuko m50b25 koneen kannen kasaamaan E30:iin jälkikäteen? Eli siis jos ensin tyrkkää alakerran+vaihdelaatikon paikalleen ja myöhemmin kannen. :think
Mahtuuko m50b25 koneen kannen kasaamaan E30:iin jälkikäteen? Eli siis jos ensin tyrkkää alakerran+vaihdelaatikon paikalleen ja myöhemmin kannen. :think
Ei oo omakohtasta kokemusta mutta mitä tuota moottoria nyt tuola konehuoneessa kattelee niin pitäis mahtua kyllä:think. Ainut mitä ei oikeen mahu kansi(+kaikki) paikallaan niin lämppärinpuhaltimen peitelevy, että siitä sais sen yhen alimman ruuvin auki pitäs ottaa suutintukki irti nimim. suuttimet jumittunu imusarjaan ja puhallin ollu mykkä jo 2-3 vuotta .
Comment