Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Make H.
    BTCF Member
    • Jul 2006
    • 1278
    • Kokkola

    Originally posted by Harri G View Post
    Joo koitin. Ongelma ratkesi. Varmaan kosketushärö mittaristossa. Hellästi napauttamalla lähti näyttämään lukemia. Eli M20 yksinapainen anturi takimmaiseen paikkaan M50:ssä ja hyppylangalla korin liittimen pinniin 4, toimii
    Miks hyppyjohto ?

    Comment

    • Harri G
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 9042
      • Iisalmi

      Originally posted by Make H. View Post
      Miks hyppyjohto ?
      Enpä jaksanu imusarjan alla alkaa katkomaan johtoja liittimistä, kuorimaan ja puristelemaan uusia liittimiä Hyppyjohto ja hyppyjohto, samasta paikasta se kuitenkin tulee ja samaan paikkaan menee
      E39 ja E91

      Comment

      • Make H.
        BTCF Member
        • Jul 2006
        • 1278
        • Kokkola

        Originally posted by Harri G View Post
        Enpä jaksanu imusarjan alla alkaa katkomaan johtoja liittimistä, kuorimaan ja puristelemaan uusia liittimiä Hyppyjohto ja hyppyjohto, samasta paikasta se kuitenkin tulee ja samaan paikkaan menee
        Niin mutta mikset käytä m50 johtosarjassa olevaa valmista liitintä tolle lämpömittarin anturille ? Sehän menee samaan paikkaan siihen töpseliin mihin muutki johdot jotka liität korinjohtosarjaan?

        Comment

        • aaape
          BTCF Member
          • Aug 2009
          • 615
          • Muaninka

          Originally posted by Make H. View Post
          Niin mutta mikset käytä m50 johtosarjassa olevaa valmista liitintä tolle lämpömittarin anturille ? Sehän menee samaan paikkaan siihen töpseliin mihin muutki johdot jotka liität korinjohtosarjaan?
          epäilisin että harri on käyttäny vanhanmallin anturia missä on ihan normi abikoliitin ja siksi m50 liitin ei käy... siksi "hyppyjohto"
          e36 328i turbo (95)
          vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
          e30 316 (m30)(87) projekti

          EX.
          e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

          Comment

          • Make H.
            BTCF Member
            • Jul 2006
            • 1278
            • Kokkola

            Originally posted by aaape View Post
            epäilisin että harri on käyttäny vanhanmallin anturia missä on ihan normi abikoliitin ja siksi m50 liitin ei käy... siksi "hyppyjohto"
            Aa okei, tämä selvensi:think

            Comment

            • Harri G
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 9042
              • Iisalmi

              Originally posted by aaape View Post
              epäilisin että harri on käyttäny vanhanmallin anturia missä on ihan normi abikoliitin ja siksi m50 liitin ei käy... siksi "hyppyjohto"
              Juurikin näin
              E39 ja E91

              Comment

              • Maikkeli
                BTCF Member
                • Aug 2010
                • 1301
                • Nousiainen

                Etutolpat joissa ABS-antureiden paikat.

                Varmista myös että takakynkissä paikat Abs-antureille ja vetarit pitää olla mallia abs.

                Vetareissa siis hammaskehät.
                Last edited by Maikkeli; 02-10-2012, 21:40.
                E30 316 M42TBO -87
                BMW 1502 Turbo -77

                ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

                Comment

                • Harri G
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 9042
                  • Iisalmi

                  Originally posted by Bemarituristi
                  Moi! Kellään tulee mitään lisättävää listaan, mitä tarvitaan kun e30 2d 320i vm 88 ilman abs jarruja sekö takana rummut:
                  - m50b25 vanokseton
                  -e34 autosta öljypohja
                  -e36 koneenkorvat
                  -levyllinen taka-akseli
                  -abs jarru sarja (sisältää? Abs boksi, johtosarja, abs pumppu, muuta?!)
                  Nämä on kyllä aika moneen kertaan käyty. Mutta. Mitä jarrutehostinta meinasit käyttää? Pitäis olla halkaisijaltaan pieni. Käypäisiä esim. E21, porschen tietyt mallit, VW golf mk1 tai mk2 jne...

                  Mikä laatikko? määrää sen minkä kardaanin ja perän tarviit. Jos ZF (mikä se yleisempi on), kardaani E30 324td/m3/eta tai E36 328/m3 3.0 (E30 tukilaakerilla), perä vähän yli 3. Jos getrag E36 325 tai m20 laatikko, E30 325i kardaani käy ja perä voi olla normaali 325 välitystä vastaava, oliko se nyt 3.73 vai 3.91 tms.

                  Mitkä koneen kumit? E28 535, E36m50 E34m50 ovat käyttäneet muun muassa.

                  Sähköflekti? Tila käy aika vähiin m50 motin kanssa. Mikä syyläri/paisari kombo? Näit kysymyksiä tulee kyllä sitämukaa kun alkaa konetta laittamaan sisään. Suosittelen että ennen swappia laitat jarrutehostin-asian kuntoon, se EI ole mukavaa kun motti on konehuoneessa. Samoin käsijarrun kaapelit voi olla fiksua vaihtaa kun ei ole taka-akseli tiellä (päät on erilaiset rumpu vs levyjarru).
                  E39 ja E91

                  Comment

                  • Dark angel
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2004
                    • 358
                    • Tornio

                    Originally posted by Bemarituristi
                    Mitä mieltä ootte mikä vaihteisto olisi järkenvintä laittaa, minkä löytää helposti, ja on helppo asentaa?
                    No mikä on sitten järkevää ja mikä on helppoa riippuu varmasti ihan keneltä kysyy. Manuaalina laittaisin joko e30 325 oman laatikon, mutta itse halusin automaatin joten hommasin kokonaisen e36 ja siirsiin siitä niin koneen kuin automaattilaatikonki. Tosin tässä kun aloitat tämän topikin alusta lukemaan niin tulee vastauksia moneen asiaan. Suosittelen kyllä tätä m50 swappia sillä liikuttaa ihan mukavasti e30 koria.
                    e30 m50b25 -86

                    Toyota Carina E -95

                    Comment

                    • Harri G
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 9042
                      • Iisalmi

                      Originally posted by Bemarituristi
                      Juu, täytyypi lukaista!

                      Alkaa homma olemaan selvillä, moottori ja e30 farkku pitää ostaa, niin projekti käyntiin. Farkusta saan taka-akseliston, sekä abs järjestelmän. Farkun kaikki osat menee tohon minunkin autoon.
                      Ei muuta kun rahat kasaan, ja projekti tulille.
                      Sori nyt, mutta mä oon tällänen että ennekun teen mitään niin halua suunnitella ja olla perillä että mitä tarvitaan mitä tehdään yms..
                      Eipä niissä kaikissa farkuissa abseja ole. Isot tolpat löytyy monista, mutta taitaa abs:t olla vain 325:ssa :think Tuo sinun 1500 euron laskelma on aika optimistinen. Sitä kun alkaa osaa vaihtamaan niin huomaa että jaa tuokin on rikki. Ja taas meni 50e tai satku.
                      E39 ja E91

                      Comment

                      • Tonton
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 9101
                        • Raisio

                        Originally posted by Bemarituristi
                        Totta puhut, näitten kanssahan on tapana kokea aina yllätyksiä (kalliita)
                        Näyttäisi noissa olevan absit ja levyt takana kaikissa?
                        Tai tuossa olisi ainakin kaikki valmiiksi http://www.nettiauto.com/bmw/316/5096189
                        Sitten ton lisäksi se moottori , ja sit tarviski enään vaan pikkuosia mm. Öljypohjaa , koneenkorvaa ja kannatin kumeja..
                        Vaihteistoa ja kardaania ei vielä päätetty, tarjonnan mukaa .
                        siihen päälle nesteet ja muutoskatsastus taas meni 300€-500€
                        varaa vaan se 2,5-3t€ niin ei tarvi pettyä eikä homma jää kesken
                        sigpic
                        M-B Vito -22
                        Transit Custom -18
                        Yamaha vx ho cruiser -22
                        Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                        [email protected]

                        Comment

                        • MiKqsu
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2010
                          • 404
                          • Turku

                          Mitä turhaa sitä alkaa päätä vaivaamaan rahasta projektin alussa. Tuntuu se 2tonnia vitusti rahalta laittaa vanhaan rotiskoon mutta kun menee pienissä erissä eikä laske menoja niin laskee päässään vaa suurimmat ostokset niin pysyy mieli hyvänä.
                          sigpic

                          Comment

                          • Joma
                            BTCF Member
                            • Feb 2011
                            • 1320
                            • Masku

                            Multa haet vaan ton toukan pois mistä saat kaikki osat, ei oo pahan hintanenkaan enään.
                            E30 M52b28 M122h Amme
                            E28 x monta
                            E23 728i Ministeri
                            E10 1600-2 Garret

                            VW LT50 Huoltoajoneuvo
                            HD lapio jätskikruiseri

                            Comment

                            • ///saMi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 1198
                              • 52300

                              Mahtuuko m50b25 koneen kannen kasaamaan E30:iin jälkikäteen? Eli siis jos ensin tyrkkää alakerran+vaihdelaatikon paikalleen ja myöhemmin kannen. :think

                              Comment

                              • Make H.
                                BTCF Member
                                • Jul 2006
                                • 1278
                                • Kokkola

                                Originally posted by ///saMi View Post
                                Mahtuuko m50b25 koneen kannen kasaamaan E30:iin jälkikäteen? Eli siis jos ensin tyrkkää alakerran+vaihdelaatikon paikalleen ja myöhemmin kannen. :think

                                Ei oo omakohtasta kokemusta mutta mitä tuota moottoria nyt tuola konehuoneessa kattelee niin pitäis mahtua kyllä:think. Ainut mitä ei oikeen mahu kansi(+kaikki) paikallaan niin lämppärinpuhaltimen peitelevy, että siitä sais sen yhen alimman ruuvin auki pitäs ottaa suutintukki irti nimim. suuttimet jumittunu imusarjaan ja puhallin ollu mykkä jo 2-3 vuotta .

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎