Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Make H.
    BTCF Member
    • Jul 2006
    • 1278
    • Kokkola

    Originally posted by Bemssi View Post
    Kampuran asentotunnistimen vaihdoin ja ei siltikään mitään.. Bensapumppu ei inahdakkaan, kun virrat laitaa päälle. Eikä tule kipinääkään. Johdotukset tehty tällä: http://garagistic.com/index.php?page...50-swap-wiring

    Auto on -90 325i ja moottori on e36 non vanos. Alkaa mennä jo hermo, kampuran ja nokan tunnistimet ei ole ollut minulla irti, joten pitäis olla oikeilla paikoilla.. ideoita kellään?
    Bensapumpunrele ja muutkin releet ehjät/oikeilla paikoillaan?

    Comment

    • Bemssi
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2010
      • 872
      • Kerkkoo

      Originally posted by Make H. View Post
      Bensapumpunrele ja muutkin releet ehjät/oikeilla paikoillaan?
      Onko se nyt bensapumpulle menevä paksu musta johto joka pitäisi olla akun + olin laittanut vahingossa miinus napaan! tämän vaihtamalla hörähti ja pelittää

      Comment

      • Kontsa
        BTCF Member
        • Jun 2012
        • 22
        • Espoo Wasteland

        Ihan mielenkiinnosta kysyn, että miten ovat porukat hoitaneet EWS:n niiden koneiden kanssa, jotka ovat sen kanssa tulleet? Omassa kokoonpanossa on käytössä emulaattoripiiri, ja ei ainakaan tähän mennessä ole tuon kanssa ollut ongelmia.

        Pitäisi varmaankin kirjoitella jonkunlainen postmortem omasta M52TU projektista, kun saa kyseisen paskiaiasen tien päälle, jos siitä olisi vaikka jollukulle iloa, kun näyttävät olevan harvinaisemman puoleisia nuo.
        E30 Daytonaviolett Touring "Dora"

        Comment

        • RiZ3*
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2005
          • 353
          • Helsinki

          Autona 320i vm85 alunperin ollut l-jetronic sittemmin muutettu motronic1.3 nyt pitäs sitte m50 nv naittaa niin sähköjen kanssa pientä päänraapimista. Eli auton omassa pistokkeessa (neliskulmanen) on 10 piuhaa ja m50 pistokkeessa 20kpl enkä nyt netistä löytänyt tuohon kaaviota muuta kun 25pinniseen ja neliskulmaisen missä värit ei ainakaan täsmää omaani. Osaisko joku viisaampi kertoa mitkä piuhat menee mihinkin tässä swapissa.

          Elikkäs nyt tarvis m50 koneisen x20 20pinnisen piuhojen kaavion.

          Moottori on vm89-90 m50b25 Ecu numerot: 026 1 200 400
          Last edited by RiZ3*; 19-05-2014, 17:20.
          The will to do - the soul to dare

          E93 M3

          Comment

          • Bemssi
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2010
            • 872
            • Kerkkoo

            Olipahan jännä.. Kone ei käynyt enää tyhjäkäyntiä , mutta kierroksilla toimi hyvin ja yhtäkkiä rajotin oli hävinnyt :think alkoi pitää suhinaa moottori jarrulla ja syyksi selvisi... Imusarjan alla oleva iso huohotus letku oli irti. Mielenkiinnosta kysynkin, että miten se liittyy rajottimen häviämiseen? :think

            Comment

            • Bimmerniko
              Bimmer Rookie
              • May 2012
              • 107
              • Lappeenranta

              Onkos m20b25 ja m50b25 suuttimien koolla suurempaa eroa?
              NYT
              f31 320d - 15.
              e30 325 M-look m50 - 83.

              EX
              e36 325i - 93.
              e30 318i - 89.
              e39 525d - 98.

              Comment

              • W-Baum
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 1422
                • Kaustinen

                Mitäs tuon m60:in kanssa laitettaessa e30 koriin pitää ottaa huomioon? :think

                - jarrutehostimen siirto ja vaihto v8-koneisesta
                - abspumpun siirto
                - pakosarjat rhd-mallin v8-koneisesta.
                - apurungon laskeminen 2cm

                Tuossa oma lista joka tullut netissä vastaan. Miten moottorinkorvakot ja kumityynyt?
                E30 /// 318i M-technik 2 cabrio
                E36 /// M3
                E61 /// 535d M-sport touring

                Comment

                • Rumilus
                  BTCF Member
                  • Jan 2010
                  • 366
                  • Tuusula

                  Originally posted by W-Baum View Post
                  Mitäs tuon m60:in kanssa laitettaessa e30 koriin pitää ottaa huomioon? :think

                  - jarrutehostimen siirto ja vaihto v8-koneisesta
                  - abspumpun siirto
                  - pakosarjat rhd-mallin v8-koneisesta.
                  - apurungon laskeminen 2cm

                  Tuossa oma lista joka tullut netissä vastaan. Miten moottorinkorvakot ja kumityynyt?
                  Garagistic tekee ainaki noita koneenkorvia. Hinta tais olla joku 200 döllärii.
                  Kierroslukumittaria tarvii jotenki puukottaa, jos sen haluaa näyttämään oikeita kierroksia. On siinä varmaan tuhat muutakin juttua, noi sattu ekana mieleen.

                  E: http://store.garagistic.com/ocart/bm...0-motor-mounts
                  Ikinä ei ole aikaa tehdä mitään kerralla kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä kahteen kertaan.

                  Comment

                  • EMP
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2006
                    • 822
                    • Kuusjoki

                    Originally posted by W-Baum View Post
                    Mitäs tuon m60:in kanssa laitettaessa e30 koriin pitää ottaa huomioon? :think

                    - jarrutehostimen siirto ja vaihto v8-koneisesta
                    - abspumpun siirto
                    - pakosarjat rhd-mallin v8-koneisesta.
                    - apurungon laskeminen 2cm

                    Tuossa oma lista joka tullut netissä vastaan. Miten moottorinkorvakot ja kumityynyt?
                    Taitaa x5 pakosarjat olla helpoin vaihtoehto.
                    Tuollaiset:http://www.drivex5.com/wp-content/up...7729083230.jpg

                    Tuolta saa kanssa noita koneen korvia ja apurungon välipaloja:http://300mm.de/typ5/typ5.html

                    Tuolla suht paljon tietoa tuosta swapista yleisesti:http://www.rtsauto.com/e30-bmw-m62-v8-swap-3/
                    E30 318i 2d M52B27 "eta"

                    Comment

                    • JJT
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6693
                      • .......

                      Originally posted by Bimmerniko View Post
                      Onkos m20b25 ja m50b25 suuttimien koolla suurempaa eroa?
                      M20B25 n.150ccm/3,0bar ja M50B25 n.190ccm/3,5bar.
                      Myyn:
                      M10/20/52 E30-E36 osia

                      Comment

                      • ROne
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2004
                        • 468
                        • 90850

                        Tämä mun M50 swappi ei ole E30:iin vaan E21:een eli siis sähköissä pätee (kai)samat säännöt. Nyt on kuitenkin ongelmana käynti ja luultavasti liika bensan saanti. Kahta boksia oon kokeillu, kampuran ja nokan asentotunnistimet mitattu, ovat toleransseissa ja eivät ole menneet ristiin. Uusilla tulpilla lähti heti käymään mutta tukehtui muutaman kymmenen sekan jälkeen bensaan. Seuraavalla startilla ei yritä ja bensa haisee vahvasti. Luovuttaja-autossa tekniikka höröhti kuin palmun alta, Voiko tyhjäkäyntiventtiilin jumiminen vetää noin rikkaalle? Sekin on kyllä putsattu, mutta toimintaa en testannut. Pystyykö alkuperäistä b-paineen säädintä "tyhjentää", jättää siis pelkät kuoret. ja sen jälkeen laittaisi säädettävää mallia olevan b-paineen säätimen?
                        sigpic
                        e24 635csi

                        Ex e39 530i touring
                        Ex e36 325i coupe ratalelu
                        Ex e21 "323i" M50B2X with HOLSET
                        Ex e39 528i
                        Ex e36 320i
                        Ex e36 "328i" cab Individual
                        Ex e46 330xi

                        Comment

                        • ROne
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2004
                          • 468
                          • 90850

                          Joo, oli t-käyntiventtiili pyörähtänyt 180 astetta väärin päin, eli nuoli oli väärään suuntaan. Bensanpaineensäädin pukkaa vissiin suoraan kaikki läpi jos ei saa alipainetta? Eli ottaa alipaineletkun irti ja laittaa sen säädettävään bensanpainesäätiimeen, joka on poistopuolen linjassa ja homma bueno?
                          sigpic
                          e24 635csi

                          Ex e39 530i touring
                          Ex e36 325i coupe ratalelu
                          Ex e21 "323i" M50B2X with HOLSET
                          Ex e39 528i
                          Ex e36 320i
                          Ex e36 "328i" cab Individual
                          Ex e46 330xi

                          Comment

                          • Bimmerniko
                            Bimmer Rookie
                            • May 2012
                            • 107
                            • Lappeenranta

                            Mitenkäs kävis parhaiten kun nyt m20 vauhtis ja kytkin mutta m50 getrag 260. Onko sama kuin zf kanssa eli e21 painelaakerilla vai menisikö jollain toisella työsylkällä suoraan, kun vanha hajonnut niin joutuu sen uusimaan kuitenkin.
                            NYT
                            f31 320d - 15.
                            e30 325 M-look m50 - 83.

                            EX
                            e36 325i - 93.
                            e30 318i - 89.
                            e39 525d - 98.

                            Comment

                            • ^Tonix^
                              BTCF Member
                              • Sep 2005
                              • 641
                              • Vaasa

                              Originally posted by ROne View Post
                              Joo, oli t-käyntiventtiili pyörähtänyt 180 astetta väärin päin, eli nuoli oli väärään suuntaan. Bensanpaineensäädin pukkaa vissiin suoraan kaikki läpi jos ei saa alipainetta? Eli ottaa alipaineletkun irti ja laittaa sen säädettävään bensanpainesäätiimeen, joka on poistopuolen linjassa ja homma bueno?
                              Jos otat sen alipaine letkun pois ja jätät vakio säätimen paikalleen niin se aukee vasta 3.5 kilossa.. jos läpivirtaavan halut niin hitsaa vaikka peltilevy sen säätimen tilalle.
                              e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
                              E30 318is
                              E36 M3 Coupe

                              Comment

                              • mehtojarvi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 1518
                                • Kymenlaakso

                                kuuluuko siihen koneenlämpötila anturiin tulla jotain virtaa tai ohmia?
                                E91 325xi vm07
                                E60 530xd vm06 stage X

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎