Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • insp
    BTCF Member
    • Sep 2002
    • 827
    • Iittala

    Originally posted by bmw thyyning View Post
    onko kellään e30 316 kaasarikoneisen sähkökaaviota siitä pyöreästä liittimestä konehuoneessa ?

    Tämmöistä
    tullu joskus tutkittua.. Eli autona e30 316, m10b16? kaasarimoottorin tilalle e28 b18 ruisku, enkä aikoinaan vaihtanu ees kantta . Toivottavasti jotain apua on.
    ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

    Comment

    • Mauritius
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2003
      • 327
      • KRS

      Tänään tuli nostettua m50 keulille ja ei ollut mikään helppo homma peltisatsit sekä imusarja kiinni koneessa.

      Nyt on sitte muutama kysymys.

      A) Mielestäni kone tuli riittävän taakse kun käytin e36 korvia sekä m5 e28 tukimia. Kumit olivat vas. ja oik. malliset eli pyöreä vasemmalle ja se kulmikas oikealle.

      Mutta silti en saanut vielä kardaania kiinni laatikkoon vaikka laatikko(G260) on mielestäni samalla paikalla kun m20 moottorin kanssa, rakoa jäi noin 15mm.
      Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


      Eli saako kardaania vedettyä eteenpäin kun siellä pitäisi vissiin olla splinesit keskellä?

      B) Oikealle puolelle kumi asettui hyvin kun käytin soikeaa rikää pultille ja se ohjuri osui vanhan pultin reiän kohdalle.
      Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


      C) Vasemmalle puolelle (kuskin puoli) vaati hieman miettimistä mutta kyllä se kumi siihen sitten meni kun otti sen ohjuritapin pois ja käänsi sen kumin väärinpäin pitkä jenga alaspäin. Laitoin vielä noin 8mm spaceria kumin ja etupalkin väliin koska imusarja oli todella lähellä(ei näy kuvassa) 325ix jarrutehostinta, vielä sais nostaa hieman.
      Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

      Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


      En voi kyllä käsittää miten porukka on saanut m50 vakio jarrutehostimella sopimaan!?

      D) Miten toi kardaani oikein tulee laatikkoon kiinni? Onko liitoksessa vain 3 pulttia? Siinä "kiekossa" on vain 3 pulttia kiinni ja jos laittaa ne loput pultit sinne niin ne tulee vain kuminiveleen kiinni.

      Pitää huomenna nostaa auto kunnolla ylös että saa sen kardaanin kunnolla näkyviin. Kai se vakio 325i kardaani pitäisi sopia m50+getrag 260 kanssa. Ja vielä pitää tilata erillinen jarrunestesäiliö tuohon 325ix:än jarrusylinterin kaveriksi.

      Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

      Comment

      • Tonton
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 9101
        • Raisio

        A mulla koneen ja tulipellin eristeen välissä on sentti tilaa
        kardaania voi pidentää avaamalla sen mutterin siitä nivelen takaa

        B:hen ja C:hen en puutu kun mulla on yleismallin kannake kumit ja epäkesko korokkeet

        sen imusarjan saa sopimaan kun leikkaa tarpeeksi ison loven siitä kulmasta
        katso emp:n myynti ilmoituksesta

        D 3 pulttia kumilimppuun
        ja kumilimppu 3 pultilla laatikon laippaan

        käykö säiliö jostain muusta mallista vai onko se sylinteri jo puoliksi kaasuläpän alla?
        ennen kuin niputat enempää niin kai muistit vääntää vaihteiston käyttötangon kieroksi.
        sigpic
        M-B Vito -22
        Transit Custom -18
        Yamaha vx ho cruiser -22
        Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
        [email protected]

        Comment

        • Mauritius
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2003
          • 327
          • KRS

          Minullakin noin senti vlissä ja oikealla puolella melkein kiinni.

          Tuo kardaanin kiinnitys selvisi, oli niin kiire kun otin irti että en kerinnyt miettiä sitä sen enempää.


          Sylinteri on kyllä jo aika pitkällä alla että varmaan joutuu laitta 2002ti:in säiliö sekä letkut.

          Riittääkö kun ottaa imusarjasta vain ne rivat pois vai pystyykö siitä ottaa enemmän tavaraa pois? Pitää tosiaan katsoa se ilmoitus.

          Tankoa pitää kyllä tässä vaiheessa taittaa hieman.

          Originally posted by Tonton View Post
          A mulla koneen ja tulipellin eristeen välissä on sentti tilaa
          kardaania voi pidentää avaamalla sen mutterin siitä nivelen takaa

          B:hen ja C:hen en puutu kun mulla on yleismallin kannake kumit ja epäkesko korokkeet

          sen imusarjan saa sopimaan kun leikkaa tarpeeksi ison loven siitä kulmasta
          katso emp:n myynti ilmoituksesta

          D 3 pulttia kumilimppuun
          ja kumilimppu 3 pultilla laatikon laippaan

          käykö säiliö jostain muusta mallista vai onko se sylinteri jo puoliksi kaasuläpän alla?
          ennen kuin niputat enempää niin kai muistit vääntää vaihteiston käyttötangon kieroksi.

          Comment

          • Tonton
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 9101
            • Raisio

            Originally posted by Mauritius View Post
            Minullakin noin senti vlissä ja oikealla puolella melkein kiinni.

            Tuo kardaanin kiinnitys selvisi, oli niin kiire kun otin irti että en kerinnyt miettiä sitä sen enempää.


            Sylinteri on kyllä jo aika pitkällä alla että varmaan joutuu laitta 2002ti:in säiliö sekä letkut.

            Riittääkö kun ottaa imusarjasta vain ne rivat pois vai pystyykö siitä ottaa enemmän tavaraa pois? Pitää tosiaan katsoa se ilmoitus.

            Tankoa pitää kyllä tässä vaiheessa taittaa hieman.
            on näköjään myyty ja samalla hävinny kuva mutta siitä oli otettu reilu palapois ja laitettu tilalle pellin pala poppareilla niin että tavallaan se koko takakulma puuttui
            sigpic
            M-B Vito -22
            Transit Custom -18
            Yamaha vx ho cruiser -22
            Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
            [email protected]

            Comment

            • Make H.
              BTCF Member
              • Jul 2006
              • 1278
              • Kokkola

              Itellä kans kannen päästä tulipellin äänieristeeseen varmaan n. 10mm rako silleen et sormet just mahtuu. Käytin e34 m50 moottorinkumeja. Kohdistustapit molemmista poikki ja molemmin puolin väärinpäin ohjuritapin (soikeisiin?) reikiin. Ei kanita kumit mihinkään päin ja tosi hyvin istuu ja on jämäkät. Kytkinkopan ja tunnelin äänieristeen väliinki mahtuu vielä just sormet vaikka käytin m50 ZF lootaa . Laitoin vielä 3mm prikat molemmin puolin ja maavaraa jäi öljypohjasta 10cm maahan -60mm jousilla.

              Näyttää kyl sen verran ahtaalta tuo jarrutehostin että suosittelen tekeen suoriltaan esim. e21 tms. tehostajalla niinku ite tein .
              Last edited by Make H.; 13-06-2011, 00:04.

              Comment

              • bmw thyyning
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2003
                • 239
                • jpää

                e21 jarrutehostin

                miten ootte ton e21 tehostimen akselin lyhennyksen ratkaisseet ?
                poikki ja hitsanneet siihen jengaosan kiinne vai tehneet uudet jengat vai miten ??
                E39 530d
                E61 530d 331hp/820nm
                700 ls -64
                E30 325i m50

                Comment

                • Tonton
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 9101
                  • Raisio

                  Originally posted by bmw thyyning View Post
                  miten ootte ton e21 tehostimen akselin lyhennyksen ratkaisseet ?
                  poikki ja hitsanneet siihen jengaosan kiinne vai tehneet uudet jengat vai miten ??
                  sekä että
                  sigpic
                  M-B Vito -22
                  Transit Custom -18
                  Yamaha vx ho cruiser -22
                  Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                  [email protected]

                  Comment

                  • Mauritius
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2003
                    • 327
                    • KRS

                    Tänään tuli tehtyä keppihommia, ennen kepin taivuttamista ei 4 ja 5 vaihde mennyt päälle kun otti keppi konsoliin kiinni. Mutta kun sitä taivutti niin meni kaikki vaihteet yllättävän hyvin päälle.

                    Laatikon kannake on seuraava osa jota pitää muuttaa, katoin että vasempaa puolta pitää madaltaa noin 15mm ja oikea puoli on nostettava melkein saman verran niin silloin pitäisi sopia hyvin vakio laatikko kumeilla.

                    Comment

                    • Tonton
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 9101
                      • Raisio

                      Originally posted by Mauritius View Post
                      Tänään tuli tehtyä keppihommia, ennen kepin taivuttamista ei 4 ja 5 vaihde mennyt päälle kun otti keppi konsoliin kiinni. Mutta kun sitä taivutti niin meni kaikki vaihteet yllättävän hyvin päälle.

                      Laatikon kannake on seuraava osa jota pitää muuttaa, katoin että vasempaa puolta pitää madaltaa noin 15mm ja oikea puoli on nostettava melkein saman verran niin silloin pitäisi sopia hyvin vakio laatikko kumeilla.
                      ei ole mikään malli suorite mutta ihan tälläinen yksinkertainen riittää
                      sigpic
                      M-B Vito -22
                      Transit Custom -18
                      Yamaha vx ho cruiser -22
                      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                      [email protected]

                      Comment

                      • Mauritius
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2003
                        • 327
                        • KRS

                        Joo tuo on varmasti ihan toimiva ratkaisu, itse meinasin tehdä suurin piirtein samanlaisen mutta päätin siitte leikata ja liimata orkkis kiinnikettä. Tässä lopputulos:

                        Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

                        Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

                        Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

                        Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

                        Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

                        Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

                        Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

                        Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


                        Sopii 100% laatikko tuohon nyt.

                        Originally posted by Tonton View Post
                        ei ole mikään malli suorite mutta ihan tälläinen yksinkertainen riittää

                        Comment

                        • Mauritius
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2003
                          • 327
                          • KRS

                          Oletteko käyttäneet E30 kaasuvaijeria vai jotain muuta? Katoin nopeasti että E30 oma vaijeri ei taida sopia m50 kanssa.

                          Comment

                          • Tonton
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 9101
                            • Raisio

                            Originally posted by Mauritius View Post
                            Oletteko käyttäneet E30 kaasuvaijeria vai jotain muuta? Katoin nopeasti että E30 oma vaijeri ei taida sopia m50 kanssa.
                            e30:n oma, se säätö ei vaan riitä siinä niin siihen pitää tehdä jokin patentti
                            esim pultti jossa on reikä. tappi siitä läpi ja mutterilla piukkaan tai sitten joku n.3-4cm pitkä holkki siihen vivun ja muovisen säätömutterin väliin
                            sigpic
                            M-B Vito -22
                            Transit Custom -18
                            Yamaha vx ho cruiser -22
                            Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                            [email protected]

                            Comment

                            • Tonton
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 9101
                              • Raisio

                              tässä topikissa swappääjille päteviä kuvia
                              This is the place to keep everyone at R3VLimited updated on the new and different projects you're doing on your E30
                              sigpic
                              M-B Vito -22
                              Transit Custom -18
                              Yamaha vx ho cruiser -22
                              Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                              [email protected]

                              Comment

                              • Make H.
                                BTCF Member
                                • Jul 2006
                                • 1278
                                • Kokkola

                                Originally posted by Tonton View Post
                                e30:n oma, se säätö ei vaan riitä siinä niin siihen pitää tehdä jokin patentti
                                esim pultti jossa on reikä. tappi siitä läpi ja mutterilla piukkaan tai sitten joku n.3-4cm pitkä holkki siihen vivun ja muovisen säätömutterin väliin
                                Näinpä, jostain ulkomaiselta foorumilta luin että e34 m50 vaijeri ois sopiva, sen aattelin ite pistää kuhan joutaa. Siihen asti pitää laittaa joku patentti ens kesäks.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎