Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Balle
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 3413
    • UKI, Suomen New York

    Eikös tuo aiempi tieto ettei E30 M3 kelpaa verrokiksi perustu siihen että lakitekstissä puhutaan mallisarjasta ja joku virkamies on joskus suuressa viisaudessaan tulkinnut asiaa niin että M3 on eri mallisarjaa. (perustuen taas johonkin toiseen vähintää yhtä fiksuun tulkintaan).

    Mutta, jos ihan järjellä asiaa ajattelee niin mitä eroa siinä M3:ssa tavalliseen E30:een sen jälkeen kun jarrut, alusta jne. on jo vaihdettu M3 rojuihin!? Kattolinjalla tai koripullistuksilla tuskin on mitään tekemistä turvallisuuden kanssa.
    Että kKyllä tuo "uusi" tulkinta on siinä valossa mun mielestä ihan järkeenkäypä.
    Last edited by Balle; 14-02-2012, 18:34.
    Possuja ja Bemareita

    Comment

    • Tonton
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 9101
      • Raisio

      Originally posted by Balle View Post
      Eikös tuo aiempi tieto ettei E30 M3 kelpaa verrokiksi perustu siihen että lakitekstissä puhutaan mallisarjasta ja joku virkamies on joskus suuressa viisaudessaan tulkinnut asiaa niin että M3 on eri mallisarjaa. (perustuen taas johonkin toiseen vähintää yhtä fiksuun tulkintaan).

      Mutta, jos ihan järjellä asiaa ajattelee niin mitä eroa siinä M3:ssa tavalliseen E30:een sen jälkeen kun jarrut, alusta jne. on jo vaihdettu M3 rojuihin!? Kattolinjalla tai koripullistuksilla tuskin on mitään tekemistä turvallisuuden kanssa.
      Että kKyllä tuo "uusi" tulkinta on siinä valossa mun mielestä ihan järkeenkäypä.
      alustan mitoissa on ainakin eroja
      mutta joku ketä tuntee kyseisen korin paremmin voi varmaan valaista

      Originally posted by Balle View Post
      No kun otetaan sport evo verrokiksi niin sinnehän voi kyselemättä heittää vakion S50B30 ...
      niin tämä vapauttaa kaikki vähäpäästöiset m3 alustalla varustetut e30:t (tietty myös nuo ei-vähäpäästöiset mutta ei se penkkilappujen saaminen niin vaikeaa ole ettei sitä omavalmisteena saisi tänäpäivänäkin)

      siitä määrästä mitä niitä suomessa on, niin tuskin niistä ukiin ainakaan mitään rallia saadaan aikaiseksi

      sitten itse topikin aiheeseen
      mahtuuko ilmastoidun e36:n syyläri e30:n keulalle vai pitääkö olla ilmastoimattomasta?
      Last edited by Tonton; 14-02-2012, 22:29.
      sigpic
      M-B Vito -22
      Transit Custom -18
      Yamaha vx ho cruiser -22
      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
      [email protected]

      Comment

      • Daa Daa
        BTCF Member
        • Aug 2004
        • 903
        • Jyväskylä

        Originally posted by Tonton View Post
        sitten itse topikin aiheeseen
        mahtuuko ilmastoidun e36:n syyläri e30:n keulalle vai pitääkö olla ilmastoimattomasta?

        Mahtuu.

        Comment

        • duuk
          Moderator
          • Dec 2006
          • 10494
          • Saaressa

          Originally posted by Balle View Post
          Voi olla katsastusinssillä väärää tietoa mutta viime viikolla kasipätkää katsastaessani kysyin paikallisen katsastusaseman johtajalta E30:stä (kerroin mun Etana projektista). Hänen mukaansa E30 M3 VOI käyttää verrokkina kunhan muutoskatsastettava auto vastaa alustaltaan ja jarruiltaan sitä. R.W. oli tuosta mulle aiemmin maininnut ja päätin itse tarkistaa.
          Että näin täällä periferiassa...
          No ni mene nopeasti leimaamaan se sitten

          duke's garage:
          Suzuki R50
          E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
          M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
          S38 S54 S62

          instagram: _duuk

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5857
            • Joccis City

            ------------------------
            Last edited by jannmann; 27-02-2012, 01:06.
            Aprilia RSV4

            Comment

            • Harri G
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 9041
              • Iisalmi

              Osaisko joku sanoa varmistuksen, meneekö pinnit oikein. Toi 6 ja 17 lähinnä. Muuthan siinä on oikein. Kyseessä suorakulmio c101, eli 85 asti korin liitin.

              E30pin - E34M50pin
              1 blue - 25 blue, alternator
              2 blue/violet - 1 blue/white, oil level static
              4 brown/white - 12 brown/violet, coolant temp sensor
              6 green/yellow - 22 green yellow, oxygen sensor relay / power supply with ignition turned on (fuse protected)
              7 green/violet - 13 green/violet, fuel pump
              8 black/yellow - 18 black/yellow, starter
              10 green - 21 green, ignition switch
              15 blue/white - 2 blue/yellow, oil level dynamic
              16 brown/green - 23 brown/green, oil pressure switch
              17 white/blue - 19 white/green, service indicator reset
              E39 ja E91

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                Originally posted by Balle View Post
                Jos hän on oikeassa niin se on meidän kaikkien etu. Jos hän on väärässä niin tämän asian selvittäminen on edelleen kaikkien etu. Saattaa esim. pelastaa jonkun tilanteelta jossa muutoskatsastettu auto hylätäänkin määräaikaiskatsastuksessa toisessa konttorissa...

                Se että virkamies tekee virheen katsastuksessa ei tee laittomasta autosta lain mukaista. Joka niin luulee niin on aika metsässä kuvitelmiensa kanssa.
                Väärässä ja väärässä, trafin linjahan on se, ettei se lähde kumoamaan katsastusmiehen tekemiä päätöksiä jälkikäteen ellei kyse ole jostain todella räikeästä. Todennäköisesti siis jokin veropetos tms, tällaiset saa taatusti olla. Jälkikäteen ei siis tulla puuttumaan, eikä katsastusmies saa määräaikaiskatsastuksessa muutenkaan puuttua kuin asioihin jotka tarkastuslistalla ovat. Jos muutokset on papereissa, se on laillinen

                Trafilta ei kannata kysyä tuosta vaan nauttia sen tuomista mahdollisuuksista sen aikaa kuin voi, siellä isolla pajalla ei tästä asiasta ole nimittäin sama kanta Kysytty sen jälkeen kun nuo keskustelut oli asemalla käyty, toki mainitsematta asemakohtaisista tulkinnoista. Ihan hyväkin niin, ettei tarvitse jokaiseen turbohäkkyrään etsiä M3-osia.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • Harri G
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 9041
                  • Iisalmi

                  Originally posted by Harri G View Post
                  Osaisko joku sanoa varmistuksen, meneekö pinnit oikein. Toi 6 ja 17 lähinnä. Muuthan siinä on oikein. Kyseessä suorakulmio c101, eli 85 asti korin liitin.

                  E30pin - E34M50pin
                  1 blue - 25 blue, alternator
                  2 blue/violet - 1 blue/white, oil level static
                  4 brown/white - 12 brown/violet, coolant temp sensor
                  6 green/yellow - 22 green yellow, oxygen sensor relay / power supply with ignition turned on (fuse protected)
                  7 green/violet - 13 green/violet, fuel pump
                  8 black/yellow - 18 black/yellow, starter
                  10 green - 21 green, ignition switch
                  15 blue/white - 2 blue/yellow, oil level dynamic
                  16 brown/green - 23 brown/green, oil pressure switch
                  17 white/blue - 19 white/green, service indicator reset
                  Heihoi! Pinni 6, onko tietoa minne menee? Pinni 6 on sama uudemmissa E30 liittimissä, joten minne teillä pinni 6 korin puolelta menee? Muuten tämä näyttäis olevan oikein.
                  E39 ja E91

                  Comment

                  • e30tampio
                    Banned
                    • Feb 2012
                    • 216
                    • Seinäjoki

                    Originally posted by Harri G View Post
                    Heihoi! Pinni 6, onko tietoa minne menee? Pinni 6 on sama uudemmissa E30 liittimissä, joten minne teillä pinni 6 korin puolelta menee? Muuten tämä näyttäis olevan oikein.
                    Itse jätin muistaakseni tyhjäksi.. tein akg motorsportin kytkitksen mukaan ja hyvin pelaa... toki käsittelee e36 kaaviota mutta samahan se on e34:sta otetussa pannussa..

                    Comment

                    • Osku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2005
                      • 3324
                      • Kouvola,Pilkanmaa

                      Originally posted by Tonton View Post
                      s50 pitää leimata omavalmiste koneena tehot alle 204hv
                      320is ei käy vertailu mallina kun trafi ei sitä tunne
                      (tiedän että niitä on käytetty mutta se ei pykälien mukaan ole mahdollista)

                      ei siinä mitään ongelmaa ole kun saa vaan penkki ja päästö lapun
                      Tohon kaatuu taas.
                      Vähäpäästöiseen koriin omavalmistemoottori..
                      Tulee merkitä/Tulee olla.. ei onnistu omassa projektissa omavalmisteena
                      E30 24V 5D "Vakio"

                      Originally posted by ///Make
                      1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                      Comment

                      • Tonton
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 9101
                        • Raisio

                        Originally posted by Osku View Post
                        Tohon kaatuu taas.
                        Vähäpäästöiseen koriin omavalmistemoottori..
                        Tulee merkitä/Tulee olla.. ei onnistu omassa projektissa omavalmisteena
                        nii mähän tähän jo vastasinkin
                        "niin tämä vapauttaa kaikki vähäpäästöiset sport evo alustalla varustetut e30:t"

                        eli en usko että koskisi kauhean montaa autoa
                        vai meinaatko että porukalla tulisi kauhea ryntäys merkkiliikkeeseen hakemaan uutta tolppaa e30:iin sitä kautta uki:n konttorille

                        samallahan se tarkottaisi että kaikkiin muihinkin tuleviin tekniikan vaihtoihin tarttis hommata noi m3 osat kun 325 osat ei enää riitä kuin 171hv:n asti
                        sigpic
                        M-B Vito -22
                        Transit Custom -18
                        Yamaha vx ho cruiser -22
                        Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                        [email protected]

                        Comment

                        • Harri G
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 9041
                          • Iisalmi

                          Originally posted by e30tampio View Post
                          Itse jätin muistaakseni tyhjäksi.. tein akg motorsportin kytkitksen mukaan ja hyvin pelaa... toki käsittelee e36 kaaviota mutta samahan se on e34:sta otetussa pannussa..

                          http://www.akgmotorsport.com/usm50swappins.php
                          Joo. Näin monet tehneet ja saatanpa tehdä minäkin. Mikähän virka tuolla lambda-anturin releellä on? Onko sellaista edes M50 koneessa?
                          E39 ja E91

                          Comment

                          • Joma
                            BTCF Member
                            • Feb 2011
                            • 1320
                            • Masku

                            Onko siinä mitään järkeä laittaa e34 zf laatikko?

                            Ilmanen ois tai tulee purkuauton mukana, muttakun ois lukkoperä oikeilla välityksillä getragin perään.... Kumpi sinne nyt kannattais survoa?

                            Eikös yksinkertaisin ole m20 oma loota vauhts ym. :think Vai onko zf paljon parempi?
                            E30 M52b28 M122h Amme
                            E28 x monta
                            E23 728i Ministeri
                            E10 1600-2 Garret

                            VW LT50 Huoltoajoneuvo
                            HD lapio jätskikruiseri

                            Comment

                            • Harri G
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 9041
                              • Iisalmi

                              Originally posted by Joma View Post
                              Onko siinä mitään järkeä laittaa e34 zf laatikko?

                              Ilmanen ois tai tulee purkuauton mukana, muttakun ois lukkoperä oikeilla välityksillä getragin perään.... Kumpi sinne nyt kannattais survoa?

                              Eikös yksinkertaisin ole m20 oma loota vauhts ym. :think Vai onko zf paljon parempi?
                              No makuasioitahan nämä. ZF on kuuleman mukaan vahvempi. Vaan onhan nuo ihmiset getragillakin ajelleet. Mulle tulee zf laatikko, kardaani E36 328 ja perä E34 tds. Getragin kanssa voi käyttää alkuperäistä kardaania. Kyllä se varmaan sulle halvemmaksi getraggi tulee laittaa jos lukkoperä sopivalla välityksellä jo löytyy.
                              E39 ja E91

                              Comment

                              • Osku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2005
                                • 3324
                                • Kouvola,Pilkanmaa

                                Originally posted by Joma View Post
                                Onko siinä mitään järkeä laittaa e34 zf laatikko?

                                Ilmanen ois tai tulee purkuauton mukana, muttakun ois lukkoperä oikeilla välityksillä getragin perään.... Kumpi sinne nyt kannattais survoa?

                                Eikös yksinkertaisin ole m20 oma loota vauhts ym. :think Vai onko zf paljon parempi?
                                Mul on M20 vauhtipyörä kykä ja startti..
                                E36 ZF loota(sama) ja E30 M3 kardaani.. perä E34 525i Välit 3.23 25%LSD..

                                M20 loota jää vinoon ja joutuu kannakkeeseen tekemään jotain rotia väliin.. Vivusto menee uusiks tolla M50 koneen lootalla,tosin taitaa mennä m20 lootallakin.

                                Ei oo valittamista tossa laatikossa,eikös E36 M3:ssakin oo ZF:ää 6 lovisena.

                                Suurin erohan tohon M20 askiin on se että vasta vitosvaihde on ZF:ssä suora,mutta sen pystyy tasottamaan perävälityksellä.

                                EDIT: Joo ja olis mulla muutama kysymyskin tähän ketjuun.

                                S50 koneen vaihdossa muita erilaisia huomiota kun öljypohja,käy ilmeisesti tuo E34 M50 patin ö-pohja ja pumpun imuputki ?

                                Mitenkäs jarrutehostin ton S50 koneen kanssa kun siinä on tilaa enempi kun ei oo
                                "imusarja" edessä niin paljoa?

                                Entä airboxin laitto jos ei tahdo orkkis alumiinikimpaletta konehuoneeseen,olisko kellään laittaa kuvia toteutuksesta ?
                                Last edited by Osku; 26-02-2012, 20:00.
                                E30 24V 5D "Vakio"

                                Originally posted by ///Make
                                1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎