Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bemssi
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2010
    • 872
    • Kerkkoo

    Originally posted by Bansku View Post
    Mitenkä olette toteuttaneet tuon e21 jarrutehostimen tangon lyhennyksen? Sitä tankoa ei varmaan saa purettua siitä tehostimesta irti?
    Minä katkasin sopivan pituiseksi ja tein tuon m10 kierteen tankoon sekä suurenkin haarukan kierteen m10. Hyvin kestää! Ainut ongelma e21 tehostajan kanssa, että jarrupoljin on suht jämäkkä

    Comment

    • Dunky
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 4929
      • Kotka

      Originally posted by Bemssi View Post
      Minä katkasin sopivan pituiseksi ja tein tuon m10 kierteen tankoon sekä suurenkin haarukan kierteen m10. Hyvin kestää! Ainut ongelma e21 tehostajan kanssa, että jarrupoljin on suht jämäkkä
      Juurikin näin se pitää tehdä, vaikka hitsaamalla tulee varmasti ihan yhtä kestävä mutta se on kuitenkin aina hitsattu mikä hitsattu....
      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

      Comment

      • Bansku
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2011
        • 1493
        • Savo

        No olisihan se tuokin mutta kuinka ohentaa sitä tankoa että siihen saa tehtyä se m10 kierteen? Sorviin aika hankala koko kompleksi kiinnittää, irri kerran sitä tankoa ei saa. Rälläkällä ohentaen ei taida tulla kovinkaan tasapaksu, lisäksi vaarana on että ottaa jostain kohti liikaa ja kierteestä ei tule pitävää?
        Kahtelin jos olisi lyhentänyt ja tehnyt siihen sen m12 kierteen ja haarukkaan samalla isomman niin siihen haarukkaan ei olisi jäänyt paksuutta ohuimmalle kohdalle kuin 2mm. Kyllähän sekin varmasti riittää mutta sama kait se uusi haarukka väsätä jostain 3-5mm latasta
        Last edited by Bansku; 11-06-2014, 11:55.

        Comment

        • Make H.
          BTCF Member
          • Jul 2006
          • 1278
          • Kokkola

          Originally posted by Bansku View Post
          No olisihan se tuokin mutta kuinka ohentaa sitä tankoa että siihen saa tehtyä se m10 kierteen? Sorviin aika hankala koko kompleksi kiinnittää, irri kerran sitä tankoa ei saa. Rälläkällä ohentaen ei taida tulla kovinkaan tasapaksu, lisäksi vaarana on että ottaa jostain kohti liikaa ja kierteestä ei tule pitävää?
          Rälläkällä ja lamellilaikalla esim. saa varmaan varmimmin tai sit penkkimallin hiomakoneella jossa kivilaikka, ihan oman maun mukaan. Ja siitähän tulee just niin tasapaksu ja hyvä ku teet siitä ...aika kovasti saa ryssiä ettei pitävää tuu mutta niinku tossa oliki niin haarukkaosaan vaan 10mm kierre ja jatkaa tangosta kierrettä ja katkasee

          Comment

          • Daa Daa
            BTCF Member
            • Aug 2004
            • 910
            • Jyväskylä

            Originally posted by Bemssi View Post
            Ainut ongelma e21 tehostajan kanssa, että jarrupoljin on suht jämäkkä
            Paljoa paremmin ei enää voi e30:pin jarruja pilata..

            Comment

            • Bemssi
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2010
              • 872
              • Kerkkoo

              Originally posted by Daa Daa View Post
              Paljoa paremmin ei enää voi e30:pin jarruja pilata..
              No ei! Kyllä pysähtyy huonosti, jos ei paina tosissaan poljinta.. Onko tähän kellään mitään parannusta?

              Comment

              • bmw89
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2010
                • 565
                • Ulvila

                Originally posted by Bemssi View Post
                No ei! Kyllä pysähtyy huonosti, jos ei paina tosissaan poljinta.. Onko tähän kellään mitään parannusta?
                vakio tehostin
                -E30 "316i"

                ex. e46 328i,

                Comment

                • Rocla
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 7692
                  • Kajaani

                  Oon kai poikkeava kun en huomaa mitään eroa e21 vs. omalla tehostimellaan...



                  Aina on pysähtynyt, eikä poljinvoima ole käytännön tasolla yhtään erilainen, eikä tuo tehostin nyt oikein voi juuri muuhun vaikuttaa kuin poljinvoimaan.
                  Olli.

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11131
                    • Oulu

                    Kai nämä jäykästä polkimesta valittajat on tarkastanu, että se tehostaja oikeesti toimii? Ikivanhoja osiahan nuo e21 tehostajatkin on, että ei ihme, jos siellä joku repeämä ois kalvossa. Itse en kyllä oo yhtään e21 tehostajaa päässy kokeilemaankaan, ja mulle muutenkin tulee mk2 golffin tehostaja. Se ainakin on pieni, että saa nähä miten pelaa.

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • Make H.
                      BTCF Member
                      • Jul 2006
                      • 1278
                      • Kokkola

                      Originally posted by Rocla View Post
                      Oon kai poikkeava kun en huomaa mitään eroa e21 vs. omalla tehostimellaan...



                      Aina on pysähtynyt, eikä poljinvoima ole käytännön tasolla yhtään erilainen, eikä tuo tehostin nyt oikein voi juuri muuhun vaikuttaa kuin poljinvoimaan.
                      Sama...En oo eroa huomannu poljinvoimas tai polkimen uppoamises, tosin mulla etulaikat 312mm ja 56mm etusylinterit, joten pysähtyy kyllä vakioita paremmin, mutta poljin pitäs upota entisestään isommilla sylintereilä. Jarrut paljo paremmat ku vakiot enkä oo herkkyydessä huomannu mitään eroo. Jos tehostin vuotaa niin jarrut tosiaanki kyl tuntuu huonoilta ja vaatii poljinvoimaa

                      Comment

                      • Harri G
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 9041
                        • Iisalmi

                        Huomatkaa tuossa jarrutehostin-asiassa että toisinaan helpompi muokata poljinta. Itse hitsasin polkimeen sopiva lattaraudan lisäksi johon tein reiän, jotta passasi E34 V8 tehostimen haarukkaan.

                        E34 V8 tehostin + E34 525i sylinteri niin johan pysähtyy pienellä voimalla
                        E39 ja E91

                        Comment

                        • Bemssi
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2010
                          • 872
                          • Kerkkoo

                          Originally posted by Harri G View Post
                          Huomatkaa tuossa jarrutehostin-asiassa että toisinaan helpompi muokata poljinta. Itse hitsasin polkimeen sopiva lattaraudan lisäksi johon tein reiän, jotta passasi E34 V8 tehostimen haarukkaan.

                          E34 V8 tehostin + E34 525i sylinteri niin johan pysähtyy pienellä voimalla
                          Täytyy tarkistaa tuo ehjyys vielä. Toinen on tuo jarrupolkimen säätö, voisihan sitäkin kokeilla.

                          Comment

                          • RiZ3*
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2005
                            • 353
                            • Helsinki

                            Onko m50b25 non vanosta tullut ilman lamdaa ?
                            En ole omasta ainakaan löytänyt... :think
                            The will to do - the soul to dare

                            E93 M3

                            Comment

                            • Joma
                              BTCF Member
                              • Feb 2011
                              • 1320
                              • Masku

                              Jos on ilman kattia alunperin ni sit ilman lamdaakin.
                              E30 M52b28 M122h Amme
                              E28 x monta
                              E23 728i Ministeri
                              E10 1600-2 Garret

                              VW LT50 Huoltoajoneuvo
                              HD lapio jätskikruiseri

                              Comment

                              • Bansku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2011
                                • 1493
                                • Savo

                                Nyt rupes tossa mietityyämään noi mun johtosarjan kytkennät jonkun verran. Kun oikein missään sähkökaaviossa ei ollut samoja värejä mitä noissa minun liittimissä joten osittain meni arpomalla ja pinnien mukaan. Ja onkohan tolla mitään merkitystä kun tuo minun m50 johtosarja on automaatista, mutta olinkin näköjään aika ronskisti siitä jo karsinut sen itse laatikon piuhat pois.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎