Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16429
    • Asikkala

    Originally posted by _-Mika-_ View Post

    EDIT: Vähä lisäystä, eihä noissa 318:n ja 325:n alustassa ole muuta eroa kun takajarrut (levyt) ja kallistuksen vakaajat, ja etutolpat? Ja siis verrataan abs:ittomaan 325:n..
    + 325 jäähd. etulevyt.

    Comment

    • Rocla
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 7692
      • Kajaani

      Originally posted by Tuiske View Post
      Sillä säädetään vain tyhjäkäynnin seosta. Ja nyt sitten ihan arvaus: vastapäivään kiertämällä eli ruuvia avaamalla ilmakanava suurenee jollin IMM:n ohi virtaa enemmän ilmaa ja seos laihenee.
      Paitsi ettei(ainakaan kaikissa?) m40 moottorien IMM:ssä ole ohivirtauskanavaa vaan sähköinen potentiometri. Kattimalleissa ei kai ole sitäkään, vaan säätö perustuu lambdaan.
      Olli.

      Comment

      • wsq´_
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2008
        • 458
        • Lohja

        Ei taida saada kotikonstein 45mm etutolpasta sitä isohkoa "mutteria" joka pitää avata, että saa iskarin pois tolpasta? Isoilla putkipihdeillä ja kuumailmapuhaltimella on kokeiltu irroittaa sitä, mutta ei lähde. Taitaa tarvita liekinheitintä sen irroittamiseen?
        e36 m60

        Comment

        • ChilileipÄ
          BTCF Member
          • Mar 2007
          • 2014
          • jyväskylä

          Originally posted by wsq´_ View Post
          Ei taida saada kotikonstein 45mm etutolpasta sitä isohkoa "mutteria" joka pitää avata, että saa iskarin pois tolpasta? Isoilla putkipihdeillä ja kuumailmapuhaltimella on kokeiltu irroittaa sitä, mutta ei lähde. Taitaa tarvita liekinheitintä sen irroittamiseen?
          kyllä mä oon saanu kotikostein ne irti mutta joskus on kyllä tosi tuokassa lämmittämällä ja vähän vasaran kanssa hakkaamalla oon saanu pyörähtämään auki
          F11 530D M-Sport ’11
          E39 525iA touring M-Sport '02
          ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89

          Comment

          • wsq´_
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2008
            • 458
            • Lohja

            Originally posted by ChilileipÄ View Post
            kyllä mä oon saanu kotikostein ne irti mutta joskus on kyllä tosi tuokassa lämmittämällä ja vähän vasaran kanssa hakkaamalla oon saanu pyörähtämään auki
            Kovasti on tullu naputeltua ynnä muuta, mutta ei vaan anna periksi. Näyttää muutenki siltä että ei olis irroteltu ainakaan 20 vuoteen Pakko kai se on ettiä huomenissa joku paja, joka lämmittäs ne ja pyöräyttäs irti.
            e36 m60

            Comment

            • KuuKi
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 1055
              • Lahti

              Tulipas tossa taannoin todettua, et pillit se irrotus vaatii.. ja suosittelen, et hommaat uudet 'mutterit' suosiolla sinne.
              KuukiFix palvelee...
              sigpic
              NYT: A1 8X, T3, 190e
              EX: S5 8T coupe, S4 B5 avant, S3 8L, E46 330dA Touring, E36 318tds Compact airride, E36 325i coupe, E36 320iA coupe, E30 320i & 316

              Comment

              • Rocla
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 7692
                • Kajaani

                Rautasahalla reilu ura siihen mutteriin ja sitten lyö se halki, jos mikään muu ei auta.
                Olli.

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  Kysytääs nyt noviisijuttuja kun ei pikagoogletus tuottanut mitään.. mitä eroa on 316 ja 325 etulevyillä ja satuloilla?

                  EDIT: Ilmeisesti isommassa on vaan jäähdytetty levy ja leveämpi (?) satula?
                  Oletetusti menee 4 pyttyisen tolppaan ihan nakkaamalla ?

                  -Jarno
                  Last edited by petrolhead; 22-05-2010, 22:19.
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16429
                    • Asikkala

                    Originally posted by petrolhead View Post
                    Kysytääs nyt noviisijuttuja kun ei pikagoogletus tuottanut mitään.. mitä eroa on 316 ja 325 etulevyillä ja satuloilla?

                    EDIT: Ilmeisesti isommassa on vaan jäähdytetty levy ja leveämpi (?) satula?
                    Oletetusti menee 4 pyttyisen tolppaan ihan nakkaamalla ?

                    -Jarno
                    "EDIT: Ilmeisesti isommassa on vaan jäähdytetty levy ja leveämpi (?) satula?"

                    Kyllä.


                    "Oletetusti menee 4 pyttyisen tolppaan ihan nakkaamalla ?"

                    Näinhän se taisi olla.

                    Comment

                    • sleepertuning
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2006
                      • 662
                      • Kotka

                      Originally posted by Rocla View Post
                      Paitsi ettei(ainakaan kaikissa?) m40 moottorien IMM:ssä ole ohivirtauskanavaa vaan sähköinen potentiometri. Kattimalleissa ei kai ole sitäkään, vaan säätö perustuu lambdaan.
                      Katti/lambdamalliahan ei_ikinä_säädetä. Tätä näkee valitettavan usein. Seoksensäädön hoitaa tietokone, ja jos päästöt/seos on pielessä, joku anturi on rikki eikä vikaa korjata säätämällä. Ainakin mersuissa näkee valitettavan usein, en tiedä miten laita on pemarien kanssa. Mut älkää tosiaan menkö säätämään niitä jos lambda/katti löytyy vaan vikakoodien lukuun. Tosiaan ainakin mersuista löytyy potikka/ruuvi ja seos siitä kyllä säätyy vaikka lambdat ja katit löytyy, mutta seos on sen jälkeen takuulla pielessä.

                      Tarkoitus ei oo vittuilla vaan lähinnä huomauttaa.

                      Comment

                      • jon1
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2006
                        • 270
                        • Tampere

                        Originally posted by sleepertuning View Post
                        Katti/lambdamalliahan ei_ikinä_säädetä. Tätä näkee valitettavan usein. Seoksensäädön hoitaa tietokone, ja jos päästöt/seos on pielessä, joku anturi on rikki eikä vikaa korjata säätämällä. Ainakin mersuissa näkee valitettavan usein, en tiedä miten laita on pemarien kanssa. Mut älkää tosiaan menkö säätämään niitä jos lambda/katti löytyy vaan vikakoodien lukuun. Tosiaan ainakin mersuista löytyy potikka/ruuvi ja seos siitä kyllä säätyy vaikka lambdat ja katit löytyy, mutta seos on sen jälkeen takuulla pielessä.

                        Tarkoitus ei oo vittuilla vaan lähinnä huomauttaa.
                        Juuri näinhän se menee...

                        Comment

                        • greivi
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2009
                          • 173
                          • Laihia

                          Mitä oireita antaa kytkimen työsylinterin takertelu/jousen ''kuluminen'' eli voisko olla syypäänä kun jonkun 30km ajaa niin alkaa ravistamaan todella lujaa matalilla kierroksilla. Sitten kun antaa enemmän kierroksia ja kytkintä niin lähtee normaalisti. Kytkin ei pidä erikoisia ääniä eikä luista ja toimii muuten ok.

                          Comment

                          • Madfexx
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2005
                            • 3646
                            • Lempäälä

                            Originally posted by sleepertuning View Post
                            Katti/lambdamalliahan ei_ikinä_säädetä. Tätä näkee valitettavan usein. Seoksensäädön hoitaa tietokone, ja jos päästöt/seos on pielessä, joku anturi on rikki eikä vikaa korjata säätämällä. Ainakin mersuissa näkee valitettavan usein, en tiedä miten laita on pemarien kanssa. Mut älkää tosiaan menkö säätämään niitä jos lambda/katti löytyy vaan vikakoodien lukuun. Tosiaan ainakin mersuista löytyy potikka/ruuvi ja seos siitä kyllä säätyy vaikka lambdat ja katit löytyy, mutta seos on sen jälkeen takuulla pielessä.

                            Tarkoitus ei oo vittuilla vaan lähinnä huomauttaa.
                            Aivan, kiitoksia. Eikös ilmamäärämittarin sisältä pysty ainakin säätämään ja monesti se jousi veltostuu hiljalleen ajan myötä? En ajatellutkaan, että tuollaisesta vanhasta miinasta voisi vikakooditkin lukea Mikä anturi sieltä sitten saattaisi yleensä olla rikki? Käy tällä hetkellä pirun rikkaalla - tulpat mustana ja maantiepainotteinen sekakulutus 10-11l/100.
                            Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
                            Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

                            Comment

                            • peltone
                              BTCF Member
                              • Jan 2005
                              • 8092
                              • Willähde

                              Paljonko on ohjeaika kardaanin kannatinlaakerin vaihdolle? Ja mitä uusi osa maksaa?
                              E30 316 -87
                              E91 325i -06
                              E61 530d -06
                              F10 520d -14
                              ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                              Comment

                              • mulletti
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2006
                                • 2587
                                • Jyväskylä - Bra | bar base beach

                                Ääh. Jotain häikkää kytkimessä, ei palauta ihan ylös asti poljinta eli käytännössä se tyhjä liike on hävinnyt kokonaan. Kytkin ei kuitenkaan jää pitämään, onneksi. Nesteet ok, tosin vanhat mutta olisko jompikampi sylintereistä tien päässä?
                                E28 - E30

                                HUNAJATA HUNAJATA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎