Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petteri80
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2004
    • 578
    • Joensuu

    Originally posted by jesper.e View Post
    Tartteis jelppiä! Pääs lämmöt nousemaan punarajalle asti, letku halkes ja nesteet pihalle. Uusittiin letku ja toimi normaalisti jonkun aikaa. Nyt tiputtaa nestettä koneen etupuolelta, lämmöt seilaa ja paisuntasäiliössä nesteen pinta nousee ja laskee.
    Tarkistapas nyt ihan alkuun et mistä sitä nestettä tarkalleen ottaen tihkuu.. rajais vähän vikaa.

    Originally posted by jesper.e View Post
    lämmöt seilaa ja paisuntasäiliössä nesteen pinta nousee ja laskee.
    Ilmasitko järjestelmän kunnolla? Kokeilepa ilmata vielä uudelleen jos auttaisi.

    Comment

    • Delphin
      BTCF Member
      • Mar 2006
      • 231
      • Nurmijärvi

      Originally posted by KuuKi View Post
      Ei oo vastaavia onkelmia ollut, mutta ajattelin (ton 60mm tiputetu) sumuvalojen korkeuden ratkaista teippaamalla tuikut umpeen katsastukseen. Suuntaus on oikea, mutta korkeus maasta liian pieni. Tää on siis suht normaali tilanne näissä vanhoissa kulkuneuvoissa.
      Tästä varmaankin on kyse. Tuli vähän yllätyksenä kun viidellä aikaisemmalla kerralla moista ei ole huomattu. Mikähän toi mitta saa olla? Täytyypä piilottaa seuraavaan katsastukseen.
      Vanhoja katiskoja.

      Comment

      • -Nasse-
        Bimmer Rookie
        • Jan 2008
        • 130
        • Valkeakoski

        Onkos kenelläkään tietoa että mistä kaikista bemareista käy suuttimet tohon m20 koneeseen ilman mitään isompia modauksia?Tarvis vähän isompia ja ilmeisesti noi s50 koneen kävis....jos jollain varma tieto niin voi kertoa.

        Comment

        • Belegone
          Bimmer Rookie
          • Dec 2009
          • 46
          • paimio

          mikä mahtaa bimmeriä vaivata kun sillon ku vielä toimi niin viimeset kaks päivää tyhjäkäynti kierrokset oli kokoajan 400 ja auto vastas kaasun heikonlaisesti ja meinas välillä sammua ja yhtenä aamuna auto lähti normaalisti käyntiin ja pakitin noin viis metriä ja sitten sammui eikä enään lähde käyntiin. oon tarkistanu bensan saannin,bensan paineet on niin kun pitää ja linjat ei oo tukossa, jako on niinku pitää, puristuspaineetki täsmää, koitettu toisella moottorin ohjas boksillakin jo, kipinän antaa niinkun pitää mutta silti ei käyntiin lähde,mutta startatessa koittaa tosi harvoin ihan vähän lähtee käyntiin. niin ja kyseessä e30 325 vm.86

          osaiskos joku ehdottaa jotain,itellä ei tuu enää mitää mieleen

          Comment

          • jesper.e
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2008
            • 222
            • Rovaniemi

            Originally posted by Petteri80 View Post
            Tarkistapas nyt ihan alkuun et mistä sitä nestettä tarkalleen ottaen tihkuu.. rajais vähän vikaa.



            Ilmasitko järjestelmän kunnolla? Kokeilepa ilmata vielä uudelleen jos auttaisi.
            Joo, täytyy koittaa selvitellä. Nyt vähän kehno tilanne, ei pysty autoa käyttämään kun öljypohja irti (kiitos tappohidasteiden)
            e30 m20b27 stroker & e34 525i
            Entiset: e46 318i, e30 320i cabrio, e30 316 "rustyshark"'e30 316i-89, e36 316i-91, e30 316-87, e30 325i-88, e30 316-88 "rustyshark", e30 m10b20 tic-84, e30 316-87, e34 525i M-tech-91,
            e30 320i-86, e30 318i-88

            Comment

            • teppo175
              Newbiemmer
              • Sep 2010
              • 10
              • Rovaniemi

              Nyt tyhmä kysymys. Jos tahon tiheemmän peränvälityksen, tartteeko vaihtaa muuta ku perä? Ja miten nuo e30 perät, monenlaisia niitä on olemassa ja miten käy ristiin? Kaikki mitä mieleen juolahtaa e30 peristä otetaan avosylin vastaan!

              Comment

              • BmwPunisher
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 7629
                • Lemu

                Originally posted by -Nasse- View Post
                Onkos kenelläkään tietoa että mistä kaikista bemareista käy suuttimet tohon m20 koneeseen ilman mitään isompia modauksia?Tarvis vähän isompia ja ilmeisesti noi s50 koneen kävis....jos jollain varma tieto niin voi kertoa.
                miksi isommat suuttimet? eikö M50B25 suuttimet riitä enää?
                mutta jos noi M50 suuttimet menee M20 moottoriin, niin
                luulis S50 suuttimienkin menevän sinne..
                E70 X5 30d

                Comment

                • Jonsku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 4645
                  • Tuusula

                  Originally posted by -Nasse- View Post
                  Onkos kenelläkään tietoa että mistä kaikista bemareista käy suuttimet tohon m20 koneeseen ilman mitään isompia modauksia?Tarvis vähän isompia ja ilmeisesti noi s50 koneen kävis....jos jollain varma tieto niin voi kertoa.
                  M50 ja M60 suuttimet ainakin käy, sekä monista muista. S62:ssa nyt ainakin on erilaiset suuttimet..
                  - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                  ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                  ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                  ex. Alpina D10 Touring #33/94
                  ... and many more

                  Comment

                  • -Nasse-
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2008
                    • 130
                    • Valkeakoski

                    Originally posted by BmwPunisher View Post
                    miksi isommat suuttimet? eikö M50B25 suuttimet riitä enää?
                    mutta jos noi M50 suuttimet menee M20 moottoriin, niin
                    luulis S50 suuttimienkin menevän sinne..
                    Luulisin että noi s50 koneen suuttimet menis.Eihän noi m50 koneen suuttimet nyt hirveen pitkälle riiitä.Laihalle menee ja ei voi olla enää mistään muusta kiinni.

                    Comment

                    • -Nasse-
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2008
                      • 130
                      • Valkeakoski

                      Originally posted by Jonsku View Post
                      M50 ja M60 suuttimet ainakin käy, sekä monista muista. S62:ssa nyt ainakin on erilaiset suuttimet..
                      Onkos vielä tiettoo että minkä kokosia noi m60 koneen suuttimet on?

                      Comment

                      • talmis
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2009
                        • 25
                        • Iisalmi

                        Tarviis pikaista apua. Mulla ois tollanen kone jossa on m20b20 kannet imusarjat ruiskut ymsyms. l-jetronicilla ja m20b25 lohko. no nyt sitte vaihdoin sen koneen tuosta entisesta ruhosta uuteen mutta en sua käymään sitä.. mutta siitä "scartti" liittimestä mikä menee ohjausboxille mikä on siinä hanskalokeron päällä, ni lähtee kolme johtoo (musta, vihreä, kelta-valkoinen). Ne menee vanhassa korissa polkimien päälle johtojen sekaan jonnekkin liittimeen. Minusta tuntuu että johtuu niistä ettei nyt sen takia auto käy. Asiasta ymmärtävät voisivat pikaisesti auttaa minua Kuulin tuossa myös että ne tarviis myös suoran sähkön, eli virta lukon taakse vaan kiinni... ?
                        Kiitoksia jo etukättee.

                        Comment

                        • Jonsku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 4645
                          • Tuusula

                          Originally posted by -Nasse- View Post
                          Onkos vielä tiettoo että minkä kokosia noi m60 koneen suuttimet on?
                          180-190cc muistaakseni, löytyis 3kpl ylimääräisenä lähes ilmaiseksi


                          Originally posted by talmis View Post
                          Tarviis pikaista apua. Mulla ois tollanen kone jossa on m20b20 kannet imusarjat ruiskut ymsyms. l-jetronicilla ja m20b25 lohko. no nyt sitte vaihdoin sen koneen tuosta entisesta ruhosta uuteen mutta en sua käymään sitä.. mutta siitä "scartti" liittimestä mikä menee ohjausboxille mikä on siinä hanskalokeron päällä, ni lähtee kolme johtoo (musta, vihreä, kelta-valkoinen). Ne menee vanhassa korissa polkimien päälle johtojen sekaan jonnekkin liittimeen. Minusta tuntuu että johtuu niistä ettei nyt sen takia auto käy. Asiasta ymmärtävät voisivat pikaisesti auttaa minua Kuulin tuossa myös että ne tarviis myös suoran sähkön, eli virta lukon taakse vaan kiinni... ?
                          Kiitoksia jo etukättee.
                          Musta = kierrosluku
                          Vihreä = ECU-boksille virta
                          Kelta-valkoinen = kulutusmittari

                          Täältä löytyy kytkikset E30:iin.

                          Pyöriikö startti kuitenkin?
                          - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                          ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                          ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                          ex. Alpina D10 Touring #33/94
                          ... and many more

                          Comment

                          • -Nasse-
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2008
                            • 130
                            • Valkeakoski

                            [QUOTE=Jonsku;2124555]180-190cc muistaakseni, löytyis 3kpl ylimääräisenä lähes ilmaiseksi
                            Eikös noi m50 koneen oo aikasaman kokoset....Olettaisin että noi 4 litrasen ois sit isommat?

                            Comment

                            • Muurahainen
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              [QUOTE=-Nasse-;2124638]
                              Originally posted by Jonsku View Post
                              180-190cc muistaakseni, löytyis 3kpl ylimääräisenä lähes ilmaiseksi
                              Eikös noi m50 koneen oo aikasaman kokoset....Olettaisin että noi 4 litrasen ois sit isommat?
                              Onhan niitä pari enemmän...

                              Comment

                              • M.Kytölä
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2008
                                • 226
                                • Lehtimäki/Seinäjoki

                                Originally posted by Jonsku View Post

                                Musta = kierrosluku
                                Vihreä = ECU-boksille virta
                                Kelta-valkoinen = kulutusmittari

                                Eikös tää liitin löydy tuosta hanskalokeron päältä? Mutta mihis ihmeeseen tuo pitäis mennä ku ei löytyny vastakappaletta mistää?:think Ja auto vuodelta -83 ja tosin kiekka,kulutusmittari yms ei toimi.. Nyt m20b20 moottori motronicilla.
                                e30 318i -> 320i tic -> 325tic -> 335tic
                                e34 535i & e30 316i (varaosa autot)
                                e21 315i

                                ex:
                                e36 318is -94
                                / e39 540iA -97 / e32 735i -87 / e34 525i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎