Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ChilileipÄ
    BTCF Member
    • Mar 2007
    • 2014
    • jyväskylä

    Originally posted by duuk View Post
    Jarrucleanerilla mä ne oon putsannu jos ovat paskaiset olleet
    juu mää niitä irrallaan olevien suuttimien kärkiä bensalla putsailin ku ne siitä toisesta koneesta irti otin täytyy vaikka sillä jarrukliinerillä vielä ne vetästä
    F11 530D M-Sport ’11
    E39 525iA touring M-Sport '02
    ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89

    Comment

    • Guest's Avatar

      Originally posted by Kapanos View Post
      En nyt osaa mitenkään hienosti perustella, mutta lueskellut jostain tälläisen mututiedon päähän, että kestäisi enemmän kun ei ole niin kovat rutut koneessa ym
      Niinkuin tuossa sanoin jo aikaisemmin kovemmat rutut, vähemmän ahtoja, paljon tehoja. Matalat rutut, paljon ahtoja, paljon tehoja.

      Eli siis moottoria ei tarvitse ahtaa 2bar saadakseen 400hp vaan riittää 1,5bar jos rutut 10,5:1 eikä 8,8:1 ja tämä oli vaan esimerkki numerot voi muuttaa mieleisekseen
      Last edited by Guest; 29-04-2010, 09:58.

      Comment

      • Jasu
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2002
        • 2110
        • Tampere / Isojoki

        Originally posted by anspa87 View Post
        Niinkuin tuossa sanoin jo aikaisemmin kovemmat rutut, vähemmän ahtoja, paljon tehoja. Matalat rutut, paljon ahtoja, paljon tehoja.

        Eli siis moottoria ei tarvitse ahtaa 2bar saadakseen 400hp vaan riittää 1,5bar jos rutut 10,5:1 eikä 8,8:1 ja tämä oli vaan esimerkki numerot voi muuttaa mieleisekseen
        Nyt menee vähän pieleen. M20 moottori on melko herkkä nakutukselle joten sillä ei turbon kanssa ajeta korkealla puristussuhteella. 8.8:1 sekä 9.7:1, molemmissa tulee samoilla paineilla aikas lailla sama teho. 8.8:a vain voi viedä hivenen pidemmälle koska sytkän kanssa voi paremmin pelata.
        Volvo S80 V8
        Mercedes C250d
        M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

        Comment

        • peltone
          BTCF Member
          • Jan 2005
          • 8092
          • Willähde

          Jos leimassa olevalta talvirassi E30:ltäsi puuttuu koti tulevaa kesää mielessä pitäen niin ota privalla yhteyttä. Kuvat, hinta ja muutama noppitieto mukana.
          E30 316 -87
          E91 325i -06
          E61 530d -06
          F10 520d -14
          ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

          Comment

          • Kapanos
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 1394
            • Kirkkonummen Westend

            Originally posted by Jasu View Post
            Nyt menee vähän pieleen. M20 moottori on melko herkkä nakutukselle joten sillä ei turbon kanssa ajeta korkealla puristussuhteella. 8.8:1 sekä 9.7:1, molemmissa tulee samoilla paineilla aikas lailla sama teho. 8.8:a vain voi viedä hivenen pidemmälle koska sytkän kanssa voi paremmin pelata.
            Meinaatko että vakio moottorinohjauksen sytkällä voi pelata? kerro lisää?:think
            E30 M50tic -90
            E34 M5 -90
            E91 325d M-sport -07
            Ford F100 -53 LS edition

            Comment

            • Jasu
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2002
              • 2110
              • Tampere / Isojoki

              Originally posted by Kapanos View Post
              Meinaatko että vakio moottorinohjauksen sytkällä voi pelata? kerro lisää?:think
              Ei, en meinaa. Unohtaisin koko vakio moottoriohjauksen jopa vaparissa. Esim. Megan laitto tulee paljon halvemmaksi, kuin käydä rullilla tekemässä lastu.
              Volvo S80 V8
              Mercedes C250d
              M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

              Comment

              • Kapanos
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 1394
                • Kirkkonummen Westend

                Originally posted by Jasu View Post
                Ei, en meinaa. Unohtaisin koko vakio moottoriohjauksen jopa vaparissa. Esim. Megan laitto tulee paljon halvemmaksi, kuin käydä rullilla tekemässä lastu.
                Niin, onhan se mega järkevämpi kuin vakioa, mutta taas tullaan tähän, että kuka sitä säätää PK seudulla? onko tietoja kellään? En usko, että paikalliset "säätö" firmat ovat megaa hirveästi sorkkineet. Täytyy alkaa lottoamaan ja sitten käydä hakematta Tatech tai joku muu sellainen :think

                E:

                Mikähän mahtaa olla vakio kansipahvin "paksuus"? kun Cometicciä olen katsellut ja niissä ilmoitetaan milleinä paksuudet..
                Last edited by Kapanos; 29-04-2010, 15:05.
                E30 M50tic -90
                E34 M5 -90
                E91 325d M-sport -07
                Ford F100 -53 LS edition

                Comment

                • ///Make
                  BTCF Member
                  • May 2007
                  • 4689
                  • Lahti

                  Originally posted by Kapanos View Post
                  Mikähän mahtaa olla vakio kansipahvin "paksuus"? kun Cometicciä olen katsellut ja niissä ilmoitetaan milleinä paksuudet..
                  Ei tullut mieleen katsoa tuosta samasta paikasta mistä selviää niiiiiiiiiiiiin monta muutakin asiaa?

                  Z3 3,0 Coupe -98
                  E30 325E 4D -85
                  Originally posted by TNT
                  Kyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella

                  Comment

                  • tobezki
                    BTCF Member
                    • Jan 2010
                    • 98
                    • Rauma

                    Viisaat miehet hoi!

                    Mistäs mahtaa kuulua semmonen kolina, kun koittaa kummia jauhaa, tai ajaa lujaa karteeseen, niin pohjasta kuuluu kauhea kolina. Itse epäilen kardaania, mutta onko mahdollista? Vai onko se vain putki? Pitäis saada auto nosturille, niin pääsis tutkailemaan.
                    E30 Touring M50B25+ZF
                    E114 1600-2 1969
                    Colorado 5.3 ZQ8
                    K1500 5.7 4WD

                    Comment

                    • duuk
                      Moderator
                      • Dec 2006
                      • 10501
                      • Saaressa

                      Originally posted by Kapanos View Post
                      Niin, onhan se mega järkevämpi kuin vakioa, mutta taas tullaan tähän, että kuka sitä säätää PK seudulla? onko tietoja kellään? En usko, että paikalliset "säätö" firmat ovat megaa hirveästi sorkkineet. Täytyy alkaa lottoamaan ja sitten käydä hakematta Tatech tai joku muu sellainen :think

                      E:

                      Mikähän mahtaa olla vakio kansipahvin "paksuus"? kun Cometicciä olen katsellut ja niissä ilmoitetaan milleinä paksuudet..

                      Mulla on nyt tuossa stage4 koneessa tuo 1.8mm cometicci juurikin sen takia ettei puristussuhde tipu älyttömästi..
                      Nc:llä oli siinä omassa kiinanturbossa silloin se 3mm cometicci ja hyvin se kesti vakio ohjauksella + finboost sen 0,4bar ahtoa.

                      duke's garage:
                      Suzuki R50
                      E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                      M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                      S38 S54 S62

                      instagram: _duuk

                      Comment

                      • Tonton
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 9101
                        • Raisio

                        Originally posted by tobezki View Post
                        Viisaat miehet hoi!

                        Mistäs mahtaa kuulua semmonen kolina, kun koittaa kummia jauhaa, tai ajaa lujaa karteeseen, niin pohjasta kuuluu kauhea kolina. Itse epäilen kardaania, mutta onko mahdollista? Vai onko se vain putki? Pitäis saada auto nosturille, niin pääsis tutkailemaan.
                        iskarin yläpää?
                        sigpic
                        M-B Vito -22
                        Transit Custom -18
                        Yamaha vx ho cruiser -22
                        Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                        [email protected]

                        Comment

                        • Jarpeli
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2004
                          • 510
                          • vaasa

                          Onkos kukaa koittanut asentaa noita bc:n coileja. Jos on niin miten ovat toimineen. Ja onko kokemuksia bc vs d2?

                          Comment

                          • Pezzi
                            Bimmer Rookie
                            • May 2007
                            • 71
                            • Joensuu

                            e30 abs mistä vuosimallista eteenpäin pakolliset?

                            Haulla etin mut ei varmaa tietoa löytynyt... mutua tuli että 88 eteenpäin pakollinen ja enne sitä riittää 323 alustaa vastaamaan..
                            Elikkä tarkoituksena olis istuttaa m30 pata alunperin 316 87:aan..

                            Comment

                            • Kapanos
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2006
                              • 1394
                              • Kirkkonummen Westend

                              Originally posted by duuk View Post
                              Mulla on nyt tuossa stage4 koneessa tuo 1.8mm cometicci juurikin sen takia ettei puristussuhde tipu älyttömästi..
                              Nc:llä oli siinä omassa kiinanturbossa silloin se 3mm cometicci ja hyvin se kesti vakio ohjauksella + finboost sen 0,4bar ahtoa.
                              Ei tullut kyllä mieleen että bmwfansista ihan noin tarkasti löytyy tietoa, kiitos tästä

                              Muistaako duuk mitkä oli NC:Een koneen vakio puristukset ja kansipahvin laiton jälkeen?

                              Täytyykin alkaa harkitsemaan tuota Cometicciä, tosin 3mm voi olla vähän turhan paksu tuohon omaan koneeseen. Mitkä pinnapultit?
                              E30 M50tic -90
                              E34 M5 -90
                              E91 325d M-sport -07
                              Ford F100 -53 LS edition

                              Comment

                              • Kapanos
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2006
                                • 1394
                                • Kirkkonummen Westend

                                Kertokaas joku mistä löydän ihan ihkaoikeat väri koodit Motorsport väreille eli
                                ///M
                                E30 M50tic -90
                                E34 M5 -90
                                E91 325d M-sport -07
                                Ford F100 -53 LS edition

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎