Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    325i cabrio '88, näkyy olevan kytkinpolkimelle säädettävä jousi, pääsylinterin yläpuolella. Säätömutterit oli pyörineet kokonaan auki, onko tuolle mitään "oikeaa" säätöä olemassa vai ihan mutulla vaan? '86 325i:ssä ei näkyny olevan tuollaista systeemiä ollenkaan...

    Polkimessa on muutaman cm tyhjäliike.
    Last edited by JJT; 15-08-2010, 15:10.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • Taky
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2010
      • 562
      • Ola

      Originally posted by Haju69 View Post
      Olisko vaan hydrauliset venttiilin nostajat finaalissa jos M40 kone kyseessä. Yleensä kuulosta melko surkealta kun ne on vaihdon edessä
      Ei ole vielä ehtinyt perehtyä moottorin sielunelämään, mutta kuulostaa tutulta vaivalta em.

      Millainen operaatio vaihtotyö on, onnistuuko kantta irroittamatta?
      Onko nostajat nokan "alla" /venttiilin välissä vai millainen rakenne mahtaa olla?
      Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
      Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

      Comment

      • ChilileipÄ
        BTCF Member
        • Mar 2007
        • 2014
        • jyväskylä

        Originally posted by Taky View Post
        Ei ole vielä ehtinyt perehtyä moottorin sielunelämään, mutta kuulostaa tutulta vaivalta em.

        Millainen operaatio vaihtotyö on, onnistuuko kantta irroittamatta?
        Onko nostajat nokan "alla" /venttiilin välissä vai millainen rakenne mahtaa olla?
        onnistuu kantta irrottamatta

        F11 530D M-Sport ’11
        E39 525iA touring M-Sport '02
        ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89

        Comment

        • Taky
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2010
          • 562
          • Ola

          Originally posted by ChilileipÄ View Post
          onnistuu kantta irrottamatta
          Ok.

          Hiivatti tuohan onkin näppärä paikka!:think
          Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
          Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

          Comment

          • ka00z
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 1805
            • Varsinais-Suomi

            Originally posted by ChilileipÄ View Post
            Niiden nostajien vaihdosta vain ei käytännössä ole mitään hyötyä, jos nokka-akseli on myös ihan lopussa.
            W124 voll, markalla pidemmälle

            Comment

            • Taky
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2010
              • 562
              • Ola

              Originally posted by ka00z View Post
              Niiden nostajien vaihdosta vain ei käytännössä ole mitään hyötyä, jos nokka-akseli on myös ihan lopussa.
              Totta, jotain voisi kuitenkin nostajilla saavuttaa, sillä kylmänä ääni on _ilkeä_, mutta lämpöjen noustua tasaantuu merkittävästi.
              Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
              Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

              Comment

              • Taky
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2010
                • 562
                • Ola

                Originally posted by 525 TD View Post
                Kai se aidon lasinkin hionta onnistuu oikeilla aineilla , ...
                Mutta millä aineella?
                Tuulilasissa pari pyyhkijän raapamaa mutta lasi muuten OK niin tekisi mieli koittaa kuinka ko jäljet saisi kadotettua.

                Toki onhan noita firmoja jotka hommaa tekee mutta iltapuhteina olisi aikaa kokeilalkin.:think

                EDIT: http://www.teknofokus.fi/Astro/Hionta.htm -> Ceriumoksidi tuulilasin kiillotukseen
                Juttua: http://www.ids.fi/mk2_partimages.htm#GlassPolishing
                Last edited by Taky; 17-08-2010, 09:58. Reason: Lisäinfoa.
                Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
                Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

                Comment

                • duuk
                  Moderator
                  • Dec 2006
                  • 10494
                  • Saaressa

                  Itsellä konin keltaiset iskarit ja weitecit.. Aika paljon korkeampi mitä luvattiin ja takapää ällöttävän löysä.. En suosittele..
                  Kaverin 190 meseen laitettiin tuo hr cup kit ja ei sekään ihan niin matalaksi tullut mitä piti, mutta herkullinen ajaa kyllä.

                  duke's garage:
                  Suzuki R50
                  E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                  M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                  S38 S54 S62

                  instagram: _duuk

                  Comment

                  • .:Dam:.
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2007
                    • 178

                    Originally posted by TommiS View Post
                    Eli mistähän tuon tiivisteen voisi metsästää kampiakselin ketjupyörän puoleiseen päätyyn? Kuvista sen verran hyötyä, että pystyy hahmottamaan mikä tiiviste kyseessä. Kiilan (puolikuu) takana ketjupyörän etupuolella kampiakselin ympärillä oleva 3mm paksu tiiviste, jota ei näköjään ETK tunne. Autosalpaan menin ihmettelemään, mutta ei osannu sielläkään sanoa...
                    Ei kuitenkaan ole yleismallinkaan tiiviste, kun paikallisesta liikkeestä kyselin eli MITÄ VITTUA??
                    Purin ne muutamat koneet, yhteensä 4 kpl M10:jä (B16/18/20) palasina eikä yhdestäkään löytynyt kyseistä tiivistettä. Eikä edes tiivistesarjasta. Enkä keksinyt miksi sellaista edes tarvittaisiin... Ainoa mitä tullut mieleen, laiskanmiehenkorjaus tuolle osalle #5 jos on vuotanut öljyä pihalle :think Kuva ois kiva.

                    Comment

                    • Osmis
                      Moderator
                      • May 2006
                      • 5271
                      • Lieksa, Middle of Nowhere

                      Originally posted by duuk View Post
                      Itsellä konin keltaiset iskarit ja weitecit.. Aika paljon korkeampi mitä luvattiin ja takapää ällöttävän löysä.. En suosittele..
                      Kaverin 190 meseen laitettiin tuo hr cup kit ja ei sekään ihan niin matalaksi tullut mitä piti, mutta herkullinen ajaa kyllä.
                      Täytynee kokeilla tota cup kittiä sitten :think
                      Sawo-Karjala - connection

                      @osmis_garage

                      Harraste: E30 325i Cabriolet -86

                      Käyttis: E39 528i M-Sport -99

                      Comment

                      • Pena325
                        Newbiemmer
                        • Aug 2010
                        • 6
                        • Varsinais-Suomi

                        Kertokaahan täysin aloittelevalle bemaristille, onko mitään järkeä laittaa E30 325:een hajonneen ns. isoperän tilalle pikkuperää? Omasta ilmeisesti kilahti perä ja heikosti on saatavilla isoja periä, tai sitten en vaan osaa käyttää hakua tarpeeksi näppärästi. Pikkuperiä tuntuu olevan runsain mitoin tarjolla. Kestääkö tuo millä tavalla normaaliajossa?
                        E30 325i Cabriolet

                        Comment

                        • .:Dam:.
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2007
                          • 178

                          Originally posted by Pena325 View Post
                          Kertokaahan täysin aloittelevalle bemaristille, onko mitään järkeä laittaa E30 325:een hajonneen ns. isoperän tilalle pikkuperää? Omasta ilmeisesti kilahti perä ja heikosti on saatavilla isoja periä, tai sitten en vaan osaa käyttää hakua tarpeeksi näppärästi. Pikkuperiä tuntuu olevan runsain mitoin tarjolla. Kestääkö tuo millä tavalla normaaliajossa?
                          Pikkuperä 168, iso 188. E30:ssä siis. 210 Isoperä 5 & 6 & 7 sarjasta. Alunperin lienee 188 eli sellanen korvaavaksi. 168 usein liian tiuha välityksiltään ja antautuu nopeammin... Mieluusti vielä samalla välityksellä ettei tarvi roplata mittaristoa.

                          Comment

                          • Jasu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2002
                            • 2110
                            • Tampere / Isojoki

                            Originally posted by .:Dam:. View Post
                            Pikkuperä 168, iso 188. E30:ssä siis. 210 Isoperä 5 & 6 & 7 sarjasta. Alunperin lienee 188 eli sellanen korvaavaksi. 168 usein liian tiuha välityksiltään ja antautuu nopeammin... Mieluusti vielä samalla välityksellä ettei tarvi roplata mittaristoa.
                            Ei tarvi roplata mittaristoa, kyllä se oikein näyttää.
                            Volvo S80 V8
                            Mercedes C250d
                            M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                            Comment

                            • .:Dam:.
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2007
                              • 178

                              Originally posted by Jasu View Post
                              Ei tarvi roplata mittaristoa, kyllä se oikein näyttää.
                              Sry, ei oo noi patteriautot niin tuttuja

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎