Tuli tommonen pieni moottoriremontti tohon autoon niin olisikohan vielä jotain mitä kannattaisi uusia tai ottaa huomioon?
Nyt siis kansi nostettu pois, 2 venttiiliä menee vaihtoon, uudet keinut tulee + uudet epäkeskot, uusi Shrick:in nokka-akseli ja yläpään tiivistesarja. Samalla tehty myös jakopäänremppa, vesipumppu vaihdettu uuteen ja termari vaihtuu uuteen vielä.
Autona siis e30 320i -86 ja tarkotuksena ois nyt laittaa semmoseen kuntoon ettei ihan heti tarvis taas jotain uusia
Täällä tekee 316 ihan samaa... Kovemmilla pakkasilla sammui samoin tein kun hörähti käyntiin tai sammui, jos painoi yhtään kaasua. Lauhemmilla ilmoilla rykii ja röpöttää tyhjäkäynnillä parkissa. Kun antaa pari minuuttia käydä, niin käy suht tasaisesti, mut liikkeelle kun lähtee ja painaa kaasua, niin nykii ja röpöttää (lopettaa kun käyttää kaasun pohjassa kerran).
Weberin ja imusarjan väliin tulevassa sovitelaipassa oli ilmavuoto ja veikkailtiin että vika olis ollut siinä. Sopivaa laippaa ei löytynyt, joten turvauduin patenttiratkaisuun ja nyt on kaasarin alla vihreä bensankestävä mönjäkerros paikkana Joskaan ongelma ei ihan kokonaan korjaantunut, mut lieköhän ongelmaa sytytyspuolella kuitenkin, vaikka sinnekin on uutta osaa vaihdettu jo kertaalleen...
Mulla hävisi ongelmat kun nakkasin pierupurkin mäkeen, ja tilalle weber 32/34.
Lisäksi vaihdoin vielä tulpanjohdot.
Suosittelen kyllä tota weberiä kaikille, autokin kulkee ihan eritavalla, pierupurkin jälkeen.
Poistuuko -90 m20b25 bensanpaineet siitä konehuoneen boxista mistä sulakkeesta ku sen kannen tekstit on kuluneet pois? :think
Ei siinä kannessa teksiä olekkaan, vaan sulakekaavio löytyy ohjekirjasta. Ulkomuistista heitän kuitenkin sulake nro. 11. Kannattaa varmistaa kuitenkin.
Tai sitten bensapumpun releen irrottaa.
Ja osaisko joku kertoo miten toi homma toimii.. :think Kiitos jo etukäteen vastauksista
Siten että ajat saksaan ja menet paikanpäältä ostamaan tai sitten jallitat jonkun muun sinne. Eivät lähetä suomeen ei vaikka kuinka houkuttelin. Kyselin siis tuota sarjaa jo viime syksynä.
Ebaysta tilailulle on sitten taas ihan oma topikkinsa http://www.btcf.fi/forum/showthread....highlight=ebay
Tässä hetken aika olen etsiskellyt tietoa tekniikan vaihdosta
Jos m40B18 moottorin tilalle laittaa m20b20 moottorin niin tarvitseeko mitään muuta vaihtaa kun vaihdelaatikko ja etujarrut?
Tietysti sitten vielä checkpaneelit ym tielpehööri päälle...
BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek BMW 330d touring e46 -05 Ford Cortina Mk2 1600 -70 ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Siinä ku katot auton vasemmalta puolelta imusarjan alta/välistä sinne kannen kylkeen ni siellä.
Liitin irti ja sopivan pitkällä hylsyllä saa pois. Vähä joutuu nitkuttaa ku ei suoraa saa hylsyä siihe.
Comment