Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muumi
    BTCF Member
    • Oct 2002
    • 1702
    • Rovaniemi

    Originally posted by petrolhead View Post
    Eikö kukaan tiiä ?

    Lootan vuoksi kyselen
    Suht samassa ovat. Ite ainakaan ole niissä mitään eroa huomannut.

    Molemmissa "samanlaiset" lohkot ja öljypumput. Ja se pumpun imusihtihän kuuluu olla suorassa. Joten tuskin on eroa kalistuskulmissa.

    Eli ihan sama iskekko siihen M10:n perään 240, 265 tai 280 lootan, hyvin toimii. Laatikko on suorassa.
    E24 635csi

    Comment

    • Luoti
      Bimmer Rookie
      • May 2010
      • 159
      • Home

      Originally posted by JJT View Post

      Tässäpä
      jotain ohjetta.

      Laita kireys ennemmin vaikka vaa'alla tai 2kg puntilla kuin näppituntumalla. M40 on suht tarkka oikeasta kireydestä.
      Jeps. No täytyy jostain jonkunalainen "kalavaaka" hommata. Mites se kohta siinä 8mm kuusiokoloavaimessa, tuolla ilmoitettiin se 85mm, onko se mitattuna siitä 90 asteen kurvista sinne suoralle osuudelle päin avaimesta?
      Ja flektissä tais olla vääränkätinen kierre, eli aukee ns. myötäpäivään päin? Ja milläs sitä saisi helposti pidettyä jollakin vastaan?
      Ja tuosta nokan lukitustyökalusta ei vieläkään ole tullut oikeen kunnon vastatusta että tarvitseeko sitä. Mutta voisin sen teettää itselle koululla metallipuolella.
      -BMW F10 530D M-sport

      Comment

      • EGoman
        BTCF Member
        • Mar 2006
        • 5102
        • Ylivieska

        Originally posted by Kytölä View Post
        Osta multa S14 ni ei tarvi murehtia
        Harmi kun nuo on ihan järjettömissä hinnoissaan. Noh, köyhälle on kaikki kallista
        "Live low and prosper..." Juottola TV @ Youtube

        Jetzt: 316 e30 -84 , 325 e30 M-Tech2 Cabriolet -92 on air , e84 xDrive18dA -14
        ex 320 e36 coupe -93, 318i e30 "leif lindgren edition", -89 316i e30 mit RS, 320ia e30 -88, e34 540 -93, e30 316i -90, e30 318iA -88 "muisto", e30 320 -87 "tösky", e36/7 2.8 -00, 525 e34 -91, e36 316ti -96, e30 318i touring -89, Mini Cooper R50, 330d e93 -07

        Comment

        • JJT
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6694
          • .......

          Originally posted by Luoti View Post
          Jeps. No täytyy jostain jonkunalainen "kalavaaka" hommata. Mites se kohta siinä 8mm kuusiokoloavaimessa, tuolla ilmoitettiin se 85mm, onko se mitattuna siitä 90 asteen kurvista sinne suoralle osuudelle päin avaimesta?
          Ja flektissä tais olla vääränkätinen kierre, eli aukee ns. myötäpäivään päin? Ja milläs sitä saisi helposti pidettyä jollakin vastaan?
          Ja tuosta nokan lukitustyökalusta ei vieläkään ole tullut oikeen kunnon vastatusta että tarvitseeko sitä. Mutta voisin sen teettää itselle koululla metallipuolella.
          On, 90-kurvin keskeltä mitattuna.
          Nokan/kampuran lukitustyökaluista ei haittaakaan ole, vaikka ilmankin homma onnistuu.
          Viskossa on tosiaan vasenkätinen kierre. Aukee useimmiten ihan vasaralla avaimeen napakasti lyömällä.
          Noista kiristysohjeista en sitten ota vastuuta, mutta noin on vaihdettu ja toiminut.
          Myyn:
          M10/20/52 E30-E36 osia

          Comment

          • Luoti
            Bimmer Rookie
            • May 2010
            • 159
            • Home

            Originally posted by JJT View Post
            On, 90-kurvin keskeltä mitattuna.
            Nokan/kampuran lukitustyökaluista ei haittaakaan ole, vaikka ilmankin homma onnistuu.
            Viskossa on tosiaan vasenkätinen kierre. Aukee useimmiten ihan vasaralla avaimeen napakasti lyömällä.
            Noista kiristysohjeista en sitten ota vastuuta, mutta noin on vaihdettu ja toiminut.
            Jees. No täytyy näillä ohjeilla koittaa mennä.
            -BMW F10 530D M-sport

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              Originally posted by EGoman View Post
              Harmi kun nuo on ihan järjettömissä hinnoissaan. Noh, köyhälle on kaikki kallista
              Jatketaan offtopickia.. Saahan tuota mihin vaan kattilaan helposti ammuttua yhden perus-S14:n jälleenmyyntihinnan jos haluaa saada karjuntaa ja pauketta.

              Ja ei , tonnilla kasattu M20 turbo ei ole mitenkään sama asia.
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • duuk
                Moderator
                • Dec 2006
                • 10500
                • Saaressa

                Originally posted by petrolhead View Post
                Jatketaan offtopickia.. Saahan tuota mihin vaan kattilaan helposti ammuttua yhden perus-S14:n jälleenmyyntihinnan jos haluaa saada karjuntaa ja pauketta.

                Ja ei , tonnilla kasattu M20 turbo ei ole mitenkään sama asia.
                No miks sen tonnin M20 turbon pitäis edes olla sama asia? Kun ei sitä eheää täydellistä S14 tosissaan millään tonnilla saa kuin ei saa myöskään toimivaa ahdettua M20:iä

                duke's garage:
                Suzuki R50
                E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                S38 S54 S62

                instagram: _duuk

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  Originally posted by duuk View Post
                  No miks sen tonnin M20 turbon pitäis edes olla sama asia? Kun ei sitä eheää täydellistä S14 tosissaan millään tonnilla saa kuin ei saa myöskään toimivaa ahdettua M20:iä
                  Olen kanssasi ihan samaa mieltä. Henki vaan tuntuu olevan se että jos saan dynolappuun enemmän polleja ja nyyttoneita jostain M20 turbosta niin onhan se kaikin puolin varmasti parempi.

                  -J
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • pablo
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2005
                    • 732
                    • Pirkanmaa

                    Mites ton sulakerasian saa helpoiten pois 325:sen konehuoneesta pohjatöitä/maalausta varten? Vai onko porukka vaan suojannut sen?

                    -Anssi

                    Comment

                    • duuk
                      Moderator
                      • Dec 2006
                      • 10500
                      • Saaressa

                      Originally posted by petrolhead View Post
                      Olen kanssasi ihan samaa mieltä. Henki vaan tuntuu olevan se että jos saan dynolappuun enemmän polleja ja nyyttoneita jostain M20 turbosta niin onhan se kaikin puolin varmasti parempi.

                      -J
                      Nii eihä se eka veto paljoa maksakkaan Kaikki sen jälkeen sitten taas..
                      Last edited by duuk; 05-04-2011, 23:29.

                      duke's garage:
                      Suzuki R50
                      E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                      M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                      S38 S54 S62

                      instagram: _duuk

                      Comment

                      • Rocla
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 7692
                        • Kajaani

                        Originally posted by pablo View Post
                        Mites ton sulakerasian saa helpoiten pois 325:sen konehuoneesta pohjatöitä/maalausta varten? Vai onko porukka vaan suojannut sen?

                        -Anssi
                        Helpoiten sen saa kun purkaa koko auton sähköjärjestelmän pois.

                        Eli jos työhelet vain konehuoneen kanssa, niin suojaa melkoinen savotta jos on vielä sisusta ja kojetaulu paikoillaan.
                        Olli.

                        Comment

                        • Kapanos
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2006
                          • 1394
                          • Kirkkonummen Westend

                          Auto on e30 325 cabrio vuosimallia 91. Sähkölasit ovat aikaisemmin toimineet normaalisti. Vika on ilmestynyt auton ollessa talvisäilössä lämpimässä tallissa.

                          Ongelma: Sähkölasit eivät toimi ovien ollessa suljettuna. Toimivat vain kun oven avaa ja ovikytkin kytkee mm. sisävalonkin päälle. Releistä/sulakkeista tai sähkölasien "tappokytkimestä" tämä vika ei varmasti johdu, ne on vaihdettu useaan otteeseen ilman tulosta.



                          eli ilmeisesti maadoittaa vain silloin kun ovi on auki.. missähän mahtaa sijaita lasien maadoitus piste?
                          E30 M50tic -90
                          E34 M5 -90
                          E91 325d M-sport -07
                          Ford F100 -53 LS edition

                          Comment

                          • Tonton
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 9101
                            • Raisio

                            Originally posted by Kapanos View Post
                            Auto on e30 325 cabrio vuosimallia 91. Sähkölasit ovat aikaisemmin toimineet normaalisti. Vika on ilmestynyt auton ollessa talvisäilössä lämpimässä tallissa.

                            Ongelma: Sähkölasit eivät toimi ovien ollessa suljettuna. Toimivat vain kun oven avaa ja ovikytkin kytkee mm. sisävalonkin päälle. Releistä/sulakkeista tai sähkölasien "tappokytkimestä" tämä vika ei varmasti johdu, ne on vaihdettu useaan otteeseen ilman tulosta.



                            eli ilmeisesti maadoittaa vain silloin kun ovi on auki.. missähän mahtaa sijaita lasien maadoitus piste?
                            toimiiko ovet suljettuna ja virrat päällä

                            mulla nimittäin toimii samalla tavalla jos ei oo avainta virtalukossa
                            sigpic
                            M-B Vito -22
                            Transit Custom -18
                            Yamaha vx ho cruiser -22
                            Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                            [email protected]

                            Comment

                            • BmW3/2
                              Newbiemmer
                              • Nov 2010
                              • 6
                              • Finland

                              psaakp kukaan sanoo mistä saan

                              olis tarve m20b20 tai m40b18 koneelle.
                              varaosia tarteen kans

                              Comment

                              • Guest's Avatar

                                Originally posted by BmW3/2 View Post
                                olis tarve m20b20 tai m40b18 koneelle.
                                varaosia tarteen kans
                                BTCF-myyntipalsta, nettivaraosa, varaosahaku.fi, keltain pörssi.... Eli kaikkea saa kun jaksaanähdä vaivaa...

                                Mutta omasta mielestä parasta on tehdä ilmoitus tänne OStetaan osioon ja lisäksi selailla tätä sivustoa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎